- Katılım
- 23 Ağu 2015
- Mesajlar
- 1,003
Ben normal bir kullanıcıyım. Yeniden söylüyorum araziye girmeyeceğim, bu motoru arazi için değil şehir içi ulaşım için aldım. ABS'li bir Scooter almak yerine bu motosikleti almayı seçtim. Kullanış amacım yukarıda yazdığım gibi açıkça belirtili. Bahsettiğiniz motosikletle aralarında elbette malzeme kalitesi ve işçilikte farklılıklar olabilir fakat japon motosikletleri arasında kalite bazında verdiğiniz örnekteki gibi bir uçurum olamaz.
Verilerle konuşalım. Üşenmedim gece gece araştırdım ve ne kadar doğru bir karar verdiğimi anladım sayenizde. Şu an klx 250'nin fiyatı (2016 model gün itibariyle) 4585euro x 3,67 = 16826,95tl, muadili (kawasaki daha üstün olabilir) CRF 250L (2016 model gün itibariyle) 15200 tl, CRF 250 Ralli (2017 model gün itibariyle) 18500 tl. Nasipse kaporasını verdiğim motosiklet 2017 model olacak ve mart ayında elime ulaşacak. Mart ayında KLX'in fiyatı ne olur bilemeyiz?
Aradaki fiyat farkı bugün itibariyle net 1673,05. Bu fazlalığa ne alıyoruz?
1. Tek tuşla devredışı bırakılabilen ABS
2. Tur camı
3. Elcik koruma
4. Led ön far
5. 3 lt daha büyük depo
6. Daha güçlü, daha torklu ve Euro 4 normlarına uygun motor
Ne almıyoruz
1. Bilyalı yatak
2. 19kg daha hafif ağırlık
Peki şehir içinde, İstanbul trafiğinde %90 asfalt yolda bilyalı yatak ne işime yarayacak? Belki de yeni modeli bilyalı yataklıdır? Daha motosiklet gelmedi, aşırı teknik detayları bilmiyoruz ve bilsem de bilyalı yatağın benim için hiçbir değeri yok. 19 Kg hafif olması da benim için çok sorun değil artçılı binmiyorum, kilo olarak hafifim ve kas boy ve kilo olarak bu motora hakim olacak kadar yapılıyım. Bahsettiğimiz Motosiklet Honda. Burada çin malı mahalle tamircisinde tamir olan fahiş fiyatlı bir çinliden bahsetmiyoruz, gereksiz yermeyelim.
Ben bu fiyat farkına değeceğini düşünmesem zaten almazdım. KLX'te ABS olsaydı ve fiyat farkı bu kadar olsaydı KLX düşünebilirdim. Verilere göre 1600 küsür tlye satın aldıklarım bence işlevsel özellikler. Karar sizin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------
Mondial RX3i evo 13000 küsür. O da 250lik :cherry: Japon istiyorsanız daha ucuzu yok. Ben de herkes gibi bu makinayı 8-10 bine almayı isterdim ama malum meseleler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------
Hocam tam üstüne bastınız. Benim makinalarım evet onlar. size katılıyorum ama şu an o makinaları alabilecek kadar maddi gücüm yok. 2018'den sonra nasipse imkanım olacak. Bunu zaten SAZMAN'la da uzun uzun konuştuk. Normalde ben çinli bir makine alacaktım dişimi az daha sıkma kararı alıp son anda bunda karar kıldım.
Yahu durun kafa karıştırmayın adama zor motor aldırdım zaten. Kaç aydır konuşuyoruz. Ben hep ona crf almalisin demiştim. Adam boylu poslu. 45 numara ayağı var. Dipçik gibi herif. Para olsa zaten tracer alacak.
Hep yazıyorum Mustafa gibi boyum olsa zaten wr 125 x ya da kawa d-tracker binecegim.
Neyse sonunda kapora verildi ve bence iyi bir tercih oldu. Donanımlı bir makina aldı sonuçta. Haa pahalı mı? Evet. Yapacak birşey yok. Ben de vitesli ye iyice alıştığımda yüksek ince ve küçük cc bir motora geçeceğim inşaallah. Bu arada supermoto kitleri bu motora çok yakışır. Bir de alüminyum çanta ile harika olacak. Heyecanla bekliyorum Mustafa kardeşim. Hayırlı olsun.