10w40 mevzusu şöyle, 10 soğuktaki akışkanlığı 40 ise çalışma sıcaklığındaki akışkanlığını ifade eder. sen gidip 20w50 koyarsan, o yağ daha kalın yağ dişlilerin arasını daha fazla dolduracağı için mekanik sesini azaltır ama motoru daha fazla yorarsın. soğuk çalıştırmada yağlama daha geç olacağı için motoru eline alma ihtimalini yükseltirsin.
sesten kastın tam olarak ne ama onu bilmek lazım önce. Zırıltı falan diyorsan grenajlardan geliyor olabilir. Motor bloğunu tutan vidalar zamanla gevşemişse de daha fazla titreşim daha fazla sesli çalışır. Onları da bi kontrol etmek gerekir.
Ön dişliyi de 1 diş büyütüp daha düşük devirde daha hızlı gitmesini sağlayabilirsin ama torkundan kaybedersin.
13 bin kmde hiç subap ayarı yaptırmadıysan subaplar da ses yapıyor olabilir.