İleri sürüş teori eğitiminin videosu neden yok?

Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Abi böyle bir şey yapılsa, ücreti mukabilinde alınır. Herkesin 3 gün vakit ayıracak fırsatı yok maalesef. Bu gün viraj konumlanmamda hata olduğunu farkettim. Çevre yolunda 150 km ile viraja yattım, virajda gazı tam açtım, kendi şeridimde çıktım virajdan, şerit atmadım yani ama, çizgimi kaybettiğim bir anlığına da olsa. Daha kompleks bir pozisyonda sonuçları çokta iyi olmayabilir. Olsa bir video, izler hatamızı buluruz. Düzeltiriz. Bu video için de ücreti ne ise öderiz. Ama yok.
Şunu anlamıyor kimse, eğitim konusunda insanların bütün derdi maliyet değil. Mevcut şartlarda bana üste para verseniz eğitime gitmem. Gidemem, haftada iki gün izin, biri hafta içi, diğeri hafta sonu. Tamam yıllık izin için düşünülebilir. Ama orada da yaz tatili planı yapıldı, neredeyse rezervasyon yapacağım otele.

cbr250, 150km/h ve viraj... Helal olsun, ben yürüme hızına düşüp de öyle dönüyorum virajı. (Lastikten değil, korkudan dönemiyom)

 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Abi böyle bir şey yapılsa, ücreti mukabilinde alınır. Herkesin 3 gün vakit ayıracak fırsatı yok maalesef.

Video bir teorik eğitimin yerini beki tutar ama hakimiyet ve yol eğitimlerinin yerini tutmaz hocam. Teorinin yeri başka pratik başka... Hatta belki de sürüşte sıkıntıya bile sokar. Bilemiyorum.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
cbr250, 150km/h ve viraj... Helal olsun, ben yürüme hızına düşüp de öyle dönüyorum virajı. (Lastikten değil, korkudan dönemiyom)

[url]http://i.hizliresim.com/4Pmn7q.jpg[/url]

Bir daha çevre yoluna çıktığımda video çeker buraya atarım, izler görürsün. :) Bu arada, yürüme hızına düşeceksen al bir ybr, fıtı fıtı bin.

Not: Rosso 2 takılı motorda, IRC olsa bende basmam ama Rossolar yapışıyor yola.

Korku konusuna gelince, yıllarca Antalya Kemer tarafında jet-ski kullandım. Peder su sporları işletiyordu. Temel denge mantığı motosiklet ile neredeyse aynı. Tek fark onda suya düşüyorsun, bunda asfalta :cherry: Kawasakiler vardı bizde 1100 cc. Bir depo ile yarım saat çalışıyordu alet ben kullanınca. Amcamla az kavga etmedik o yüzden. Pulsardan önce kısa bir süre BMW R 1100 RT kullandım. Yavaş manevralarda motor acayip yoruyordu ağırlıktan dolayı, ama gaz açtıkça kendini dengeliyordu. İlk defa virajlara hızlı girdiğim motordur kendisi. O motorla öğrendim virajda gaz açmayı.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Bir daha çevre yoluna çıktığımda video çeker buraya atarım, izler görürsün. :) Bu arada, yürüme hızına düşeceksen al bir ybr, fıtı fıtı bin.

Not: Rosso 2 takılı motorda, IRC olsa bende basmam ama Rossolar yapışıyor yola.

Korku konusuna gelince, yıllarca Antalya Kemer tarafında jet-ski kullandım. Peder su sporları işletiyordu. Temel denge mantığı motosiklet ile neredeyse aynı. Tek fark onda suya düşüyorsun, bunda asfalta :cherry: Kawasakiler vardı bizde 1100 cc. Bir depo ile yarım saat çalışıyordu alet ben kullanınca. Amcamla az kavga etmedik o yüzden. Pulsardan önce kısa bir süre BMW R 1100 RT kullandım. Yavaş manevralarda motor acayip yoruyordu ağırlıktan dolayı, ama gaz açtıkça kendini dengeliyordu. İlk defa virajlara hızlı girdiğim motordur kendisi. O motorla öğrendim virajda gaz açmayı.

Yaw viraj tekniğini biliyorum. bizim evdeki 125cc cup ile fren pedalını yere sürtüyordum her dönüşte, çünkü o motorun riski yok 10 yıllık motor çünkü... Öğrenci adamım riske atmaya gerek yok şimdi sakin sakin girer dönerim, lastik her ne olursa olsun. Lastiğin bırakacağı tutar yine düşersin...

MotoGP de yarışmak için almadım ben bu motoru gezmek için aldım. Bundan önce er6-n kullandım; uzun yolda ybr den daha fıtı fıtı gidiyor, bağırıp kafa ...miyor.
 
Katılım
31 Ocak 2013
Mesajlar
1,106
Güzel bir düşünce. Takipte kalalım haberimiz olsun yayın başlayınca
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Sevgili Zafer ,

Bence haksızlık etmişsin. Bu tür çalışmanın ilk öncüsü Rahmi Barutçu hocamızdır , yıllar önce UzmanTV de yaptığı bu tür videolar türlerinin ilk örneklerindendir.

link Uzman TV Rahmi BARUTÇU

Toplamda 2-3 saat süren teori eğitimlerinin video olarak yayınlanması zor bir konu değildir ancak interaktiflik konusunda Caner hocanın yöntemi dışındaki çözümler çok verimli olamayacak sıkıcı olacaktır. Caner hocanın yönteminde ise teknik sebeplerden dolayı katılımcı sayısı yüksek olamamaktadır.

Yani teorik eğitimler konusunda hiç bir kurumun yada eğitmenin ticari olarak düşündüğü fikrinde değilim. Bence konular birer birer ele alınarak hazırlanmış videolar çok daha verimlidir ki , neredeyse tüm hocalarımızın bu tür videoları mevcut . Yeterki gençler konuyu araştırma zahmetine katlansınlar cevaplar bolca var.

Sevgilerimle

https://www.youtube.com/results?search_query=motosiklette+frenleme

Gördüğünüz gibi pek de fazla bir şey çıkmıyor. Gerçi çok da şaşırtıcı değil zira ytube'daki Türkçe içerikçok kısıtlı ve ayrıca her önüne gelen ytube'a video koyabildiğinden gerçekten güvenilir bilgiye ytube ile ulaşmak çoğu zaman mümkün değil.

Meşhuuur bir belgesel kanalı tarafından çekilmiş bir belgesel izlemiştim ytube'da onlar bile bozmuşlar. mcdonnel douglas f4 uçağına bakıyor adam "bunun kanatları olmamış" diyor ciddi ciddi. :mrgreen: Tabii, kesinlikle öyledir zaten.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Benim istediğim şeye en yakın video, bu konudaki en kapsamlı videolardan birisi yayınladı. Video Motosiklet Yol Sanatı kitabında anlatılan, yol eğitimlerinde verilen Sistem'e bir giriş niteliği taşıyor. Çok çok beğendim.

https://www.youtube.com/watch?v=E65giykwKF0 Roadcraft Eğitimine Giriş - Mahir Yeşilmenderes

İki küçük not eklemiş olayım. Sol viraj öncesinde ve girişlerinde sağdaki yola yakın yapılmış bariyere aşırı yanaşmak çok tasvip edilmiyor. Bariyere de bir tehlike muamalesi yapmak öneriliyor. Bu nedenle o noktalarda yolun en dibinde (P1) değil de en kenar nokta ile kendi şeridimizin ortası arasında, yine kenara yakın (P1.5) olmak tercih edilir. Aşağıdaki konumlanma istenmez. Buradaki sürücüler muhtemelen özellikle konumlanma hassasiyeti üzerine bilinçli pratik yaptıkları bir sürüşteydiler. O yüzden bu kadar yanaşmakta sakınca görmemiş olabilirler. O noktada bariyer yola bu kadar yakın inşa edilmemiş olsaydı veya bariyer hiç olmasaydı istenen, gelişim ile ulaşmak istediğimiz konumlanma budur.

2w70egk.jpg


Dikkatli izleyicilerin gözüne çarpan bir düz çizgide sollama var. Bu konuda farklı farklı düşünen kişiler var olsa da genel olarak güvenlik ile ilgili bir sıkıntı yoksa bu videodaki gibi bir sollamayı yapmak serbest, hatta gerekli.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Eki 2016
Mesajlar
463
bizim ankarada eğitim istanbul kadar seçenekli değil bildiğim kadarıyla. Soner Tanrıkulu var duyuyorum. Nasıldır bilen, eğitim alan var mı?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst