Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
merhabalar herkese 38-17 dişli deneyen oldu mu ?
Şayet yaparsak güç düşüşü çok mu fazla olur
 
Katılım
5 Ağu 2016
Mesajlar
19
arkadaşlar bende arka dişliyi 40T yapmak istiyorum daha devirli kullanmak için kilom 60 bu arada zararı olurmu yoksa motor çok bağırıyor ve 6.vitesi arıyorum hep :D
 
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
63
herkese merhabalar, forumda başka yerleri de okudum ama buraya da yine sormak istedim. karter tapasının girdiği yer yalama oldu, vida boşa dönüyor. bu sorunu yaşayan ve halledebilen var mı? (karter değişimi hariç)
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Vakit ayırabilecek Bi tornacı bulursanız o gerekeni yapacaktır küçük atölyeler genelde
 
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
71
Benim şansızlığımmıdır nedir bilmiyorum.

Mayıs ayında ilk motorum olarak CBF aldım şuan 3000 km'de.

Son 1500 km'dir şangırtılı, zırlamalı bi ses geliyor motordan.. normal bi ses olmadığı belli yani.

Servise götürdüm subab sesi dendi subab ayarı yapıldı ses aynen devam.

2-3 hafta sonra tekrar götürdüm. 3000 km'deki motorun silindir üst kapağı değişecekmiş.

Tüm CBF'lerde varmış bu ses normal bi sesmiş. Ölürmüsün öldürürmüsünlük bi durum yani.

Kurye motorudur fazla naz yapmaz arıza marıza servısle ugrastırmaz benı dıye aldım sözde.

3 haftadır garantıden parca gelıcekde degısıcekde sorun duzelıcekmı duzelmıycekmı orası bellı degıl, ben motora gonul rahatlıgıyla bınıcem.

..karım ben böyle işe .
 
Katılım
12 Ağu 2016
Mesajlar
1
Merhaba,
Arkadaşlar 10 gün önce sıfır cfb 150 aldım daha önce ybr 125 kullanıyordum cbf i sürdüğüm zaman 4-5 km sonra sağ ayağıma baya hissedilir derecede sıcak hava çarpıyordu ybr de böyle bir şey başıma hiç gelmemişti neyse bu da böyle diye kabullendim ama aklıma takılan motor şuan 80 km de 1- 2 dk ısıtıp öyle sürüyorum 7-8 km sürdükten sonra kartere elimi 2-3 sn değdiremeyecek kadar sıcak oluyor bu durum normal mi ybr de 100 km aralıksız gidiyordum bu kadar ısınmıyordu motor yeni ondan mı zararı olur mu aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------

Merhaba yağ tapasının girdiği deliğe matkapla düz delik deliniyor (bu işlem motor üzerinde yapılacağı için kartere talaş girecektir) daha sonra kılavuzla diş açılıp yerine helicoil denilen parça vidalanıyor yaya benziyor helicoil ile yapıldığı zaman tekrar aynı tapayı kullanabilirsiniz bir büyük diş açılırsa büyük tapa bulman gerekecektir... kartere düşen talaşları da yağ doldurma yerinden 1-2 litre mazot veya gaz yağı aktarıp dışarı çıkmasını sağlayabilirsiniz...
Eğer diş bir miktar tutuyorsa yani sıktıktan sonra elinle çektiğinde çıkmıyorsa yağı tamamen boşaltıp tapa yerini tertemiz yapıp yağdan arındırdıktan sonra (alkol tiner gibi şeylerle silebilirsin) tapaya yeni bir bakır pul tak etrafına komple sıcağa dayanıklı sıvı conta sür tapayı kartere vidala yavaş yavaş sık atlama yapacağını hissettiğin yerde kalsın ertesi gün yağını doldur kontrolünü yap kullan...
motoru sökmeden diş açtırırsan el de delik delineceği için ister istemez deliği 90 derece delemeyecek bu sefer tapayı tam sıktığında kartere yan gireceğinden karşı taraf ile tam öpüşmeyecek yine sıvı conta kullanmak zorunda kalacaksın yazdıklarımın hepsi tecrübe ile sabittir karar senin kolay gelsin
 
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
63
Benim şansızlığımmıdır nedir bilmiyorum.

Mayıs ayında ilk motorum olarak CBF aldım şuan 3000 km'de.

Son 1500 km'dir şangırtılı, zırlamalı bi ses geliyor motordan.. normal bi ses olmadığı belli yani.

Servise götürdüm subab sesi dendi subab ayarı yapıldı ses aynen devam.

2-3 hafta sonra tekrar götürdüm. 3000 km'deki motorun silindir üst kapağı değişecekmiş.

Tüm CBF'lerde varmış bu ses normal bi sesmiş. Ölürmüsün öldürürmüsünlük bi durum yani.

Kurye motorudur fazla naz yapmaz arıza marıza servısle ugrastırmaz benı dıye aldım sözde.

3 haftadır garantıden parca gelıcekde degısıcekde sorun duzelıcekmı duzelmıycekmı orası bellı degıl, ben motora gonul rahatlıgıyla bınıcem.

..karım ben böyle işe .

sizinki muhtemelen üretim/montaj hatası yüzünden bu sorunları çıkarmıştır. yoksa cbf gerçekten dayanıklı motordur. Daha yeni 15 gün kadar önce yıllık iznimde ege turu attım toplamda 2640 km yol yaptım artçım yoktu ama 40 derece havada yüklü şekilde sürdüğüm de oldu. cbf katır gibi motordur kolay arıza çıkartmaz sizinkinde muhtemelen sıradışı bi durum var servisin bunu garanti kapsamında çözmesi lazım

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------

Merhaba,
Arkadaşlar 10 gün önce sıfır cfb 150 aldım daha önce ybr 125 kullanıyordum cbf i sürdüğüm zaman 4-5 km sonra sağ ayağıma baya hissedilir derecede sıcak hava çarpıyordu ybr de böyle bir şey başıma hiç gelmemişti neyse bu da böyle diye kabullendim ama aklıma takılan motor şuan 80 km de 1- 2 dk ısıtıp öyle sürüyorum 7-8 km sürdükten sonra kartere elimi 2-3 sn değdiremeyecek kadar sıcak oluyor bu durum normal mi ybr de 100 km aralıksız gidiyordum bu kadar ısınmıyordu motor yeni ondan mı zararı olur mu aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------

Merhaba yağ tapasının girdiği deliğe matkapla düz delik deliniyor (bu işlem motor üzerinde yapılacağı için kartere talaş girecektir) daha sonra kılavuzla diş açılıp yerine helicoil denilen parça vidalanıyor yaya benziyor helicoil ile yapıldığı zaman tekrar aynı tapayı kullanabilirsiniz bir büyük diş açılırsa büyük tapa bulman gerekecektir... kartere düşen talaşları da yağ doldurma yerinden 1-2 litre mazot veya gaz yağı aktarıp dışarı çıkmasını sağlayabilirsiniz...
Eğer diş bir miktar tutuyorsa yani sıktıktan sonra elinle çektiğinde çıkmıyorsa yağı tamamen boşaltıp tapa yerini tertemiz yapıp yağdan arındırdıktan sonra (alkol tiner gibi şeylerle silebilirsin) tapaya yeni bir bakır pul tak etrafına komple sıcağa dayanıklı sıvı conta sür tapayı kartere vidala yavaş yavaş sık atlama yapacağını hissettiğin yerde kalsın ertesi gün yağını doldur kontrolünü yap kullan...
motoru sökmeden diş açtırırsan el de delik delineceği için ister istemez deliği 90 derece delemeyecek bu sefer tapayı tam sıktığında kartere yan gireceğinden karşı taraf ile tam öpüşmeyecek yine sıvı conta kullanmak zorunda kalacaksın yazdıklarımın hepsi tecrübe ile sabittir karar senin kolay gelsin

çok teşekkür ederim hocam, yarın sabah ustamla götürüp yaptırıcaz tornacıda bakalım ne sonuç vericek. usta bişey olmaz aynen kullanırsın diyo ama bakalım. olmasa zaten karter değişecek sadece kartere parça fiyatı 850 tl istediler. bu torna işiyle düzelmeyecekse bile giden 50-60 tl olsun veya 100 tl neyse artık. servise 1000 kağıdı bayılmaktan iyidir diye düşünüyorum. oldu oldu, olmadı servisin yolu taştan :)
 
Katılım
20 Eyl 2015
Mesajlar
378
arkadaşlar elimi gidondan bırakınca gidon sallanıyor , arkada shad sh40 çanta var ondanmı veya bir kere düştüm ondanmı çözemedim. Çantayı çıkartıp deniycem birde. Arkada çanta olupta elini bırakınca gidonu sallanan var mı?
 
Katılım
14 May 2014
Mesajlar
7
Evet arkadaşlar motor şuanda 4500 km oldu ve yakit hala 4 lt altina dusmedi ciddi ciddi bir problem olduğunu düşünmeye başladım sizce ne olabilir
 
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
63
sizinki muhtemelen üretim/montaj hatası yüzünden bu sorunları çıkarmıştır. yoksa cbf gerçekten dayanıklı motordur. Daha yeni 15 gün kadar önce yıllık iznimde ege turu attım toplamda 2640 km yol yaptım artçım yoktu ama 40 derece havada yüklü şekilde sürdüğüm de oldu. cbf katır gibi motordur kolay arıza çıkartmaz sizinkinde muhtemelen sıradışı bi durum var servisin bunu garanti kapsamında çözmesi lazım

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------



çok teşekkür ederim hocam, yarın sabah ustamla götürüp yaptırıcaz tornacıda bakalım ne sonuç vericek. usta bişey olmaz aynen kullanırsın diyo ama bakalım. olmasa zaten karter değişecek sadece kartere parça fiyatı 850 tl istediler. bu torna işiyle düzelmeyecekse bile giden 50-60 tl olsun veya 100 tl neyse artık. servise 1000 kağıdı bayılmaktan iyidir diye düşünüyorum. oldu oldu, olmadı servisin yolu taştan :)

delik büyütülerek yeni diş açıldı, büyüyen deliğe daha büyük tapa gerekti onu da tofaş tapası takarak hallettiler. şu anda sağlam görünüyor bakalım zaman ne gösterecek
 
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
231
Modifix kardese cevap (mesaji kopyalayabildim mi bilmiyorum cepten giriyorum) gidon sallama bende de var motor henuz 3000 km de bizim mahalledeki tamirciye goturdum durum nedir usta dedim top case den falandir dedi.bende dusuk hizlarda yapiyor dedigimde getir bakalim falan dedi.

Bende arastirdigim kadariyla lastik havasi dusukmus bundan yapiyor dediler havayi duzelttim zincir bolmus gerdirdim bunlari duzelttim simdi azaldi cok rahatsiz etmiyor.bir de tekerlerlerde balans ayari var mi onu yaptir muhtemelen duzelir.
 
Katılım
7 Haz 2015
Mesajlar
216
Selamlar model yükselteceğim için satıyorum ilgininenlere duyurulur http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-az-kilometreli-cbf-150-330019677/detay
 
Katılım
9 Mar 2012
Mesajlar
356
arkadaşlar elimi gidondan bırakınca gidon sallanıyor , arkada shad sh40 çanta var ondanmı veya bir kere düştüm ondanmı çözemedim. Çantayı çıkartıp deniycem birde. Arkada çanta olupta elini bırakınca gidonu sallanan var mı?

yan çanta arda topcase varken bile ellerimi bırakınca gidonda sallama olmuyor. Motoru orta sehpaya al ön maşanın altından tut leri geri salla düşdüğün bir boşluk yapmış olmasın. Arka teker balansında bir sıkıntı var mı onuda kontrol et

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------

Şangırtılı, zırlamalı bi ses geliyor diye yazan arkadaşlara tavsiyem 15w50 yağ kullanın ben motul kullanıyorum.
 
Katılım
7 Haz 2015
Mesajlar
216
arkadaşlar elimi gidondan bırakınca gidon sallanıyor , arkada shad sh40 çanta var ondanmı veya bir kere düştüm ondanmı çözemedim. Çantayı çıkartıp deniycem birde. Arkada çanta olupta elini bırakınca gidonu sallanan var mı?

Aynı sorun bendede oluyordu arkadaşların dediği gibi lastik basınçlarını , arka tekerin zincir gergi hizasını ve iki tekirinde balanslarını yaptır sorun düzelecektir.
 
Katılım
5 Ağu 2016
Mesajlar
19
arkadaşlar honda cbf 150 için vites geçişlerini yumuşatması için hangi yağı kullanmalıyım. vites geçişlerim çok sert 1 den 2 ye atarken tak diye ses geliyor aynı şey 2 den 1 e geçerkende oluyor ?
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
722
Selam arkadaşlar
Karakaçanımı satıyorum nasipse crf alacağım

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2010-honda-cbf-150-22000-km-de-330055739/detay

11889577_10153525571399556_7653020462091507047_n.jpg
 
Katılım
3 Şub 2012
Mesajlar
1,321
Merhaba dün sifir cbf aldım İzmir yukselisten yarın teslim alacağım Pulsar 150 ns ile arasında çok kaldım fakat otorla ilişkili teknik elemanlar bu sınıfta kesinlikle cbf tercih etmemi söylediler o yönde karar verdim iyi mi yaptım kötü mü bilmiyorum aslında aklım Pulsar 150. ns de kaldı ama hayırlısı bakalım bu arada yaş 40 tecrübe sıfir :)

Benimde yaşım 40,hayırlı olsun motorunuz.Emin olabilirsin doğru tercihin.eğer dediğini alsaydın hem pişman olacak hemde cbf hep içinde kalacaktı.Cbf ömrünü savar.5 yol oldu alalı yaş 40 motorda 40,000'e dayandı.Ney yükseltmekmi ney büyütmekmi ney sıkılmakmı yok hiçbiri yok.Bizi gömer bu cbf.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst