10000 km yi aştıysanız full sentetik kullanın.5100 serisi motulun yarı sentetiğidir kullanılır.Bu tip motorlarda düzgün bir filtreleme ve soğutma sistemi olmadığı için yağlar çabuk özelliğini kaybeder.Bizim motorlarda madeni yağ azami 1000 km dayanır yarısentetikler 1500km full sentetik olanlar ise en fazla 2500 km dayanır.benim tavsiyem 1500 de bir yağını değiştirin motorun.full sentetik motul 7100 serisi iyidir. Kışın 10/40 yazın 10/50; 10/60; 15/50; 20/50; 300v serisinde 15/60 da kullanılabilir.
10000 km yi aştıysanız full sentetik kullanın.5100 serisi motulun yarı sentetiğidir kullanılır.Bu tip motorlarda düzgün bir filtreleme ve soğutma sistemi olmadığı için yağlar çabuk özelliğini kaybeder.Bizim motorlarda madeni yağ azami 1000 km dayanır yarısentetikler 1500km full sentetik olanlar ise en fazla 2500 km dayanır.benim tavsiyem 1500 de bir yağını değiştirin motorun.full sentetik motul 7100 serisi iyidir. Kışın 10/40 yazın 10/50; 10/60; 15/50; 20/50; 300v serisinde 15/60 da kullanılabilir.
Metecim vites gecisleri tereyag gibi olsun dersen Speedol bi dusun derim. Kendim Motul'den Speedol'e gectim MT-07'de motor beni daha cok seviyor artik.
Motul'u getiren KMA getiriyor Speedol'u de. Dene bana sukredeceksinHatta ben bayisi oldugum icin hem Motul hem Speedol'u uygun fiyatla ayarlayabilirim sana.
Motul 5100 yari sentetik bir yag, yani biraz daha uzun omurlu ama kis aylari icin motoru korumak istiyorsan aslen 7100(full sentetik) onerilse de 5100 de gayet guzel goturur seni. Ama vitesler tereyag diyorsan Speedol![]()
Motul 5100 kullandim cok guzel bir yag,lakin 2000 km den sonra hafiften bir titresim hissettirdi. Ozelligini kaybettigindenmidir nedir.
Son bakimda valvolin aldim ve suan kullaniyorum. Cok memnunum vites gecisleri harika. [url=http://hizliresim.com/qPrBpd][url]http://i.hizliresim.com/qPrBpd.jpg[/url][/url]
PO dan 20-50 yağ al koy mete_han cbf 150 nin neyine motul iphone4 litre elf 10-40 aldım 40 liraya yazında po 20-50 kullanıyorum 5 binde birde
değiştiriyorum fazla kasmaya gerenk yok sevgiler :rendeer:
Motul 7100 kullandim Tenere de.
Resmen motora bir silindir daha ekledi. Yumuşacık oldu. Oh misss.
5100 de iyidir heralde.
Şunu da eklemek lazim.
7100 full sentetik. 5100 yari sentetik. Aslinda bizimki gibi tek silindir sanziman ve motor ortak yaglanan motorlara yari sentetik daha iyi oluyormus. Okudugum kaynaklar bunu söylüyor.
Bir dahaki sefere bi ihtimal ben 5100 de deneyebilirim. İyi gelmezse 7100 e geri donerim.
Muhtemelen 50bin km bende kalir bu motor. Zaten 6 ayda 11 bin km oldu
Motul 7100 serisi tam sentetik bir yağdır. Üst sınıf ve genelde 4 silindirli motorlar için öneriliyor. Tek silindir için bence gereksiz olacaktır. En iyisi 5100 serisi yağ. Bazen her motorda har marka yağ çok verimli olmuyor. Birde kışın daha ince, yazın daha kalın bir yağ tercih edilmeli. Ben bir kez 7100 serisi kullandım ve motorun karakteri değişti, pek memnun kalmadım. 1000 km.yapıp tekrar 5100 serisine döndüm. İki yağ arasında da fiyat farkı var. karar sizin.
benim motur 4 silindir....
hava ve yağ sogutmalı...
yağ radyatörü de var...
hangi yağı goyim acaba... yada şöyle diyim... full mu yarı sentetik mi...
yoksa sentetiksiz mi:queen:
Motul 7100 serisi tam sentetik bir yağdır. Üst sınıf ve genelde 4 silindirli motorlar için öneriliyor. Tek silindir için bence gereksiz olacaktır. En iyisi 5100 serisi yağ. Bazen her motorda har marka yağ çok verimli olmuyor. Birde kışın daha ince, yazın daha kalın bir yağ tercih edilmeli. Ben bir kez 7100 serisi kullandım ve motorun karakteri değişti, pek memnun kalmadım. 1000 km.yapıp tekrar 5100 serisine döndüm. İki yağ arasında da fiyat farkı var. karar sizin.
cbf 150 ye litresi 50 tl lik yağ :cherry: taş yağacak başımıza ,fiyatlara biraz baktım da bu motulun da götü kalkmış bu arada fiyatlara bayağı zammı geçirmişler
Mete başkan İnsan bize bi danışır sorar aşk olsun .15 bin km boyunca cbf'imi kullanırken sadece Motul ve ipone kullandım . Hangisi daha iyi dersen . Hiç düşünme git hemen bi Motul 5100'ü çakıver . Cbf'te 7100 kullanama gerek yok çünkü 1000 km'de ortalama 150 gram yağ eksiltiği için sık yağ değişmen gerekecek . O yüzden 7100'e gerek yok . 5100 kullan tereyağı gibi şanzımanın olacak :bounce: Özellikle 1'den 2'ye vitesi atarken , artık o TAK sesinden de kurtulacaksın . İpone'da güzel yağdır ama cbf'e yaramıyor sertleştiriyor şanzımanı.
birader depriyaj ayarıyla felan bi uğraşsan.. yeni yağ ne koyarsan koy debriyajın düzgün ayırmıyorsa takır tukur eder vites..
aga valla dün senin motul mesajlarınıda okudum emin ol...:cat: bir detay var...5100 yaz kış mı kullandın...7100 1000 kmde 150 gr eksileceğine eminmisin...5100 de eksilme olmadımı...