Yamaha Yamaha MT-09 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
160
cam ve elcik koruma yok, takmayı da düşünmüyorum. Belki küçük bir cam takabilirim. Sırf görüntü için, başka bi halta yaramıyor naked da. Rüzgar kesmesi için tencere gibi cam koymak lazım, o da bana gelmez :mrgreen:

iyi bir elcik koruma ve öncamla motosikletin aerodinamiğini biraz iyileştirip gidon salınımını azaltabiliriz belki diye düşünüyorum. gidon amartisörünün yabancı forumlarda biraz araştırdım, pek fazla olumlu yorum yoktu.

puig sport cam var http://www.puig.tv/descargas/PUIG17938.pdf kullanan var mı arkadaşlar bu ürünü?
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Reşit pistte şu anda kaç dönüyorsunuz? Yani bu yatırım yapıldığında ne kadar bir süre iyileşmesi öngörülüyor, onun için soruyorum...

Bana soracak olursan arka tekerlekte 100 beygir civarı üreten herhangi bir motorun 2:30-2:35 aşağısında dönme şansı yok. Bu saydıklarının tamamı, egzoz hariç, sürüşü iyileştirmeye yönelik, o da 1-2 beygir veriyordur.

S.

600RR la en iyi 2:25 döndüm.

MT09 la bir kere çıktım onda da 2:27 döndüm. Şu anda viraj çıkışları gaza çok yüklenirsem arkada çok salınım oluyor ve korkutuyor açıkçası. Para harcamak istediğim yer aslında amortisör. Çünkü güce en fazla 5-6 hp müdahale edebilirim o da anormal bir fark oluşturmaz. Ama amortisörün katkısı yadsınamaz. Benim motorun gücü arka düzlük hariç gayet yeterli. Bakalım neler olacak. :bestmt:

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------


Bu arada hocam diyorum nereden tanıyorum bu nick'i. Sonra YT'da abone olduğumu hatırladım sizin kanalınıza ve tracer videosunu tekrar izledim :mrgreen:

Sima olarak tanıyorum sizi ama bire bir tanışmadık yanlış hatırlamıyorsam. Hatta bir pist gününde Barkın yine kamyonla gelmişsin esprisini yapmıştı size :cherry:

Yeni sezonda beraber gazlayalım :rendeer:
 
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
853
Selam arkadaslar bu motoru kullananlara bi sorum olucak bu motorda 3 farkli surus modu oldugunu biliyoruz yamahanin sitesi suanda 2 farkli tcs modu oldugu yaziyo yani cekis kontrolu ilk zamandan beri bu standart olarak butun mt09 larda varmi ? Yoksa bu sene yenimi eklendi...
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Selam arkadaslar bu motoru kullananlara bi sorum olucak bu motorda 3 farkli surus modu oldugunu biliyoruz yamahanin sitesi suanda 2 farkli tcs modu oldugu yaziyo yani cekis kontrolu ilk zamandan beri bu standart olarak butun mt09 larda varmi ? Yoksa bu sene yenimi eklendi...

Selam,

Çekiş kontrol sistemi 2016 itibarı ile geldi. ABS ve TCS artık standart. ABS'siz model gelmeyecek.
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
iyi bir elcik koruma ve öncamla motosikletin aerodinamiğini biraz iyileştirip gidon salınımını azaltabiliriz belki diye düşünüyorum. gidon amartisörünün yabancı forumlarda biraz araştırdım, pek fazla olumlu yorum yoktu.

puig sport cam var http://www.puig.tv/descargas/PUIG17938.pdf kullanan var mı arkadaşlar bu ürünü?

Mt09 icin gidon amortisoru arayisim var. Bilgilerinizi paylasabilirmisiz.
 
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
122
Mt-09 kullanıcılarına bir sorum olacak; Aralık ayında 2100 km.de Mt-09 aldım 2015. Motordan gayet memnunum, ancak bu sıralar özellikle şehir içi trafikte motorun ısı derecesi 90'ın üzerindeyken egzantrik zincirinden bariz bir ses geliyor, yani benim tahminim egzantrik sesi olduğu yönünde. Mesela otobana çıkıp 15-20 km gazlayınca, ısı 70-80 derecelere inince bu ses tamamen kayboluyor, 89-90 km civarı gezilerimde de ses yok, sadece yoğun trafikte kalınca bu ses artıyor. Daha önceki 600RR'ımda da egzantrik sesi vardı, ama henüz 3500 km.deki bir motor için bu ses biraz fazla gibi geliyor, sizce normal midir bu durum? Motorun rodajı düzgün yapılmış, ilk yağı 990 km.de değişmiş, ben 3000 km olunca bir yağ ve filtre değişimi yapıcam.
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
13
Selamlar arkadaşlar mt-09 için headderdan egzoz arıyorum satmak isteyen olursa ulaşırsa sevinirim :)
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
Arkadaşlar herkese merhabalar. Biraz kafam karışık sizin de fikir ve tecrübelerinize ihtiyacım var.

Aslında 1000cc racing bir makine arayışındaydım ama 2013 model altı bir motosiklet istemiyorum. Benim bütçeme de motosiklet kalmıyor bu durumda. Bende naked motor arayışına girdim.

Şuanda mt7 kullanıyorum. 14. Motorum 2. Mt07'im.

Arkadaşlarımla Tekirdağ gittiğimde 2 hornet, z800 ve mt09 olarak yola çıktık. Ben arkadaşımdan z800 almıştım ve motor o gün için bende kalmıştı.

Benim tamamen düşüncem diğer bir arkadaşımda olan akrep egzozlu 09'u test edip, döndüğüm de kesin olarak kısmette varsa 09 sahibi olmaktı.

Tabi yol uzun, gazlıyoruz ediyoruz felan her şey çok güzel. Z800 hep bende. Z800, mt07'ye göre hantal ama dehşet bir fren ve viraj kabiliyeti, 250'yle giderken öyle bir stabilitesi aerodinamiği var ki resmen deliricem motor tepesinde. Bir naked bu kadar iyi olamaz bu kadar stabil olamaz diyorum kendi kendime. Her virajda içimden hayvan çıkıyor bağırıyorum kask içinde öyle zevk veriyor yerlerde geziyorum resmen lastikte çizgi denilen bir şey kalmadı.

Tekirdağ Aytepe'de motosikletleri değiştirdik. Mt09 önce bir cılız ve çok güvensiz geldi. Ben z800'le 160-170 giderken aynı hızda arkadaşım yanımda mt09'la motosiklet deli gibi kafa sallıyor. Bende bu durumu yaşadım ve çok huzursuz oldum motosiklet güven vermedi. Ama muazzam bir hızlanması, ivmelenmesi vardı. Viraj konusunda yine z800 kadar hissedemedim motoru, frenler aynı mt7 gibi durmuyor etmiyor. Yani hard kullanımlarda frene yapıştığınızda arka lastik hemen boşa çıkıp sekmeye başlıyor, zaten sonrasında ön lastik kaymasın diye korkudan depo üzerine yüklenip ön frenle kendimi kurtarmaya çalışıyorum.

Mt09 aerodinamik olarakta z800 yanında deli rüzgar alıyor. Z800'de 250'yle giderken makine ip gibi, önünde ufacık bir cam var ve her nasıl oluyorsa kapandığımda rüzgardan hiç ama hiç etkilenmiyordum.

Z800 hantal ama felaket derece de güven veriyor. Gerek yüksek hızda, gerekse virajda. Frenleri zaten laf söylenemez. Stabilite 252'yle giderken ip gibi gidiyor makine.

09'da bildiğimiz üzere deli makine zaten. Ama makine hafif frenler o yüzden tırt. Viraj z800 gibi değil, yüksek hıza 160-170 sonrası kafa başlıyor sallanmaya. Taş maş gelse hepten slaper'ı yeriz herhalde Allah korusun.

Bunlara rağmen makineyle oynamayı sevdiğim için 09'un gücü ve hafifliği düşündürüyor beni bir yandan da z800'ün o muhteşem stabilite, viraj kabiliyeti ve fren performansı 09'la kıyaslayınca parmak ısırtıyor.

Anlicanız çok büyük ikilemde kaldım. Bir yanda 09'un güncel teknolojisi diğer yanda z800 stabilitesi ve vermiş olduğu güven. Çok kararsızım çooook. Sizler ne söylersiniz bu konuda. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
152
yaz geldi kulaklar ses dolsun,gözümüz yollarda olsun.gp modelelrimiz mt09 larda yerini aldı.
10696282_1366001620084015_7829795402748317701_n.jp  g
1924109_1366001596750684_3548667059190949905_n.jpg
1355_1366001710084006_2529400631054394247_n.jpg
 
Katılım
30 Ara 2008
Mesajlar
126
Arkadaşlar herkese merhabalar. Biraz kafam karışık sizin de fikir ve tecrübelerinize ihtiyacım var.

Aslında 1000cc racing bir makine arayışındaydım ama 2013 model altı bir motosiklet istemiyorum. Benim bütçeme de motosiklet kalmıyor bu durumda. Bende naked motor arayışına girdim.

Şuanda mt7 kullanıyorum. 14. Motorum 2. Mt07'im.

Arkadaşlarımla Tekirdağ gittiğimde 2 hornet, z800 ve mt09 olarak yola çıktık. Ben arkadaşımdan z800 almıştım ve motor o gün için bende kalmıştı.

Benim tamamen düşüncem diğer bir arkadaşımda olan akrep egzozlu 09'u test edip, döndüğüm de kesin olarak kısmette varsa 09 sahibi olmaktı.

Tabi yol uzun, gazlıyoruz ediyoruz felan her şey çok güzel. Z800 hep bende. Z800, mt07'ye göre hantal ama dehşet bir fren ve viraj kabiliyeti, 250'yle giderken öyle bir stabilitesi aerodinamiği var ki resmen deliricem motor tepesinde. Bir naked bu kadar iyi olamaz bu kadar stabil olamaz diyorum kendi kendime. Her virajda içimden hayvan çıkıyor bağırıyorum kask içinde öyle zevk veriyor yerlerde geziyorum resmen lastikte çizgi denilen bir şey kalmadı.

Tekirdağ Aytepe'de motosikletleri değiştirdik. Mt09 önce bir cılız ve çok güvensiz geldi. Ben z800'le 160-170 giderken aynı hızda arkadaşım yanımda mt09'la motosiklet deli gibi kafa sallıyor. Bende bu durumu yaşadım ve çok huzursuz oldum motosiklet güven vermedi. Ama muazzam bir hızlanması, ivmelenmesi vardı. Viraj konusunda yine z800 kadar hissedemedim motoru, frenler aynı mt7 gibi durmuyor etmiyor. Yani hard kullanımlarda frene yapıştığınızda arka lastik hemen boşa çıkıp sekmeye başlıyor, zaten sonrasında ön lastik kaymasın diye korkudan depo üzerine yüklenip ön frenle kendimi kurtarmaya çalışıyorum.

Mt09 aerodinamik olarakta z800 yanında deli rüzgar alıyor. Z800'de 250'yle giderken makine ip gibi, önünde ufacık bir cam var ve her nasıl oluyorsa kapandığımda rüzgardan hiç ama hiç etkilenmiyordum.

Z800 hantal ama felaket derece de güven veriyor. Gerek yüksek hızda, gerekse virajda. Frenleri zaten laf söylenemez. Stabilite 252'yle giderken ip gibi gidiyor makine.

09'da bildiğimiz üzere deli makine zaten. Ama makine hafif frenler o yüzden tırt. Viraj z800 gibi değil, yüksek hıza 160-170 sonrası kafa başlıyor sallanmaya. Taş maş gelse hepten slaper'ı yeriz herhalde Allah korusun.

Bunlara rağmen makineyle oynamayı sevdiğim için 09'un gücü ve hafifliği düşündürüyor beni bir yandan da z800'ün o muhteşem stabilite, viraj kabiliyeti ve fren performansı 09'la kıyaslayınca parmak ısırtıyor.

Anlicanız çok büyük ikilemde kaldım. Bir yanda 09'un güncel teknolojisi diğer yanda z800 stabilitesi ve vermiş olduğu güven. Çok kararsızım çooook. Sizler ne söylersiniz bu konuda. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.


yazdiklariniz hic inandirici degil , bazi cümleleri tekrarlayip dumussunuz.. tirt ,tirt ,ip gibi , ip gibi
09 un fenlerinin iyi olmadigini sizden duyuyorum (bütün testlerde frenleri ovülüyor,R1in frenleri ) , 160- 170 sallndigigida sehir efsanesi... tahminim MT09a binmediniz ve kulakdan dolma seylerle ,fikir almakdan cok fikir yazmissiniz.
ben inanmadim ... cünkü dediginiz motosikletlerin hepsini kullandim

alinmayin lütfen bu benim tahminim.
zaten sordugunuz soru mantiksiz , biz nerden bilelim sizin hangi tarzi begendiginizi , ikiside güzel motor
 
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
202
Arkadaşta nasıl bir tecrübe varsa okurken acayip keyif aldım.Adam pilot olacakmış moto gp'nin kapısından dönmüş.160-170 ile giderken kafa sallamalar,frenler berbat,lastikte iz kalmayana kadar yatmalar mı dersin off off yok yok yani...Öncelikle şu hayal aleminden bir çıkman lazım.Sonraa motosikler ne kadar hafif ise o kadar çabuk hızlanır,o kadar çabukta durur.şu virajlarda lastikte iz bırakmıyormuşsun bu yetenekle ile harcanıyorsun sen,sofuoğlu falan hikaye sende ne cevherler var daha Allah bilir.O yüzden sana mondial tavsiye ediyorum,seni ancak o keser.

Bir diğer mevzu ise,MT-09 gibi güçlü bir makinaya standart fabrika eksozu oksijen müşürünün oralardan kesip eksoz takmak hakarettir.Ki performans tüp'de değil headrslarda.Tüp sadece ses.MT-09 alacaklara yada eksoz yaptıracak arkadaşlara tavsiyem ya komple eksoz alın takın yada hiç taktırmayın.
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
Siz haklısınız arkadaşlar ben harcanıyorum. O kadar yazıp ettim emeğime yazık sizin gibi kendisini beğenmiş insanlara fikir danışıyorum. Size göre motosiklet kullanmayı da hiç bilmiyorum zaten ;)

Siz beni düz yolda gazlayan bebelerle karıştırdınız galiba. Viraj konusunda 2 depo benzin + yemek yol masrafına varım ben kendine güvenen varsa ;)

Tepkiler sert olduysa kusura bakmayın, bilip bilmeden, beni tanımadan sert çıkana, sert çıkarım.

Eyvallah.























http://youtu.be/L6oOscw35_w


http://youtu.be/D8CW0Azmy6c
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
429
MT 09 kafa sallamıYOR diyen kişi
motoru zorlamıyordur,aksiyon yapımyordur,hızlı gitmiyordur,devir çevirmiyordur :)

kafa sallaması motorun yüksek olması leylek gibi olmasından dolayı + olarak güçten dolayıda devamlı tekere gelmek istemesi..2 kişi yolda giderken 4.vites gazı kapatıp sert açmamda makina tekere geliyor..ee bırakında bu makinanın gazlama esnasında kafa sallaması normal olsun :)

MT 09 frenleri ne çok kötü nede çok iyi..arka fren yok zaten abs devamlı devrede hafif motor.ön fren mükemmel ama amartisörler çok dalıyor çok yumuşak olduğu için onuda ayarlayıp fren yaptınmı sıkıntı yok...aman aman bi fren sistemi yok ORTA dereceli bir fren sistemi var..hornet 600 deki frenler bunda olsa gözüm kapalı gazlarım :)
 
Katılım
26 Şub 2016
Mesajlar
202
Sabah sabah beni güldürdün :)) Bu nasıl bir eziklik,nasıl bir kendini kanıtlama çabasıdır?Tamam şampiyon sakin ol,alem seni tanıyor benim dediklerime ne bakıyorsun.Google'da geçen "yerlerde gezen" yazdım senin fotolarını gösterdi bunu mu demek istediniz diye...
Şu koyduğun fotoğraflara bakıyorum sen daha virajda yatmak falan görmemişsin.Son fotoğrafta lastikte iz falan göremedik şampiyon,gözüken sadece lasikteki orta kısmındaki tozlar,ki sana son abi tavsiyesi michelin ile olmaz bu iş,git ya pirelli yada dunlop'un yumuşak yamurlu yanaklı lastiklerini kullan.
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
Kardeşim klavye başında çok iyisin de konuştuğun kadar icraatın yok ona gülüyorum. Güzel bir kardeşimizsin ama boş konuşan klavye başı lak lak yapan bir kardeşimiz. Kimisi yolda konuşur, marifetini kabiliyetini gösterir ben gibi, kimisi sen gibi klavye başından konuşur, elleri marifetlidir.

Ben sözümü söyledim. *ötüne güvenen gelir. 2 depo bendin + yol yemek masraflar. 3 depo da olur, 4'te olur benden yana sıkıntı yok. Uçmakdere'ye gireriz, Sonra beraber görürüz lastiğin ortası neden beyaz, yanları neden temiz beraber tecrübe ederiz 😄😄
 
Katılım
30 Ara 2008
Mesajlar
126
isteyen istedigi motoru alsin ,
motoru iyi kullanmak , hizli ve riskli kullanmak degildir.
iyi kulanmak , bence iyi hakim olmak , huyunu suyunu bilip kendi kapasitesine ve motorun kapasitesi uygun sürmek (yol ve diger faktörlerde dahildir).
Hem güvenli hem hizli kullabilenleri takdir ediyorum.
AMA hizli kullanmak cok marifetmis gibi , illaki hakkini vermek diyerek mantiksiz gibi davranislarla , yeni katilanlara sanki motosiklet yanliz böyle kullanilirmis gibi hava olusmasin.
Genclere neden delikanli denilir??? normaldir o yaslarda
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Nis 2011
Mesajlar
88
Merhabalar arkadaşlar, hız limiti ile ilgili araştırma yapan oldu mu hiç? Bu ürünler mevcut fakat hangisini almalı? Bunlardan birini almak yeterli oluyor mu ? Örneğin power commander'ı aldık diyelim direk monte mi ediyoruz sadece yoksa burada herhangi bir usta değer vs. giriyor mu ? Gibi sorular var kafamda. Gerek yok tehlikeli, zaten kafa sallıyor vs . Diyenler olacaktır. Şu an için sadece araştırıyorum. Motorun o hızlarda aniden sabitlemesi kendini hoş değil bence zaten o hızlarda devamlı gidilmez gidilemez elbette. Herneyse bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim. Teşekkürler

http://www.revzilla.com/motorcycle/dynojet-power-commander-v-yamaha-fz-09-2014-2016

http://m.ebay.com/itm/Graves-Motors...-FZ-09-MT-09-FJ-09-Super-Tenere-/371421082994
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Şöyle bir cihaz alınabilir. Anladığım kadarıyla Bu ara bağlantı aparati ile ECU-PC bağlantısı yapıp bu adamların PC yazılımı ile gerekli işlemler yapılıyor. Yalnız yinede işleyiş hakkında bilgi almak için adamlarla iletişime geçmek lazım
https://ftecu.com/shop/14-15-fzmt-09/

200 üzeri pek lazım olmaz ama altındaki potansiyelide gerektiğinde kullanabilmek lazım. Avrupada bu işi yapan çok.
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Biraz renk gelsin başlığa. Geçen hafta katıldığımız pist gününden kısa bir video atıyorum.

09'un pistteki performansıyla ilgili sorularınız olursa severek cevaplarım. Güvenli sürüşler.:bestmt:

[YT]uqOse0cCY9c[/YT]
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst