Merhaba, demir taktirmadan kullaniyordum...Birgun 3 freedomcu istanbuldan izmire giderken panikle durdurdular beni

meger cantam kaymis egsoz tutusturmus cantami

su vardi allahtan sondurduk...
Sag tarafta ise amortisore surtme sebebiyle yirtiklar var...Bende demir yaptirdim...en sagliklisi o ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
Merhaba freedomdaslar,
Ilk yazim uzerine 15 ay ve 20 bin km gecti...Cok yollar daglar bayirlar astim ve deneyim biriktirdim

whatsapp grubumuz sagolsun cok guzel dostlar kazandim.
Deneyimlerimi ve motor hakkindaki fikirlerimi guncelleyeyim ... zira facebook da hergun soruluyor buraya topluca yazmis olayim
Motorum beni asla yolda birakmadi.Buyuk ariza vermedi ve bas agritmadi...Fakat sunu unutmamak lazm elim tamire yatkin oldugu icin yolda kalmadim cunku;
-15 ayda 6 defa gaz telim koptu( cogumuzda kronik sorun)
- elektrik tesisati ana damari gidondan geciyor ve her sag sol yapildiginda teller kopuyor...bigun kaz daglarinda calismadi motor...sigorta saglam, aku saglam, uyandim meseleye kablolarin oldugu yeri kesip 2 kablonun koptugunu buldum...yapip calistirdim.
- 3 freedomdas istanbuldan bursaya gidiyorduk kampa...viaport da motor iptal...benzin dedik tayfunun motordan aktardik gene yok...bujiyi sokup kivilcim varmi diye baktim yok... yine kablolari mincikladim duzeldi...ama yolda bursaya kadar hep tekledi...kablolari elleyince duzeliyordu...Kopuk kablo yok, sorunu derinlestirdim, depoyu soktum vs...meger depo altinda kalan atesleme bobini ne bagli soket kablo gevsemis...temassizlik ediyormus...iyice penseyle siktim ve duzelttim...
Gaz teliyle ilgili cozumum : Sirkeciden CG125 gaz teli aliyorum 8 tl tanesi...
Orjinalden daha kisa kablo ama yinede rahatsiz etmiyor...komple takinca teli maalesef rolanti yuksek calisiyor, bunun sebebi altta 2 teli 1 telle birlestiren yuvarlak adaptorun uzun gelmesi...onu testereyle yari yariya kesiyorum ve oyle takiyorum...boylece hersey uymus oluyor...
Bazi arkadaslarda, ustalarina tek telle isi hallettirmisler meseleyi, yaptiranlar paylasirsa sevinirim.
Onun disinda motorumun performansindan cok memnunum...calismasi vs cok guzel...genelde her usta aman 20 bine gelince sat elden cikar bunlar china motor diyordu ama ben ayni fikirde degilim

durumu cok iyi...
Lastikler kotu evet ama hala stock lastikleri kullaniyorum...artik ustalasinca tepkilerini bilince motorun daha olaya hakim kullaniyorum fakat kesinlikle soguk ve islak havada guvenmiyorum ve temkinliyim cunku en ufak fren ve virajda kayiyor..Hava sicakken sorun yok...artik disliler bitti, yakinda irc taktiracagim.
Genel sikayetlerim ayni:
-km saat teli 3 defa koptu
-gaz telim 6 defa koptu(2 si orjinal falconundu)
-plastik aksam catliyor.yan kapak garantiden geldiydi ama bir ay icinde oda catladi
-buji kapagi plastigi yolda ucmus bacaklari kirilmis
-koltuktaki metal desen dugmeler dusuyor
-vites gecisleri kemikli ve bosa alma zorlugu gecmiyor.Demekki kronik..sadece yaga gore daha hafifliyor...
- zincir muhafaza kapagi 3. De kirildi

takmayin direk cikarin
-depo kapagi altta oldugundan bisekilde benzin tasmasi yasaniyor...boya gidik benim

dert etmeyin artik...
Sevdigim yanlar:
+yakit hep sabit bozmiyor. 14 litreyle 350-400 km yi goruyorum(sehir ici disi)
+hiz 125 leri zorluyor duz yolda(16 lik disliyle)
+ on cam taktirdim...artik gogus kismina ruzgar yemiyorum...cok farketti soguklarda...
+hala ilgi cekiyor, harley geliyo diyor cogu bilmeyen

+parcalar ucuz...zincir, debriyaj balatasi, on fren balata, karburator ayari, subab ayari, yag ve temizlik toplamda 230tl masraf yaptirdi gecen buyuk bakimda

+whatsapp grubumuz cok guzel

dostluklar guzel

motorun sosyal getirileri cok iyi

+superlight lari gecmek cok zevkli .p
Cogu sorulan soru: Uzun yola dayanirmi?
Tabiki hemde ne dayanmak...hatta kurban bayraminda ist den izmire giderken, 200km kuyruk ve trafik vardi, emniyet serindinden basa basa molasiz 7 saatte geldim...Motor sismiyor
iyi surusler ve falcon freedom facebook sayfamizada ugrayin
Mefail Basgulsen