Tek kanal ABS

Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
mengu16'nın bir yorumunda görmüştüm. Bajaj Pulsar 200 RS ile ilgili olarak "Arka tekerde ABS yok, önde var." yazmıştı. O da ne ola ki, dedim kendi kendime. Meğer tek kanal ABS dedikleri bir naneymiş. Şurada güzel anlatmışlar.

1. Daha ucuz.

2. Ön tekerin kilitlenmesine engel oluyor.

3. Arka tekerin kilitlenmesine engel olmuyor.

4. Arka tekerde de bir hız algılama sensörü var. O sensör arka tekerin havaya kalkmasına engel olmak için ön tarafa bilgi gönderiyor ve öndeki ABS devreye giriyor.

5. 200 RS ile stoppie işi yaş. Stoppiesever gençlere göre değil.
 
Katılım
28 Ocak 2016
Mesajlar
301
Aynen dediğiniz gibi arkada abs yok ama ön frene etki ediyor. Ben çünkü özellikle denedim bunu ön frene dokununca arka frende bariz bir duraksama oluyor. Stoppie olayı youtubede yapan var ama bilmiyorum . Ben direk ön frene abanınca arkanın kalkmaya meyillenmemesinden anladım böyle bişeyler olduğunu.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Aynen dediğiniz gibi arkada abs yok ama ön frene etki ediyor. Ben çünkü özellikle denedim bunu ön frene dokununca arka frende bariz bir duraksama oluyor.

Arka frene basmadan sadece ön frene basınca arkanın da fren yapmasına "kombine" diyorlar. Honda'da var. Yamaha Super Tenere'de tek yönlüsü var (öne basınca arka da basıyor ama sadece arkaya basınca ön dokunmuyor). Arka frendeki hız sensörünün öne bilgi aktarmasıyla bir ilgisi yok. Kombine frenleri olsa bağıra bağıra reklamını yaparlar kombine frenler olduğunun. Sadece ön frene basınca arkanın da fren yapıyor gibi olması size öyle gelmiştir. Ön fren fren gücünün çoğunu gösteriyor o yüzden arkayı hissetmek zor olur.

Arka sensöre dair bilgi sadece arkada sensör var, dolayısıyla arkada da ABS var zannedilmesin diye paylaşılmış. Sürüş esnasında ABS'li sandığın tekerin kayması sıkı bir şoka sokabilir adamı zira.
 
Katılım
28 Ocak 2016
Mesajlar
301
Arka frene basmadan sadece ön frene basınca arkanın da fren yapmasına "kombine" diyorlar. Honda'da var. Yamaha Super Tenere'de tek yönlüsü var (öne basınca arka da basıyor ama sadece arkaya basınca ön dokunmuyor). Arka frendeki hız sensörünün öne bilgi aktarmasıyla bir ilgisi yok. Kombine frenleri olsa bağıra bağıra reklamını yaparlar kombine frenler olduğunun. Sadece ön frene basınca arkanın da fren yapıyor gibi olması size öyle gelmiştir. Ön fren fren gücünün çoğunu gösteriyor o yüzden arkayı hissetmek zor olur.

Arka sensöre dair bilgi sadece arkada sensör var, dolayısıyla arkada da ABS var zannedilmesin diye paylaşılmış. Sürüş esnasında ABS'li sandığın tekerin kayması sıkı bir şoka sokabilir adamı zira.

Arka freni kullanmıyorum o nedenle zaten motosiklette %85 ön fren geçerli olduğu için pekte önemli değil arkadaki olayın ne olduğu benim için
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Kombine Forever!!!
Evet ön fren önemli, fakat arka frensiz de olmaz. Olay sadece, nerede-ne zaman hangisine daha çok kuvvet uygulayacağındır.
Misal daha bu sabah işe gelirken, dar, çift yön bir yolda,hemen ilerde de viraj varken, önümdeki 3 aracı birden (en önde harfiyat kamyonu)sollmaya kalkınca, bir servis minibüsüyle burun buruna geldim. Eğer %85 ön frene yüklense idim büyük ihtimal sağ taraftan asfaltı öpüp kayarak minibüsün altına girmiştim. Çünkü hem viraja giriyordum, hemde yol hafif ıslaktı.
Kombine ye alışın, daha güvenli ve faydalı olur.
 
Katılım
28 Ocak 2016
Mesajlar
301
Kombine Forever!!!
Evet ön fren önemli, fakat arka frensiz de olmaz. Olay sadece, nerede-ne zaman hangisine daha çok kuvvet uygulayacağındır.
Misal daha bu sabah işe gelirken, dar, çift yön bir yolda,hemen ilerde de viraj varken, önümdeki 3 aracı birden (en önde harfiyat kamyonu)sollmaya kalkınca, bir servis minibüsüyle burun buruna geldim. Eğer %85 ön frene yüklense idim büyük ihtimal sağ taraftan asfaltı öpüp kayarak minibüsün altına girmiştim. Çünkü hem viraja giriyordum, hemde yol hafif ıslaktı.
Kombine ye alışın, daha güvenli ve faydalı olur.
Ya arka frene basıyorum cok hafif tutuyor hocam onu ilk bakımda baktırcam
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Bir de şu var, eğer yolda çok aksi bir durum yok ise, arka tekeri kitlemekten korkmayın, özellikle manevra yapmayı gerektirmeyen durumlarda.
 

cxe

Katılım
15 Kas 2013
Mesajlar
198
Tek kanal ABSnin bana gore tek mantikli aciklamasi var o da ureticilerin motosikletlerini ucuz lastikle sattiklari ayibini daha fark edilir hale getirmemek. 250cc ye kadar KTM haric tum modeller naylon lastikle pazarlaniyor ve genelde arka lastik kolay kitleniyor. Bu durumda ABS ne kadar saglam-arizasiz kalir, ne kadar saglikli fren saglar (ABSnin fren mesafesini uzattigini bilmeyen yoktur herhalde) tartisilir.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Tek kanal ABSnin bana gore tek mantikli aciklamasi var o da ureticilerin motosikletlerini ucuz lastikle sattiklari ayibini daha fark edilir hale getirmemek. 250cc ye kadar KTM haric tum modeller naylon lastikle pazarlaniyor ve genelde arka lastik kolay kitleniyor. Bu durumda ABS ne kadar saglam-arizasiz kalir, ne kadar saglikli fren saglar (ABSnin fren mesafesini uzattigini bilmeyen yoktur herhalde) tartisilir.


Lastiğin dandikliğini saklamak için ABS koymak bana pek mantıklı gelmedi. Sonuçta ABS lastikten daha pahalı. Dandik lastikten kazandığı 200-300 liradan daha fazlasını niye ABS'ye yatırsın?

ABS fren mesafesini uzatmaz. ABS lastik kaymaya başladıktan sonra devreye girer. Yani ABS'yi devreye sokmuşsan zaten kaymaya başlamışsın ortada fren falan kalmamış demektir. ABS'li ve ABS'siz 2 motosiklet dozajlı fren yaptığında ikiside aynı mesafede durur. Ama haşırt diye sonuna kadar sıkarak fren yapıldığında ABS'siz olan yere yapışır ABS'li olan normalde duracağının 2 katı mesafede durur. Sonuç olarak ABS fren güçlendirme sistemi değil kayma önleme sistemidir.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Lastiğin dandikliğini saklamak için ABS koymak bana pek mantıklı gelmedi. Sonuçta ABS lastikten daha pahalı. Dandik lastikten kazandığı 200-300 liradan daha fazlasını niye ABS'ye yatırsın?

ABS fren mesafesini uzatmaz. ABS lastik kaymaya başladıktan sonra devreye girer. Yani ABS'yi devreye sokmuşsan zaten kaymaya başlamışsın ortada fren falan kalmamış demektir. ABS'li ve ABS'siz 2 motosiklet dozajlı fren yaptığında ikiside aynı mesafede durur. Ama haşırt diye sonuna kadar sıkarak fren yapıldığında ABS'siz olan yere yapışır ABS'li olan normalde duracağının 2 katı mesafede durur. Sonuç olarak ABS fren güçlendirme sistemi değil kayma önleme sistemidir.
Yağmurlu havada Benim Metzeler lastikli NS200 ve orjinal lastikli bir RS200 ile yan yana fren yapalım hangimiz önce duracak ? Fren yapıldığı anda yere yapışmayı anlamıyorum ben bu motorla buzda kaydım ne devrildim ne de önümdeki arabaya yapıştım. Şeridin soluna manevra yaptım ve öndeki arabanın arka kapısı hizasında kontrolü sağladım çarpmadan düşmeden.
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
Yağmurlu havada Benim Metzeler lastikli NS200 ve orjinal lastikli bir RS200 ile yan yana fren yapalım hangimiz önce duracak ? Fren yapıldığı anda yere yapışmayı anlamıyorum ben bu motorla buzda kaydım ne devrildim ne de önümdeki arabaya yapıştım. Şeridin soluna manevra yaptım ve öndeki arabanın arka kapısı hizasında kontrolü sağladım çarpmadan düşmeden.

Hem yağmurda hem kuruda orjinal lastikli 200RS kesinlikle daha iyi durur. Ben 100 TL nakit koyarım bahis için. 200 RS sürücüsünün yapacağı iş motoru dizlerle sıkıca tutup kolları gevşek bırakırken bakışı yüksek ve ileride tutacak, gözlerinin öne kaymasına izin vermeyecek. Gaz kolunu kapatır kapatmaz debriyajı, hem ön hem de arka freni dibine kadar Allah ne verdiyse birden bire, dibine kadar, gaz koluna değene kadar sıkacak. Arka teker kaya kaya ilerleyecek. Önde ABS devreye girecek. Ön manette ellerle hissedilecek ama manet asla gevşetilmeyecek. Ankara'da 200RS ile denemeye çekinen olursa ben gelirim. Aradaki fark 1 metreden fazla olacaktır. Kazanacağım parayla da Kızılcahamam'da köfteye götürüm sizi.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Yağmurlu havada Benim Metzeler lastikli NS200 ve orjinal lastikli bir RS200 ile yan yana fren yapalım hangimiz önce duracak ? Fren yapıldığı anda yere yapışmayı anlamıyorum ben bu motorla buzda kaydım ne devrildim ne de önümdeki arabaya yapıştım. Şeridin soluna manevra yaptım ve öndeki arabanın arka kapısı hizasında kontrolü sağladım çarpmadan düşmeden.

Abicim ben ABS önce durur demedim ki? Düzgün fren yapıldığında tabiki kaliteli lastiği olan önce durur. Zaten doğru yapılan frende ABS devreye girmez. ABS sadece hata sonucu olan kilitlenmeyi önler.

Ha bu arada yağmurlu havada kaliteli lastiklerde beklenmedik şekilde kayabiliyor. 2 gün önce Tem otogar bağlantı yolunda ıslak zeminde kendi halimde 80-90km/s hızla dümdüz giderken asfalttaki yamadan dolayı ön teker sola doğru kaydı ve sağa düştüm. Rosso 2 lastiklerim olmasına ve fren dahi yapmamış olmama rağmen. Daha birkaç dakika önce fren yaparak yol tutuşunu test etmiştim ve lastikler yolu cidden tutuyordu. Yani diyeceğim şu ki ne kadar deneyimli olursak olalım, lastikler ne kadar kaliteli olursa olsun hiç beklenmedik bir anda lastikler kayabiliyor.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Adam oturmuş motoruna güzel bir özellik eklemiş, forumda suç oldu.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Hem yağmurda hem kuruda orjinal lastikli 200RS kesinlikle daha iyi durur. Ben 100 TL nakit koyarım bahis için. 200 RS sürücüsünün yapacağı iş motoru dizlerle sıkıca tutup kolları gevşek bırakırken bakışı yüksek ve ileride tutacak, gözlerinin öne kaymasına izin vermeyecek. Gaz kolunu kapatır kapatmaz debriyajı, hem ön hem de arka freni dibine kadar Allah ne verdiyse birden bire, dibine kadar, gaz koluna değene kadar sıkacak. Arka teker kaya kaya ilerleyecek. Önde ABS devreye girecek. Ön manette ellerle hissedilecek ama manet asla gevşetilmeyecek. Ankara'da 200RS ile denemeye çekinen olursa ben gelirim. Aradaki fark 1 metreden fazla olacaktır. Kazanacağım parayla da Kızılcahamam'da köfteye götürüm sizi.
Islak virajda ayaklar yerde 30 km hızla zor dönebildiğiniz lastikten öyle bir fren performansı nasıl bekliyorsunuz ? Orjinal arka lastik kuru havada bile ön frenle birlikte kullanıldığında sıfır sürtünme katsayısına sahip.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst