KTM RC 390 Egzoz Üzerinde İşlem

Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba,

KTM için uzun süredir egzoz arayışı içerisindeyim ancak tatmin edici bir sonuca varamadım.
Bazıları gerçekten iyi ancak pahalı, bazısı ise sadece ses için...

Derdim biraz olsun daha trafikte fark edilebilmek başka hiç bir şey değil.

-ECU Map uygulayabilmek için Power Commander
-Performans Hava Filtresi (K&N)
-Egzoz'a ait ECU Map

vb her şeyi düşündüm ancak maliyet çok fazla oldu.

Egzozu alayım takayım da kullanayım diyecek birisi değilim.

Yukarıda yazdıklarımı uygulamadıktan sonra egzoz değişimi sesten başka bir şeye yaramıyor. Bunları yapmışken de Quick Shifter yapmamak olmaz diyorum.

Neyse ki tüm bu isteklerimden aldığım bilgilerle ve forum üyesi COQ ile kafa yormakla birlikte vazgeçtim.
Çünkü uzun vadede bu motosikleti kullanmayacağım.

YouTube'da gezinirken şöyle bir video ile karşılaştım ve içimdeki egzoz kıvılcımı tekrar yandı.

Bu işlemin motosiklet üzerinde ki + ve - yönleri nelerdir?
Ne kadar sağlıklı bir işlem?

Bilgi ve tecrübeleriniz ile beni yeşillendirebilirseniz sevinirim. :rendeer:

COQ ilgin için ayrıcı teşekkür ederim.


 
Son düzenleme:

R3d

Katılım
28 Ağu 2016
Mesajlar
87
+larını bılmıyorum ama pek saglıklı bır sey olacagını da dusunmuyorum.
 
Katılım
14 Eyl 2013
Mesajlar
3,156
Evet değil.zaten rc serisini öylece sanayiye götüreyimde egzoz taktırayım diyemiyorsunuz buda sağlıklı değil.Dediğiniz gibi rc için alacağınız egzozda pahalıdır ama egzoz istiyorsanız en mantıklısı o
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Ben duke 390 a tiger taktım komple silindirden itibaren ama öyle çok ses çıktı ki geri sökmek zorunda kaldım.. şaseye kelle motor zorla sığdırıldığından acayip zorlandık hem takarken hem sökerken.. Bence hiç bulaşma.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Bugün şartlarında gerçek anlamda performans için yapılacak egzoz modifiyesinin bedeli 7 bin ile 15 bin TL arasındadır.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Yani trafikte farkedilebilmek için illa gürültü yapmak gerekiyor öyle mi ? Peki o zaman ben Bursa gibi trafikte hiçbir kuralın olmadığı bir şehirde neden yıllarca gürültü yaparak gezme ihtiyacı hissetmedim ? Kaldı ki bana göre Duke 390 traktör gibi ses çıkaran gürültülü bir motordur.

Bugün şartlarında gerçek anlamda performans için yapılacak egzoz modifiyesinin bedeli 7 bin ile 15 bin TL arasındadır.

Egsoz modifiyesinin performansa etkisi bence ancak pistte kronometre ile anlaşılabilir ki o da motor sürekli limitlerinde kullanılabiliyorsa. Yani siz performans için her şeyi çok doğru yapacaksınız, saliselerle yarışacaksınız o zaman egsozdan gelecek 3 - 5 BG sizde fark yaratacak. Daha önce birkaç kez yazdığım gibi egsoz değişimi günlük kullanılacak bir motosiklete yapılacak en boş yatırımdır. Akrapovic'lerin çirkinlğini falan hiç hesaba katmıyorum, o zaten başlı başına bir takmama sebebidir.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Yani trafikte farkedilebilmek için illa gürültü yapmak gerekiyor öyle mi ? Peki o zaman ben Bursa gibi trafikte hiçbir kuralın olmadığı bir şehirde neden yıllarca gürültü yaparak gezme ihtiyacı hissetmedim ? Kaldı ki bana göre Duke 390 traktör gibi ses çıkaran gürültülü bir motordur.



Egsoz modifiyesinin performansa etkisi bence ancak pistte kronometre ile anlaşılabilir ki o da motor sürekli limitlerinde kullanılabiliyorsa. Yani siz performans için her şeyi çok doğru yapacaksınız, saliselerle yarışacaksınız o zaman egsozdan gelecek 3 - 5 BG sizde fark yaratacak. Daha önce birkaç kez yazdığım gibi egsoz değişimi günlük kullanılacak bir motosiklete yapılacak en boş yatırımdır. Akrapovic'lerin çirkinlğini falan hiç hesaba katmıyorum, o zaten başlı başına bir takmama sebebidir.


Olması gerektiği gibi yapılmayan modifikasyonlar size güc kaybı ve zarar olarak geri döner. Güç kazanmak isterken güç kaybetmektir bu durum.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
motosikletler zaten yeterince gürültülü egsoz bi arabaya kıyasla daha kısa olduğundan, "fark edilmek" nedir ya?

ki bende de duke 390 var, hiç de öyle videolardaki gibi sesiz bi motor değil 390.
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motosikletler zaten yeterince gürültülü egsoz bi arabaya kıyasla daha kısa olduğundan, "fark edilmek" nedir ya?

ki bende de duke 390 var, hiç de öyle videolardaki gibi sesiz bi motor değil 390.

DUKE ve RC serisi sessiz motosikletler.
Fazer 8 ve 1100X ile trafikte fark edildiğim gibi bu motosikletimde de fark edilmek istiyorum.

Kimseyi rahatsız etmek gibi bir niyetim de yok.

Konuyla ilgili teknik bilgiye sahip olan arkadaşlar varsa lütfen bir şeyler karalayın. :rendeer:
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Güncel +1.
 
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
79
Hocam del gitsin zaten delince içeride ayrıca bir kazan olduğunu göreceksiniz. Ses canlı da daha tok oluyor ve çok fazla yükselip çevreyi rahatsız etmiyor. Ben arkadaşımın motoruna 2 adet uç eskiterek matkap ile açtım delikleri 20bin km den fazla oldu en ufak sorun yaşamamıştı.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
videoda gördüğüm egzoza vanalı delikler açılmış ister kapat ister aç diye, ama bu sıkıştırmayı düşürdüğünden güç kaybı yapar, zaten ne egzoz takarsan tak orjinali kadar performanslı olmaz ama bunu uyumlu bir egzozla hissetmezsin bile, bu şekilde hissedilebilir bir güç kaybı yaşarsın.

bunun bir farklı yolu ve daha zoru olan egzozu ele alıp içini yarıp içindeki susturmayı sağlayan peteklerin yarısından fazlasını yada hepsini döküp geri dikip koymak daha iyi olur

ama şimdi tam emin değilim bazı motorların sistemi farklı o susturucuya gelesiye bir yerde bastırmak sıkıştırmak için bir parça falan olabilir, kat falan nedir ne işe yarıyor bilmiyorum yalnız
 
Katılım
11 May 2014
Mesajlar
645
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hocam del gitsin zaten delince içeride ayrıca bir kazan olduğunu göreceksiniz. Ses canlı da daha tok oluyor ve çok fazla yükselip çevreyi rahatsız etmiyor. Ben arkadaşımın motoruna 2 adet uç eskiterek matkap ile açtım delikleri 20bin km den fazla oldu en ufak sorun yaşamamıştı.

KTM üzerinde mi uyguladı?

Örnek teşkil etmesi amacıyla kısa bir video ya da resim paylaşırsanız çok sevinirim.
 
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
79
Duke390 a yaptım. Aynı motor ve inan güç kaybı va hissetmezsin. Orj egzoz üzerinde aymı yolda( trafik olmayan) a dan b ye b den a ya git bak max speed felan. Sonra egzozu boğaz kısmından sök dene bak ne kadar fark olacak. 3 delik aç hocam baktın olmadı egzozcuda kaynak attırırsın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------

Ha sıkıştırma önemsiz dediğim felan düşünülmesin. Sadece tek silindir Ktm de egzoz kaynaklı farkı hissedemezsiniz.

1000lik ve 600luklerde rolanti bile etkilenebiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst