Muammer Akbulut: Selamlar Muarrem,senden özel bir ricam var;umarım kabul edersin,buradan açık bir şekilde Marushin TNT 800 NX serisinin istediğin bedenini test edip sonucunu bize bu forumdan bildirmeni istiyorum (titreşim,rezonans,gürültü,rüzgar alma,havalandırma,hafiflik). Fakat tek bir şartım var,Kınalı düzlüğüne çıkıcaz ve ben 270-280 km/h süratlerdeyken seni aynamdan görcem...
Bundan önceki kasklarım ;
Suomy Spec 1R
AGV Demon Top
Ve modelini hatırlamadığım eski bir Nolan'dı.
500+ €'luk Suomy Spec 1R 220-230 km/h süratten sonra çeneme yapışır,kaskla öpüşe öpüşe giderdik.Ve tepemden uçak geçse titreşimini beynimde hissederdim,onun dışında kulakçık kapakları yüzünden aşırı rüzgar uğultusu yapardı.
250+ € 'luk AGV ise 220'den sonra ciddi bir titreşim yaparak görüşümü bozardı,250'den sonra kafamda dönmeye çalışır,270'den sonra da içine rüzgar almaya başlardı.Suomy aerodinami konusnuda ciddi anlamda daha başarılı.Ancak Gürültü olarak Suomy daha gürültüydü AGV'ye göre.
Nolan'ı saymıyorum bile.Ancak ilginç olan tek şey hem AGV'den hem Suomy'den daha gürültüsüz olmasıydı.
Eğer bu 3 markayı Marushin'le kıyaslarsak; yüksek süratteki aerodinami hiç birinde yok.280-285km/h süratte kafayı ön camdan dahi çıkarsan '0' titreşim var,ayrıca titreşimsizliğin tek faydası yüksek süratte değildir.Alçak süratlerde dahi kask titrediğinde bunu algılayamayız fakat her minik titreşim,boyunda yavaş yavaş ağrı biriktirir ve yorgunluk yaratır.Dolayısıyla aerodinami kaskın en önemli özelliğinden biridir.Gürültü konusunda vizör kulakçıkları kapaklı olmayışından dolayı gayet gürültüsüz bir kask,ancak gürültü istemiyorsanız ya Schubert takacaksınız ya da kulak tıkacı,onun dışında pat pat rüzgar sesinden kurtuluş yok.
Gelelim Shoei X-Spirit'e ilk kez bu kaskı taktığımda Schuberth gibi inanılmaz sessiz,stabil,mercedes konforunda bir kask zannediyordum fakat,hafifliği dışında hiç bir artısı yok.(TNT 888 serisi Shoei ile aşağı yukarı aynı ağırlıkta fakat TNT 800 biraz daha ağır)Ayrıca 240-250'den sonra kaskın suomyde olduğu gibi çeneye yapışma değilde yukarıya doğru zorlaması söz konusu...
Her ne kadar TR'ye geç gelmiş bir marka ya da bir MOTOGP yarışçısının sponsoru olmadığı bilinmedik bir marka olsa dahi piyasada satılan bir çok kasktan daha iyi bir kasktır.Ben bu malın resmi distribütörü olduğum için malımı çok övdüğümü düşünmeni anlayışla karşılıyorum,belkide safebet satsaydım ARAİ ile Safebet'i denk tutacağımı düşündüğünü bildiğim için sana diyorumki: İstediğin bedeni bana söyle al motorunu gel Kınalı'ya çıkalım seninle,299'da bi çıkalım sonra duralım ve fikrini o zaman söyle,markaya yabancı olduğun için hakkında bir fikrin olmaması normal ancak bilmeden çamur atarcasına bir yazı yazmanın en etkin çözümü bu.
Eğerki diyorsan;
-motorum yok gelemem
-annem kızar o süratlere çıkamam
-trafik kurallarına ben uyarım
-polisten korkarım
-radara girerim ceza ödeyemem
-eskiden o kask yoktu,ben bildiğimi okurum
Ne konuşuyosun?Kask kıyaslaması senin neyine?Haddini bil ve sus derler adama.
Amaki diyosan,yeniliklere açığım,alırım motorumu yada bulurum bir motor gelirim,yol yaparz gezer yer içeriz tanışmış oluruz,objektifçe yazarım fikirlerimi-yorumlarımı.
Her zaman beklerim.En makul ve yapıcı olan da bu.