2. El Motor Satan - Alanlara Soruyorum - İzlenmesi gereken yol?

Katılım
2 Ocak 2016
Mesajlar
18
Selamlar.
Yarın kısmetse SYM Fiddle 2 moturu 2. el olarak satın alacağım.

Şimdi izlemem gereken yol nedir?
Noterde temiz kağıdı falan isteniyor mu hala? Satıcıya söyleyeyim.

Ekstradan;
Ehliyet daha almadım. Alınca kullanmaya başlıyam.. Hatta eve getirme işinide sahibi bırakacak beni :)

Neyse;

Şimdi satışı yaptık noterde parayı verdim. Noter bi kağıt verecek galiba. O kağıt ile önce sigorta yapılacak, sonra ruhsatı üzerime almak için ehliyete mi gidilecek ?

Ben sadece yarın noter işini halledicem, daha sonra 2-3 gün sigortalardan fiyat almayı düşünüyorum. Noterin verdiği kağıdın geçerliliği ne kadar?
Bir sorun olmaz umarım.

Birde sigorta ve ruhsat için, motorun yanımda olması gerekiyor mu? Mağlum ehliyet yok motorla gidemem bu işleri halletmeye.


Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
162
Verdikleri kağıdın geçerlilik süresi 15 gün. Sen sigortanı yaptır. 15 gün içinde ruhsatın eve gelmez ise gidip emniyetten alırsın.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Hazır başlık variken sorayım , kişi motoru satın aldı ve geçici belgeleri elinde, 15 gün süresi dolmadan/yada dolduğu halde sigorta yaptırmadan satın aldığı motosikleti trafikten men/hurdaya ayırabilirmi?
 
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
1,488
Selamlar.
Yarın kısmetse SYM Fiddle 2 moturu 2. el olarak satın alacağım.

Şimdi izlemem gereken yol nedir?
Noterde temiz kağıdı falan isteniyor mu hala? Satıcıya söyleyeyim.

Ekstradan;
Ehliyet daha almadım. Alınca kullanmaya başlıyam.. Hatta eve getirme işinide sahibi bırakacak beni :)

Neyse;

Şimdi satışı yaptık noterde parayı verdim. Noter bi kağıt verecek galiba. O kağıt ile önce sigorta yapılacak, sonra ruhsatı üzerime almak için ehliyete mi gidilecek ?

Ben sadece yarın noter işini halledicem, daha sonra 2-3 gün sigortalardan fiyat almayı düşünüyorum. Noterin verdiği kağıdın geçerliliği ne kadar?
Bir sorun olmaz umarım.

Birde sigorta ve ruhsat için, motorun yanımda olması gerekiyor mu? Mağlum ehliyet yok motorla gidemem bu işleri halletmeye.


Cevap verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

1.kimseye güvenme 100 tl kıy bulunduğun yerde iyi bir yetkili servise expertise sok adam tamam kardeşim bu alınır temiz derse al yok bu motorun şusu busu var derse sahibine iletirsin ya yaptır yada vericeğim paradan düş ben yaptırim

2.noterde satış yapmadan önce noter çevresinde eşek yüküyle sgorta acenteleri vardır onlardan birine gir adamın yanında olucak ruhsatını acenteye ver ver plaka dan ve şasi nosundan kazası belası borcu harcı varmı diye rıca ederek sor bakıyorlar ücretsiz

3.noterde satış yaparken saten aracın üzerinde herhangi bir hacız harç bor olursa satış gerçekleşmez mal sahibinin hacizi borcunu temizlemesi gerekir ve noterden satışı alınca sana verilen kağıtların 1 ay mühleti vardır aldığın bu kağıtla memlekete ne kadar sgortacı varsa 1 ay boyunca hepsini dolaş en uygun fiyatı veren yaptır acelen yok ne olsa sgortayı yaptırdıktan sonra tirafikten ruhsatın 15 gün içinde evinede geliyor sen git al kafan rahat olsun

4.noterde devir işlemi 118 tl veya 128 tl olması gerekiyor 2 sinden biri ve buişlemlerin hepsi yapılırken kimliğin yanında olması yeterli ehliyete ihtiyacın olmıcak

5.motoru sürerken tirafik polisi yakalarsa he işte ehliyet orda lazım seni güzel öpmedik yerini bırakmazlar :king:

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:42 ----------

Hazır başlık variken sorayım , kişi motoru satın aldı ve geçici belgeleri elinde, 15 gün süresi dolmadan/yada dolduğu halde sigorta yaptırmadan satın aldığı motosikleti trafikten men/hurdaya ayırabilirmi?

emi 15 gün deyil süre 1 aydır ben sgortacıdan 1 ay olduğu bana söyledi ısrarla sormuştum :)

ama diyer soruna emniyeten tirafikteki arkadaşlara seni yönlendiriyorum hayra kal :rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Nis 2016
Mesajlar
152
1 ayı geçerse sigorta yaptırılmadığı için trafikten men felan söz konusu değil. En fazla sigortayı pahalıya yaptırırsınız. Onun bir sistemi vardıda unuttum ama sigorta yaptırmadığın süreye bağlı olarak (en fazla yüzde 50 fazlasını) ekstra olarak ödüyorsun.
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Yukarıda arkadaşın yazdıklarına ilave olarak;
Beğendiğiniz motorun ekspertizini mutlaka yaptırın. Pazarlık yaptığınız adamın motorun ruhsat sahibi olup olmadığını öğrenin, sorgulayın. Ruhsat sahibi olmayan hiç kimse ile pazarlık yapıp anlaşmayın. Daha sonra;

1. Noter satışı yapılmadan adama anlaştığınız satış parasını vermeyin. Bir gün önce falan anlaşılmış ise belki kaparo olarak 100-200 tl verilebilir
2. Motorun plakası cep telefonundan mesaj olarak 5664'e mesaj atın. Aracın kaza bilgileri ile en önemlisi muayeneye girdiği tarihler ve giriş KİLOMETRELERİ gelecek. Buradan kilometre ile oynanıp oynanmadığı anlaşılır.
3. Noter'de satış yapacağınızı söyleyip evrakları teslim ediyorsunuz. Noter plakadan bilgileri kontrol ediyor. Satışına engel bir durum var ise (haciz, trafik cezası, muayenesi geçmiş vb.) satış yapılamayacağını, bunların halledilip gelinmesini istiyor. Satacak kişi gidecek bu pürüzlerin hepsini ortadan kaldıracak, sonra satış yapılacak.
4. Bir problem çıkmadı ise; anlaştığınız parayı noterde adama elden teslim edin. Motorun yedek anahtarlarını mutlaka satan kişiden isteyin ve alın. Hatta servis evraklarını, kullanım kitapçığını dahil isteyin.
5. 15 gün içersinde sigortanızı yaptırın.
6. Satış işlemi esnasında noter görevlisi size soracak; ruhsat adresinize mi gelsin diye, siz evet derseniz 15-20 gün içersinde ruhsat adresinize geliyor.
7. Noter satış evraklarının bir suretini size veriyorlar. Bir dosya içersinde bunları saklayın.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst