Benelli Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Şub 2015
Mesajlar
151
Bu motorun ikinci el fiyatları neden düşük? Biraz daha beklesek daha da düşer mi acaba? Sahipleri memnun değil mi ki?
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
619
Bu motorun ikinci el fiyatları neden düşük? Biraz daha beklesek daha da düşer mi acaba? Sahipleri memnun değil mi ki?

Neye göre kıyas yaparak ikinci el fiyatı düşük geldi ?

Ben motoru 9000 tl ye aldım. Genelde 9000 - 9300 tl arasında sıfırı satıldı. Biraz önce bakmak aklıma geldi 1-2 ilan dışında 8500 tl altında ikinci elini bulmak zor. Bence daha ucuz olması gerekli.

Yakın fiyatlı olsun diye Pulsar NS200 lere baktım 2016 modellerde 7000-7200 tl civarı çok var. Sanırım satış fiyat 8700 lerdeydi.

Gayet normal fiyatlar alacaksan fazla bekleme derim. Ucuz da geldiyse...
 
Katılım
3 Ağu 2015
Mesajlar
529
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-trafige-cikali-6-ay-olmustur-379866035/detay

Arkadaşlar crossa geçiyorum motorumu bayiden bulunduruyorum mantıklı teklifler değerlendirilir mesaj yolu ile ulaşabilirsiniz

Bu arada bilgilendirme vereyim çok uzun yola çıktım hiç bir zaman problem çıkartmadı gerçekten memnunum ama her zaman dağların girişlerinde kaldım tırmanma şansım olmadı
Almayı planlarken ya Pulsar yada benelli alıcaktım kararımı benelli de kullandım tipini seviyorum 100km 2.5litre yakıyor uzun yolda şehir içi 3.2litre değerleri var yakıt tüketimi ideal yedek parçasını alırken alıştırdım onlarında fiyatları uygun ama en önemlisi Stock motora sahip bu yüzden tercih ettim
Servis konusunda İzmir'de olanlar sanşlı aslan moto yu tavsiye ederim

Tek problem olarak gördüğüm egzozun çirkinliği
 
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
121
2017 yazılım çıkmış diye duydum. Detay konusunda bilgi alamadım. Bilen, duyan, gören var mı?
 
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
79
Merhaba, dun servisteydim, aklıma nereden geldiyse yazılım için soru sorduğumda şu an yok denildi. Servisteki usta da tnt 250 kullanıyor şansıma. Nazilli'de ki Kalenderoğlu motor yetkililerinden biri ile tartışma yaşadık, ikinci bakım için 150 TL istendi.
Motul marka yağ kullandık. 2 litre 70 tl
Yağ filtresi 10 tl
Zincirler gaz yağı ile temizlenip spreyle elden geçirildi.
Frenler,debriyaj gaz ayarı vs yapıldı.
Zincir bakımı yapıldı,gerdirildi vs...
1 litre antifriz kullandık...(kendim aldim)
80 TL malzeme
70 TL ustalık istendi.
Ben motoru araştırarak aldım, her kullanici bu bakımda aşağı yukarı ne ödemiş biliyorum, çok dedin diye itiraz ettiğimde 250 CC motor biniyorsun buna mı itiraz ediyorsun denildi. Sonuçta 130 TL ye mecburen yaptırdım ama birdahakine İzmirde yapar ya da servis harici bakımlara giderim!
Ustalara gelince ikisi birden ilgilendi benle, o konuda problem yaşamadım. Üzerine kendilerinin de bu motoru kullanmaları beni daha da rahatlattı..

Geçen yakıt hakkında net bilgi vereceğim demiştim, 6.000 çeviri geçmeden kullandığında 2.8 litre tüketim yapıyor. 8.000 üstünde 3.3 /3.4litre. Denizli'ye gidip gelerek denedim... bakım sonrası motorda bir rahatlama ve olumlu değişiklikler gozlemledim. Tek sorunum olan öndeki zıvırtı sesini çift taraflı bantlar ve eritilmiş lastiğe spartula gibi bir şeyle şekil verilerek aradaki bosluklari kapattık. Su an normal olan zincir sesi ve anahtarlığımin sesi harici vızıltı yok. Kurtuldum çok şükür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:24 ----------

Bu arada hafta içi nasipse katlanır plaka yaptıracağım, manetleri ve pedalları renklendirerek, depoya sticker uygulaması ve 2 koruma takozu alacağım...
Katlanır plakaya 120 TL denildi ama 60 TL ye de yapan buldum.
Koruma takozlari 120_130 tl
Depo stickeri valede 120 tl
Lastik için ise Şubat sonunda değişim yapmak istiyorum. Son şey ise topcase olacak gibi, çünkü bahar gelince sazimi ve ufak çantamı birlikte tutamam:)
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Bence bakım ücreti normal. Adamlar ilgilenmiş, işini yapmış, makul da bir ücret almışlar.
O parayı alıp, motora bakmayan servisler de var.

2.8 nasıl yaktırıyorsunuz anlamıyorum. Benim 4'ün altına inmiyor arkadaş :D
 
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
79
Aynen yazdığım devirlerde kullanmaya çalışıp deneyin isterseniz, ben de ilkin çok gazliyordum bir de acemiligim... Ama 4 litre yaktığımi hiç hesaplamadim...


Bu ara bol bol pazaryerinde kontra, dar alan dönüşleri, gidon kilit dönüş çalışmaları yapıyorum. Burada ki bilgileri defalarca okuyup üzerine bolca video izleyip öyle biniyorum motora :) çok farkediyor sürüşüm. Büyük artısı da bildiğim yoldan gidip geliyorum hep,virajları vs bildiğimden istediğimi uyguluyorum.
 
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
121
Bakım için talep edilen ücret makul. Servisler de para kazansın ki, ihtiyacımız olduğunda kolayca ulaşabilelim. Anlatıldığına göre de iyi ilgilenmişler...
 
Katılım
19 Eki 2011
Mesajlar
23
Selam arkadaşlar bir sorum olucak sizler ilk motoru calistirdiginizda devir saati motor rolantide çalışırken sabit mi yoksa arada ufak iniş çıkışlar var mı ? Video atabilirsiniz süper olur
 
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
79
Selam arkadaşlar bir sorum olucak sizler ilk motoru calistirdiginizda devir saati motor rolantide çalışırken sabit mi yoksa arada ufak iniş çıkışlar var mı ? Video atabilirsiniz süper olur

İlk çalıştığında gaz vermiyorum ben, kendi çalışıyor. Devir ilkin yükseliyor sonra yavaşça düşüyor. Sizde noluyor:)
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Selam arkadaşlar bir sorum olucak sizler ilk motoru calistirdiginizda devir saati motor rolantide çalışırken sabit mi yoksa arada ufak iniş çıkışlar var mı ? Video atabilirsiniz süper olur

otomatik jikle bu
ilk çalıştırma esnasında kendi kendine ayarlıyor devri, o devir dalgalanmaları ondan
ısınma/yağlanma sağlandıktan sonra rölanti devrine düşürüyor (tnt 250 de 1.500 devir/dk)
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
242
otomatik jikle bu
ilk çalıştırma esnasında kendi kendine ayarlıyor devri, o devir dalgalanmaları ondan
ısınma/yağlanma sağlandıktan sonra rölanti devrine düşürüyor (tnt 250 de 1.500 devir/dk)

Arkadaşın demek istediği rolantide devamli hafif bir dalgalanma olduğu ki bende de mevcut, motor ısındıktan sonra da geçmiyor.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Arkadaşın demek istediği rolantide devamli hafif bir dalgalanma olduğu ki bende de mevcut, motor ısındıktan sonra da geçmiyor.

ilk çalıştırma esnasında dendiği için öyle düşündüm
ısınma tamamlandıktan sonra rölantide dalgalanma varsa; yazılım, enjeksiyon, ateşleme hatta yağlama problemleri olabilir
bahsettiğim sistem tnt 250 de mevcut, başta dalgalı bir şekilde 2000-2500 aralığında gidip gelirken 20 saniye kadar sonra 1.500 e sabitleniyor
 
Katılım
19 Eki 2011
Mesajlar
23
Isindiktan sonrada oluyor bende hatta çoğu zaman kırmızıda durduğumda devir 1000 e düşüyor sonra zar zor toplayıp 1500 e çıkarıyor arabada stop etmesi var
 
Katılım
29 Eki 2016
Mesajlar
121
Isindiktan sonrada oluyor bende hatta çoğu zaman kırmızıda durduğumda devir 1000 e düşüyor sonra zar zor toplayıp 1500 e çıkarıyor arabada stop etmesi var

Mutlaka servise gösterin. Forumda bu problem ile ilgili bir kaç çözüm bulunmuştu. Bunlar: Yazılım, oksijen sensörü, debriyaj ile ilgili bişiden dolayı sol kütüklük. Aklıma bunlar geldi ama her durumda servise uğramanız şart görünüyor. Bahsettiğiniz durum normal gelmedi bana.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
242
Isindiktan sonrada oluyor bende hatta çoğu zaman kırmızıda durduğumda devir 1000 e düşüyor sonra zar zor toplayıp 1500 e çıkarıyor arabada stop etmesi var

Bende öle aşırı düşme inme yok, sadece rölantide ibre 1500-1800 arası gidip geliyor ama motor sesinde bir değişiklik gözlemlemiyorum.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
benelliyi pek bilmem kullanmadım çünki, bu motorlar enjeksiyonlu, karbüratörlü makinalarda jikle var ama bu motorlarda otomatik jikle olayı var bu dalgalanma normal ama kaç devir üzeri sizde sorun onu bilmiyorum, eski bir pulsar kullanıcısı olarak 1500-2000 devir arasında dalgalanması normal, üzeri sorundur, 2000 devir üzerinde dalgalanıyorsa bu rolanti sensörün de sıkıntı olabileceği olabir. şuan mt25 kullanıyorum onda da azda olsa dalgalanma var, sizdeki kullanıcıların devir dalgalanması kaç devir arasında bunu öğrenin ona göre sizinkinde sıkıntı var mı yok mu daha iyi ortaya çıkar. pulsar da yazılım atılarak bu dalgalanma engelleniyor ama bu 1500-2000 devir arası dalgalanma ne motora nede size bir zararı yok olması gereken normal bir durum.
 

tmp

Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
328
2017 yazılım çıkmış diye duydum. Detay konusunda bilgi alamadım. Bilen, duyan, gören var mı?

Bizzat merkezle görüştüm adamlar üstü kapalı nazik bir dille asparagas haberlere inanmayın diyor 2017 yazılım nedir :D Güncelleme tüm bayilerde yapılıyor öyle dediler ama 2017'ye özel bir yazılım yok :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst