200 lük CG gaz kesiyor anlayanlar lütfen bakarsa

Katılım
6 Haz 2014
Mesajlar
121
Motorumun silindirini değiştirdim. Eski silindirimin boyu 79.5 du ben yeni silindiri 82 boy aldım. Eski silindirde kalın 1 mm conta vardı yeni silindire ince taktım ve eski pistonumun üstü alınmıştı yenisini aldırmadan taktım. Fakat şu an motor çok zor çalışıyor ve yolda gaz kesiyor neden acaba yardım edin lütfen.

Bu eski pistonum:


Bu da yeni silindir pistonum:


Yeni piston tepeye 1.5 mm ile çalışıyor. Acaba sıkıştırma mı az geliyor ? Anlayamadım.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Benim motor gibi olmuş aynı. Sıkıştırma çok geliyo. Silindir kapağının yarım küre çapını ölç 59 mm ise mini taşlama aleti ile dikkatlice taşlayıp 61mm'e genişlet. İçinden biraz malzeme kazıyacaksın yani, ama çok dikkat isteyen bir işlem. Silindir kapağının parlak yüzeyine kaçırma aleti. Sonra da CG200 ince demir contalardan al. Pistonun 63.5mm ise 3 tane, 65.5 ise 4 tane conta ekle. Üstüste takacaksın eski contan da en altta olsun silindirin üzerinde. Contaları da pistona göre al 63.5 veya 65.5. En son olarak da egzoz önemli. Egzoz boğazından hiç hava kaçmamalı ve egzoz aşırı açık olmamalı. Egzozda biraz basınç oluşursa motorun içindeki hava akışı daha düzgün oluyor. Senin gaz kesme olayında tak tak diye ses geliyosa bu vuruntudur ve ben bu şekilde çözüm buldum.
 
Katılım
6 Haz 2014
Mesajlar
121
Benim motorum 65.5 200 silindir var 250 lik krank ve 250 lik kapak var üstünde egsoz da hep kullandığım yapılı ooh geniş kazan egsoz. Eski motorda dediğim gibi şu anki durumdan tek fark silindir daha kısa ve piston kubbeli idi tornada alınmıştı ben silindir uzun diye yeni olanı direk taktım. Ve eski silindirde 3 conta vardı ben buna 1 tane taktım üstündeki sıkıştırma alanı azalsın diye. Aklıma gelen eski silindir kısa piston tepede kalıyordu yani sıkıştırma daha çoktu bunda piston 1.5 mm aşşağıda kalınca acaba yeteri kadar sıkıştırma yapmıyor mu kapak büyük mü geliyor acaba diyorum. Pistonun üstü de düz ya aklıma bu geldi
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
1.5 mm aşağıda kalması normal zaten. Karbüratör düzgün çalışıyosa dediğim gibi vuruntu yapıyodur.
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Karbüratörden de kaynaklanabilir. Eğer karbüratör 125'lik veya 150'lik ise yetersiz benzinden dolayı pistonu eritebiliyor. Benzer bir durum bir arkadaşın motorunda gerçekleşmişti.
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Benim motorum 65.5 200 silindir var 250 lik krank ve 250 lik kapak var üstünde egsoz da hep kullandığım yapılı ooh geniş kazan egsoz. Eski motorda dediğim gibi şu anki durumdan tek fark silindir daha kısa ve piston kubbeli idi tornada alınmıştı ben silindir uzun diye yeni olanı direk taktım. Ve eski silindirde 3 conta vardı ben buna 1 tane taktım üstündeki sıkıştırma alanı azalsın diye. Aklıma gelen eski silindir kısa piston tepede kalıyordu yani sıkıştırma daha çoktu bunda piston 1.5 mm aşşağıda kalınca acaba yeteri kadar sıkıştırma yapmıyor mu kapak büyük mü geliyor acaba diyorum. Pistonun üstü de düz ya aklıma bu geldi

200 luk silindir ve kartere 250 kapak takmak imkansız önce bunu bil
Sana bildiğin 200 seti üstü 250 diye satmışlar geçmiş olsun
Motora kalın silindir kapak contasi tak
Pz3o dan büyük karbüratör takma onuda standart ayaklarında tak
Hava iğne ayarı standart olsun
Ve orjinal egzozda sağlam bir subab ayRı yap
Mengunun dediği gibi
Farkı sonra gör. Suankine göre yani.
 
Katılım
6 Haz 2014
Mesajlar
121
200 luk silindir ve kartere 250 kapak takmak imkansız önce bunu bil
Sana bildiğin 200 seti üstü 250 diye satmışlar geçmiş olsun
Motora kalın silindir kapak contasi tak
Pz3o dan büyük karbüratör takma onuda standart ayaklarında tak
Hava iğne ayarı standart olsun
Ve orjinal egzozda sağlam bir subab ayRı yap
Mengunun dediği gibi
Farkı sonra gör. Suankine göre yani.

İmkansız deme ustam bura Ada'na :D adamlarda imkansız yok biliyorum kapağım 250 lik çünkü 200 lük subaplar olmuyor küçük geliyor krank da 250 lik sadece silindirim 200 oda uzun boy şimdi sıkıntım bu sıkıştırma oranı fazla mı ondan mı eski silindir kubbeliydi kubbe silindirden 0.5 mm dışarı çıkıyordu bunda 1.5 altta kalıyor yani 2 mm fark var buda fazla bi mesafe motor için
 
Katılım
6 Ağu 2015
Mesajlar
116
bence sıkıştırma az kapağında 250cc se mesafa fazla olduğu için sıkıştıramıyor silindirin tepesini torna ile aldır yada 3 veya 4 adet silindir daban contası al tak piston üst tepeye yaklaşır dene çalışıyorsa elleme
sökme takmayı seviyorsan sök torda aldır
birde marşa bastığında marş dinamoda zorlanma varmı ilk çevirdiğinde böyle takılıp sonra çevirme gibi
 
Katılım
6 Haz 2014
Mesajlar
121
bence sıkıştırma az kapağında 250cc se mesafa fazla olduğu için sıkıştıramıyor silindirin tepesini torna ile aldır yada 3 veya 4 adet silindir daban contası al tak piston üst tepeye yaklaşır dene çalışıyorsa elleme
sökme takmayı seviyorsan sök torda aldır
birde marşa bastığında marş dinamoda zorlanma varmı ilk çevirdiğinde böyle takılıp sonra çevirme gibi

İlk bastığım an sanki marş krangı çeviremiyor gibi bi zorlanıyor sonra dönmeye başlıyor ben Krank yapılı diye öyle oluyor sanıyordum
 
Katılım
6 Ağu 2015
Mesajlar
116
https://www.youtube.com/watch?v=NdDAkeigd6Q videodaki motor benim 100cc den 150cc yükselttim piton silindir ile krang orjinal kapak 100 cc eğer böyle ses ve sıkışma varsa piton vuruyor demektir ozaman piston tepesini aldır yada dediğim gibi çift conta tak
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst