Mondial Mondial 150 Z-One Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Bu motorla Derbi STX 150, Aprilia STX 150, Piaggio Robinson 150, Zongshen ZS150-48A aynı motor.
(Kaynak > http://en.zongshenmotor.com/?q=node/194 )

Arada ufak tefek farklılıklar (arka amortisör, arda disk fren/kampana fren vb) var. Bir de piyasaya göre 3 tip motor var
1 ZY150 yani CBF tipi (Hero'lardaki de benzer) çap x strok = 57.3mmx57.8mm > 149cc sıkıştırma oranı 9.5/1
2 PB150 tipi çap x strok = 57mmx58.5mm > 149.3cc > sıkıştırma oranı 10.5/1
3 CBB150 tipi yani bildiğimiz CG125 tipi çap x strok = 61mmx49.5mm > 144.6cc sıkıştırma oranı 8.6/1
4 CBB200 tipi çap x strok = 65.5mmx59mm > 198.8cc > sıkıştırma oranı > 9.25/1

Türkiye'ye gelen z-one 150'de zy150 tipi motor var, Derbi STX150'de cbb150 tipi.

Acaba ben de bir tane alıp üzerine Aprilia etiketi mi yapıştırsam? Ucuz yollu Aprilia, gel vatandaş!

http://www.stuff.co.nz/motoring/bikes/70620827/aprilia-commuter-enters-suzuki-country
1439151253942.jpg
 
Katılım
24 Haz 2016
Mesajlar
74
Bu periyodik olarak kontrol edilmesi gereken somunlar vidalar tam olarak motorun neresindekiler arkadaşlar, ayrıntılı bilgi verebilirmisiniz.
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Hocam kitapçıkta yazar, bir sentil çakısı alıp ayaarı kendin yap derim :)
 
Katılım
11 Eki 2016
Mesajlar
1
ben kullanıyorum 120 geçemedim bayır aşağı 130 görür sanırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------

150 z one için yumuşak hamurlu iyi bi lastik önerisi olan ?
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Metzeller Me22, para sıkıntı değil ise pirelli rosso :queen:

En ucuzu da sanırım Sava-Mitas MC50, hiçbirini kullanmadım, görmedim, bilmiyorum. Ama iyi diyorlar.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
1
Konuyu hortlatıyorum ama bu motorda egsozun yerini değiştirme imkanımız var mı acaba ?
 
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
616
Kullanıcıları motorun karakteristiğinden bahsetse biraz, iyi olur sanki. Şekli güzel bir motor, ama yeterince kullanıcı yorumu yok.
Yakıtı, titreşimi nedir. Dayanıklı mı vs.
+ ve eksileriyle değerlendirilse...
Hak ettiği değeri görmemiş bir motor sanki bu.
 
Katılım
29 Eyl 2016
Mesajlar
2
motoru bir yıla yakın zamandır kullanıyorum. 10.000 km ye geldi sayılır. Hiç bir sorunu yok. Hem şehir içi hem şehir dışı kullanıyorum. İyki almışım.
 
Katılım
6 May 2017
Mesajlar
1
motorumdan memnunum. kim nederse desin çin malı deyip yerin dibine sokulacak bir motor değil. ger.ekten parasının hakkını verdi bana. 2 sene olacak ben alalı ve şu an 20000 km ye yaklaştı. çanakkale bursa yaptım banamısın demedi.
 
Katılım
8 May 2017
Mesajlar
1
1 yıl önce aldım ilk başlarda biraz ön yargılıydım mondial diye ama rodaj sürecini güzel atlattım bakımlarını aksatmadım casrtol dan başka yağ kullanmadım bugün 8 bin bakımını yaptırdım gayet memnunum bu zamana kadar tek sorunum arka plakayı tutan çamurluk onuda 2017 modelinde çözmüşler uzun yol da yapıyorum sürekli 200 300 km tık demiyor en uzun 600 km yaptım.Hız olarak da 2 kışı 125 km tek kişi zorlarsan 150 km belki yapar ben 146 km ye kadar çıktım.Almayı düşünenlere tavsiye ederim.
 
Katılım
6 May 2017
Mesajlar
24
Arkadaslar herkese merhabalar iyi bayramlar öncelikle.
Bi sorum olucak bilgisi olan arkadaşlar cevap verirse çok memnun olurum.
Mondial z-one 150 motorumun yağını degistiricektim.benden önceki sahibi her nerde nasıl yaptırdı ise bir türlü acilmadi altındaki vida biraz güç uyguladığımda da blok kırıldı zaten yalama olmuş blok da kırık parçadan baktım sorum su ne kadar bir masrafim çıkar yada anadolu yakası pendik tarafında tavsiye edebileceğiniz bir usta servis varmi simdide dikkate alıp cevap verecek arkadaşlar a çok tşk ederim.
 
Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
107
mrb arkadaşlar yeni aldığım motorumda orta ayak ile ilgili problemim var.orta ayağa aldığımda sol ayak yere değmiyor, onun yerime sağ ayak ve sol ayağın yanında motoru ayağa almamız için üstüne bastığımız demirin üzerinde duruyor. böyle bir sorun yaşayan başka kimse var mı ?
 
Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
12
Benim ayaklık da zamanla eğildi, çekiçle vurarak düzelttim ama zamanla tekrar yamuldu ve en sonunda kırıldı. Kaynattırıp tekrar kullandım.
 
Katılım
30 Ocak 2018
Mesajlar
72
Merhaba arkadaşlar Z One 150 almayı düşünüyorum. Güncel bilgilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşır mısınız?
 
Katılım
8 May 2018
Mesajlar
2
Var kardeşim

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:23 ----------

90 km hızı geçmiyormu yani :cyclopsan+

Sanırım drift harika

Kardeşim asilgirdap bende var ben en son 162 gördüm sadece arka dişliyi 36 yapmak gerekiyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst