Motorun zincirine ayakkabı ipi takılırsa?

Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
63
Motorun zincirine veya kayışına yani gücü tekere aktaran organına, bağlamayı unuttuğumuz ayakkabı ipi kaçar mı? Kaçarsa ne olur? Hele bir de yüksek CC makinalarda ayak ve zincir mesafesi çok kısa, böyle bir olay olmuş mudur? Sakat bırakabilir mi?:silent:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Öyle bir ihtimal yok çünkü motosiklet çizmelerinde bağcık yok.
E normal ayakkabıyla da motosiklete binmek gibi bir risk slmayacağımıza göre.

!!!!

Du bakiym!

Yoksa siz normal ayakkabıyla mı biniyorsunuz?
Aman Allah'ım!



Didim.:)
 
Katılım
24 Ocak 2017
Mesajlar
145
hiç bişey olmaz merak etme zincir ipi kopartır atar en kötü ihtimal ayagını kopartır atar paran varsa cebinde istedigin model ve uzunlukta yeni ayak takıyorlar merak etme
 
Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
63
Öyle bir ihtimal yok çünkü motosiklet çizmelerinde bağcık yok.
E normal ayakkabıyla da motosiklete binmek gibi bir risk slmayacağımıza göre.
!!!!
Du bakiym!
Yoksa siz normal ayakkabıyla mı biniyorsunuz?
Aman Allah'ım!
Didim.:)

:D Abi ya :D güldürdün asdasdf :D Ama birde şöyle birşey var ben mesela garanti olsun diye demir pabuçlu sanayi botundan giydim eyvallah peki artçının giydiği çiğ köfte kokulu Nixe ayakkabılarını çıkarttırıp bot mu giydircem :D
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Öyle bir ihtimal yok çünkü motosiklet çizmelerinde bağcık yok.
E normal ayakkabıyla da motosiklete binmek gibi bir risk slmayacağımıza göre.

!!!!

Du bakiym!

Yoksa siz normal ayakkabıyla mı biniyorsunuz?
Aman Allah'ım!



Didim.:)

Ne yalan söyleyim hocam, ben bu gün baya normal spor ayakkabı ile bindim. :p

Bağcık zincire gelir de sıkışırsa, kopar. Ayakkabı bağcıklarını bağlarken koparabiliyorum, demekki ayağımı zincire çekemez. Zaten ön dişlinin olduğu kısım kapalı, arka dişli çok uzak. Artçı da almıyorum. (Tavsiye etmiyorum, korumalı motosiklet çizmesi önerilir)
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Ayakkabı bağcığının zincire takıldığını şimdiye kadar hiç duymadım. Eğer bağcık zincire takılırsa dişlinin etrafında bir tur atıp kurtulur. Kurtulmasa bile hiçbir ayakkabı bağcığı ayağı dişliye çekebilecek kadar sağlam değildir saliseler içinde bağcık parçalanır.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
O videodaki Sinan Er isimli arkadaşımız.
Açtığı konudan da göreceğiniz gibi 3 kuruşa ayda 180 saat çalışmaya razı adam:)

Şimdi şakayı bir yana bırakalım.
Bağcıkların bazıları baya sağlam oluyor.
Dişli ve zincir ikilisi muhtemelen sıkışırsa kopartır fakat gerilip sizi yan tarafa çekip dengenizi bozabilme ihtimali var.
Yani aklınıza gelen bacak kopma felaketini yaşamasanızda kontrolü kaybedip kafayı gözü yarma gibi bir sonuçla karşılaşabilirsiniz.
Siz yine de bir motosiklet botu edinmeye bakın.
Çizmenin dertli olduğunu biliyorum ama kısa botların günlük hayatınızı zorlaştırmayacak konforda olanları var.
Hiç olmazsa onlardan bir tane giyin.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
O videodaki Sinan Er isimli arkadaşımız.
Açtığı konudan da göreceğiniz gibi 3 kuruşa ayda 180 saat çalışmaya razı adam:)

Şimdi şakayı bir yana bırakalım.
Bağcıkların bazıları baya sağlam oluyor.
Dişli ve zincir ikilisi muhtemelen sıkışırsa kopartır fakat gerilip sizi yan tarafa çekip dengenizi bozabilme ihtimali var.
Yani aklınıza gelen bacak kopma felaketini yaşamasanızda kontrolü kaybedip kafayı gözü yarma gibi bir sonuçla karşılaşabilirsiniz.
Siz yine de bir motosiklet botu edinmeye bakın.
Çizmenin dertli olduğunu biliyorum ama kısa botların günlük hayatınızı zorlaştırmayacak konforda olanları var.
Hiç olmazsa onlardan bir tane giyin.

Aklımdan geçmiyor değil, ama rahatsız geliyor. Bir de benim ayakta düz taban var. Aynı zamanda baya taraklı. Bir ayakkabı almam yaklaşık 3 saat falan sürüyor. Bir modeli alıp da beğenirsem, o model üretildiği sürece gidip aynısından alıyorum. Mesela lescon'un garip şekilde aşırı rahat gelen bir modeli vardı, 5 yılda aynı renk aynı modelden 6 tane almıştım :cherry:

Siz söyleyin hocam, ben nasıl giyeyim o botları?
 
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
926
Aman arkadaşım bağcıklı ayakkabı ile motosiklete binilir mi. İstanbul ya da Bursa'da 1000RR

kullanan bi motorcu kardeşimiz vefat etti diye biliyorum bu yüzden,baktım biraz videoyu

bulamadım şimdi-ki show yapabilecek kadar motosiklete hakim, yüzkm üstü hızlarda binek araç

tamponunda teker yapıp yanından basıp giden, kullandığı motorun sınırlarını zorlayan

yılların kullanıcısıydı diye biliyorum, bi ihmal işte Allah rahmet eylesin. O bağcığın

çözülüp zincire gelmesi demek kaskının asfalta gelmesi demektir, hele yüksek hızda Allah

korusun..Kundura ile binilir! bağcıklı ayakkabı ile kontak çevrilmez.En azından yarım

motosiklet botu şart bence.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

Aklımdan geçmiyor değil, ama rahatsız geliyor. Bir de benim ayakta düz taban var. Aynı zamanda baya taraklı. Bir ayakkabı almam yaklaşık 3 saat falan sürüyor. Bir modeli alıp da beğenirsem, o model üretildiği sürece gidip aynısından alıyorum. Mesela lescon'un garip şekilde aşırı rahat gelen bir modeli vardı, 5 yılda aynı renk aynı modelden 6 tane almıştım :cherry:

Siz söyleyin hocam, ben nasıl giyeyim o botları?

Merhaba hocam, racing botu değil de, taraklı motosiklet ayakkabıları var diye biliyorum, bence biraz daha fazla

araştırın.Muhakkak uygun bi ürün denk gelecektir.Gerçi sorunu yaşayan bilir (benim ayaklar tarif ettiğinin

tam tersi kimseye olmayan racing botu indirimli aldım:)) kolay gelsin..
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Sevgili Murat Şahin bu abin 46 no geniş tarak ayakkabı giyer. Çarşıya çok gidip de ayağima göre ayakkabı bulamadan ( renk desen hiç mühim değil ayağıma takabileyim yeter ) geri döndügüm çok olmuştur.
Ne zaman ki Bursa'ya Deichmann şubesi açıldı , benim de ayakkabı problemim sona erdi . Evimle Bursa Deichmann arası yaklaşık 14 km . Hiç sorun değil. Atlıyorum demir atıma. Ver elini Deichman. Renk renk desen desen boy boy bağcıklı, mokasen, yarım bot, tam bot, krampon, çivili dağcı ayakkabısı ne ararsan .
Beğendiklerimi yedekleriyle aldıktan sonra huzuru kalp ile dönüyorum evime,işime. GÜZELLİKLERLE.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Arkasina aldigi artcinin boynundaki atkinin cbf 150 nin zincire takilip araka lastigine dolandigini gordu bu gozler allahtan kotu birsey olmamisti ama cok kotu seyler olabilirdi simdi benim ayak 47 motosiklet botu korumali olunca 48 49 gibi bir bot gerekli daha bulamadim :) sakasi bi yana normal ayakkabi ile kullaniyorum zorunda kaliyorum spor ayakkabi giydigim icin dilin altindan ayagima gore bir kere guzelce baglayip sıkıyorum ömru boyunca bir daha acilmiyor ayakkabiyi giyincede dilin solundan sagindan gonderiyorum sorun yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

Sevgili Murat Şahin bu abin 46 no geniş tarak ayakkabı giyer. Çarşıya çok gidip de ayağima göre ayakkabı bulamadan ( renk desen hiç mühim değil ayağıma takabileyim yeter ) geri döndügüm çok olmuştur.
Ne zaman ki Bursa'ya Deichmann şubesi açıldı , benim de ayakkabı problemim sona erdi . Evimle Bursa Deichmann arası yaklaşık 14 km . Hiç sorun değil. Atlıyorum demir atıma. Ver elini Deichman. Renk renk desen desen boy boy bağcıklı, mokasen, yarım bot, tam bot, krampon, çivili dağcı ayakkabısı ne ararsan .
Beğendiklerimi yedekleriyle aldıktan sonra huzuru kalp ile dönüyorum evime,işime. GÜZELLİKLERLE.

ahh ahh valla bilirim artik ayakkabida renk tip hic onemsemeden ayagima olsun yeter ki diyip aldigim cok olurdu eskiden nike da bulurdum bir ara getirmemislerdi uzunca bir sure bulamamistim yirtik sagdan soldan patlamis ayakkabilarla ise gidip geldigimi bilirim deichman da ara ara buluyorum hele bazen indirimde oluyor pek bilindik olmasada venice (genelde oldukca rahat) aliyorum memphis diye bi markalari var uzun vade olmasada 6 ay kadar rahat goturuyor kalitesi eh iste bazen okadar indirime giriyorki 14 liraya bile aldigim oluyor genelde 14,29,34,45 lira arasinda aliyorum vtf diye marka var tipini hic begenmedigim icin almiyorum (eeee ayagimiza gore bulunca tipede onem veriyoruz az biraz )
 
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
196
Bu forumda okuduğum başlıkta arkadaş ve kız arkadaşı motorla düğüne giderken kız arkadaşının elbisesi takılıp düşmüşlerdi
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
yada scooter alıcan ,,zincir mi??? oda neki diyip en baba bağcıklı ayakkabıyı korkmadan giycen:queen:
 
Katılım
22 Kas 2015
Mesajlar
709
Bu forumda okuduğum başlıkta arkadaş ve kız arkadaşı motorla düğüne giderken kız arkadaşının elbisesi takılıp düşmüşlerdi

Tam bu konuda fikrimi söylemeye gelmiştim. Bazen arkasına etekli bayan arkadaşları alanı görüyorum. Hele ki o bazılarının çoğu yan oturuyor. Ulan o etek ya tekere yada zincire dolanırsa? düşüncesine girmeden yapamıyorum. Sonrası felaket yani. Nasıl bunu akıl etmeden arkalarına alıyorlar onları anlamış değilim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Uzun süredir rahat bot bulamadım. Kocaman uzay çizmeleri kullanmam mümkün değil günlük hayatta. Kısa olanların çoğunluğu rahatsız. Rahat olanlar sadece görüntü, korumasız. Sonunda BMW'nin bir botuna rast geldim, hem korumalı, hem de rahat.

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:03 ----------

Velhasil en zor edindigim koruma bot oldu. Kask bile daha kolay oldu, sonucta secenek az. Ama onune gelen bot yapmis. Zibil gibi bot dolu ortalik. Cogu plastik dokum gibi biseyler. Les gibi kokar insanin ayagi icinde. Dizinin altina kadar gelen, sagindan solundan koruma demiri vari parlak plastik cikintilar olanlar ayri bir cumbus.

Bunlar guzel. Satici kendi giyiyordu. (iyiye isaret :) )

2015-bmw-ride-sneakers-review.jpg


Normal ayakkabi gibi duruyor ama koruma hic fena degil. CE2 sertifikali. Bu bayagi hava aliyor. Siyah renkli su gecirmeyen membranli versiyonu da mevcut. Bagcikli olduguna bakmayin, yandan fermuarli ayni zamanda. Bagcigi bi kere bagliyorsunuz o kadar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
871
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Uzun süredir rahat bot bulamadım. Kocaman uzay çizmeleri kullanmam mümkün değil günlük hayatta. Kısa olanların çoğunluğu rahatsız. Rahat olanlar sadece görüntü, korumasız. Sonunda BMW'nin bir botuna rast geldim, hem korumalı, hem de rahat.

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:03 ----------

Velhasil en zor edindigim koruma bot oldu. Kask bile daha kolay oldu, sonucta secenek az. Ama onune gelen bot yapmis. Zibil gibi bot dolu ortalik. Cogu plastik dokum gibi biseyler. Les gibi kokar insanin ayagi icinde. Dizinin altina kadar gelen, sagindan solundan koruma demiri vari parlak plastik cikintilar olanlar ayri bir cumbus.

Bunlar guzel. Satici kendi giyiyordu. (iyiye isaret :) )

http://ultimatemotorcycling.com/wp-content/uploads/2015/09/2015-bmw-ride-sneakers-review.jpg

Normal ayakkabi gibi duruyor ama koruma hic fena degil. CE2 sertifikali. Bu bayagi hava aliyor. Siyah renkli su gecirmeyen membranli versiyonu da mevcut. Bagcikli olduguna bakmayin, yandan fermuarli ayni zamanda. Bagcigi bi kere bagliyorsunuz o kadar.

Link var mı?
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
Tam bu konuda fikrimi söylemeye gelmiştim. Bazen arkasına etekli bayan arkadaşları alanı görüyorum. Hele ki o bazılarının çoğu yan oturuyor. Ulan o etek ya tekere yada zincire dolanırsa? düşüncesine girmeden yapamıyorum. Sonrası felaket yani. Nasıl bunu akıl etmeden arkalarına alıyorlar onları anlamış değilim.

büyük ihtimal eteği çeker alır
 
Katılım
10 Eki 2016
Mesajlar
1,005
Bazı ayakkabıların bağcıkları paraşüt ipinden oluyor. Yine de kopar muhtemelen ama her halükarda sürüş esnasında insanı sterese sokacaktır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst