Motosiklete hakim olmak hakkında ; (Bİ BAKIVERİN HELE :D )

Katılım
24 Ocak 2015
Mesajlar
270
Motosikleti
FAZER 8
Motosikletimle giderken hep bir tedirginlik halindeyim . Yani sanki biraz sonra kaza yapıcam , ya duramazsam gibi şeyler yaşıyorum. Lastiklerimin iyi olmadığını biliyorum. Naked motorlara nazaran daha az atak kalıyor benim motosiklet (R-25) . Üstelik birde fren yapma konusunda kendimi zayıf buluyorum. Panik fren yapamıyorum sanırsam. Fazla temkinliyim ya böyle olursa diye hep geride tutuyorum kendimi

Sormak istediğim soru şu ; Motora nasıl hakim olunur ? Önceden böyle endişelerim yoktu ama bi kaç kere frenden dolayı kaza yaptım .

Diğer bir sorum ise ; Panik freni nasıl çalışmalıyım. Bulunduğum yerdeki asfalt resmen bebe yağı. Çok kaygan. Genelde aha şimdi duramayacam en iyisi pısayım diyorum. (DENİZLİDE YAŞIYORUM)

Okuduğunuz için Teşekkürler . İyi Forumlar :cherry:
 
Katılım
4 Eki 2016
Mesajlar
463
olaya motorunuza guvenerek baslamalisiniz ki bu da kendinize guveni getirsin. egitim almadiysaniz alin, aldiysaniz ileri surus alin onu da aldiysaniz is pratige kaliyor. motorunuzu en guvenli hale getirin ve bol bol sakince pratik baktiniz hala tedirginsizin tavsiyem yanlista olabilir ancak xmax turevi abs li bir scooter alin onda pratik yapin
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Denizli'de ART Motoakademi eğitmeni var: https://www.facebook.com/alparslan.bulut.33?fref=ts

Hali hazırda 2000 km'den çok tecrübesi olan sürücüler daha önce almadılarsa ileri sürüşe giriş eğitimi paket eğitim: https://www.facebook.com/alparslan.bulut.33?fref=ts

İleri sürüş neymiş, eğitmenin iyisi kötü ne ayakmış, zaten bilmediğim ne öğretiyorlarmış: https://eksisozluk.com/entry/39060890 (ileri sürüş eğitimi bölümü)

ART'tan ve başka yerlerden eğitimler aldım. Honda yerine İleri sürüş paket eğitimini. Dİğer yerler yerine ART'ı tavsiye ederim. NEden olduğunu yazıda detaylıca anlattım.

Grupla eğitim bana uymaz diyen için bire bir seçeneği de mevcut: http://www.artmotoakademi.com/art-bire-bir-ozel-calisma/
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Denizli'de ART Motoakademi eğitmeni var: https://www.facebook.com/alparslan.bulut.33?fref=ts

Hali hazırda 2000 km'den çok tecrübesi olan sürücüler daha önce almadılarsa ileri sürüşe giriş eğitimi paket eğitim: https://www.facebook.com/alparslan.bulut.33?fref=ts

İleri sürüş neymiş, eğitmenin iyisi kötü ne ayakmış, zaten bilmediğim ne öğretiyorlarmış: https://eksisozluk.com/entry/39060890 (ileri sürüş eğitimi bölümü)

ART'tan ve başka yerlerden eğitimler aldım. Honda yerine İleri sürüş paket eğitimini. Dİğer yerler yerine ART'ı tavsiye ederim. NEden olduğunu yazıda detaylıca anlattım.

Grupla eğitim bana uymaz diyen için bire bir seçeneği de mevcut: http://www.artmotoakademi.com/art-bire-bir-ozel-calisma/

Abi unutturma, bu eğitim işini de bi konuşalım pazar günü.
 
Katılım
13 Ocak 2016
Mesajlar
464
arkadaşım motora hakim olmak için en başta senin rahat olman kendini kasmaman lazım
tedbiri elden birakma ve rahat ol ancak o zaman motora hakim olursun.
motorun ss seri ve hızlı motordur ama sen elinden geldiği kadar sag şeritte normal suratle trafikte hareket et
buldugun musait yerlede panik fren slalom çaliş,çok düşük hizlarda dengeli kullanmaya çalış belli zaman sonra el ayak hareketleriniz sekronize olur.
ilgili konuların youtube videoları fazlaca var.
kazasız günlerde kullanmanız dilegi ile motorunuz hayırlı olsun.
 
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
1,570
Sorunlarınızı aslında siz kendiniz farketmişsiniz bile zaten:
1)Lastiklerinizin iyi olmadığını söylüyorsunuz.
2)Panik fren yapamıyorsunuz.
3) Ve bunu çalışamıyorsunuz da.

Çözüm de bunları gidermek.

1) Lastiklerinizi değiştirin. Paraya kıyıp size güven verecek lastikler taktırın öncelikle.

Frenlemeye bağlı olarak bir kaç kez düştüğünüze göre panik fren çalışma konusunu belki de eğitmen gözetiminde yapmanız daha doğru olur.
 
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
394
Denizli yolları hakikaten muhteşem :) 450 km tecrübeme dayanarak sana önerim, motosiklete alışana kadar rotanı nispeten daha iyi asvaltı olan yerlerden seç. Varsın yolun 5 dakika uzasın. Fren çalışmasına gelirsek tenha bir yerde kendine bir nokta belirle çok aşırı hızlanmadan o noktaya geldiğinde panik frenle durmayı dene. Başta fren mesafen uzayabilir ama manete elin alıştığında lastikleri kitlemeden maksimum basıncı nasıl uygulanacağını öğrenirsin. Zaferce de belirtmiş eğer fırsatın varsa art akademiden eğitim alabilirsin. Eğitim işleri çok değiştiriyor inan bana.
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
178
Gerçekten istediğin güveni motorunun ve kendi sürüşünün sınırlarını öğrenerek yakalayabilirsin.
Keith Code'un Twist of the Wrist kitaplarını okumanı öneririm. Chapter'ları okuyup ufak ufak dediklerini yaparsan hakimiyetinin arttığını çok rahat bir şekilde gözlemleyebilirsin.
Bir de lastik al :) Koruma ekipmanlarının tam ve kaliteli olması da bir nebze güvenini arttırır. Buraya yazan insanların da tecrübesinden yararlan. İnsanın aklı bazen insana oyun oynayabiliyor :)
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Gerçekten istediğin güveni motorunun ve kendi sürüşünün sınırlarını öğrenerek yakalayabilirsin.
Keith Code'un Twist of the Wrist kitaplarını okumanı öneririm. Chapter'ları okuyup ufak ufak dediklerini yaparsan hakimiyetinin arttığını çok rahat bir şekilde gözlemleyebilirsin.
Bir de lastik al :) Koruma ekipmanlarının tam ve kaliteli olması da bir nebze güvenini arttırır. Buraya yazan insanların da tecrübesinden yararlan. İnsanın aklı bazen insana oyun oynayabiliyor :)

Bide kitabı bulabilsek :)
 
Katılım
17 Ocak 2017
Mesajlar
88
Motosikletimle giderken hep bir tedirginlik halindeyim . Yani sanki biraz sonra kaza yapıcam , ya duramazsam gibi şeyler yaşıyorum. Lastiklerimin iyi olmadığını biliyorum. Naked motorlara nazaran daha az atak kalıyor benim motosiklet (R-25) . Üstelik birde fren yapma konusunda kendimi zayıf buluyorum. Panik fren yapamıyorum sanırsam. Fazla temkinliyim ya böyle olursa diye hep geride tutuyorum kendimi

Sormak istediğim soru şu ; Motora nasıl hakim olunur ? Önceden böyle endişelerim yoktu ama bi kaç kere frenden dolayı kaza yaptım .

Diğer bir sorum ise ; Panik freni nasıl çalışmalıyım. Bulunduğum yerdeki asfalt resmen bebe yağı. Çok kaygan. Genelde aha şimdi duramayacam en iyisi pısayım diyorum. (DENİZLİDE YAŞIYORUM)

Okuduğunuz için Teşekkürler . İyi Forumlar :cherry:

Daha dün denizli merkezde üniversitenin altındaki anayoldan sağa doğru dönerken arka tekerim kaydı azdaha yere yapışıyordum ki refleks olarak yere tekme atarak motoru toparladım. Size tavsiyem denizlide özellikle o kaymak gibi yollarda gazı kesinlikle açmamanız. Hakimiyet konusuna gelirsek de üniversitenin içi gece baya bi boş oluyor. Ben geceleri girip viraj ve frenleme çalışıyorum size de tavsiye ederim
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
Denizli'nin yağlı yollarını iyi bilrim. O sıcaklarda ışıkta beklerken asfaltta kendi yansımamı gördüğüm oldu.

Kardeşim motosiklet üzerinde mümkün olduğunca rahat olmaya çalış. Şİmdi kaza yapıcam, şimdi önüme birşey fırlayacak, şimdi düşücem dersen her an düşme potansiyelin yüksek olur. Panik fren olayı tamamen refleksle alakalı bir durum.

Herhangi bir kulube girer grup sürüşü yaparsanız, bu korkunuzu yenebilirsiniz.
 
Katılım
28 Eyl 2016
Mesajlar
213
Bu cekinceleri problemlerinize çözmeden asarsaniz sizi daha büyük tehlikeler bekliyor olacak.Egitim çözüm olacak
 
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
1,000
Bahsettiğin kaygan zemine git, motorun frenlemedeki tepkisini ölç ve ona göre sür. Güzel zeminde yapacağın alıştırma o zeminde fazla işe yaramıyor çünki
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst