Öncelikle merhaba arkadaşlar.
Ben 8 ay 3000 km kullandım z one s'i 5 nci motorum oldu kendisi.
Geçelim konuya şimdi.
Artçım ile bingöl-elazığ arası yaptım 140-140 ve elazığın içinde gezmem ile toplam 310 km oldu motor rampada 60a düşen bi motor siz düşünün yani.. Neyse dönüşün otuzuncu kmsinde çaakk diye bi ses duydum motor bi tekledi ama yine devam etti performansta bi sıkıntı yoktu ama ses bi demirin kırılma sesiydi buna emindim vitesleri test ettim ama bi sıkıntı yoktu bingöle yetişince kontrol ederim diye yola devam ettim geldim bi hafta işlerimden dolayı fırsatım olmadı ilk pazar günü bi açiyim dedim açınca ne göriyim emme subabının yayı kırılmış üstüste bindiğinden kırılan parçalar çalışmasına engel olmamıştı nasıl olur bu ya diye düşüne düşüne aklıma yayı incelemek geldi incelerken tam kırılan yerde bi çapak olduğunu gördüm tam eritmeden kullanılmış bi çelik yani.
Neyse mondiali aradım pazar günü olunca çağrı merkezi olmayan mondialin telefonuna cevap veren yoktu pazartesi aradım nasıl bi motor bu diye söylenmeye başladım nasıl bi üretim hatası bu falan filan servisimize getirmen gerekli denildi, motorun bingölde servisi yok mondialin en yakın servis yine elazığda yani düştüm bi pisliğin içine anlayacağınız.
Tekrar aradım ve 3 lira olan bu yayı garanti içinde göndermelerini istedim olmaz demeye başladılar servisimiz kontrol etmeden garanti içi bi parça gönderemezlermiş bende pisliğine şikayetvar a yazdım 2 saat geçmeden pat telefon çaldı mondial müşteri hizmetleri falan filan mevzuya geldiler ücretsiz gönderecez sizde şikayetinizi kaldırın diye bende tamam dedim kaldırdım 3 gün geçmesine rağmen arayan soran olmadı bende tam sezonun ortasında motorsuz kalmamak için üst kapak alt contalar,elcikler olsun hava filtresi yağ filtresi falan sipariş verdim 15 gün boyunca ses seda yok meğersem diyarbakır servisi beni aracakta onay vermemi isteyecekmiş neyse onayladık yine bi 10 gün geçti aradılar diyarbakır servisinden ürünler ellerine ulaşmış havale yapmam gerekiyormuş yaptım havaleyi 10 lira kesinti oldu 10 lirada kargo diyarbakır merkezde olmadıklarından bi ilçesiydi hatırlamıyorum haftada bi kargo geliyormuş oraya 5 günümüde ordan yediler subap lastikleride yanlış gelmişti eski lastikleri kullandım velhasılkelam 2 ay motor yattı kendi ellerimle topladım motoru.
Mondial bana tövbe ettirdi yani anlayacağınız.
Motoru topladıktan sonra ısınmaya çalıştım tüm şevkim kaybolmuştu motora karşı, yine bigün çıktım motoru alıp oto lpgcisi olan arkadaşımın dükkanına doğru yine bi pazar günü bingöle gelenler bilir bi köprü var düzağaç köprüsü deriz biz

aşırı eğimli bi köprüdür kendisi bu ara ihalesi var viyadük yapacaklarmışta bakalım ben görmem torunlarım görebilir belki

) neyse dağıtmadan konuyu tam ışıklara doğru yaklaşınca yavaşlamak için elimi frene attım eziyorum bi etki yok biraz daha sıkınca fren hidroliği olduğu gibi asfalta sıçradı allahtan yavaştım ve arka disk fren değilde kampanaydı mazallah oda kaçırırdı yoksa

) durabildim şükürler olsun ki

çelik fren hortumunun kalipere geçen preslendiği yerden kaçırmıştı çelik fren hortumu koymuşlar allahtan ya kauçuk olsaydı

arkadaşın yanına geçince sanayideki bu tür hortumları yapan arkadaşını arayıp ölçüsünü verdik 10 dakika içinde yapmıştı getirip taktım dot4 ekledim havasını tam aldıktan sonra kapadım hidrolik rezervuarını.
Yine bigün elazığa harputa gezmeye gittik arkadaşla hazır gelmişken bi servisine uğrayıp hava filtresi alıp egsozdan gelen sesi göstermek için öyle bi servis yok arkadaş mondial servisi değil apaçi servisi resmen marka olan apache değil bildiğimiz apaçi

) herkes kendi motoruyla uğraşıyor birinin elinde pense birinin elinde "su anahtarı" neyse dağılmadan konu buldum sonunda ustayı o kadar apaçinin içinde

egsoz üçgen şeklinde kullanan arkadaşlar bilir alt köşesindeki perçinlerden biri kopup içeri kaçmıştı diğeride boştaydı sallanıyodu ama aşırı rahatsız eden bi sesi vardı gelgelelim ustaya usta yüzüme bakıp ben ilkdefa gördüm ben bu motoru anlamam etmem demeye başladı sesin nerden geldiğinimi anlamıyomusun dedim elini tutup perçine dokundurum

al işte burdan geliyor gibi aşırı asabi insanımdır damarıma basılmasın yani usta biraz ürküp anladım dedi dedim ee napcaz bunu dedim sanayiyi gösterdi sanayide yapabilirsin bizde perçin pensesi yok ve zaten biz bugün çalışmıyoruz dedi peki hava filtresi dedim istersen 10güne gelir dedi o sinirle bi kavga çıkmasın diye hiçbişey demedim bindim motora uzaklaştım bingöle geldiğimin ikinci haftası omalı sattım motoru kurtuldum

)
Kesinlikle olanları yazdım Adım Mesut Aksoy bingöl arçelik beko servisinde bilgisayar-elektronik teknisyeniyim ve bugüne kadar motor tamircisine gitmemişimdir mobiletten scooterdan 4 zamanlı vitesli motorlarım oldu onlarla uğraşa uğraşa öğrendim takıldığım bi yer oluncada kanuni servisi olan erhan ustadan yardım alırım zamanım yoksa tabi kurcalayacak olsam elimden kaçmaz yani
Şimdi kimse elip bana mondial demesin.