Ybr ile Alanya,Karadeniz,Gürcistan

Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Umarım darısı başınıza,yeterki hayalleriniz ertelemeyin
Gerçekten çok güzel ve keyifli gezinti olmuş darısı bizim başımıza :)
Herkese hayırlı yolculuklar dilerim,geziyi bitirdim evdeyim
harika, hayırlı yolculuklar, kendinize dikkat edin. :)
İnat ettim,çadır kurmak için inat ettim,bu tura çıktıysam,çadırıda Karadenizde kuracam dedim,Sinop Akgöl,Antalya Akseki
Genelde öğretmenevlerinde
hangi mevkilerde konakladınız, kamp yaptıysanız nerelerde yaptınız ?
Tavsiyem,güler yüzlü,sempatik,selam verin,sakin tavırlar sergilerseniz,tahmini aramazlar
Geçen sende geldim geçtim,arayan olmadı,sadee kaç gündür dışarıda olduğumu sordular
Dididik aramayı ben birtek Ukrayna'dan Rusya'ya geçerken yaşadım
Bir nevide şansınıza arayadabilirler
Merhaba bende Gürcistan'a gidiyorum bi 10 güne kadar motorsikletimle Gürcü girişinde demiyimde çıkışında didik didik arama olayı varmıdır hocam bilgi verirmisin dönüşte bi kaç bişey almam gerek
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
204
Tebrikler bu işin yurek işi olduğunu tekrar etmiş oldunuz cesaret ve ilham verici bir gezi aynı zamanda toplamda kaç gün / km sürdü acaba
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Yiğitliğin destanı yazıldığı SAMSUN

Bandırma Vapuru'na tam gaz gidiorum,bekle bizi 19Mayıs
Aslanı park ediyorum

Gezip dolaşanımı dersin,paytona bin,yeni evlenen çiftler,yerinde duramayan çocuklar,pozitif enerji veriyorlar,fotoğraf kaybı var

YURTTA SULH,CİHANDA SULH

Bağımsız Türkiye Cumhuriyet'ine giden yol çok önemli bir görev yaparak tarihe yazılmıştır BAŞKOMUTAN

19 MAYIS 1919

Makedi bile duşmana korku sarar
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
kardeş,BRAVO diyorum.fotolar harika.paylaşım için teşekkürler.
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Vapurun içine giriyorum

Şimdi yaşasa kimbilir ne olurdu

Emanet ettiği,gençliği görse neler söylerdi





Bir subay şehit oldu diye,Menemeni yakın diyen BAŞKOMUTAN'I ÖZLEDİM



IMG_0496.jpg
[/url
Geleceği gören,uluönder

Güverteye çıkıyorum,rica ederk fotoğrafımızı çektiriyorum

97 yıl geçmiş





Güverteye üsten bakış

Bahçeye iniyorum


MK 23 Denizaltı torpidosu

Demirli deniz mayını


İstikbal göklerdedir



Tankın ucundan bahçeyi odaklayan bir kadraj


Yola çıkmadan son bir kare

İstikamet Sinop marş marş
 
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
Abi okadar foto çekmişsin gittiğin yerler turistik yerler ama bi Allah'ın kulu yok :)
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
4552 km kısa bir gezi,ortalama 16 gün,memlekette kalıyorum
Tebrikler bu işin yurek işi olduğunu tekrar etmiş oldunuz cesaret ve ilham verici bir gezi aynı zamanda toplamda kaç gün / km sürdü acaba
Teşekkür ederim
kardeş,BRAVO diyorum.fotolar harika.paylaşım için teşekkürler.


---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------

Bayram ve orucun etkisi olabilir
Abi okadar foto çekmişsin gittiğin yerler turistik yerler ama bi Allah'ın kulu yok :)
 
Katılım
11 Eki 2012
Mesajlar
490
O degilde en cok Batum Gurcistan girisi yerleri merak ediyordum malum ulke hali OHAL varken Gurcistana gecemezsiniz mazallah sizide orgutten derler ulkeden kacarken yakalandi diye haberlere cikarsiniz
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Gezi 14.07.2016 tarihinde bitti,umuma mahsus pasaportla çıkarsan daha kolay ama devlet işinde çalışıyorsan baya sakıncalı
O degilde en cok Batum Gurcistan girisi yerleri merak ediyordum malum ulke hali OHAL varken Gurcistana gecemezsiniz mazallah sizide orgutten derler ulkeden kacarken yakalandi diye haberlere cikarsiniz
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
SİNOP GEZİSİ
Cezaevi
Balatlar Kilise
Akgöl
Erfelek Şelale
Baraj
Belören Köprüsü,belkıran köprüsü yazlasar daha iyi olacak,rüzgardan belimizi büktü:):):)

Yağmurlarla vedalaşıyorumm

Bulutlar bizimle

Balatlar Kilise

Açılış saati geç olunca aldırış etmiyorum

Dışarıdan ayak üstü inceleyip gidiyorum

Tarihi Sinop Cezaevi,en azılı suçluların asıldığı,psikopatların muma çevirildiği,geçmişte bir çok isyana şahit olan,sürgün yeri,diğer adı ise ölüm yeridir. Adına türküler,şarkılar,şiierler yazılmıştır

Üç yanı deniz olan ve tarihi kale duvarlarının içerisinde yer alan cezaevine ev sahipliği yapan kale yaklaşık 4000 yıl önce bölgenin hakimi Gaskalılar tarafından yapılmıştır. Grek, Pontus, Roma
Bizans, Selçuklu ve Osmanlılar kendi dönemlerinde kaleyi korumuş güçlendirmişlerdir. Kalenin cezaevi olarak kullanımına ait en eski belgeler ise 1568 yılına dayanmaktadır
Hakimlerin suçluarı korkutmaya yönelik,Sinop Cezaevine gönderirim,nasıl nam saldıysa artık siz düşünün,Türkiye'nin 4 bir yanından azılı suçluları getiriyorlar,en büyük iş gardiyanlara düşüyor

Cezaevinde biraz gezelim
Farklı kareler,elektirikçinin yanında çalışırken tadilat amaçlı,birde askerde suçluyu götürürken girmiştim cezaevine,garip oluyor insan,mahkumların bakışları,insanı etkiliyordu

Karanlık,soğuk,nemli ve rutubetli duvarlar,insan sağlam olsa bile yavştan çürütmeye yeterlidir

Bir gardiyanın ağzından çıkacak bir ses belki ölüme belkide bir ziyaretçinin gelmesine,küçücük kibrit kutusu kadar yerden,iki dudağından çıkacak sözleri bekliyor

Avludan kareler

Cezaevinde çekilen flimler;Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olamaz,Pardon
Diziler;Köpek,Parmaklıklar Ardında,Esir Şehrin Gözyaşları,Tatar Ramazan

Hamam,zaman kısıtlı olup,mahkumlar etek altı,koltuk altı, traşları için gardianlardan,jilet alırlardı,jiletlerin işi bittikten sonra, geri mutlaka vermek zorunda
Vermese ne olur,bir arkadaşını keser yada kendini keser,bir çok olay yaşanmıştır,gardiyanlar,işin kurdu olmuştur

Bu nedir,ne değildir bende birşey diyemedim,temiz insanlar her yerde

Açık mezara konulduğun farkına farmak, kısa zaman alır hür değilsin,parmaklıklar ardında,bu surları çıkıp,kaçmayı çok düşünen olmuş ama bir kişi başarmıştır

Ağaya beleş,ağanın p.ku,üstüne p.k olurmu

Cezaevinden kaçılan bir yer,detaylar sonra

Kule Kalıntıları,yıkılabilir biraz tehlikeli

Yazılar dikkatimi çekiyor,anne,bacı,sevgilin,eşi, bunların numarasınıda yazsaydın bari,arasıra kulaklarını telefonda çınlatırdık

Parmaklıklar ardında,kafese bağlı,sadece gökyüzünü görüyorsun

Cezaevi


Surların işçliği güzelmiş,taş duvar ustalığını becermek kolay değil,emek güç ister

Bu suru aşmak,zamanla yıpranmıştır

Disiplin hücreleri,rahat durmayanı,artık nasıl bir dans biçimi bekliyorsa,kafanızda siz canlandırın,güneş ışığı yok,ayakkabı bağı,çarşaf,kemer yok sadece yemek,su
güneş görmeyen yerde 15gün kaldımı, 3 günden sonra yatak su gibi olur,nem insanın ciğerlerine işler,sonradan akıllanır

Yatan ünlüleri unutmamışlar

Cezaevinde mutlaka Sabahattin Ali'nin Koğuş'unu görün,gezin tavsiye ederim,bir çok şiiri bulunmakta

Geçmişten geleceğe bir ışık tutar

Sabahattin Ali'nin Koğuş'u

Eserleri







Fon müziği






Eserleri okumya değer


MELANKOLİ

DAĞLAR


Geçmişte cezaevinde bir çok kişi asılmıştır,dar ağacı,idam sehplarının yerini merak ediyoruz,çok önceden kaldırılmış

Görüş günlerinden

Koğuştan kareler

Çocuk İslah evi

1969-70 yılları arasında sinop cezaevinde kalmış ve buradan kaçmayı başarabilmiş tek mahkum. idam mahkumu olan emin aladağ, cezaevine ayakkabısının içinde bir kıltestere sokmayı
başarabilmiş ve bir bir yıl boyunca periyodik bir şekilde avluya bakan pencerenin parmaklıklarını kesmiştir. bu dönemde gardiyanlara; tesbih yapıp harçlığını çıkarmak istediğini
kendisine ip ve boncuk gibi malzemeler temin etmelerini söylemiş , daha sonra da gelen ipliklerin bir kısmının çürük olduğunu onları yamamak için balmumuna ihtiyacı olduğunu anlatmış ve temin etmiştir.
parmaklıkları keserken çıkan sesi engellemek için balmumunu kullanan emin aladağ, içeriden bahçede dolaşan gardiyanları göremediği için de parmaklıkların önünde kedi beslemiş kedilerin
gardiyanların yaklaşmasıyla kaçışmasını görüp her seferinde yakalanmadan , kesme işine devam etmiştir. ayrıca kesilme neticesinde deforme olan parmaklıkları, ekmek içini hamur haline
bir yılın sonunda artık kaçış zamanının geldiğini anlayan emin aladağ,bir gece gardiyanların kısa bir an yokluğundan yararlanarak parmaklıları çıkarıp yaklaşık 10 metrelik duvarı aşarak denize
atlamıştır. 10 metrelik duvarı nasıl aştığına gelince, ceza evinde verilen şimşir kaşıkları dağcılar gibi duvardaki boşluklara saplaya saplaya tırmanmıştır. duvar için


atlarken bacağını yaralamasına rağmen yüzerek kıyıya çıkmayı başarmış 3 gün boyunca da ortalarda gözükmemiştir. ancak bir süre sonra açlığa yenik düşünce ortaya çıkmış ve birinden bir
parça ekmek istemiş, ne garip tesadüftür ki ekmek istediği adam polis çıkmıştır ve kusursuz kaçış nihayete ermiştir.
Özal Döneminde Afla yararlanıp çıkmış,sen ordan kaç,sonra ekmek isteiğin kişi polis çıkmış,gökten kağıt para yağsa,bu adamın kafasına külçe altın düşerdi:):)
Makedinden görüntüler

Adalet mülkün temelidir

Toplar,önceden kale olarakta kullanılmştı

Cezaevi teslim aracı,karavan yapmak için ideal duruyor

Tersane zamında kalma bir gemi

İstanbul'dan kayışı koparmış bir Kawasaki'ci denk geliyor,klasik muhabbetten sonra,yedek parçaya dönüyor muhabbet,malum Z moto fiyatlara pahalı ama
elden gelen yok,Z moto tuzu kuru firma,gidiş istikametimiz birbirini tutmuyor,sonra arkasında denk geliyorum,Er6 N le ybr aynı yolda zor olur
Cezaevinden ayrılıyorum,insanın aklına geliyor,ürkütücü,geçmişte aslınlar,kafesten çıktıktan sonra,insanın üzerinde etkisi kalıyor

Bir anda kendimi Serengeti Ulusal Parkı'nında buluyorum,belgeselciler gelmeden,hazırlıklarımı yapıyorum,bataklıktaki nehirden karşıya geçecekti sürü
Yaşlılar daha önce defalarca yapmıştı,gençler tecrübesizdi,ne yapacaklarını bilmiyordu,timsahlar pusuda bekliyordu,dikkatlice baktığım halde göremedim
Gözlerim aslanları arıyordu,tek başıma çıktığım bu düzlükler tehlikelerle doluydu,heran bir hayvanın saldırısına uğrayabilirdim

Bufololar karşıya geçmeye başladı,lakin sürü tedirgin oldu,arkada daha önceden yara almış,çılgın delibaş,nehiri geçmek içi çabaladı,timsahlar boş durmadı
Defalarca direndi,burnu kan kokusu geliyoru,son bir hamlele kendini kurtardı,sevinç çığlığı atarak,koştu

Gittim araştırdım,yavrusunu sinek falan kapmamış,lanet olasıca nationalgeographic ekiplerinin,yalan haber yapası,bu haberlerden sonra hanımı evde sürekli huzursuzluk çıkarmış
Yalan haberlere kanmayın koskoca mandayı sinek nasıl kapsın,mahkemelik olmuşlar,aile hayatımızı bozanlara beddua ederek yanımdan gittiler

Sinop Deniz'inde bir kare,aslan yüklü,bulutlar tepemizde


Erfelek Şelalesine giderken,eşsiz koylar

Doğallığı bozulmamış

Koylarda poz vermeleride bitmiyor




Bey amcanın biri koyun kenerında,ağıcın altında süper bir yere kamp kurmuş,fotoğrafını çekmek isterdim,gidipte söylmedim ama yeri çok güzeldi

Barajın suyu okadar sakince akıyor ki izledikçe insanı dinlendiriyordu

Fotoğraf için duruyuyorum,aslanda kendini manken sandı


Baraja geliyoruz


Doğada olmak bambaşka

Erfelek Şalalesine varıyorum,hava durumu %20 i yağmur ihtimali var,yağmaz diyerek,yağmurlukları çıkarıyorum:(:(:(:

Şelaleyle başbaşa bırakıyorum sizleri

Suyun şırıltısı ve Yamaha R6 beni benden alır gider

Yakından çekmeye gidiyorum

Ağaçlarla kaplı olan,üst taraftaki şelaleye yöneliyorum,dalların yaprakları,gökyüzünün ışığını kesiyor,biraz kalabalık

Üsteki minik şelaleye çıkıyorum,serince bir havası,insanlar fotoğraf çekeme gayretinde

Bahtsız bedeviye döndük,%20 yağış,bizi buldu,kendimi değirmene,atıyorum,motosikletin üstünde bulunan,elbiseler ve kask ıslanıyor

Şelade gezilecek yer var ama,yağmuru yeyince tadım kaçıyor gidiyorum,yağmurlukları,botu giyiyorum,2-3 km gittikten sonra hava açıyor:):):)

Manzarının fotoğraflarını çekerken,55-65 yaşlarında amca geliyor,yüzüne bakıyorsun,her ana çekip vuracak gibi,sinirli tavırlarla, yanıma geldi,düşünüyorum acaba yolda bir yanlışmı yaptım
Uzun yola çıktığımda sinirlerimi aldırırım,derken geldi,beyfendi lastiğimiz patladı,yardım edermisin,aracn yanına gittim,2 yaşlı teyze,genç hanımefendi vardı
Araba Mazda 6 otomatik vites,sol ön lastik patlamış,ilk işim yedek lastiği arkadan çıkarmak oldu,kriko var,bijon anahtarı yok,birini daha durdurduk
Onun anahtarı küçük geldi,34 plakalı rover marka bir araç durdu,bijon anahtarı oldu,bijon anahtarını aldım,hayatında hiç araba lastiği sökmedim,terse açılırmış.
Bijon anahtarını veren adam,sen bu işler anlamıyorsun diyerek,lastiği söktü toprakta güç bela lastiği söktü,adam araba tamircisiymiş
Bende patlak lastiği arka bağaja,monte ettim.
Amcam sinirli,alın size şelale,amcacağın canı sıkma en kötü kazanız bu olsun,başka yolda giderkende lastik patlayabilirdi,biraz sakinleştirdik,arkadan araba sıkıştırmış yol vermek için kenara çekilince lastiği patlatmış
İçindekiler korkmuş,amca artık insanlara güvenim kalmadı,bijon anahtarını bile almişlar,bence o anahtarı bir yerde unuttunuz, yada başka yere kaldırdınız
Tam güvenim bitti dediği anda karşımıza sizler geldiniz,para uzatıyor,kimse almıyor,yoluma devam ediyorum
Yol üstünde küçük şelale


Böyle güzel manzarayı beğenmemek olurmu??


Mutluluk sizce nedir

Yolda olmak mı?

Gezmek mi?

Akgöl yolcuları kalmasın gemii kalkıyor

Karşınızda Akgöl

Hayat bu ormanlarda

Yeşille suyun buluştuğu bir ortam


Malzemelri indirip çadırı kuruyorum,köyün içinden gelirken bana arkadaşlık eden köpekle etrafı inceliyorum

Çadır hazır

Az daha koydum ybr aldım:):):):)

Yiyecekleri güvenli yere koyup,odunları toplamaya çıkıyorum,önce yağmur aldığından ateş yanmıyor,tutuşturamadım,bezi çıkardım,motosikletin deposuna
Benzinli olan bez,çakmağı çakmakla beraber alev topuna büründü.
Ateşi hava kararmadan yakıyorum,açım ama enerji kaybetmediğimden etkilemiyor

Tavukları yerken,misafirimizide unutmuyorum,havladığında sanki içine şeytan kaçmış

Karnızım doydu çayıda içmeye başladık,Antalya'da hava sıcak diye şikayet ederdik,burası süper

Keyfim yerinde,v.dk. getirip,gözüne vuracaktım ama tek başına,birde bilmedğim yer olunca almadım

Düşünüyorum,varmıyım?yokmuyum? aman boşver keyifler yerinde

Yağmurda giderken,uyku tulumuda ıslanınca,bir türlü kurumadı,akşam üşüdüm.
Arkdaşımızda var ara havlıyor,çıkıp bakıyorum,birşey yok,yanılmadıysam geyik sesi duydum

Sabahın ilk ışıkları kalkıyorum,keyifler yerinde,az üşüdük ama olsun

Gölün üstünde buharlar

Mavili çeçekler,adını bilen var mı?

Misafirimiz,hiç bir eşyamı karıştırmadı,efendice oturdu,sonra ilk gördüğüm yere kadar berar gittik ondan sonra evli evine,köylü köyüne

Akgöl elveda,yolda giderken,yağmurluk gördüm,benim revit yağmurluğa ne kadar benziyor,bir baktım,meğersem benimmiş:):):):)
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Sinop'u istmeyerekte olsa geride bırakıyorum:(:(:(:
Zonguldak'tan aşağı doğru Manisaya gidecektim,arkadaşa telefon açıyorum nerdesin,Konyada,Kastamonu'dan dönüyorum
Kastamonu Nüfus 111000
Rakım 775,insan 2 metre daha ekler,hesabı düzler

Çevrikköprü mevkii Safranbolu Mola Restaurant
Bu salata için tekrar geri gelmeye değer,Alanya'dan bura git gel 1500 km,nasıl bir damak tadı kaldıysa anlayamadım,kuyu kebabını merak ederek geldim,kebaptan tat alamadık
Salatanın içindekiler;Salatalık,zeytin,havuç,salatalık turşusu,mısır,soğan,marul,semizotu,nane,şalgam,nar eşkisi,maydonoz,ismini bilmediğim yeşillikler mevcut
Salata seven biriysen,kesinlikle tatmadan gitmeyin,bende nasıl bir etki bıraktıysa anlatamam,çok lezzetli,kuyu kebabından pek tat alamadım fotoğrafını bile çekmedim
Kuyu kebını fiyatı aklımda kalmadı ama salata 10 lira,2 kez gidişimde 50 lira dese,paraya acımam
SALATA ENFES,HARİKA,LEZZETLİ,BAYILDIM
Bu salata yüzünden tekrar yola çıkabilirim
!!!!!!!!SALATANIN TADINA BAKMADAN GEÇMEYİN PİŞMAN OLURSUNUZ!!!!!!!!

Karabük bir akarsu

Fabrikalar çok olduğundan,berbattı,sıkıntı yok,Sinop'ta tüm oksijeni depoladım

Bolu Gerede'deye kadar,fotoğraf çekmeden gidiyorum,konaklayacak yer arıyorum,otele kapağı atıp,eşyalrı bırakıyorum,bayramın 1. günü her yer dolu,markede atıştırmalık birşey alıyorum
Az daha,yukarıda oyalansam,markedi kapadıp gidiyorlarmış,işin kötü tarafı,telefonuda,şarj olsun diye otelde bırakıyorum,kasiyer kadın biraz güldükten sonra gidiyorum
Zincirimi mazotla temizleyip,biraz kullandıktan sonra yağlıyorum,sabaha hazır aslan,lastiklere hava basayım,pompa sıkıntılı,es geçip başka benzinliğe.
Depoyu ağzına kadar dolduruyorum;
Gerede'de benzin alırken gençler,doğanla gider mi? Muhabbet açılıyor
Sigorta gerekli mi:Gürcistan gerek duymuyorlar
Evrak:Araç kendi üzerine değilse,noterden belge,sizin ise belgeye gerek yok
Parası değerli mi: Evet
Yanımıza ne götürmemeliyiz:Silah,yasa dışı herşey,hap ilaç götürmeyin
Yaramazlık yapmaya gideceklermiş:):):):)
Konya Ankara düzlükleri

Okadar gezdim dolaştım bir tek Ankarda durdular,kaskın camını açmadan,polis genç geliyor,bellide olmaz belkide yaşlıda olabillir
Evrak sormadan nerden geliyorsun Gürcistan
Senin evraklar tamdır,kontrole gerek yok
Memur bey,sigortayı internetten yaptırdım,kontrol etseniz,tabletim çalışmıyor:):):):)
Haklısın internette her i.nelik dönüyor

Konya Kulu'da yemek molası veriyorum, aklım Safranbolu'daki salatada,gelde burdaki salatayı ye:(:(:(: yemeği yiyip çıkıyorum
Ankara'yı çıktıktan sonra bazı yollar,Kulu,Cihanbeyli dümdüz,8 km düz olan yerleri bile var,araç son hızını mutlaka burda bulur
Seydişehire gidiyorum 513 km yol yapmışım,benziliğe gidip,şişeye 2 litre benzin alıyorum,bakalım ne yakacak,yolda motosikleti kaktırmayalım

1Gün sonra Konya'ya arkadaşın yanına gidiyorum,102 km daha gidiyor,sonra tekliyor,200 mt ileride bp var,jikleyi kaldırıyorum,istasyondayım
07.07.2106
Litre fiyatı=4,49
Adlığım Benzin=13.37 Litre
Yapılan yol=615 km
Ödenen para=60 Tl
En az 250 kg yükle,60 TL para ile 615 km yol
Konya'ya gidipte etli ekmek yenmez mi? Eski tadı kalmamış

Konya Akyokuş

Güneşin etkisi büyük

Mevlana Müzesine gidiyoruz
İçeriden kareler

Kıyafetler

İlk Gördüğümde canlı sandım

Olay büyük,mevzu varmış

Semaya dönerken

Sofradan kareler

Havuza para atarak,dilek ve isteklerini söylüyorlar,para olayı çocuklara yarıyor

Bizde para atsak mı????????

Dayı olayı aşmış,ne yapmaya çalışıyor fikriniz var mı?

Horasan Erleri

Şimdilik reklam arası
 
Katılım
20 Ağu 2008
Mesajlar
238
hocam mükemmel bir seyahat olmuş. yerinde olmak isterdim bu arada cesaretiniz den dolayı kutluyorum sizi iyi yolculuklar allah kaza bela vermesin.
 
Katılım
21 Eyl 2011
Mesajlar
546
vay be hep yapmak istediğim şeylerden birisi 125 lik bir motosiklet sizi yormadı mı merak ediyorum gerçi geze geze gitmişsiniz :mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Gezide ister istemez azda olsa yorulur insan,önemli olan gezinin tadını çıkarmak
Size tavsiyem HAYALLERİNİZİ ERTELEMEYİN!!!!!
vay be hep yapmak istediğim şeylerden birisi 125 lik bir motosiklet sizi yormadı mı merak ediyorum gerçi geze geze gitmişsiniz :mrgreen:


---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

Melana Türbesi kaldığımız yerden devam ediyorum

Türbe çok kalabalık
Şeyh Kerimeddin

Güvenlik ablamız,flaşı kapatmamızı istiyor,aşınmaya sebep olduğundan dolayı

İçeride son fotoğrafımızı çekip,çıkıyorum


Çıkışa doğru gidiyorum

Deneme yaparken bunun gibilerde kadraja giriyor,fotoğrafmakinesini gördüğü halde,kadraja girdi,

Eski iş yeri arkadaşımla,gönüllerin şehrinden

Seydişehir'e yolumuzu alallım artık

1 gün öncesi hava raporuna güvenerek,yağmur yağmaz,yağmurlukları yanıma almıyorum,Seydişehir'e 40 km kala hava bozuluyor,yağmur başlıyor, kask gece sürüşüne uygun gelmedi.
Arkadaşa telefon açsamda yağmurluğu getirsem mi? Biraz gidiyorum hava açılıyor,sonra yine yağmur,20 km sonra hava super,merkeze yaklaştım,yağmur başladı.
Eve kendimi zor attım.
Seydişehir'de eskilerden kalma motosikletler
Minarelli

2 zamanlı,75 cc,3 vites


Zincir aktarmalı




Farklı versiyonları mevcut

Zincir aktarmalı
Taşımacılıkta kullanılırdı

Artık bir çok kişinin aracı olduğundan,pek reğabet görmez oldu

Koldan vitesli

Eskiden bir hayli vardı,şimdilerde pek yok,2 tekerlekli olanlarıda mevcut

3 tekerlekli üzerinde rus motoru var

350cc,2 zamanlı 4 vites

Rus motoru olupta,yakıtmı dinler

Bir zamanlar almayı düşünmüştüm

Kışın karda buzda binerdik,rus motorunun avantajı,silindir kabinde olduğundan,içeyi sıcak tutar

Balığa giderken kullanalım,sonradan vazgeçtim

Bir kaç gün Seydişehir'de duruyorum,sonra Beyşehir Akseki yoluna gidiyorum
Seydişehir Eti Alüminyum Tesisini besleyen yüksek gerilim hatları 154.000 volt,arkada bulun baraj,Taraşçı Barajı

Seydişehir,e Baraj'dan ponoromik fotoğraf Taraşçı Baraj

Büyük olan Taraşçı BaraJı,küçük daha ileride olan Gökçehüyük Baraj,zoom yapmak gerekli

Yollar azda olsa dar,viraajlı

Gözler Karadenize alışınca

Bu yolu ilk defa kullandım,30 km fazla gittim

Konya İl sınırını geçtikten sonra,sıcaklar ben burdayım diyor,asvalt erimiş,üstünde tonajlı araçlarda geçince

Akarsu

Rengi nasıl

Asfalt Yüzümüze lev püskürüyordu,Alanya'yı düşünemiyorum birde nem eklenirse
Siz olsanız bu levhada ne yapardınız

Yola sapıyorum,araç yolu yok,yüklü ybr ile debeleniyorumm,eşlayaları indirip döndüreyim diye düşünürken,güç bela çıkıyorum,yokuş dik
Devrilmeden çıkıyorum,en büyük sıkıntıyı burda yaşadım
LEVHAYA DİKKAT EDİN!!!!!!!!!

Altınbeşik Mağarası
1960 yıllarında Japonların keşfettiği bir mağra



Yollar içi acı değil,yapım çalışmasında

Mağranın ağzı çok serin,yoldaki bunaltıcı sıcaktan sonra süper geliyor

Yüzmek yasak,baretsiz bota bindirmiyorlar

Mağradan çıkan su,Üzümlü Dere'sini besliyor,su buz gibi

Seyir terası

Motosikletle gelen yok

Düğmelievlere gidecektim,güneş beynime işledi
Üzüzmlü Dere'si
Suyu buzzzz

Kamp kuracaktım,malesef dolu,başka yereleri aramaya başlıyorum

Güneşin işığı siz görün,sıcakta bana hak vereceksiniz

Suyunda serinliği olmasa durulacak yerler değil

Sakin bulduğum yerde kampı kuruyorum


Suya girip ayaklarımı sokuyorum,soğuk sudan tekrar çıkıyorum,alışması zaman alıyor,alıştıktan sonra yüzmeye doyum olmuyor
Keyifler gıcır,doğal ortamda

Kahvemi yudumluyorum

Ateşi harmanlandırıyorum,onu çek bunu çek derken,fotoğraf işini bitiriyorum
Arkadan bir ses,yanıyorsun Fuat abiiiii

Bir gece kalıp kampı sonlandırıyorum,eve geliyorum,denize yaklaştıkça,nem başlıyor

Toplamda yapılan yol= 4553 km
TAVSİYELER
1-Safranbolu'daki Salata,halen tadı damağımda kaldı,tadında bakmadan gitmeyin,şiddetle tavsiye ederim
2-Hava Durumu dikkate alın
3-Gideceğiniz yere önceden not alın, A4 kağıdına çıkarın
4-Güncel bir harita alın yanınıza
5-Yağmurdan etkilenmiyecek seyyar çanta alınız
6-Kaska yağmur kaydırıcı sprey aldım,pek işe yaramadı
7-Zincirli motosikletlerin,yağmur ve tozdan korumak için muafaza şart
8-Manzaraya bakarken yola dikkat etmeyi ihmal etmeyelim
Ülkemizde gezilecek bir çok yer var,geçtiğim,güzergahları hartiya eklemek istesem,ancak sıcağı sıcağına olurdu,kafa nere esti ben ora gittim,bir çok yerdende geri döndüm
Soğanlı Geçidi benim için gerçekten bir delilikti,bu yolda aslan bir arıza açsa,hapı yutardık,millet boşuna demiyor,AZ DAHA KOY YBR AL
Dünya turuna gözü kapalı çıkabileceğim,motosiklet ybr
http://www.mfa.gov.tr uyarısı
Gürcistan’a seyahat edecek vatandaşlarımızın pasaportlarında, Abhazya’ya ve Güney Osetya’ya deniz yoluyla ve/veya başka ülkeler üzerinden seyahat ettiklerini gösteren damga veya mühür bulunduğu takdirde Gürcistan’a girişlerinde hapis ve/veya para cezasına çarptırılmaları sözkonusu olabilecektir.
Gideceğini ülke hakkında mutlaka bilgi toplayın
http://www.mfa.gov.tr/default.tr.mfa

Benim kısa sayılabilecek geziyi tamamladım,Putin amca,vizeyi kaldırınca,Gürcistandan geri döndüm,uçak düşmese Japonya turu bizi bekliyordu.
Japonya Turuna çıksam,motosikletin bakımları daha farklı olacaktı
Yoldaş olacak bir deli bulamadım,bir daha tura çıkarsam,etkinlik olarak yazmayacam,gelen yok nasılsa,gezi bittikten sonra yazacam
Eksik,yanlış ve hatalı yazmış olabilirim,dilim sürçerse affola,fotoğrafların yeride değişmiş ise bu bölgeyi bilen kişilerin,düzletmesi için yardımına ihtiyacım var.
Hatam,kusurum ve saygısızlığım varsa af ola
SAĞLICAKLA KALIN
 
Katılım
7 Ağu 2015
Mesajlar
528
Ellerinize ybrnize sağlık çok güzel olmuş.. Turunuzu gıpta ile okudum her fotoğrafınıza baktım.. Belki bir arkadaş daha olsaydı çok renklim daha güzel bir tur olabilirdi ancak kolay kolay böyle uzun turlar için arkadaş bulmanın çok kolay olacağını zannetmiyorum...

Tek merak ettiğim şey ise turunuz boyunca girdiğiniz müzelerde kalelerde yada başka her türlü konaklamanızda motorunuzun dışarda olması yada eşyalarınızın dışarda olması sizi endişelendirmedi mi ? Nasıl önlemler aldınız?
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Arkadaş çıkmadı,tek tabanca çıktım.
Sinop Cezaevi'nin karşında,taksi durağının arkasına,sadece fotoğraf makinemi alarak çıktım
Sinop Erfelek Şelale,sadece fotoğraf makinemi alarak çıktım
Karadenizde konakladığım yerlerde,uyuyacağımda,ihtiyaç duyacağım malzemeleri,yanıma alarak,çıkıp gittim

Sinop merkezde eşyaları indirdim,mavi poşedi,motosiklettin yanına koydum,o anda çöp arabası geldi,çöpse atalım abi :):))
Trabzon'da direksiyon kilidini bile kitlemezdim,karadeniz insana güven veriyor,tanımadığım kişi çay içmeden göndermiyordu
Kaza,hırsızlık ve gasp fazla düşünmeyerek,başına musallat etmeden yola devem etmek en iyisi
En büyük ilham kaynağı,motosiklet kullanıcısını takip edeliden beri,yerimizde duramaz olduk
http://www.motosiklet.net/forum/members/inzell-80647.html
Teşekkür ederim,keyifli sürüşler dilerim,daha güzel geziler sizlerin olsun


Ellerinize ybrnize sağlık çok güzel olmuş.. Turunuzu gıpta ile okudum her fotoğrafınıza baktım.. Belki bir arkadaş daha olsaydı çok renklim daha güzel bir tur olabilirdi ancak kolay kolay böyle uzun turlar için arkadaş bulmanın çok kolay olacağını zannetmiyorum...

Tek merak ettiğim şey ise turunuz boyunca girdiğiniz müzelerde kalelerde yada başka her türlü konaklamanızda motorunuzun dışarda olması yada eşyalarınızın dışarda olması sizi endişelendirmedi mi ? Nasıl önlemler aldınız?
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Sahibi olarak kullandığım,2005 Fz6 fazer,2006 transalp,araba,sonrası ybr iyi geldi
Fazerin hızı,düşük yakıt
Transalp 650 konfor,frenleri ve süspansiyonları
Ybr düşük yakıt,ucuz yedek parça
Aklınızdan geçen bazı motosikletleri tahmin ediyorum,iş sadece almakla bitmiyor,yedek parça,yakıt ve en büyük etken;İŞTEN ANLAYAN,YAPITIĞI İŞİN HAKKINI VEREN,ARACI BIRAKTIĞINDA GÖZÜN ARKADA KALMAYACAK BİR USTA
Öyle bir zaman gelirki,paranla iş yaptıramazsın
Her ne kadar Ybr yi sevmesem de dayanıklılığına ,verdiği güvene değecek laf yok.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst