Benelli Benelli TNT 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Ara 2016
Mesajlar
45
arkadaşlar kuyruk iptali ve elcik değişimi yaptım. elcik takmak çok zor bilginiz olsun.

http://i.hizliresim.com/vbjkzp.jpg
http://i.hizliresim.com/brBq80.jpg
http://i.hizliresim.com/Lybkdb.jpg

aldığım elcik bu http://urun.n11.com/modifiye-urunler/rizoma-modeli-elcik-seti-siyah-P90234767

aldığım plaklalık bu http://urun.n11.com/yedek-parca/motosiklet-katlanir-plakalik-honda-yamaha-suzuki-plakalik-P151443427

plakalık tam uymuyor altına parça demir ile ek yaptırdım demircide 2 tl ye gayet güzel oldu..
Elcik değişimi neden yaptın
 
Katılım
29 Eki 2010
Mesajlar
1,310
300 lük ile 250 lik setleri farklıdır diye düşünüyorum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:29 ----------

Elcik değişimi neden yaptın

elcikler çok yumuşamış bazı kısımları erimişti sıcak havalarda eldivene ve elime yapışıyorlardı.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Farklı olacağını sanmıyorum. Krank mili bile aynıdır.
Her farklilik ekstra maliyet. Ayrıca her iki silindir paralel hareket ederse tek silindirden fark olmaz.
 
Katılım
12 Ağu 2016
Mesajlar
9
fuarda görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti test etmek için bir servis arkadaşımın yanına gittim
test ettim hem konforlu hemde sesi çok güzel
 
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
321
Sorma kardeşim motoru gören sesi duyan herkez bi moda giriyor hemen kapışmanın peşine düşüyolar ara gazı vermeler hızlı kalkmalar😁😁

Motoru soran tanıdıklarada 250 cc diyorum has.... tepkileri alıyorum

Egzozun fiyatını bilmiyorum kardeşim motoru bayiden aldım fıyatını sormadım

Motorun orjinal sesine akropovic takılırsa millet en az 600cc sanar tabi :) Tekerin düz bassın orjinal egzozdan bulmaya çalış yarın öbürgün motoru yükselttiğinde uygun olursa yeni motoruna takarsın yazık etme :)
 
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
372
fuarda görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti test etmek için bir servis arkadaşımın yanına gittim
test ettim hem konforlu hemde sesi çok güzel

Zaten motosikletin ilk alınma sebebi sesi ikinci sebebi görüntüsü bu sebeplerden dolayı millet yeni bir marka olmasına bakmadan gidip aldı sonrada memnun kaldı firmaya başarılar kullanıcılarına keyifli sürüşler dilerim.
 
Katılım
11 Eyl 2015
Mesajlar
137
Motorun orjinal sesine akropovic takılırsa millet en az 600cc sanar tabi :) Tekerin düz bassın orjinal egzozdan bulmaya çalış yarın öbürgün motoru yükselttiğinde uygun olursa yeni motoruna takarsın yazık etme :)

orjinal egzozunuda aldım arkadaşlar saolsun onunda içini boşaltmişlar sesi daha cok cıksın diye ilerde allah korusun egzoz dan ceza yersem orjinalini taksam polisleri inandiramam :)
 
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
329
orjinal egzozunuda aldım arkadaşlar saolsun onunda içini boşaltmişlar sesi daha cok cıksın diye ilerde allah korusun egzoz dan ceza yersem orjinalini taksam polisleri inandiramam :)

:) Ben motor ilk çıktığında polisin orjinal sesine inanacağını sanmıyordum :) Sana orjinali tak derslerde hiç innamazlar :) Tekerin düz bassın.
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Farklı olacağını sanmıyorum. Krank mili bile aynıdır.
Her farklilik ekstra maliyet. Ayrıca her iki silindir paralel hareket ederse tek silindirden fark olmaz.

Parelel iki silindirler T2 ler hariç %99 aynı hareket eder...
formun üyelerinden %90 dan farklı olarak Az bir şeyler biliyorsun gibi onuda şu cümlendenden anladım ((Her farklilik ekstra maliyet))

(TEK SİLİNDİRDEN) Fark da olur T4 çevirimi kagıda yap neden aynı hareket etigini anlayacak zeka&bilgi kapasitesinde olduğunu düşünüyorum bu dediğim formun%95 için geçerli degil...

Kağıda çizdiginde az kafa yorduğunda tek silindirden neden fark olduğunu da anlayacaksın.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
352
Her parça değişimi ekstra maliyet çıkartır çıkan maliyet değer mi derseniz tartışılacak bir konudur. TNT 300 modeline sahip olan bir iki kişi var daha önce denk geldim çünkü motor Türkiye'ye ilk olarak 300cc olarak getirildi. En iyi sonucu ve parçaları almak için öncelikle bu arkadaşlara ulaşmak lazımdır. Forumda ilk konularda kendileri yazıyorlardır Şuan nerededirler bilmiyorum.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Parelel iki silindirler T2 ler hariç %99 aynı hareket eder...
formun üyelerinden %90 dan farklı olarak Az bir şeyler biliyorsun gibi onuda şu cümlendenden anladım ((Her farklilik ekstra maliyet))

(TEK SİLİNDİRDEN) Fark da olur T4 çevirimi kagıda yap neden aynı hareket etigini anlayacak zeka&bilgi kapasitesinde olduğunu düşünüyorum bu dediğim formun%95 için geçerli degil...

Kağıda çizdiginde az kafa yorduğunda tek silindirden neden fark olduğunu da anlayacaksın.

Dün baya araştırdım Benelli'ye dahi mail attım. Aldığım cevap inline olduğu. Ancak pistonlar aynı anda yani paralel hareket etse bile pistonlardan birinde ateşleme olurken diğerinde egzoz yapıyor buna dayanarak bu cevabı verselerde tamamen pazarlama yalanından başka bir şey değil.

300cc ile arasında tahminim sadece silindir ve piston farkı olacağı yönünde Çinli ve İtalyan vatandaşlara mail attım bu konuda bakalım ne diyecekler. :)
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
300 cc ile 250 cc aynı prensiple çalışıyordur, boyutlar dışında bir fark olması mümkün değil. İki silindirin ne şekilde çalıştıklarını ise içini açmadan bilmenin imkanı yok. Birçok modeli araştırdığımda bunun bilgisini bulamıyorum. İki pistonun aynı anda inip çıkması torkun daha lineer olarak gelmesini sağlar. Her turda sırayla bir piston ateşleme yapar. Diğer türlü biri 1,5 turda bir yaparken diğeri 0,5 turda bir dönüşümlü olarak ateşleme yapacaktır. Aynı anda çalışan benim bildiğim BMW'nin 800 cc motorları var. Twin kelimesini herkes her yerde kullandığından ve teknik bir anlamı bana göre olmadığından ona çok güvenemiyorum.
 
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
332
Dün baya araştırdım Benelli'ye dahi mail attım. Aldığım cevap inline olduğu. Ancak pistonlar aynı anda yani paralel hareket etse bile pistonlardan birinde ateşleme olurken diğerinde egzoz yapıyor buna dayanarak bu cevabı verselerde tamamen pazarlama yalanından başka bir şey değil.

300cc ile arasında tahminim sadece silindir ve piston farkı olacağı yönünde Çinli ve İtalyan vatandaşlara mail attım bu konuda bakalım ne diyecekler. :)

Çin ve italyan firmalarından net cevap geleceğini sanmıyorum :) Gelsede ne kadarını anlayacaz ve ne kadarını yapabilecez :)
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
+5HP güç ve +5Nm tork için 2500TL'lik riske girmeye değer mi bilemedim.

Kabaca +%15 güç için, motorun fiyatının %18'ini Çin'den gelecek kargoya bağlamak bana biraz risk gibi geliyor. (Zaten linkteki satıcı Türkiye'ye göndermiyor gözüküyor)

Parçalar geldi, motoru düzgünce söküp, parçaları da düzgünce yerleştirdiniz diyelim. Enjeksiyon sistemi ne olacak? Piston boyutu farklıyken, enjeksiyon sağlıklı çalışabilecek mi?

Hadi o da oldu, motor gerçekten düzgün ve daha güçlü çalıştı diyelim. Muayeneye gittiğinizde, silindir hacminin yükseltildiği fark edilince ne olacak?
En iyi ihtimalle "aradaki %20 ötv farkını öde kardeşim" derler. O da 3000TL. 5500TL + bir sürü uğraşa +5 beygir elde etmiş olacaksınız.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
+5HP güç ve +5Nm tork için 2500TL'lik riske girmeye değer mi bilemedim.

Kabaca +%15 güç için, motorun fiyatının %18'ini Çin'den gelecek kargoya bağlamak bana biraz risk gibi geliyor. (Zaten linkteki satıcı Türkiye'ye göndermiyor gözüküyor)

Parçalar geldi, motoru düzgünce söküp, parçaları da düzgünce yerleştirdiniz diyelim. Enjeksiyon sistemi ne olacak? Piston boyutu farklıyken, enjeksiyon sağlıklı çalışabilecek mi?

Hadi o da oldu, motor gerçekten düzgün ve daha güçlü çalıştı diyelim. Muayeneye gittiğinizde, silindir hacminin yükseltildiği fark edilince ne olacak?
En iyi ihtimalle "aradaki %20 ötv farkını öde kardeşim" derler. O da 3000TL. 5500TL + bir sürü uğraşa +5 beygir elde etmiş olacaksınız.

Kuba motor sanırım yazılım atmış. Motor 150'yi görünce kendini bırakıyor resmen. Endonezya'daki test sürüşlerinde bile motor daha rahat hızlanıyor.

Benim amacın 130-140 ile rahat gidebilmek. Günümüzde kamyonlar bile 120'yi deviriyor. Dediğim gibi olmadı arka dişliyi küçülteceğim. Rahatlar diye düşünüyorum.

En basiti TNT25 daha güçsüz olmasına rağmen bu motordan sizin yazdığınız paylaşıma göre daha hızlı 165 görmüşsünüz.

Bu motor 30hp olmasına rağmen son hızı düşük 130 ile giderken bile çok bağırıyor. Daha düşük beygir gücüne sahip makineler daha hızlı.

TNT25'lere geldiği gibi limiti kaldıran bir güncelleme gelirse çok iyi olacak.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
352
Kuba motor sanırım yazılım atmış. Motor 150'yi görünce kendini bırakıyor resmen. Endonezya'daki test sürüşlerinde bile motor daha rahat hızlanıyor.

Benim amacın 130-140 ile rahat gidebilmek. Günümüzde kamyonlar bile 120'yi deviriyor. Dediğim gibi olmadı arka dişliyi küçülteceğim. Rahatlar diye düşünüyorum.

En basiti TNT25 daha güçsüz olmasına rağmen bu motordan sizin yazdığınız paylaşıma göre daha hızlı 165 görmüşsünüz.

Bu motor 30hp olmasına rağmen son hızı düşük 130 ile giderken bile çok bağırıyor. Daha düşük beygir gücüne sahip makineler daha hızlı.

TNT25'lere geldiği gibi limiti kaldıran bir güncelleme gelirse çok iyi olacak.

Problem güncelleme ile ilgili ise bununla ilgili 15 20 kişi mail atsın facebooktan yazsın bi şekilde çözülür ama bu motorla 160 diyen biri vardı forumda denk gelmiştim
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Motor 150'yi görünce kendini bırakıyor resmen.

En basiti TNT25 daha güçsüz olmasına rağmen bu motordan sizin yazdığınız paylaşıma göre daha hızlı 165 görmüşsünüz.

Onu ben yazmamışımdır, yazdıysam da tamamen yanlış bir bilgi :)
TNT25 120'ye kadar rahat çıkıyor. 140-150'ye kadar ıkınıyor. 165'e çıkabilmesi için(ki 165 6. viteste kesiciye gireceği en yüksek hız) rüzgar arkadan esmeli, yol eğimli olmalı vs. Şehir dışında düz yolda tapagaz/kol sonuna kadar çevrili 140-150 ile anca gidiyor.

TNT250'nin de 150'den sonra gitmemesi normal bence, gücü bu kadar. Naked motorda rüzgar direnci çok önemli rol oynuyor, 35 beygir olsa bile düz yolda çıkacağı max hız 160-165'tir.

250'lik motor 120-130'la giderken, 8-9 bin devirden yüksek olacağı için bağırmaması imkansız. Aşağıdaki link'ten başka motorlar için karşılaştırma yapabilirsiniz.
http://www.gearingcommander.com/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst