2016 KTM RC 390 İkinci Kez Blok Kitledi

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gecmis olsun.

1. "kullanici hatasi" demeleri yanlis olmus. Dediginiz gibi musteriyi aptal yerine koymalarina gerek yok. Sorunu adamakilli ustlenip, garanti kapsaminda tamir ediyoruz demeleri gerekirdi, ki zaten sonucta teklif ettikleri de o.

2. Olmasi gerektigi gibi ucretsiz tamir etmek istemeleri guzel, yukumlulukten kacmamislar.

3. Istemeyip iade etmek istemeniz uzerine bunu yapmalari daha da guzel, cunku yasal olarak boyle bir sey yapma zorunluluklari yok. Garanti kapsaminda sadece tamir etme yukumlulukleri var, iade alma degil.

Her ne kadar 390 blogunun patlamasi uzerine cok dalga gecmis olsam da, blok bildigim kadariyla dayanikli. Yarisanlar var; hatta yari-profesyonel dahi olsa yarismaya katilma durumunda bircok markanin iptal ettigi garantiyi KTM gecerli tutuyor.
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
Tek yanlışları ilk başta sizin sorununuz olduğunu belirtmek olmuş bence. Kötü bir firma olsalar ne garanti dahilinde tamir ediyoruz derler ne de tam değerimidir bilmiyorum ama 20bin tl ye iade alalım derler. İlk başta ölümü gösterip sıtmaya razı etmeye çalışmış telefondaki.

Zamanında benim duke 390ımında fanı susmuyordu sürekli fan açıyordu yolda giderken bile. Radyatörleri kronik sorunlu imiş sattığım çocuk farketmiş radyatör suyunu kendi değiştirdiğinde sorunu gidermişti.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
daha 2 hafta kadar önce duke 250 almak isteyen arkadaşa senin ilk konunu ve benzer sıkıntıları yaşayan kişilerin yorumlarını göstermiştim almaktan vazgeçmişti. İlginç bir şekilde inazuma aldık kendisine çok memnun :mrgreen: akşama işten gelince bu konuyu göstereyim de çocuğun keyfi yerine gelsin :mrgreen:
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
3. Istemeyip iade etmek istemeniz uzerine bunu yapmalari daha da guzel, cunku yasal olarak boyle bir sey yapma zorunluluklari yok. Garanti kapsaminda sadece tamir etme yukumlulukleri var, iade alma degil.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'dan alıntı yapalım:

Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını
isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.
Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı,
malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz

Kaynak: http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Açıkcası yeni motosikletim ile çok mutluyum.

10-15 gün önce 0 km 2017 CBR 250 aldım, şu an 2500 km'de.

Herhangi bir çalışmayan aksamı da yok. :)

En büyük artısı ise bugün yaptığım 330 km'lik yolculuğu tek depo ile gerçekleştirmiş olmam, hala benzin var ve sanırım bi 10-20 km daha götürür.

Honda hayat onda diye boşuna dememişler anlaşılan...
 
Katılım
26 Ara 2013
Mesajlar
719
690 için yabancı forumlarda bu tür sorunlar yaşayanları okumuştum
hatta ridingwithtom diye bi adamın bununla ilgili bir video serisi var
390 lara da bulaşmış demek ki
 
Katılım
18 May 2012
Mesajlar
232
Açıkcası yeni motosikletim ile çok mutluyum.

10-15 gün önce 0 km 2017 CBR 250 aldım, şu an 2500 km'de.

Herhangi bir çalışmayan aksamı da yok. :)

En büyük artısı ise bugün yaptığım 330 km'lik yolculuğu tek depo ile gerçekleştirmiş olmam, hala benzin var ve sanırım bi 10-20 km daha götürür.

Honda hayat onda diye boşuna dememişler anlaşılan...

Hayirli olsun. Dogru yolu ( şahsi dusuncem ) buldugunuza sevindim. 2016 nin sonunda alip 2017 nisanda sattigim cbr 250 ile 9000km yaptim. Parasinin fazlasiyla hakkini veriyordu. Suanda nc 750x kullaniyorum ve hergun cbr imi ozluyorum.
 
Katılım
18 Ara 2012
Mesajlar
448
dukelerdeki motor bloğu lc4 motor bloğudur. araştırabilirsiniz ne zaman üretildiğini. duke modeli 2012 de piyasaya sürülmüş olabilir ama motor bloğunun prototipi yeni geliştirilmiş değil. yılların birikimiyle aynı motor bloğu üzerinden geliştirerek piyasaya sürüyorlar. yani 30 sene önceki teknolojisiyle aynı motoru farklı şasi üzerine bindirip sürmüyolar piyasaya. aynı durum bir çok marka da da geçerli.

Çok aradım ama motor bloklarının tek silindir olması haricinde Lc4 ile 390'ın benzer hiç bir noktasını bulamadım. Lc4 609 ve 625 cc olarak 1995-2008 yılları arasında üretilmiş, sonrasında da yerini 690'a bırakmış. Çap ve kursları bile birbirinden farklı.

400cc'lik Supermoto bloğu da Düke 390'dan farklı.
 
Katılım
25 Şub 2016
Mesajlar
511
Geçmiş olsun. Bence ne yapacağını iyi biliyorsun. Fakat, sabrın var mı bilmem.

Mandık olarak;
- KTM çok kaliteli bir markadır.
- Mobylette, Kymco CK125, Honda CBF150, Yamaha XCITY250 hiç birinde motor arızası olmadı.
- Yamaha XCITY250 40 bin oldu. Taş gibi devam.
- Blok patlatamadım. Demek ki kaliteli motosiklet sahibi olmamışım:)
- KTM almam. Alana da mani olmam.
Senin başına gelmediği, kimsenin başına gelmez anlamına gelmiyor? Dediğin motorlar sende sorun çıkarmamıştır ama birinde çıkarır, bilemezsin
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Honda gerçekten de kolay kolay üzmüyor kullanıcısını. Uygun fiyata yüksek kalite sunuyor. İstediğiniz motosikleti Honda yapıyorsa sevinmek lazım.
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Çok aradım ama motor bloklarının tek silindir olması haricinde Lc4 ile 390'ın benzer hiç bir noktasını bulamadım. Lc4 609 ve 625 cc olarak 1995-2008 yılları arasında üretilmiş, sonrasında da yerini 690'a bırakmış. Çap ve kursları bile birbirinden farklı.

400cc'lik Supermoto bloğu da Düke 390'dan farklı.

lc4 motor bloğu ktm'nin spesical motorları hariç tümünde hala kullanılıyor.

lc4 etiketli olarak modelleride var etiketi kullanmadan ürettikleride var.

benim motorum sxc etiketli ama motor bloğu lc4.

türkçe kaynak aratırsan bulamazsın.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ara 2012
Mesajlar
448
lc4 motor bloğu ktm'nin spesical motorları hariç tümünde hala kullanılıyor.

lc4 etiketli olarak modelleride var etiketi kullanmadan ürettikleride var.

benim motorum sxc etiketli ama motor bloğu lc4.

türkçe kaynak aratırsan bulamazsın.

LC4'lerin hepsi 600 cc hacminde. Türkçe kaynak tabii ki yok, internetten bakıyorum.

Ktm'nin kendi sayfasında bu motor bloğunun tamamen yeni olduğunu söylemiş. 20-30 yıllık değil yani.

"Completely new, the KTM 390 Duke's state-of-the-art, single-cylinder engine once again underlines KTM's development strength. It's clear that the latest materials and production technologies not only deliver the bike's bountiful torque and overwhelming acceleration at all engine speeds, but also good manners in everyday use and outstanding fuel economy. With 375 cc, the single-cylinder engine only weighs 36 kg, thanks to the compact design - typical of KTM - with transmission shafts arranged one above another."

Kaynak: http://www.ktm.com/sg/naked-bike/390-duke-2016
 
Katılım
6 Nis 2009
Mesajlar
339
Bajaj motor gücünü 35hp'e kadar kısmış sanırım bu tip durumların önüne geçmek için yaptılar. Duke ve rc'de sanırım motordan maksimumu almaya bakmıslar.

390 ın asıl sıkıntısı tek silindir arazi makinasından bozma oluşudur. Bir de asıl üretim amacı yetenek kupalarında kullanılması için üretilmiştir. Bilirsiniz pist yarışlarında çok sağlam motora ihtiyaç yoktur. Tek silindir makinadan sokak motoru olmaz. Sokak motoru 2 silindir olur...
 
Katılım
21 Haz 2015
Mesajlar
127
390 ın asıl sıkıntısı tek silindir arazi makinasından bozma oluşudur. Bir de asıl üretim amacı yetenek kupalarında kullanılması için üretilmiştir. Bilirsiniz pist yarışlarında çok sağlam motora ihtiyaç yoktur. Tek silindir makinadan sokak motoru olmaz. Sokak motoru 2 silindir olur...

KTM'nin bundan haberi yok sanırım. kdşflgklşjmfhgklkljşghfkljlmgjmgdf
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
390 ın asıl sıkıntısı tek silindir arazi makinasından bozma oluşudur. Bir de asıl üretim amacı yetenek kupalarında kullanılması için üretilmiştir. Bilirsiniz pist yarışlarında çok sağlam motora ihtiyaç yoktur. Tek silindir makinadan sokak motoru olmaz. Sokak motoru 2 silindir olur...

Çok yanlış bir genelleme olmuş... Her konfigurasyonun avantajı dezavantajı vardır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst