Tek kanal ABS

Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Islak virajda ayaklar yerde 30 km hızla zor dönebildiğiniz lastikten öyle bir fren performansı nasıl bekliyorsunuz ? Orjinal arka lastik kuru havada bile ön frenle birlikte kullanıldığında sıfır sürtünme katsayısına sahip.

Ne zaman yapıyoruz denemeyi?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ne zaman yapıyoruz denemeyi?
Ben iddiaya girdiğimi sanmıyorum :) Ancak elimdeki motorlarla değişik yol şartlarında fren denemesi video çekimleri planım var. Fren mesafesini sağlıklı bi şekilde nasıl ölçerim onu araştırıyorum yada ölçeği belli bi mekan arıyorum. Tırların peş peşe park ettiği bir cadde olabilir mesela.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Ben iddiaya girdiğimi sanmıyorum :) Ancak elimdeki motorlarla değişik yol şartlarında fren denemesi video çekimleri planım var. Fren mesafesini sağlıklı bi şekilde nasıl ölçerim onu araştırıyorum yada ölçeği belli bi mekan arıyorum. Tırların peş peşe park ettiği bir cadde olabilir mesela.

Yan yana fen yapalım demişsin.

Mengu16' Alıntı:
Yağmurlu havada Benim Metzeler lastikli NS200 ve orjinal lastikli bir RS200 ile yan yana fren yapalım

E yapalım diyoruz. 50 veya 70 km/h hızla geleceğiz, aynı anda acil durum freni yapacağız. ABS'siz motorla sen en az 1 metre daha uzak mesafede duracaksın. Hem ıslakta hem kuruda. Islakta belki 2 metre. Tamam paranı almayacağım. Ama denemenin sonucunu buradan sen paylaşacaksın. OK?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Yan yana fen yapalım demişsin.



E yapalım diyoruz. 50 veya 70 km/h hızla geleceğiz, aynı anda acil durum freni yapacağız. ABS'siz motorla sen en az 1 metre daha uzak mesafede duracaksın. Hem ıslakta hem kuruda. Islakta belki 2 metre. Tamam paranı almayacağım. Ama denemenin sonucunu buradan sen paylaşacaksın. OK?
Ben stoppie yapabiliyorum bu motorla ama :mrgreen:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
"tek kanal" filan diye artistinkleştirmişler, eksik abs bu bence :)
bizim cnc'lerde de rulmansız kızaklara "kutu kızak" filan derler, lan desene kısmak için rulman koymadık diye.
zaferce bey size de teessüf ederim, çanak tutmayın böyle gayrietik isimlendirmelere.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
"tek kanal" filan diye artistinkleştirmişler, eksik abs bu bence :)
bizim cnc'lerde de rulmansız kızaklara "kutu kızak" filan derler, lan desene kısmak için rulman koymadık diye.
zaferce bey size de teessüf ederim, çanak tutmayın böyle gayrietik isimlendirmelere.

Yaw orası öyle elbette ama modeli süren gençler "sınıfının en iyisi" deyince de ses edemedim. Sen de canlarını sıkma bence boşuna.
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
1,866
Arka freni kullanmıyorum o nedenle zaten motosiklette %85 ön fren geçerli olduğu için pekte önemli değil arkadaki olayın ne olduğu benim için

ani fren yapmadığım sürece arka fren gayet yeterli oluyor benim için, arka frenin önemi yok diye bir durum söz konusu değil.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Ben arkada ABS olmamasında memnunum. Arada bir kaydırıp içimdeki apaçiyi tatmin ediyorum :) Önüme biri atlarsa bilerek arkayı kaydırıp ses çıkartarak "bak benim önüme çıktın az kalsın çarpıyordum" mesajı veriyorum. Bence arka teker kayma sesi kornadan kat kat daha etkili.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Yaw orası öyle elbette ama modeli süren gençler "sınıfının en iyisi" deyince de ses edemedim. Sen de canlarını sıkma bence boşuna.

bajajcı olmak çelik gibi sinir ister, hemen öyle canları sıkılacaksa :)
sınıfının en iyisi olabilir ama bi xt değil neticede :queen:

peki abs'li ön, abs'siz arka fren; acil frende arka tekerin yanımıza gelme eğilimi taşımaz mı?
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
peki abs'li ön, abs'siz arka fren; acil frende arka tekerin yanımıza gelme eğilimi taşımaz mı?

Gelsin, olmaz bi şey. Motor dik, kollar gevşek dizler sıkılı, gözler ufukta. No problem. ABS'siz motorda acil durum freni öğretilirken gösterilen teknik bu. Arkayı kitle unut. Ön progresif.

200RS ile acil durum freni yaparken de her şeye Allah ne verdiyse abanırsın. Akra teker kaya kaya mengu16'dan 2 metre geride durursun. Olmaz bi şey.

en iyisi demedimki sınıfına göre çok iyi dedim :D

Yaw zaten sınıfında kaç motor var? Kendi sınıfı zaten 2 motor. KTM RC 200 ve bu. Hadi çıplak olanlarını da say 200 Duke ABS. Diğerlerinin hiç birinde zaten ABS yok frenlerini kıyaslamak mümkün değil. KTM 200 Duke ABS'nin frenleri VStrom'un, NC700X'in, CBF600'ün frenlerinden daha iyi. Bajaj'la kaliper markası aynı da kullanılan kaliper aynı kaliper değil. AEA Pulsar incelemesine bkz. E bu motorun diğerlerinden iyi olması için KTM'lerden daha iyi freni olmalı. Öyle mi?

Yaw aslında motorları yarıştırmaya gerek yok. Almışız motoru sürüyoruz, mis gibi. Sürüş becerilerini geliştirmeye odaklanmak lazım. Yok onunki kötü de bununki daha iyi de. Kombine gibi hissediliyormuş da sınıfının en iyilerindenmiş de... Yok R25'in top speed'i çokmuş da... Yaşlı bi adam vardı arkadaşı VStrom 650 satıyordu. Adam ısrarla motorun binlik gibi gittiğini anlatıyordu. Yaw herkese kendi motoru güzel işte. Basınca durur, gazı açınca gider. Daha ne yapsın motor...

Ben sırf daha önce duymadığım bir fren sistemi diye açtım başlığı...
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bence lastiğin kötülüğünden ABS çıldırmasın diye arka tekere ABS koymamışlardır. Ağırlığın öne basmasıyla beraber buzda kayar gibi kayan bir lastiğe ABS ne yapabilir, tamamen kesmesi lazım frenlemeyi.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Lastiğin dandikliğini saklamak için ABS koymak bana pek mantıklı gelmedi. Sonuçta ABS lastikten daha pahalı. Dandik lastikten kazandığı 200-300 liradan daha fazlasını niye ABS'ye yatırsın?

ABS fren mesafesini uzatmaz. ABS lastik kaymaya başladıktan sonra devreye girer. Yani ABS'yi devreye sokmuşsan zaten kaymaya başlamışsın ortada fren falan kalmamış demektir. ABS'li ve ABS'siz 2 motosiklet dozajlı fren yaptığında ikiside aynı mesafede durur. Ama haşırt diye sonuna kadar sıkarak fren yapıldığında ABS'siz olan yere yapışır ABS'li olan normalde duracağının 2 katı mesafede durur. Sonuç olarak ABS fren güçlendirme sistemi değil kayma önleme sistemidir.

Bizim arabanın kullanma klavuzunda Sadece önde veya ön ve arkada abs olabilceği yazıyordu vede fren mesafesini uzatabilceğide yazıyordu
 

cxe

Katılım
15 Kas 2013
Mesajlar
198
Bence lastiğin kötülüğünden ABS çıldırmasın diye arka tekere ABS koymamışlardır. Ağırlığın öne basmasıyla beraber buzda kayar gibi kayan bir lastiğe ABS ne yapabilir, tamamen kesmesi lazım frenlemeyi.

Aslinda ayni seyi soyluyoruz ama ayni noktada bulusamiyoruz.

ABS surekli calisip frenleme gorevini yerine getiremeyecek olduktan sonra bu parcayi koymanin ne mantigi var?
Kullanici surekli ABSnin devreye girmesine sebeb olan en buyuk etkenin lastik oldugunu dusunmeyecek mi?
ABSnin sistemininde her mekanik parca gibi belirli bir calisma omru yok mu, bu sartlar altinda bu omur ne kadar uzun sureli olur?

Ote yandan google a ABS fren mesafesini uzatir mi yazip tartismalarin sonucunu gorebilirsiniz. Ozetle ABS fren mesafesini uzatir. O zaman ne ise yarar bu ABS? Panik fren aninda manevra yapmamiza. Profesyonel yariscilar ABS kullanmaz.
 

cxe

Katılım
15 Kas 2013
Mesajlar
198
Malesef telefondan baglandigim ve evden uzak oldugum icin videoyu izleyemiyorum ama zamaninda ABSli makinalarin daha uzun mesafede durdugunu gosteren videolar izlemistim. Ayrica bu bilgiyi ilk defa ehliyet surucu kursunda ogrenmistim ve cikinca arkadaslara artistlik yapmistim :) Bu konuda eminim ama yinede musait bir zamanimda bu konuyu tekrar arastiracagim, forum kullanicilarina yanlis bilgi vermek istemem.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst