Bu motorla Derbi STX 150, Aprilia STX 150, Piaggio Robinson 150, Zongshen ZS150-48A aynı motor.
(Kaynak >
http://en.zongshenmotor.com/?q=node/194 )
Arada ufak tefek farklılıklar (arka amortisör, arda disk fren/kampana fren vb) var. Bir de piyasaya göre 3 tip motor var
1 ZY150 yani CBF tipi (Hero'lardaki de benzer) çap x strok = 57.3mmx57.8mm > 149cc sıkıştırma oranı 9.5/1
2 PB150 tipi çap x strok = 57mmx58.5mm > 149.3cc > sıkıştırma oranı 10.5/1
3 CBB150 tipi yani bildiğimiz CG125 tipi çap x strok = 61mmx49.5mm > 144.6cc sıkıştırma oranı 8.6/1
4 CBB200 tipi çap x strok = 65.5mmx59mm > 198.8cc > sıkıştırma oranı > 9.25/1
Türkiye'ye gelen z-one 150'de zy150 tipi motor var, Derbi STX150'de cbb150 tipi.
Acaba ben de bir tane alıp üzerine
Aprilia etiketi mi yapıştırsam? Ucuz yollu Aprilia, gel vatandaş!
http://www.stuff.co.nz/motoring/bikes/70620827/aprilia-commuter-enters-suzuki-country