Bayram Gezisi - 4 Bölge - 28 Vilayet - 3.880 km.

Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
1,701
Daha önce açılan başlıkta da yazdığım gibi, İç Anadolu'nun kuzeyinden geçen ve Orta ve Doğu Karadeniz sahil şeridini kapsayan geniş bir 8 çizme planım vardı. 10 Eylül çıkış ve 18 Eylül dönüş olmak üzere bu rotayı tamamladım. Toplam 3.880 km yaptım. Motorum Kuba Superlight 200. Profesyonel mesleğim yazarlık olduğu için gezi paylaşımlarımda bir tür mesleki deformasyon diyelim çok uzun ve bir turist rehberi tarzında anlatımlar yapmayı sevmiyorum. Bunun yerine görsel paylaşıp, o görselle ilgili iki teker kullanıcılarını ilgilendirecek duyguların özetini geçmeyi tercih ediyorum. Herkese güvenli ve keyifli sürüşler ...

Rotamın özeti budur :
pmE66hvLj


Yola çıkış sabah 06:00 teker döner, kedilerimle vedalaşma :)
pn5GoDuPj


Askerlik yaptığım Amasya'ya 22 yıl sonra gelmek güzeldi. Konakladığım otelin sahibi motorculara alışık, "siz titizleniyorsunuz" diyerek arka kapıdan lobiye aldı motoru :)
pnGt3mpvj

pmLyE4uoj

poZh4mDtj

pnCOT2rVj


Erzincan üzerinden Erzurum'a geldim. Yol genel olarak güzel, zaman zaman süpriz mıcır döküntülerine dikkat etmek gerekiyor. Erzincan'da mutlaka döner yemelisiniz. Erzurum'da bir gece konakladım ve "Taşhan" yanındaki çay bahçesinde nargile ve çay içtim.Çay ile birlikte toz şeker gelmesine içerledim tabii, garson "pahalı alamıyoruz" dedi.
po35Iuq3j

plr1AhL4j

pmYPzpcaj


Erzurum - Kars arası yollar hem asfalt kalitesi olarak iyi hem de dağ geçişleri arasında sürmek büyük keyif veriyor.

pmO0g8mRj

plny7khTj

plgorYNVj


Kars'da 2 gece konakladım. Bu süre boyunca Ani Antik Kentine gittim. Ertesi gün Iğdır ve Ağrı'ya inerek Ağrı Dağı, Doğu Bayazıt bölgesini dolaştım ve Türkiye'nin en doğu noktası "dilucu" sınır kapısına gittim. Özellikle Iğdır tarafındaki dağ iniş ve çıkışları çok keyifli, yerleşim yerlerinde zemin kötü ve oldukça fazla jandarma kontrolü var. Çevirmelerde bir kez durduruldum, onda da motordan bile inmedim, nöbetçi subay hatıra kendi telefonu ile bir hatıra fotoğrafı çekti ve yoluma devam ettim. Kars'ın içi de tarihi doku olarak çok güzel binalarla bezenmiş durumda.
pmlC4Ph0j

plgAaZYQj

plMW3NgWj

pnfSyZUxj

pmpxAYaoj

plpOGGtVj

pmloMibyj

plnuVi7cj

pm68zWqCj

poyAzgcMj

poAQDMTaj

pnOyrTZSj


Iğdır'dan dönerken benzinci, müşterilerin dinlenmesi için salıncak var ve çay bedava :)
pnQNFTvNj


Kars'tan ayrıldıktan sonra, Ardahan üzerinden Doğu Karadeniz sahil şeridine doğru inmeye başladım. Şavşat inişinde belli bir süre bulutların üstünde olmak çok güzel bir duygu. İniş virajları, Avrupa rotalarını aratmayacak kadar güzel.Tabii yol boyunca bu güzelliğin içine eden HES'lere de bol bol saydırdım...
ploiccbhj

pnGquJwXj

plSVv9Tjj

plSOuYR6j

poSewllBj


Hopa'ya gelene kadar bu güzel doku devam ediyor. Karadeniz sahil yoluna indikten sonra abuk bir yapılaşma ve beton yığınları arasında seyahat ediyorsunuz. Rize'de sıkı bir yağmur bastırdı ve Trabzon'a kadar yağmur altında sürüş yaptım.
plPd40Ypj

poqyoZbPj

pn1XACzdj

pmRiXChGj

pmFsvfKlj


Rize ...
pocyLtXIj

pnlS2MQoj

poRoPs5Sj

pn2nyhU8j


Trabzon'dan, Samsun'a gelene kadar ender de olsa arada doğallığın bozulmadığı koylar var ...
pmWJbBHMj

pnpgsavgj

plg4JQ6Tj


Samsun'a gelip pide yemeden olmaz :)
plCoL2g1j

pnCJuB1Xj


Samsun'dan, Sinop'a geçip 1 gece konaklıyorum. Ayrılacağım sabah, Hamsilos koyuna ve Türkiye'nin en kuzey noktasına gidiyorum...
pop6Hca8j

powNIDCFj

poqwVcQJj

pmzBrVrcj

plAYYZRqj

polzCJO6j

pmt9ygkhj


Sinop'tan, Çorum'a geçip Hattuşaş'ı ziyaret ettim. Parkurun özellikle son 80 kilometresi motosiklet sürüşü açısından son derece keyifliydi. Daha sonra Eskişehir'e giderek 1 gece daha konakladım.
plO5QKwHj

po0ANCKlj

po4VfKWgj

pm5xauNSj


Eskişehir dönüşü İnegöl üstünden Bursa'ya geldim. Çevre yollarından sıkıldığım için anlık bir kararla 1 saatlik tırmanışla Uludağ'a çıktım. Sezon dışı olması nedeniyle in cin top oynadığından, ufak bir kafede dibek kahvesi içip soluklandım...
pm8W8NBlj

pnU0KVBhj

poqx70oBj

pnECiuUej

poePjRhdj

pmhwT1LYj


Daha sonra Yalova-Pendik feribotu ile İstanbul'a geri döndüm. Elbette giderken beni uğurlayan kedilerim motorun sesini sokağın başından duyup beni bahçe girişinde karşıladılar :)
poE3Whqpj

pnmZL0Ebj

pnYH74tDj

posCHBcOj


Bonus : Özellikle uzun yol tecrübesi olmayan arkadaşlarım için bir hatırlatma olsun. Çorum, Hattuşaş bölgesinde bir arı sürüsü ile karşılaştım. Bunlardan 4 tanesi vizöre çarptı. Benden size tavsiye, uzun yolda mutlaka fullface ya da önü tamamen kapanabilir kask kullanın, vizörünüzü kapalı tutun ve mümkünse kaskın altından börtü böcek girmemesi için boynunuza birşeyler takın/bağlayın ...
poQAzIDWj
 
Katılım
27 Ocak 2016
Mesajlar
44
Cok guzel bir gezi olmus valla kiskandim. Sl200 almak istedigim 3800 km yi sikintisiz yapiyorsa buyuk ihtimal alirim bu motoru ben.
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
1,701
Benim motorum 2015 Mart trafiğe çıkışlı 2014 model. Şu anda 27.700km oldu. 18.000'de zincir dişli set değiştim, bir de 5.000'de bir buji. Onun dışında değişeni yok. Motoru tanıyıp ne olduğunu bilerek kullanırsanız problemler de minimum oluyor...
 

faz

Katılım
20 May 2013
Mesajlar
78
hocam haber vereydinde beraber gezeydik.Bu türlü uzun gezileri çoğunluk motorcu severde insan yalnız çıkınca insanın canı sıkılıyor.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Güzel gezi olmuş nargilemsiz asla olmaz diyorsunuz yani :)
 
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
55
Çok güzel bir gezi olmuş imrendim gerçekten. :) teşekkürler paylaşımınız için.
 
Katılım
6 Tem 2016
Mesajlar
492
Nasıl kıskandım nasıl :) mini seyahatname süper olmuş hocam:) havalar ısınsa da bizde bir çıksak:)
 
Katılım
10 Eki 2016
Mesajlar
1,005
Üstad bir hayali gerçekleştirmişsin, paylaşım için teşekkürler.

Benzer ama aynı olmayan bir rota planım var.
Bahar aylarında planlıyorum.
Senden yardım rica edeceğim.
Fırsatın olursa yazabilirsen sevinirim.

1. Günlük rota ve hedef belirledin mi? Günde x Km ya da bu akşam şurada olacağım gibi.
2. Nereleri gezeceğini ve nerede kalacacağına önceden mi karar verdin yoksa spontane mi gelişti?
3. Hep otel - pansiyon mu tercih ettin, başka seçenekler de oldu mu. Kamp vb. gibi
4. Bütçe belirledin mi? Ya da özel değil ise ne kadar harcaman oldu. Benzini saymıyorum tabi.
5. Yolda karşılaştığın özel bir zorluk oldu mu? Örneğin bazı rotalarda benzin istasyonu çok sık olmayabiliyor.
6. Çantanda ne vardı, şu da olsa iyi olurdu dediğin şeyler var mı?
7. Yerel halktan şu tarihte gelseydiniz şu festival vardı vb geri dönüşler aldınız mı?

Çok teşekkürler.
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
1,701
@nogayalı , @süleymantnz, @kızılpars, @hokahey yorumlarınız için teşekkürler :cat:

Soruların yanıtlarına gelirsek :

1. Günlük rota ve hedef belirledin mi? Günde x Km ya da bu akşam şurada olacağım gibi. Eski bir touring kullanıcısı ve uzun yol gezmeyi sevdiğim için mevcut motorumun limitlerini de bildiğimden günlük 700-800 km gideceğimi önceden biliyordum. Bu doğrultuda çıkarken hangi noktalarda konaklama yapacağımı belirledim. Bir yeri ve çevresini gezmem gerekiyorsa ulaştığım günün ertesinde öğlen saatlerinde ayrılacağımı hesaplayarak planlama yaptım.
2. Nereleri gezeceğini ve nerede kalacacağına önceden mi karar verdin yoksa spontane mi gelişti? Evet tamamı planlanmıştı önceden...
3. Hep otel - pansiyon mu tercih ettin, başka seçenekler de oldu mu. Kamp vb. gibi
booking.com üzerinden rezervasyon yaparak kalacağım otelleri bir ya da iki gün önceden ayarladım. Kamp işini sevmiyorum. Bir de güncel koşulları düşünürsek özellikle Doğu Anadolu'da kamp çok rahat bir tercih değil.
4. Bütçe belirledin mi? Ya da özel değil ise ne kadar harcaman oldu. Benzini saymıyorum tabi. Benzin de dahil toplam olarak 1.200 TL harcadım.
5. Yolda karşılaştığın özel bir zorluk oldu mu? Örneğin bazı rotalarda benzin istasyonu çok sık olmayabiliyor. Ankara-Eskişehir yolunun son 150 kilometresinde benzinci yok :)
6. Çantanda ne vardı, şu da olsa iyi olurdu dediğin şeyler var mı? Herşey :) Yedek buji / gaz, debriyaj, fren telleri, yedek sigorta ve tam tamir takımı. Böyle bir geziye çıkmadan önce mekanik bakımları tam yaptırırım her zaman. Zincir yağını da yanıma almayı unutmam. Ayrıca mevsim yaz olsa da sabah sürüşlerindeki ısı ve özellikle Karadeniz sahilinde her an yağmur yağabileceği için yağmurluk da yanımdaydı.
7. Yerel halktan şu tarihte gelseydiniz şu festival vardı vb geri dönüşler aldınız mı? Her yerde farklı tavsiyeler geliyor tabii. Kimisi klasik turist rehberi gibi kalabalık zamanları tavsiye ediyor. Ama Sinop, Hamsilos Koyu ve Bursa, Uludağ'da kimselerin olmaması beni daha çok mutlu etti açıkçası...
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eki 2016
Mesajlar
1,005
Cevaplar için çok teşekkürler.
Benim için önemli bir rehber niteliğinde oldu.

Kamp konusu benim de pek tercihim değil, o farklı bir zevk sanırım.
Böyle bir tur için otelde kalarak, benzin de dahil 1200 TL bütçe bedava sayılır.
Cevaplar için tekrar teşekkürler.

Bu arada benim hayalim de Türkiyenin en uç 4 noktasına ulaşmak.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Türkiye'nin_uç_noktaları
Tek seferde yapmak benim için mümkün değil tabi, ama en kısa olanından başlayarak biraç yıla yaymak istiyorum.
 
Katılım
10 Eki 2016
Mesajlar
1,005
Güzel hedef, bende de bir tek Hatay, Yayladağı kaldı, bahara kısmet :)

@shadowmaster; tek tabanca olmak daha çok hoşuma gidiyor demiyorsanız birlikte plan yapabiliriz.
Ben aslen Kahramanmaraşlıyım, o civarı az çok bilirim.
İlkbahar ve sonbahar o taraf için en ideal zaman, başka zamanlar aşırı sıcak.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst