Bisiklet bilmeden motosiklet sürülür mü?

Katılım
10 Şub 2015
Mesajlar
416
Motosiklet ehliyeti alma şartlarının 13. maddesinde "Ehliyet alacak adaylar için 5 sene bisiklet terübesi gerekir ve bu bisiklet 18 vitesten aşağı olmamalıdır." diye belirtilmiş,

Biraz mevzuatı okuyun,,,
 
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
236
Motosiklet ehliyeti alma şartlarının 13. maddesinde "Ehliyet alacak adaylar için 5 sene bisiklet terübesi gerekir ve bu bisiklet 18 vitesten aşağı olmamalıdır." diye belirtilmiş,

Biraz mevzuatı okuyun,,,

Doğuru yanlış bilmemde, 5 yıl 18 vites bisiklet sürdüğümüzü nereden bilecekler o şartı arıyorlar enteresan bir madde imiş :)
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
ehliyet kursunda bana sorulan ilk soru, "bisiklet kullanmayı biliyor musun" olmuştu.
sonrasında derslere başladık.
öncelikle denge olayını çözmen lazım. çünkü bu motorların en hafifi 100 küsür kg.
8-10 kg lık bi bisiklette dengeyi kuramazsan bu makinelerde işin çok zor.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
Abi nasıl bi çocukluk geçirdin sen? "Bisiklete hiç binmedim!" ne demek??! Baban hortumla da dövüyo muydu? Burda bi aile dramı var.
 
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
1,154
Motosiklet ehliyeti alma şartlarının 13. maddesinde "Ehliyet alacak adaylar için 5 sene bisiklet terübesi gerekir ve bu bisiklet 18 vitesten aşağı olmamalıdır." diye belirtilmiş,

Biraz mevzuatı okuyun,,,

Biraz mevzuat okumak istiyorum. Bu bilgiyi hangi mevzuattan aldığınızı belirtir misiniz lütfen. Biz de istifade edelim. :)
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Motosiklet ehliyeti alma şartlarının 13. maddesinde "Ehliyet alacak adaylar için 5 sene bisiklet terübesi gerekir ve bu bisiklet 18 vitesten aşağı olmamalıdır." diye belirtilmiş,

Biraz mevzuatı okuyun,,,

Doğuru yanlış bilmemde, 5 yıl 18 vites bisiklet sürdüğümüzü nereden bilecekler o şartı arıyorlar enteresan bir madde imiş :)

Biraz mevzuat okumak istiyorum. Bu bilgiyi hangi mevzuattan aldığınızı belirtir misiniz lütfen. Biz de istifade edelim. :)

Ciddi ciddi yazmış adamlar :) ironi yapmış arkadaş.
 
Katılım
16 Mar 2016
Mesajlar
49
İstanbulda yaşıyorum

Öyle bir anlatmışsınız ki korkudan süremiycem :) Tabi ciddi bir mesele olduğunun farkındayım.
Çocukluğumda bisiklet alındı aslında ama benim hevesim yoktu.Daha doğrusu hırsım yoktu zor gelince bıraktım.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Şub 2013
Mesajlar
66
Elbette olur neden olmasın. Ama gereksiz, fazla risk almış olursun.
Manuel vites araba kullanmış olmak ve bisiklet kullanabilmek motosiklet kullanmayı öğrenmeni büyük ölçüde kolaylaştırır.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
sığ suda yüzmeyi öğrenmeden okyanusa atlamaya benzer :mrgreen:
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
295
İstanbulda yaşıyorum

Öyle bir anlatmışsınız ki korkudan süremiycem :) Tabi ciddi bir mesele olduğunun farkındayım.
Çocukluğumda bisiklet alındı aslında ama benim hevesim yoktu.Daha doğrusu hırsım yoktu zor gelince bıraktım.

Bisiklet zor geldiyse denge problemin var demektir. Öncelikle bisiklet sürmeyi öğrensen daha iyi olur. Al ikinci el bi bisiklet. Onu yürüme hızında sürebilecek kadar öğrenirsen motora başlayabilirsin.
 
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
505
Bu olur evet öğrenirsin diyenler ne içiyorsunuz arkadaş!!!

Bisiklet sürmeyi öğrenmeden SAKIN AMA SAKIN motor üzerine bineyim deme...
Hem maddi hemde sağlığın açısından pek hoş olmaz. Bisiklet sürmek güzeldir ve yeri ayrıdır... Çekinecek, utanacak bir şey yok.
Bir arkadaşından rica et ve bisiklet kullanmasını öğren. Bisikleti öğrenmeden motorun koltuğuna bile oturma...

Bisiklet sana dengeyi öğretecek.
Motor da ise denge haricinde vites, debriyaj ve gaz açmayı öğreneceksin... Bunların hepsi ayrı iş.
Normal bir insan bisiklet kullanmayı dahi biraz düşe kalka öğrenir.. Bisiklet ise kullanması çok basit bir alettir...
Bu kadar basit bir aleti dahi en az 1 ay kullanmalısın. Kalkmış motor diyorsun...

Eğitim uçağı kullanmadan boeing 737 kullanmak gibi bişey bu. Troll müsünüz nesiniz ya.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst