Air Süspansiyon nasıl yapılır motosiklet için

Katılım
9 Eki 2014
Mesajlar
45
Selamun Aleykum arkadaşlar hepinize iyi akşamlar bende bitane 100 kuba cup var şuan motorum basık arkada 25 cm fındık var fakat bazen uzun yola çıkınca virajlarda sıkıntı oluyo rahat giremiyon onun için arkalar air süsoansiyon yapmak istiyorum yada coilde olabilir yani elle ayarlanabilir amartisör ama bunu nasıl yapacağımı bilmiyorum yardımcı olursanız teşekkkür ederim bunu yapanlar var fakat 300 tl istiyolar bide bizim burda yok olsa bile 300 tl veripte yaptırmam tahminen maxsimum 150 tl gider benim istedğim air maxsimum 38 cm kalksın yeter istediği kadar inebilir aşağıya kadar apaçi felan diyen olcak lütfen yazmasın zevklerim ve imkanlarımı küçümsemeyin imkanım ve zevkim cup motoru sevdiğim için aldım kendi paramla alın terimle kazanıp aldım ve yine kendi alın terim ve emeğimle toplamak istiyorum

http://ibb.co/crv0aa
http://ibb.co/fTjF8v
http://ibb.co/dQ38Tv
http://ibb.co/cXphov
 
Çorum İl Temsilcisi
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
818
Benim arkadaşta istiyordu air. Şu hava pompaları var ya ufak onları takmışlardı bir cup'a ufak tefek bi motor. lakin süspansiyona nasıl hava girişi sağlanır bilmem?
 
Katılım
9 Eki 2014
Mesajlar
45
hava pompası takıldığı biliyorum o önemli değil önemli olan arka amartisörler nasıl oluyo onlar önemli bi bulsam arka amartisörlerin nasıl olduğunu o zaman kolay :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Yardımcı olmasak ne kaybedersin. 6 beygir bir motora böyle eklemeler yapmaktan ne anladığınızı anlayamıyorum. Air süspansiyon dediğin de motoru indirmek kaldırmak. Esneme yok bisiklet gibi zıplayarak gideceksin. Virajlar daha da beter olacak.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
Yardımcı olmasak ne kaybedersin. 6 beygir bir motora böyle eklemeler yapmaktan ne anladığınızı anlayamıyorum. Air süspansiyon dediğin de motoru indirmek kaldırmak. Esneme yok bisiklet gibi zıplayarak gideceksin. Virajlar daha da beter olacak.

yok zıplamaz bazı yeni model tırların dorselerinde süspansiyon sistemlerinde basınçlı hava var fabrikada rampaya yanaşınca dorse aşahıda kaldığından 30 cm den fazla yukarıya kaldırıp içine forkliftle girip mal alıyoruz zıplasa onlar zıplar yollarda :mrgreen:
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Para vermeyip, uzun yola çıkarken orjinal amortisörleri takmak daha mantıklı değil mi ?
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Doğru anladığımdan şüpheliyim ama şöyle bir şey yapsan daha ucuza getirebilirsin:
Arka amortisörlerin maşaya bağlandığı kulakçıkları kesip aşağıda resimde belirttiğim parçayı kaynatırsan al sana yükseklik ayarlı amortisör.
NOT:Ölçüleri uydurduğum için garip görünüyor olabilir.
f41787243d7a406436993bae4656507c.png


Kolayca söküp takmak için de şöyle pin kullanırsın:
yayli-pim-268-0-u.jpg
 
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
609
O suspansyonlarin giderken kapandigini duymustum. Kaza yapanlar var. Bence bulasma. Arkadasin dedigi sistemide elektriklilere yapiyorlar :)
 
Katılım
9 Eki 2014
Mesajlar
45
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------

[/COLOR]
Doğru anladığımdan şüpheliyim ama şöyle bir şey yapsan daha ucuza getirebilirsin:
Arka amortisörlerin maşaya bağlandığı kulakçıkları kesip aşağıda resimde belirttiğim parçayı kaynatırsan al sana yükseklik ayarlı amortisör.
NOT:Ölçüleri uydurduğum için garip görünüyor olabilir.
http://www.yukleresim.com/images/2016/04/10/f41787243d7a406436993bae4656507c.png

Kolayca söküp takmak için de şöyle pin kullanırsın:
http://www.mtktarim.com/en/wp-content/uploads/2015/02/yayli-pim-268-0-u.jpg

o sistemde olurda en son yapamazsam bunu denerim sağolasın

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------

Para vermeyip, uzun yola çıkarken orjinal amortisörleri takmak daha mantıklı değil mi ?

orjinal amartisörü takmak için komple arka granajı sökmem lazım granajın içinde vidaları amartisörün

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------

yok zıplamaz bazı yeni model tırların dorselerinde süspansiyon sistemlerinde basınçlı hava var fabrikada rampaya yanaşınca dorse aşahıda kaldığından 30 cm den fazla yukarıya kaldırıp içine forkliftle girip mal alıyoruz zıplasa onlar zıplar yollarda :mrgreen:
o parçanın ismini biliyomusunuz belki uydurabiliriz motora 30 cm kaldırısın yeter zaten orjinal amartisör boyu 38 cm 8 cm fark etmez

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------

önce granaj seti almalısın

granajımda fazla sıkıntı yok karbon kaplı şuan fakat tekrardan kaplıcam başka bi renge

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------

Yardımcı olmasak ne kaybedersin. 6 beygir bir motora böyle eklemeler yapmaktan ne anladığınızı anlayamıyorum. Air süspansiyon dediğin de motoru indirmek kaldırmak. Esneme yok bisiklet gibi zıplayarak gideceksin. Virajlar daha da beter olacak.

ben zaten konforu kafadan sildim konfor önemli değil esnemesin kütük gibi olsun zevk benim zevkim bide 6 beygir diye alaylı cümle kurmayalım
 
Katılım
18 Ağu 2013
Mesajlar
311
6 Beygir diye alaylı cümle kurmuyoruz da sizlerde şu 6 beygirli motosikletleri 1000 cc gibi egzoz yapıp 2-3 kızın gözüne girecez diye bizim kafamızın içine ediyorsunuz. Yapma kardeşim air süspansiyon o motosiklet inip kalkınca ne oluyor çokmu dikkat çektiğinizi zannediyorsunuz ama emin olun kızların çoğu dalga geçiyor sizle siz kendinizi gösterme çabalarına devam edin , gidin ölün bir yerde sonra motosiklet tehlikeli air süspansiyona harcıcağın parayla git düzgün bir kask al.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bu sistem arka amortisör için tam takım linki 250 dolar gibi
http://www.ebay.com/itm/SPECIAL-Harley-Davidson-Air-Ride-suspension-Touring-Baggers-94-current-/152033581416

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

buda ön amortisörler için belki daha ucuz birşeyler bulunabilir
https://www.tobefast.com/AirFX-Complete-Front-and-Rear-Air-Ride-Suspension-System-For-HONDA-CBR-600-and-CBR-1000-w-Toggle-Switch-BLACK.html
son link arka mono amortisör dağil tam takım sadece ön 1700 dolar gibi

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------

bunu gibi önü veya arkası ayrı ayrı inip kalkabilir millet taiwanda scooterleri yapıyor


---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------



---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------

 
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
3,215
Motosikleti
600RR
Doğru anladığımdan şüpheliyim ama şöyle bir şey yapsan daha ucuza getirebilirsin:
Arka amortisörlerin maşaya bağlandığı kulakçıkları kesip aşağıda resimde belirttiğim parçayı kaynatırsan al sana yükseklik ayarlı amortisör.
NOT:Ölçüleri uydurduğum için garip görünüyor olabilir.
http://www.yukleresim.com/images/2016/04/10/f41787243d7a406436993bae4656507c.png

Kolayca söküp takmak için de şöyle pin kullanırsın:
http://www.mtktarim.com/en/wp-content/uploads/2015/02/yayli-pim-268-0-u.jpg

Bunu takarsa alcak konuma getirdiğinde üst taraf yukarıda kalacak. Ve koltuk kapanmayacak
 
Katılım
9 Eki 2014
Mesajlar
45
6 Beygir diye alaylı cümle kurmuyoruz da sizlerde şu 6 beygirli motosikletleri 1000 cc gibi egzoz yapıp 2-3 kızın gözüne girecez diye bizim kafamızın içine ediyorsunuz. Yapma kardeşim air süspansiyon o motosiklet inip kalkınca ne oluyor çokmu dikkat çektiğinizi zannediyorsunuz ama emin olun kızların çoğu dalga geçiyor sizle siz kendinizi gösterme çabalarına devam edin , gidin ölün bir yerde sonra motosiklet tehlikeli air süspansiyona harcıcağın parayla git düzgün bir kask al.
sen benim kaskım olmadığını nerden biliyorsun tmm çok pahalı bi kaskım olmayabilir ama motorum basık egsozum var diye kasksız binmiyeceğim anlamına gelmez ben egsozu kızlara hava atmak için değil zevk ve sesini sevdiğim için taktım kızlara hava atcak olsam orj egsozu son susturucudan keser ortalığı sese boğarım bide air köy yerinde olduğumuz için istiyorum yollarımız virajlı konfor istemiyorum sadece kalkıp inmesi yeter bide benim ölüp ölmiyeceğim seni ilgilendirmez ALLAH ne derse o olur.......

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

Zevkler ve renkler tartışılmaz.

aynen işte bunu kimse anlamıyo

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------

bu sistem arka amortisör için tam takım linki 250 dolar gibi
http://www.ebay.com/itm/SPECIAL-Harley-Davidson-Air-Ride-suspension-Touring-Baggers-94-current-/152033581416

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

buda ön amortisörler için belki daha ucuz birşeyler bulunabilir
https://www.tobefast.com/AirFX-Complete-Front-and-Rear-Air-Ride-Suspension-System-For-HONDA-CBR-600-and-CBR-1000-w-Toggle-Switch-BLACK.html
son link arka mono amortisör dağil tam takım sadece ön 1700 dolar gibi

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------

bunu gibi önü veya arkası ayrı ayrı inip kalkabilir millet taiwanda scooterleri yapıyor
https://www.youtube.com/watch?v=B0Ze2p2x5os

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=cX_URCusxEc

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=6hV...k olarak bunun biraz daha uzunu lazım bu kısa
 
Katılım
26 Eyl 2014
Mesajlar
50
Bir kere cup motosiklete bindim ve tövbe ettim bir daha binmedim ucuz veya kalitesizlikle alakası yok herkez imkanları doğrultusunda hareket ediyor.
Tövbe etmemin tek nedeni virajlarda aşırı derecede güvensiz olması.
Bu bağlamda air suspansiyon yapılırsa eğer kullanımı intihar olur düşüncesindeyim çünkü air süspansiyon aşırı sert olur ve dahada çekilmez bir hal alır benim nacizane bir öneridir tabiki malda senin parada (CAN)da.
 
Katılım
9 Eki 2014
Mesajlar
45
Bir kere cup motosiklete bindim ve tövbe ettim bir daha binmedim ucuz veya kalitesizlikle alakası yok herkez imkanları doğrultusunda hareket ediyor.
Tövbe etmemin tek nedeni virajlarda aşırı derecede güvensiz olması.
Bu bağlamda air suspansiyon yapılırsa eğer kullanımı intihar olur düşüncesindeyim çünkü air süspansiyon aşırı sert olur ve dahada çekilmez bir hal alır benim nacizane bir öneridir tabiki malda senin parada (CAN)da.

güzel yorumun için tşk ederim şuan zaten konforum düştü alıştımda fazla sıkıntı çıkmaz diye düşünüyorum benim tek sıkıntım grup halinde biyere çıktıkmı ben en arkada kalıyorum onlar gidiyo burda tek basık motor benim olduğu için köy yerinde duruyoruz köy içinde sıkıntı çıkmıyo ama yolda sadece virajlarda sıkıntı çıkartıyo
 
Katılım
11 Ara 2015
Mesajlar
1,352
Benim birkaç arkadaşımda var drift ve cub motora yaptırdılar güzel değil yüksekken de çok çok sekiyor.


Not:Yazılanları okumadım.
 
Katılım
9 Eki 2014
Mesajlar
45
Benim birkaç arkadaşımda var drift ve cub motora yaptırdılar güzel değil yüksekken de çok çok sekiyor.


Not:Yazılanları okumadım.

acaba arkadaşlarına sorsanda arka amartisör nasıl neyden yapmışlar nasıl bişe sorup resim atabilirmisin sekmesi önemli değil
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bu senin bulduğun parça olur http://ibb.co/gEkxov

12v kompresör biraz kaliteli, hava belli bir basınca ulaşınca kapanacak otomatik bir röle sistemi

ayrıca kesinlikle zıplamaz ayarı senin elinde amortisöre giden havanının basıncını 1- 1.5 -2 bar gibi artırarak ayarlayabilirsin zıplamaz

tır dorseleri yolda zıplaya zıplaya mı gidiyor :king:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst