dediğim gibi bizim motorlarda düzgün bi soğutma ve filtreleme sisitemi olmadığı için motorun içinde giren toz ve nemi de tuttuğu için yağ değişim aralığını kısa tutup kaliteli yağ kullanarak motorlarımızın ömrünü uzun tutabiliriz.
Evet motulun bir çok yağ türünü kullandım.15/50 ve 20/50 hariç. önümüzdeki yaz bu iki visikoziteyi de deneyeceğim. Şuan 10/40 7100 full sentetik kullanıyorum dün değiştirdim.Mevsime göre visikoziteyi değiştirmek faydalı. zaten yağın deişmesi gerektiğini çubuktaki renginden ve vites geçişlerinin sıkıntılı olmaya başlamasından anlıyorsunuz.örnek verdiğim km ler kendi motorumdaki tecrübelerim.Otomobillerdeki gibi bir yağ değişimiyle 3000-5000 km yapmamız mümkün değil.
Hatta ben otomobil yetkili servislerinin 15000 km de yağ değişimi palavrasına da inanmıyorum. 15000 km boyunca motorun ve dolayısıyla yağın içinde biriken kurum ne olur bilemiyorum hayal edemiyorum.
motor yağının temizleyici (deterjan) özelliği olduğu için yılda birkez yağ değişim aralığınızı kısa tutarak (500-1000km gibi) motor içinde biriken kurumu temizletebilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------
ayrıca 3. sıfır cbf ini kullanan biri olarak bizlerin senden yağ önerisi almamız lazım gibi geliyor bana benim verdiğim bilgiler sizin tecrübeleriniz yanında devede kulak kalır bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------
baba sağol yav detaylar için...açık net herşeyi yazdın valla Allah razı olsun...o bahsettiğin full sentetik seriye baktım 45 lira civarında ama ben kıyarım aga paraya..sağolasın...
gardaşş sağol Allah razı olsun kapını çalıcam yakın zamanda inşallah...özelden irtibata geçelim..ben söz dinlerim aga...tereyağ derken 1.vitesten 5 e tersten geçiyomuş ahahah

ben oralarıda araştırdım MYS madeni yağların sitesine girdim falan

en azından 7100 serisini uygun fiyata kapayım senden...

ama bayiyim falan yazmasaydın hacı bu ayrıcalığı şimdi herkes yaşamasın...

şaka bir yana başın ağrımasın millet özelnde bende isterem falan der o bağlamda ganga...:rendeer:
Allah razı olsun okuyandan yorum yazandan hepinizden...ben amelenin bir derdini tasasını dinlemişiniz o da yeter...
dediğim gibi bizim motorlarda düzgün bi soğutma ve filtreleme sisitemi olmadığı için motorun içinde giren toz ve nemi de tuttuğu için yağ değişim aralığını kısa tutup kaliteli yağ kullanarak motorlarımızın ömrünü uzun tutabiliriz.
Evet motulun bir çok yağ türünü kullandım.15/50 ve 20/50 hariç. önümüzdeki yaz bu iki visikoziteyi de deneyeceğim. Şuan 10/40 7100 full sentetik kullanıyorum dün değiştirdim.Mevsime göre visikoziteyi değiştirmek faydalı. zaten yağın deişmesi gerektiğini çubuktaki renginden ve vites geçişlerinin sıkıntılı olmaya başlamasından anlıyorsunuz.örnek verdiğim km ler kendi motorumdaki tecrübelerim.Otomobillerdeki gibi bir yağ değişimiyle 3000-5000 km yapmamız mümkün değil.
Hatta ben otomobil yetkili servislerinin 15000 km de yağ değişimi palavrasına da inanmıyorum. 15000 km boyunca motorun ve dolayısıyla yağın içinde biriken kurum ne olur bilemiyorum hayal edemiyorum.
motor yağının temizleyici (deterjan) özelliği olduğu için yılda birkez yağ değişim aralığınızı kısa tutarak (500-1000km gibi) motor içinde biriken kurumu temizletebilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------
ayrıca 3. sıfır cbf ini kullanan biri olarak bizlerin senden yağ önerisi almamız lazım gibi geliyor bana benim verdiğim bilgiler sizin tecrübeleriniz yanında devede kulak kalır bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
Kaynak var mi ya da kendiniz yaglari test mi ediyorsunuz, nasil anliyorsunuz yagin ne kadar dayandigini biraz anlatsaniz.
Evet motulun bir çok yağ türünü kullandım.15/50 ve 20/50 hariç. önümüzdeki yaz bu iki visikoziteyi de deneyeceğim. Şuan 10/40 7100 full sentetik kullanıyorum dün değiştirdim.Mevsime göre visikoziteyi değiştirmek faydalı. zaten yağın deiğişmesi gerektiğini çubuktaki renginden ve vites geçişlerinin sıkıntılı olmaya başlamasından anlıyorsunuz.örnek verdiğim km ler kendi motorumdaki tecrübelerim