Vitesliye geçiş sürecini başlattım arkadaşlar: Lifan x plore 200

Katılım
5 Eki 2015
Mesajlar
237
15 yıllık scooter kullanıcısı olarak, artık yavaş yavaş farklı tarzlara yönelmenin zamanı geldi diye düşünüyordum epeydir. Scooter olarak hacim yükseltmeyi hiç düşünmedim. Hedefimde, eşimle birlikte uzun yolculuklar yapmak için güzel bir enduro (nc, dl ya da versys gibi) motor var. Ancak daha önce hiç vitesli tecrübem olmadığı için ucuz bir çinli ile başlamayı uygun gördüm. Tip olarak beğendiğimden ve de yaşadığım yerdeki servis imkanlarından dolayı bu makineyi seçtim. Hayırlı olsun bize:)

YrjXZZ.jpg


Motorun bana maliyeti 5000 tl (plaka sigorta hariç)
Kredi kartına 9 taksit imkanı var.

Z7AboG.jpg


İlk defa üzerine çıkınca biraz garip geldi debriyaj olayı:pale:
İnşallah düşmeden eve götürürüm diye bir heyecan vs vs.

BDRp7p.jpg



Birkaç kez stop ettirdim ama kolayca alıştım. Yaklaşık 20 km kadar turladım sakin yollarda.

Süspansiyonlar çok rahat, scooterden sonra çok yumuşak geldi.

Lastikler naylon:jocolor:

jVvkbm.jpg


Ve sonunda sağ salim eve ulaştık ve kardeşinin yanına yerleşti bebek...

W16J1Y.jpg
 
Katılım
5 Eki 2015
Mesajlar
237
Bugün biraz dolaştım. Bu motorla olan tecrübem 90 km ye yaklaştı. Tek sıkıntım motoru rampada kaldırırken bazen stop ettirmek:silent:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
200cc motoru nasıl stop ettiriyosun traktör gibi çekişi var o motorların. Bende 210cc'lik mondial var 1. vites 40km hıza kadar çıkabilmesine(yani 1. vites oranı uzun) rağmen 3000 devirde kaldırırken bile fırlayıp gidiyo motor. Senin motor cross olduğundan 1. vitesi kısadır hiç gaz vermesen bile debriyajı bıraktıkça kendiliğinden hareket etmesi lazım motorun.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
ben olsam o kadar parayı çıkarmışken wr125 x alırdım. iki altın yanyana dururdu
 
Katılım
5 Eki 2015
Mesajlar
237
200cc motoru nasıl stop ettiriyosun traktör gibi çekişi var o motorların. Bende 210cc'lik mondial var 1. vites 40km hıza kadar çıkabilmesine(yani 1. vites oranı uzun) rağmen 3000 devirde kaldırırken bile fırlayıp gidiyo motor. Senin motor cross olduğundan 1. vitesi kısadır hiç gaz vermesen bile debriyajı bıraktıkça kendiliğinden hareket etmesi lazım motorun.
Zaten düz yolda, hafif rampalarda hiç sıkıntı yaşamıyorum. Benim derdim dik rampalar.

Not: Bu benim ilk vitesli tecrübem.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Zaten düz yolda, hafif rampalarda hiç sıkıntı yaşamıyorum. Benim derdim dik rampalar.

Not: Bu benim ilk vitesli tecrübem.
Sol ayak yerde sağ ayak arka frende, az bişey gaz ver debriyajı yavaşça sal debriyajı salarken gazı hafifçe artır kopup gider motor. Arazi motoru bu yokuşta kalkamama diye bişey olmaz hele 197cc 15.5 beygir motor gücü varken.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
Sol ayak yerde sağ ayak arka frende, az bişey gaz ver debriyajı yavaşça sal debriyajı salarken gazı hafifçe artır kopup gider motor. Arazi motoru bu yokuşta kalkamama diye bişey olmaz hele 197cc 15.5 beygir motor gücü varken.

hocam 1.viteste kesiciye sokup debriajı aniden salsa olmaz mı ?
 
Katılım
5 Eki 2015
Mesajlar
237
ben olsam o kadar parayı çıkarmışken wr125 x alırdım. iki altın yanyana dururdu

Teşekkürler yorumunuz için.
Ben bu motoru tecrübe kazanmak için aldım. Yani vites debriyaj olaylarını öğrenmek, kendimi geliştirmek istiyorum. Belli bir zaman sonra vücudumun bütün organlarının vitesli bir motoru kullanmaya hazır olduğunu hissettiğimde güzel bir motora geçiş yapacağım.
Acemilik dönemimde bozsam bile kırsam bile bana fazla masraf çıkarmasın diye bir çinli ile başlamak istedim. 2 sene sonra 2500 tl ye bile satsam zarar etmiş sayılmam diye düşünüyorum.
 
Katılım
5 Eki 2015
Mesajlar
237
Motorun plakasını 30 aralıkta çıkarttım arkadaşlar. 180 tl ruhsat + 25 tl plaka + 110 tl sigorta toplam: 315 tl. 2 gün için 56 tl bandrol ödemem gerekecek (2015/2)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Motorun plakasını 30 aralıkta çıkarttım arkadaşlar. 180 tl ruhsat + 25 tl plaka + 110 tl sigorta toplam: 315 tl. 2 gün için 56 tl bandrol ödemem gerekecek (2015/2)
Neden öyle bişey yaptınız yazık ya. 22 haziranda motor alıp 3 temmuzda plaka çıkartmışlığım var. Son aldığım motor da plaka çıkana kadar 650km yaptı :cherry:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Haz 2013
Mesajlar
353
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu motor vitesliye geçiş için güzel seçim. durmadan geçirirsin artık..düzde bayırda inişte yokuşta..çamurda yağmurda farketmez. o vites senin bu vites benim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
motorunuzu hala kullanıyor musunuz ? memnuniyet durumu nedir ?

200cc çin mallarının hepsi aynı nerdeyse. Bende vardı çok güçsüzdü motoru söktüm MZ motoru takıyorum.

Kullanması çok keyifli bunların. Her yerde gidiyor. Ama 200cc motora göre yüksek hız yok. Çok çok zorlarsan ve rüzgar yoksa 120 anca gördüm ben. Normaldede 100 filan. 180lik motorlar geçiyordu beni rampada düzde. Bikaç tanıdığa sordum bu cross motorların genel sorunuymuş bu. 200ccnin hakkını veremiyormuş.

Ha ben yinede tavsiye ederim. Sürüşü keyifli memnunum. Motor gücü tatmin etmedi sadece beni.

Konuyu açan foruma bakmazsa diye bende cevap vereyim dedim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst