CBF 150 ile 100 kmh 110 kmh hızlardaki yakıt tüketimi

Katılım
13 Tem 2012
Mesajlar
316
Sevgili arkadaşlar
150 lik motosikletten çok bi beklentim yok fakat trafiğe çıkınca basmadan edemiyorum. Böyle oluncada yakıt tüketimi 100 kmde 4 lt lere yaklaşıyor. Sizce normalmi?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
871
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yap yap çok güzel devam et
Sonra piston aşağı :pr:
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
yahu driftle 110 gidiyorum devir 8 bin neden piston assagi insin adam size onumu sormus bu arada benim driftte okadar yakiyor kucuk makina o hizlarda zorlaniyor
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Bendekide Bastınmı çok yakıyor. Ben Ocak ayının sonunda sıfır almıştım. Şuanda yaklaşık 1800kmye geldi. Bir depoya 300-330km civarı gidiyor. İnternette bakıyorum bir depoya 350-400 gidenler var. Sakin kullanımda sizler ne kadar yakıyorsunuz? Depo hesabı yaparsak bir depoda kaç km gidiyorsunuz? Benim hala bana fazla gibi geliyor.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bir depo ile 350'yi gördüm. rodajdan çıktım, şimdi rahat 400'ü görürüm. sakin kullanım ama..
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
488
3.5 litre ve çevresi normal son hızlarda
Ben(ybr) ve arkadaş(cbf) tapagaz 350 km yapmıştık yazın
Ben 3.3 litre arkadaş 3.6 lt yakmıştı.
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
cbf 150 tapa gaz ile 110km/h sürate çıkıyor, 4litre yakması normal.

en sağlıklısı 3/4 gaz ile seyretmektir bence
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Ön dişi 1 diş büyütüp güzel de bir karburatör ayarıyla ne kadar basarsan bas 3.5 litreyi gecmiyorsun
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Yakıt olayı çok enteresan gerçekten.

Sabit 100km/h hızlarda CBF150 ile NC750'nin aynı yakmasına inanırım. Benzer bir durumu MT-09 ile yaşadım. Sabit 120-130km/h hızlarda Fazer 600 ile aynı yakıtı yakıyordu motorum. Aynı şartlarda 2015 CBR1000RR SP de benimle aynı yakıtı yakıyordu. Hatta ben bazen daha az yaktığımı söyleyebilirim.
Ortalama 4-4.2lt yaktım 100km'ye

Az yakmanın altın kuralları
+Mümkünse Düşük devir yüksek tork üreten bir motor
+Standart hızlarda 5000 devri geçmeme
+ Ani hızlanmalardan kaçınma. Özellikle benim kendi motorum ani hızlanmalarda yakıtın dibine vuruyor.
+ Sabit Hız.

CBF 150'nin uzun yolda az yakması için Standart haliyle 80'ı geçmemek lazım. O da sabır işi gerçekten. Rodaj bittikten sonra Bir iki defa hafta sonu gezilerine motor açılsın diye CBF ile gittim. Allah ne verdiyse Sürekli 100-110 :) Geride kalmamak için mecburen basıyorsun. Bi ara klepej yapacağından korktum ama neyseki hava serindi. Sonuç olarak sıkıştırınca baya yakıyor. Ölçmedim ama rahatlıkla 3-3,5lt yakmıştır 100km'ye
Tabi şimdi motor baya açıldı düz yolda rahatlıkla 100km/h ye çıkıyor.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
yaklasık 2bin kilometre sehir içi ve sehirlerarası hemde. Bu arada karburator ayarını elinizden geliyorsa kendiniz yapın guzel bi vakit ayırıp.
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Devirli gidilirse yakıyor ama nc daha düşük devirde gidiyorsa o hızda o normal bir durum düşük cc nin kullanımı budur

Yaktığınında hakkını verememesi acı bir durum :cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
2
Yedek depo dahil maksimum 6000-7000 devirde kulanımda 13 litre depo ile gördüğüm 560 km oldu. Normal kullanımda ise 500-520 km yol yaptım. Aynı 13 litre benzin ile şehirler arası yolda 100 km yol daha az km yapıyor yani 400 km civarı yapıyor.
 
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
25
motosikleti genelde yormam sakin kullanırım ama nadir de olsa zorladığımda olur. 10 bin km ye yakın yol yaptım 2011 model CBF150 ile 120-125km süratleri zaman zaman gördük, fakat hiçbir zaman, asla 2,5 lt 100 km yi geçmedi benim motorum. Siz nasıl 4 lt yaktırıyorsunuz bu motora hayret ediyorum. Ve kesinlikle bi sorun olduğunu, 100-110 km hızda o kadar yakamayacağını düşünüyorum.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Benim eski motorum dominar'a da kimse 4.5lt'den fazla yaktıramıyordu. Ben 6.24lt yaktırmıştım. Anlık çıkmak ile tapa gaz elciği sabitlemek farklı şeyler. Yokuş yukarı ve tersten rüzgar alırsın biter gider.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst