Vakit ayırabilecek Bi tornacı bulursanız o gerekeni yapacaktır küçük atölyeler genelde
Benim şansızlığımmıdır nedir bilmiyorum.
Mayıs ayında ilk motorum olarak CBF aldım şuan 3000 km'de.
Son 1500 km'dir şangırtılı, zırlamalı bi ses geliyor motordan.. normal bi ses olmadığı belli yani.
Servise götürdüm subab sesi dendi subab ayarı yapıldı ses aynen devam.
2-3 hafta sonra tekrar götürdüm. 3000 km'deki motorun silindir üst kapağı değişecekmiş.
Tüm CBF'lerde varmış bu ses normal bi sesmiş. Ölürmüsün öldürürmüsünlük bi durum yani.
Kurye motorudur fazla naz yapmaz arıza marıza servısle ugrastırmaz benı dıye aldım sözde.
3 haftadır garantıden parca gelıcekde degısıcekde sorun duzelıcekmı duzelmıycekmı orası bellı degıl, ben motora gonul rahatlıgıyla bınıcem.
..karım ben böyle işe .
Merhaba,
Arkadaşlar 10 gün önce sıfır cfb 150 aldım daha önce ybr 125 kullanıyordum cbf i sürdüğüm zaman 4-5 km sonra sağ ayağıma baya hissedilir derecede sıcak hava çarpıyordu ybr de böyle bir şey başıma hiç gelmemişti neyse bu da böyle diye kabullendim ama aklıma takılan motor şuan 80 km de 1- 2 dk ısıtıp öyle sürüyorum 7-8 km sürdükten sonra kartere elimi 2-3 sn değdiremeyecek kadar sıcak oluyor bu durum normal mi ybr de 100 km aralıksız gidiyordum bu kadar ısınmıyordu motor yeni ondan mı zararı olur mu aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------
Merhaba yağ tapasının girdiği deliğe matkapla düz delik deliniyor (bu işlem motor üzerinde yapılacağı için kartere talaş girecektir) daha sonra kılavuzla diş açılıp yerine helicoil denilen parça vidalanıyor yaya benziyor helicoil ile yapıldığı zaman tekrar aynı tapayı kullanabilirsiniz bir büyük diş açılırsa büyük tapa bulman gerekecektir... kartere düşen talaşları da yağ doldurma yerinden 1-2 litre mazot veya gaz yağı aktarıp dışarı çıkmasını sağlayabilirsiniz...
Eğer diş bir miktar tutuyorsa yani sıktıktan sonra elinle çektiğinde çıkmıyorsa yağı tamamen boşaltıp tapa yerini tertemiz yapıp yağdan arındırdıktan sonra (alkol tiner gibi şeylerle silebilirsin) tapaya yeni bir bakır pul tak etrafına komple sıcağa dayanıklı sıvı conta sür tapayı kartere vidala yavaş yavaş sık atlama yapacağını hissettiğin yerde kalsın ertesi gün yağını doldur kontrolünü yap kullan...
motoru sökmeden diş açtırırsan el de delik delineceği için ister istemez deliği 90 derece delemeyecek bu sefer tapayı tam sıktığında kartere yan gireceğinden karşı taraf ile tam öpüşmeyecek yine sıvı conta kullanmak zorunda kalacaksın yazdıklarımın hepsi tecrübe ile sabittir karar senin kolay gelsin
Evet arkadaşlar motor şuanda 4500 km oldu ve yakit hala 4 lt altina dusmedi ciddi ciddi bir problem olduğunu düşünmeye başladım sizce ne olabilir
sizinki muhtemelen üretim/montaj hatası yüzünden bu sorunları çıkarmıştır. yoksa cbf gerçekten dayanıklı motordur. Daha yeni 15 gün kadar önce yıllık iznimde ege turu attım toplamda 2640 km yol yaptım artçım yoktu ama 40 derece havada yüklü şekilde sürdüğüm de oldu. cbf katır gibi motordur kolay arıza çıkartmaz sizinkinde muhtemelen sıradışı bi durum var servisin bunu garanti kapsamında çözmesi lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------
çok teşekkür ederim hocam, yarın sabah ustamla götürüp yaptırıcaz tornacıda bakalım ne sonuç vericek. usta bişey olmaz aynen kullanırsın diyo ama bakalım. olmasa zaten karter değişecek sadece kartere parça fiyatı 850 tl istediler. bu torna işiyle düzelmeyecekse bile giden 50-60 tl olsun veya 100 tl neyse artık. servise 1000 kağıdı bayılmaktan iyidir diye düşünüyorum. oldu oldu, olmadı servisin yolu taştan![]()
arkadaşlar elimi gidondan bırakınca gidon sallanıyor , arkada shad sh40 çanta var ondanmı veya bir kere düştüm ondanmı çözemedim. Çantayı çıkartıp deniycem birde. Arkada çanta olupta elini bırakınca gidonu sallanan var mı?
arkadaşlar elimi gidondan bırakınca gidon sallanıyor , arkada shad sh40 çanta var ondanmı veya bir kere düştüm ondanmı çözemedim. Çantayı çıkartıp deniycem birde. Arkada çanta olupta elini bırakınca gidonu sallanan var mı?
Merhaba dün sifir cbf aldım İzmir yukselisten yarın teslim alacağım Pulsar 150 ns ile arasında çok kaldım fakat otorla ilişkili teknik elemanlar bu sınıfta kesinlikle cbf tercih etmemi söylediler o yönde karar verdim iyi mi yaptım kötü mü bilmiyorum aslında aklım Pulsar 150. ns de kaldı ama hayırlısı bakalım bu arada yaş 40 tecrübe sıfir![]()