Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
121
Arkadaşlar selam, birkaç sorum olacak tecrübeli olanlar cevaplandırırsa sevinirim. Şimdi dün 38500kmde yağ değişim için servise gittim, birazda soğutma sıvı eskiliği vardı onuda gidermek için. Neyse 32xxx kmde ön balatayı değiştirmiştim, şimdi yine balatanın bittiğini sölediler + inanmadım kendimde baktım incelmişti baya, arkada bitmiş dediler hava filtersi yağ ıvır zzıvır derken yine bktım 500lük olmuşuz. Şimdi şöyle bir kabaca hesap yaptığımda (27000lerdeki v kayış bakımıda çok tutmuştu) Yamahanın xmaxla insanları adeta kaz gibi yolduğunu düşünmeye başladım. Her 3000kmde yağ değişimi ve ıvır zıvırlar ile bakım başım 130-150 TL arası gibi olması lazım bir tutar çıkıyor. 30000kmde bu 10 bakım yapar en az 1500-2500TL arası. motorumuzu yaklaşık 100000km kullansak bu rakam ağır bakımlarla birlikte yaklaşık 8-9 bin liraları bulacak. Şimdi ben 15 liralık bir motorun bu kadar yüksek masrafı olmasını bir türlü kabul edemeyerek kafamın bastığı kadarıyla bir hesap yapmaya çalıştım. Yanlış yaptığım veya eksik hesapladığım birşeyler varsa lütfen ekleyip çıkarın kafamdaki ve benim gibi düşünmekte olanların kafalrındaki soru işaretleride kalksın, neticede hiç birimiz parayı sokaktan süpürmüyoruz. Ana bakım kalemlerine gelirsek;

1 Lt Yamalube 10-40 48TL
Hava filtresi 71TL
Varyatör filtresi 58TL
Ön fren balata 128TL
Arka fren balata 113tl
Şimdi bunlar hep yamaha malı ürünler birde bunlara eş değer şöyle bir liste var çıkartığım aynı bakımı bunlarla yapsaydım diye;
1lt Motul 7100 10-40 9€
BMC Filtre (ömürlük) 41€
HiFlo varyatör filtresi 5€
Brembo sintered ön balata 17€
Brembo sintered arka balata 15,8€

Şimdi bu iki listenin tutarı aynı vergisi nakliyesi dahil olarak. Ancak bir farkla, filtreyi yaklaşık 10-12bin km amorti ediyorsunuz, ben ön balatayı orji,nal kullanmama rağmen 6 binde bitmiş, sebep olarak incelen diskten ötürü fazla aşınma olabilir dediler, ve klasik 8kmde disk bitiren adam var diyede mantıklı cevap bulmaya çalıştılar. Her bakımda 20 liralık balata spreyine para ödemişim ama disk delikleri pislik içinde doluydu, dün kendim tornavidayla kendi kendime temizleyip açtım delikleri. Balata ve disk kombisi olarak brembo daha iyi değilmidir(yamahanın kendi balatasından hem performans hemde dayanıklılık açısından), birde motul 7100 kullansam ve 3000 yerine 6000kmde bir değişsem daha iyi ve pratik olmazmı? Cevaplar için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
merhaba hocam,önceki sayfaları incelersen servislerin çalışma prensibi ve başıma gelen olayları ve bunun neticesinde artık bakım için servise gitmediğimi görürsün,,servise sadece piyasada bulunmayacak parça almak haricinde gitmiyorum

bakımları kendin yap kardeşim,zor bişey değil,kendin çok ucuza sadece parça maliyetine yaparsın,servisteki fren balatasına 146,5 tl istediler benim motorda 3 tane var toplam 450 tl ye yakın fiyat tuttu ,gittim dışardan ebc marka organik balata aldın tanesi 60 tl ye 3 tane aldım 180 lira verdim ve kendim taktım,,sadece balata değişimi için servise gitsem işçilikle birlikte 550 tl ye yakın para verecektim,oysa ben 180 tl ye işi bitirdim,hesap ortada

yağ olarak servisin yamalube yağı zaten tavsiye edilmiyor,,yag olarak motul kullan,,mesela scooter için motulun bu linkteki yağı sadece scooter için özel bir yağ bunu kullan
http://www.motosikletaksesuarlari.com/Motul-Scooter-Expert-4T-10W40-1-Lt-Motosiklet-Yagi_17906.html?gclid=CMDjudHDs9ICFU1sGwod9U0PfQ

yağ olarak motul 5100 veya 7100 de kullanabilirsin,,hepsi servisin yamalubesini 10 a katlar emin ol

dişli yağı olarakta bunu kullan http://urun.n11.com/yag/motul-transoil-expert-2t-1-litre-P102388861?gclid=CMeC94jJs9ICFRSNGwodmN4GEw&gclsrc=aw.ds
bakım yapmak zor değil kendine güven yaparsın bir iki takımın olsun yeter zaten yotubede her şeyin detaylı videoları var bakarak yaparsın

ben 2 bin km sonra kayışı kendim değişicem,,şunu unutma
hiç bir usta senin kendi motoruna özendiğin gibi özenmez,,yukarda kendin bile yazmışsın pislikleri tornavidayla ben çıkardım diye,,bunun gibi ne olaylar geldi başıma,vidaları sökerken yalama etmişler ve oylece bırakmışlar,,varyatörün kapağını söküp içine hava bile tutmadan pis pis bırakıp kapatmışlar ,ben sonradan yalama yaptıkları vidaları onarmak için kendim sökünce gördüm bunları

her şeyini kendin yap hiç korkma yaparsın basit işler,,istanbuldaysan gel sana elimden geldiğince yardımcı olurum fikir edinirsin
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Arkadaşlar selam, birkaç sorum olacak tecrübeli olanlar cevaplandırırsa sevinirim. Şimdi dün 38500kmde yağ değişim için servise gittim, birazda soğutma sıvı eskiliği vardı onuda gidermek için. Neyse 32xxx kmde ön balatayı değiştirmiştim, şimdi yine balatanın bittiğini sölediler + inanmadım kendimde baktım incelmişti baya, arkada bitmiş dediler hava filtersi yağ ıvır zzıvır derken yine bktım 500lük olmuşuz. Şimdi şöyle bir kabaca hesap yaptığımda (27000lerdeki v kayış bakımıda çok tutmuştu) Yamahanın xmaxla insanları adeta kaz gibi yolduğunu düşünmeye başladım. Her 3000kmde yağ değişimi ve ıvır zıvırlar ile bakım başım 130-150 TL arası gibi olması lazım bir tutar çıkıyor. 30000kmde bu 10 bakım yapar en az 1500-2500TL arası. motorumuzu yaklaşık 100000km kullansak bu rakam ağır bakımlarla birlikte yaklaşık 8-9 bin liraları bulacak. Şimdi ben 15 liralık bir motorun bu kadar yüksek masrafı olmasını bir türlü kabul edemeyerek kafamın bastığı kadarıyla bir hesap yapmaya çalıştım. Yanlış yaptığım veya eksik hesapladığım birşeyler varsa lütfen ekleyip çıkarın kafamdaki ve benim gibi düşünmekte olanların kafalrındaki soru işaretleride kalksın, neticede hiç birimiz parayı sokaktan süpürmüyoruz. Ana bakım kalemlerine gelirsek;

1 Lt Yamalube 10-40 48TL
Hava filtresi 71TL
Varyatör filtresi 58TL
Ön fren balata 128TL
Arka fren balata 113tl
Şimdi bunlar hep yamaha malı ürünler birde bunlara eş değer şöyle bir liste var çıkartığım aynı bakımı bunlarla yapsaydım diye;
1lt Motul 7100 10-40 9€
BMC Filtre (ömürlük) 41€
HiFlo varyatör filtresi 5€
Brembo sintered ön balata 17€
Brembo sintered arka balata 15,8€

Şimdi bu iki listenin tutarı aynı vergisi nakliyesi dahil olarak. Ancak bir farkla, filtreyi yaklaşık 10-12bin km amorti ediyorsunuz, ben ön balatayı orji,nal kullanmama rağmen 6 binde bitmiş, sebep olarak incelen diskten ötürü fazla aşınma olabilir dediler, ve klasik 8kmde disk bitiren adam var diyede mantıklı cevap bulmaya çalıştılar. Her bakımda 20 liralık balata spreyine para ödemişim ama disk delikleri pislik içinde doluydu, dün kendim tornavidayla kendi kendime temizleyip açtım delikleri. Balata ve disk kombisi olarak brembo daha iyi değilmidir(yamahanın kendi balatasından hem performans hemde dayanıklılık açısından), birde motul 7100 kullansam ve 3000 yerine 6000kmde bir değişsem daha iyi ve pratik olmazmı? Cevaplar için teşekkür ederim.

merhaba
öncelikle ben bakımları kendiniz yapıyosunuz sanıyorum şaşırdım yetkili servise gitmenize.
dedikleriniz doğru bende hiflo varyatör filtresi kullanıyorum bmc hava filtresi kullanıyorum yağımda motul 5000 10-40

açıkcası normalde 3000 kmde değişmesi gerekiyor ben işsizlikten 2000-2500 km de bir değiştiriyorum ve yağ kap kara çıkıyor heleki sürekli zorlanıyorsa uzun yolda o zaman eksiltme bile yapabilir bence 6000 de değişmeyin zaten çok uygun motul 5000 serisi 25 tl filan zaten 1.3 lt koyuyoruz.

ayrıca bu bakım işi xmax da çocuk oyuncağı vaktiniz varsa özene bözene çok rahat yapabilirsiniz.
 
Katılım
16 Nis 2006
Mesajlar
35
ARkadaşlar sizlere yeni bir sorum var. Xmax larda one parca taktirip koruma ruzgarlik olarak kullaniliyor biliyorum ama benim merak ettigim racing takozundan xmax e takan birileri varmi veya takilabiliyormu uygun yer varmi korumak icin yan yatmalarda ?
 
Katılım
22 Şub 2011
Mesajlar
170
Selam arkadaşlar.. 2013 trafik çıkışlı xmax momo design 250cc 15000km de almış olduğum motor ile aranıza katıldım. motoru dün Bursa'dan kara yolu ile körfezi dolaşarak Beylikdüzü'ne getirdim .. genel izlenimlerim iyi, fakat düz yolda son hızı 125 lerde yokuş aşağı 135 gibi gördüm, motoru 100- 125 km hızlarda kullandım ve depoyu fulleyip baktığımda 100km de 4 litre yaktığını ölçtüm..tapa gaz olmasada yakın kullanıma göre yakıt bana normal geldi. Peki sizce son hız ve yakıt konusunda düşünceleriniz nedir paylaşırmısınız?
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Selam arkadaşlar.. 2013 trafik çıkışlı xmax momo design 250cc 15000km de almış olduğum motor ile aranıza katıldım. motoru dün Bursa'dan kara yolu ile körfezi dolaşarak Beylikdüzü'ne getirdim .. genel izlenimlerim iyi, fakat düz yolda son hızı 125 lerde yokuş aşağı 135 gibi gördüm, motoru 100- 125 km hızlarda kullandım ve depoyu fulleyip baktığımda 100km de 4 litre yaktığını ölçtüm..tapa gaz olmasada yakın kullanıma göre yakıt bana normal geldi. Peki sizce son hız ve yakıt konusunda düşünceleriniz nedir paylaşırmısınız?

normal bi durum

hızlanmasını engelleyen etkenler

*rüzgar
*lastik basıncı
*bakım yapılmaması yada geç yapılması (yağ,filtreler gibi)
*sürücü ağırlığı vb.

bu arada bende beylikdüzü ndeyim merak etme 2-3 güne eğer mecidiyeköy civarına giderseniz yakıt ortalaması baya düşecektir. basacak yol yok malesef
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Selam arkadaşlar.. 2013 trafik çıkışlı xmax momo design 250cc 15000km de almış olduğum motor ile aranıza katıldım. motoru dün Bursa'dan kara yolu ile körfezi dolaşarak Beylikdüzü'ne getirdim .. genel izlenimlerim iyi, fakat düz yolda son hızı 125 lerde yokuş aşağı 135 gibi gördüm, motoru 100- 125 km hızlarda kullandım ve depoyu fulleyip baktığımda 100km de 4 litre yaktığını ölçtüm..tapa gaz olmasada yakın kullanıma göre yakıt bana normal geldi. Peki sizce son hız ve yakıt konusunda düşünceleriniz nedir paylaşırmısınız?
Sakin kullanımda 3.5 yakar. Son hızda yanlışlık olmasın, ben gazı açtığımda hiç sıkıntısız 140 görüyorum, fazlasına korkuyorum ama gider daha. Biraz bakım gerekiyor gibi sizinkine, motorunun artık açılmış olması lazım.
 
Katılım
22 Şub 2011
Mesajlar
170
IRau ve drtayfun cevap için teşekkürler.. Kısa zamanda bakım için ustama götüreceğim.. acaba diye içimden kayış uzamış olabilirmi veya kavrama balatası ya da baga larda eskime olabilirmi diye düşündüm bir an.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
O Km'lerde böyle sorun çıkmaması gerekir, zaten "belt" uyarısı çıkar ekrana kayış bakım zamanı geldiğinde, o zamana kadar hiç bir şey olmaz.
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
sayın gama standart bi xmax ın 140 görebilmesi için ancak meğilli bir yol olması lazım.

yoksa orjinal egzosla orjinal filtreyle,orjinal varyatörle düz yolda 140 çok zor :)
 
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
121
Irau, Yeruçağı bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim, aklın yolu bir demekki... Aslında benim kimsenin emeğinde kazancında gözüm yoktur, elbette serviste bir işletmedir, kazanması gerekir varlığını sürdürebilmesi için, ama çok basit işler için bu kadar yüksek oranda ödeme çıkarmaları benim nazarımda kabul edilebilir değil. Yağ ve filtre balata ve buji siparişlerimi vereceğim, 4LT 7100 almaya karar verdim. Kafama takılan işin içinden çıkamadığım durumlar olursa başınızı ağrıtırım artık :)
 
Katılım
16 Nis 2006
Mesajlar
35
Selam arkadaşlar.. 2013 trafik çıkışlı xmax momo design 250cc 15000km de almış olduğum motor ile aranıza katıldım. motoru dün Bursa'dan kara yolu ile körfezi dolaşarak Beylikdüzü'ne getirdim .. genel izlenimlerim iyi, fakat düz yolda son hızı 125 lerde yokuş aşağı 135 gibi gördüm, motoru 100- 125 km hızlarda kullandım ve depoyu fulleyip baktığımda 100km de 4 litre yaktığını ölçtüm..tapa gaz olmasada yakın kullanıma göre yakıt bana normal geldi. Peki sizce son hız ve yakıt konusunda düşünceleriniz nedir paylaşırmısınız?

Dostum oncelikle hayirli olsun Allah kaza bela vermesin. Hizda 135 son gordum dahada gitmedi rodaj sonrasi bi tekirdag yapmistim parali yoldan. Ben zin kullaniminda hic 3,5 goremedim rodajda 3,9 rodaj sonrasida 4,1 in altina hic inmedi birde gidip geldigim mesafeler kisa oluyor bu etkileyebilir uzun mesafede tekrar 3,9 4,0 a dusus oluyor tuketimde tekrardan hayirli olsun.
 
Katılım
22 Şub 2011
Mesajlar
170
Dostum oncelikle hayirli olsun Allah kaza bela vermesin. Hizda 135 son gordum dahada gitmedi rodaj sonrasi bi tekirdag yapmistim parali yoldan. Ben zin kullaniminda hic 3,5 goremedim �������� rodajda 3,9 rodaj sonrasida 4,1 in altina hic inmedi ���� birde gidip geldigim mesafeler kisa oluyor bu etkileyebilir uzun mesafede tekrar 3,9 4,0 a dusus oluyor tuketimde tekrardan hayirli olsun.

Teşekkürler.. yakıt konusunda yol boyunca genelde tapa gaza yakın kullanmama rağmen 100 km de 4 Lt iyi (normal) bir sarfiyat olarak geldi bana.. fakat dediğim gibi 125 km hıza takılması 250 cc motor için biraz yetersiz gibi geldiği için sormuştum..
 
Katılım
16 Nis 2006
Mesajlar
35
Teşekkürler.. yakıt konusunda yol boyunca genelde tapa gaza yakın kullanmama rağmen 100 km de 4 Lt iyi (normal) bir sarfiyat olarak geldi bana.. fakat dediğim gibi 125 km hıza takılması 250 cc motor için biraz yetersiz gibi geldiği için sormuştum..

Bence cok takilma buna bi bakim gecirdikten sonra artacaktir bi tik daha. Motorda agir baktiginda benzin dolu hali 184 kg olmasi lazim e buna bagaj canta bide kendi kilonu eklediginde aslinda normal bana gore. Bu 140 145 goren testler var onlarda motoru ustunde kimse yokken test ediyolar o hizlari goruyor. Jcosta var mesela son hizda bi 10 artis oldugu soyleniyor ama 800 lira civari degermi bilmem. Bence bi bakimdan gecir deponu fulle trip ve benzin gider gostergesini sifirlayip bi yol yap kesin sonucu hiz benzin gider ve yaptigin km kiyaslar tespit edersin
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094

:)

ona bakarsan 160 yapanda var yokuş aşağı hepsi yapar



---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

bu arada 1. köprüsü geçtikten sonra kadıköy e giderken hasanpaşaya doğru yokuş varbilenler bilir

bazen tapa gaz giiyorum 156 görüyorum şimdi benim motorumun son hızı 156 mı yani

eğer öyleyse neden düz yolda yapmıyor :)
 
Katılım
16 Nis 2006
Mesajlar
35
:)

ona bakarsan 160 yapanda var yokuş aşağı hepsi yapar

https://www.youtube.com/watch?v=ZXlCEMHAOPM

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

bu arada 1. köprüsü geçtikten sonra kadıköy e giderken hasanpaşaya doğru yokuş varbilenler bilir

bazen tapa gaz giiyorum 156 görüyorum şimdi benim motorumun son hızı 156 mı yani

eğer öyleyse neden düz yolda yapmıyor :)


Doğru :)) ozaman yapiyorlar
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
yani xmax 250 motorlarımız hız için yapılmadı şehir içinde fıfıtı gitsin aralardan geçsin trafikten geri kalmasın bunun için ideal
(daha seri kalkış için varyatör misketleri dr pulley 11 gr. ile değiştirilebilir)

ha bana yetmedi gittim bide r25 aldım ona basıyorum 2. köprüsü geçince türktelekom arenanın ordan 180 yapıştırıyorum işte r25 de son hızı ölçebiliriz.

180 den sonra dahada gidiyodu ben panik oldum yavaşladım dahada giderdi
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Dediğim gibi, ben hafif yokuş yukarı 140 görüyorum ama güvensiz bir hız olduğundan çabuk bırakıyorum, titremeye falan başlıyor, o yüzden devamına niyet etmiyorum.
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Dediğim gibi, ben hafif yokuş yukarı 140 görüyorum ama güvensiz bir hız olduğundan çabuk bırakıyorum, titremeye falan başlıyor, o yüzden devamına niyet etmiyorum.

yokuş yukarı görüyorsanız okunmuş bi xmax 250 ye sahipsiniz müzelik motor

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:52 ----------

yazmayı unuttum :) bişey daha var

şimdi motoru sürekli zorlayınca hava filtremizin içinde ufak bi delik var ordan yağ atıyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst