Benelli Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
96
selam arkadaşalr 170.lik lastik bizim motora fazla gelmez mi yahu ? 600 lük makinelerin çoğun da 170 lik lastik var :) bana bayar ve yorar gibi geliyor açıkcası.
 
Katılım
21 Eki 2014
Mesajlar
285
selam arkadaşalr 170.lik lastik bizim motora fazla gelmez mi yahu ? 600 lük makinelerin çoğun da 170 lik lastik var :) bana bayar ve yorar gibi geliyor açıkcası.

Muhakkak yüksek km yapıldığında motoru bir hayli yoracaktır yakatta zaten anında fark eder motor ömründen bile yer yani orjinal ebatta yakın taktırmakta fayda vardır. @serdar35 Benelli vlm 150 hakkında daha detaylı bilgin var mı ?
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
Benelli 150 vml tasırımı ve motor üretimi italyada yapılıp parçaları kuba (rks) tarafından çinde üretilir. Fakat her ülkede benelli adı ile satılmıyor.türkiyedeki versiyonu tamamen çinde üretimi gerçekleştirilen rks titanic modeli adı altında satıldı.tasarım sadece benelliye ayit Türkiye versiyonunda.ben kullanmadım arkadaşımda var.ben tnt 25 aldığımda yanyana durdum bir baktımki çizgiler çok benziyor zaten ortaklığını biliyordum. Biraz araştırınca avrupada ve hindistan malesia benelli 150 türkiyede ucuz olsun diye rks olarak girmiş.
 
Katılım
12 Eki 2014
Mesajlar
346
Benelli 150 vml tasırımı ve motor üretimi italyada yapılıp parçaları kuba (rks) tarafından çinde üretilir. Fakat her ülkede benelli adı ile satılmıyor.türkiyedeki versiyonu tamamen çinde üretimi gerçekleştirilen rks titanic modeli adı altında satıldı.tasarım sadece benelliye ayit Türkiye versiyonunda.ben kullanmadım arkadaşımda var.ben tnt 25 aldığımda yanyana durdum bir baktımki çizgiler çok benziyor zaten ortaklığını biliyordum. Biraz araştırınca avrupada ve hindistan malesia benelli 150 türkiyede ucuz olsun diye rks olarak girmiş.

Rks titanic 150-s'ten söz ediyorsun değil mi bende az önce fark ettim yorumlarda inceledim biraz dediğin doğru görünüyor.
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
Evet titanic s. Yani bu ortaklık kubanın ve rks nin satışlarını inanılmaz derecede etkiledi.tabi benellininde işine geldi iflasın eşiğindeyken kurtardı kendini. Tasarıma karşılık üretim desteği aldı
 
Katılım
24 Mar 2015
Mesajlar
345
Evet titanic s. Yani bu ortaklık kubanın ve rks nin satışlarını inanılmaz derecede etkiledi.tabi benellininde işine geldi iflasın eşiğindeyken kurtardı kendini. Tasarıma karşılık üretim desteği aldı

Bu konuşulanların gerçeklik payı var ise ki var görünüyor benelli uygun fiyattan mal göndermeye devam edecektir buda italyan çizgilerinin daha yaygın bir şekilde satılması anlamına gelmiyor mu ?
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
Bu konuşulanların gerçeklik payı var ise ki var görünüyor benelli uygun fiyattan mal göndermeye devam edecektir buda italyan çizgilerinin daha yaygın bir şekilde satılması anlamına gelmiyor mu ?

Zaten kubanın asıl amacı alışılmış çizgileri aşıp farklı tasarımlarla piyasaya girmek.aynen desiğin gibi italyan tasarımı ve yanında ucuz fiyat demek.kuba artık çin malı ibaresi üzerinden kalkmasıiçin elinden geleni yapıyor. Açın kubanın modellerine rks nin modellerine tabi yeni versiyonlarına kimse görünüşte bu ürün çin malıdır demiyor. Aaa bu çin miymiş diyor.benelliyi bünyesine kattı italyan tasarımını ucuza piyasaya sürüyor.şuda var benellinin motoru italyan tasarım italyan ama plasyik parçaları çindir. Ama bu kaliteden ödün vermemişler çok menmunum.bu arada ben dolar uçmadan önce aldım 9500 e şimdi 10500 diyorlarki bu kalitede bu fiyata imkanı yok araç alamazsın.telden yazıyorum yazım hatalarımı lütfen affedin arkadaşlar
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Benelli TNT 25 için sitesine Euro 4 (ABS) diye bir ibare koymuşlar. Galiba 2017 modeller bu şekilde ABS'li gelecekler.

Motorun lastik ebatlarına dikkat etmemiştim. Gerçekten de arka lastik bulmak imkansız gibi bir şey. Fransa sitesine baktım 150/60/-17 ile satıyorlar. Bizimkiler motor maliyetinden 100 TL kar edeceğim diye milleti kıvrandırmayı tercih etmişler. Servislere soran var mı ? Arka lastiği 150 yapınca garanti bozulur diyen servis çıkıyor mu ? Çıkarsa ağzına kürekle vurmak gerekir.
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
Benelli TNT 25 için sitesine Euro 4 (ABS) diye bir ibare koymuşlar. Galiba 2017 modeller bu şekilde ABS'li gelecekler.

Motorun lastik ebatlarına dikkat etmemiştim. Gerçekten de arka lastik bulmak imkansız gibi bir şey. Fransa sitesine baktım 150/60/-17 ile satıyorlar. Bizimkiler motor maliyetinden 100 TL kar edeceğim diye milleti kıvrandırmayı tercih etmişler. Servislere soran var mı ? Arka lastiği 150 yapınca garanti bozulur diyen servis çıkıyor mu ? Çıkarsa ağzına kürekle vurmak gerekir.

2017 çıkışlı araçlar euro4 abs ve pilot lastikle gelecek miş. Leoncino gelecekmi diye arayıp sorduğumda hayır busene değil seneye gelecekmiş tek 502 250r diğer modellerin hepsinide euro4 lastik pilot ve abs olacakmış ama tasarım gene aynı. 150 ebat lastik bozacağını sanmam dediğin gibi avrupa da 150 hatta 160 ebatla satılıyor bu model. Bozsa orda neden satılsın sanmam
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
150
hayırlı akşamlar arkadaşlar güncel yakıt tüketimi değerlerinizi yazarmısınız benim gbi makinayı merak edip almak isteyenler var bilgimiz olursa sevinirim
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
hayırlı akşamlar arkadaşlar güncel yakıt tüketimi değerlerinizi yazarmısınız benim gbi makinayı merak edip almak isteyenler var bilgimiz olursa sevinirim

Alalı 1 ay oldu rodajdayım hala bitmedi şehir içi kullanıyorum agresif kullanıcı değilim fakat dur kalk tabi çok oluyor dalayısı ile.17 lt deposu var ilk aldım fullesim 71tl ye fullendi tam anlamıyla 288 km yaptım.rodajı biten arkadaşlara sormak net fikir verecektir

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------

Özür dilerim 283 km ilk aldığımda 5km test için kullanılır onu unutmuşum.ortalama 40krş galiba hesaplanırsa
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
150
Alalı 1 ay oldu rodajdayım hala bitmedi şehir içi kullanıyorum agresif kullanıcı değilim fakat dur kalk tabi çok oluyor dalayısı ile.17 lt deposu var ilk aldım fullesim 71tl ye fullendi tam anlamıyla 288 km yaptım.rodajı biten arkadaşlara sormak net fikir verecektir

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------

Özür dilerim 283 km ilk aldığımda 5km test için kullanılır onu unutmuşum.ortalama 40krş galiba hesaplanırsa

sizin yakaladığınız değer bana biraz fazla gibi geldi,yanılmıyosam çift silindir olan modelinden bile fazla bi tüketim bu
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Güzel yakıyor, acımıyor.
Hiç az yaktırmaya çalışmadım, çalışamadım.
Şehir içi ışıklarda ilk kalkarak, 6000 devrin altına inmeden kullanıyorum genelde. 4.5Lt/100km civarında yakıyorum.
Şehir dışı genelde 120km/h'in altına inmeden, 8000 devir civarı 4.2Lt/100km yakıyor.
Rodajda 6000 devri geçmeden kullanırken de 3.7Lt/100km yakıyordu.

Ben gereğinden fazla yaktığını düşünüyorum. Ya benim sürüşümde, ya benim motorda ya da genel olarak TNT25'te bir sorun var.
250cc'lik motor, normal kullanımda şehir içi 4Lt'yi geçmemeli bence.

Not: 90 kiloyum.
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
Yanlız rodajda şehir içi tüketimi mutlaka fazla olur oyüzden rodajı bitene sormak mantıklı olur dedim.ben şu anda 6000 inin üstüne 1 defa bilemedin 2 defa çıkmışımdır oda zorunluluktan.zaten az yakıyor demiyorum 78 kiloyum bu motor emsallerine göre zaten ağır benzinde dez avantaj ama rüzgarda avantaj olarak görüyorum.ful depo ile 330 km gideni duydum ama görmedim.trip seçeneğinden bi arkafaş eklemişti tnt 25 330km göstermişti.ama hangi şartlarda artçı varmı kilo ne düzmü yol yada agresifmi kullanfı bilemem

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------

@pea bu arada sen lastikleri değişmiştin galiba yanlış hatırlamıyorsam dün muhabbetini yapıyorduk. Şervis garanti dışı bırakıyor mu? Bir bilgin var mı? O iki hıyar yüzünden garanti dışı bile bıraksalar canımdan önemli değil koydum kafamada değiştireceğim lastikleri ondan soruyorum
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Hangi servis o ya? Yok öyle bir şey.
BN251(Avrupa modeli) kullanıcı kitapçığında lastik boyutu olarak 140/60 ya da 150/60 yazıyor. Hindistan'da premium versiyonu Metzeller 150/60 ile satılıyor. Benelli Türkiye kullanım kılavuzuna 150/60 yazmadığı için lastiğin motoru bozacak hali yok ya.

Bu lastiklerle 2 farklı serviste garantiden parça değişimi yaptım. İkisi de "iyi yapmışsın, orijinaller çok riskli" demişti.

Sen gene de Benelli Türkiye'ye mail at. Bana şu servis böyle böyle dedi, bu işin aslı nedir diye sor. Servisin de kulağını çekmelerini iste.
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
76
Hangi servis o ya? Yok öyle bir şey.
BN251(Avrupa modeli) kullanıcı kitapçığında lastik boyutu olarak 140/60 ya da 150/60 yazıyor. Hindistan'da premium versiyonu Metzeller 150/60 ile satılıyor. Benelli Türkiye kullanım kılavuzuna 150/60 yazmadığı için lastiğin motoru bozacak hali yok ya.

Bu lastiklerle 2 farklı serviste garantiden parça değişimi yaptım. İkisi de "iyi yapmışsın, orijinaller çok riskli" demişti.

Sen gene de Benelli Türkiye'ye mail at. Bana şu servis böyle böyle dedi, bu işin aslı nedir diye sor. Servisin de kulağını çekmelerini iste.

Yok ben demedim az önce bir arkadaş varmı böyle birşey diye sorduda sen değiştiren olarak sana sormak istedim. Teşekkür ederim
 
Katılım
17 May 2014
Mesajlar
94
en son ne kadar yaktığıma baktığımda yazdı. 380 km yapmıştım.

Depoyu geçen hafta yine fulledim yağmurdan zaman bulursam binebilirsem kaç km gittiğimi yine yazarım.

Ki kış şartlarında motorun ısınması için daha fazla bekletiyorum bu da daha fazla yakmasına sebep olacaktır.
 

tmp

Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
328
2017 yılında gelecek olan modelleirn lastiğinde sıkıntı yok ama şuanki modelleri 150/60 takılabilir 170'lik taktıranda var ama motoru yorar fazlasıyla 150/60 candır :)
 
Katılım
10 Mar 2016
Mesajlar
329
2017 yılında gelecek olan modelleirn lastiğinde sıkıntı yok ama şuanki modelleri 150/60 takılabilir 170'lik taktıranda var ama motoru yorar fazlasıyla 150/60 candır :)

Kaliteli lastik takılacağı için fiyat artar ama iki defa lastik almaktan iyidir değişimle beraber cebimizden fazla para çıkıyor zaten. Umarım ABS'siz seçenek alternatif olarak getirilmeye devam eder yoksa sadece ABS'den dolayı bin lira gibi bir fiyat artışı olacak bide euro4 için maliyet artıyor buna bağlı bizede maliyet yükseliyor. Hadi hayırlısı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst