Kocaeli İl Temsilcisi
- Katılım
- 29 Mar 2011
- Mesajlar
- 4,134
- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar........
konu tamamen mizahi amaçlı olup tartışmaya açıktır , sizlerde biliyorsunuz ki enduro tarzında son nokta olarak bilinen BMW markasının GS adventure R 1200 modeli oldukça revaçtadır .
Ancak satış fiyatlarıda 34-35 bin eurolar civarındadır , hal böyle olunca bir çok kulLanıcı dostumuz motosikletin sahibi olunca , motosiklet olarak değilde , canlı bir varlık gibi ona bakar ve derinden duygularla bağlanır , ama her yolda, her arazi koşulunda yere göğe sığdırılamayan üstün özellik ve performansının hakkını ne hikmetse gördüğüm kadarıyla çoğu bir türlü veremez
yani aletin neler yapabildiği değil ! sizin neler yapabildiğinizle alakalıdır her şey ,kulanımınıza bağldır tecrübe ve bilginizle bu işten keyif alırsınız ,
bozuk arazi şartlarına girdiğinizde koruma demirim çizilecek, boyası atacak , ahaa yan yattım yatacam diye ter atıyorsanız bu motosiklete binmeniz size sıkıntıdan başka bir şey vermeyecektir ,
şimdi bana sorsanız 1200 cc bmw mi yoksa 100 cc cup mu tabiki her ikiside derim
ama mutlu olduğum motosiklet ve her yol şartında tereddütsüz ve konuya hakim olduğum sitressiz sıkıntısız ve vurdum duymaz korkusuzca ,pervasızca kullanabileceğim bir model söylerseniz bu elbette 100 cc lik cup olacaktır ama kaliteli bir cup
Elimde bu var çünkü :cherry:
Bu motosiklete ilk başlardan pek ısınamadım ama kuLlandıkça ne scooter nede diğer vitesli naket modellerle kıyaslayamadım, bu merette farklı bir şey var,bir yere koyamadım ! büyük teker ama kendi küçük , vitesli ama debriyaj yok,süspansiyon süper yolda yürü tarlada yürü ve çok hafif , bir o kadar kıvrak şehir içi trafiğinde bitirim , aralardan geç,kaldırıma çıkar yürü ,100 cc vergi yok 100 km /h görüyor fıtı fıtı dünyayı gezersin .
burada sohbet ediyoruz ya
ülkeler arası yolculuk dendiğinde büyük hacimli ağır abiler girer devreye ,halbuki istendiğinde zamanda varsa bu küçük aletlerle dünyayı gezersiniz kıyıcıktan kıyıcıktan ,millet bisiklet ile dünya turuna çıkmıyormu ? evet küçük hacimli makina uzun yolda sıkıntı yapıyor yapmıyor değil , gazı açtığınızda sıyrılıp otoyolda kendi başınıza kalmayı istediğimiz zamanlarda çokça oluyor , küçük hacimde bu tam tersi olsada konuyu tamamen maddi güce bağlayarak birinin bakım maliyeti buji ile birlikte 45 tl diğerininki modele göre deiğişir ancak bir bmw gs ağır bakımı ile birlikte fiyatlarını tahmin edemiyorum ancak 45 tl olmayacağından adım gibi eminim ,küçük hacim diye bahsettiğim cup un en ağır bakımı zincir dişli setidir , zaten yağı bujisi ile değişecek motor aksamından silindir grank piston ve segmanlardan sonra şanzuman dişlilerinde bir sıkıntı yoksa hepsinin maliyeti yinede bir ağır abi .. ağır bakımından ucuzdur
tabi bu arada bu motor parçalarının hepsini her zaman değişmiyoruz onunda altını çizelim 
günün sihirli sözcüğü şudur ..... öncelikle sizin motosikletten beklentiniz nedir ?? önce kendimize bu soruyu sormalıyız !
neden motosiklete biniyoruz yada ne amaçla kullanacağız bunları iyi analiz edip ona göre model ve marka belirlememiz en doğru sizin için en güzel ve mutlu son olacaktır, yani motosiklet bize binmeyecek !!!! biz motosiklete bineceğiz burada sapla saman birbirine karışmasın .
elbette yemeyip içmeyip gerekirse kredi çekip motosiklet alıyoruz bunu hepimiz yapıyoruz sonra ???? aman yatmasın aman düşmesin , çocuklardan kedilerden uzak tutayım, garaj yapayım, su değmesin ,tekeri şişmesin,parlatayım sileyim tertemiz vitrine koyup seyredeyim :cherry:
sahilde 2 tur yapayım biraz hava atayım ,yolda su birikintisi gördüm kenarından geçeyim çamur olmasın :cherry: Sizlere malınız ve canınızın yongası malınızı hor kullanın , paralayıp ,parçalayın demiyorum bakımlarını kesinlikle aksatmayın tertemiz tutun ,elle kontrol edin, göz ile kontrol edin ,yağlayın,sıkıştırın ancak yeri geldiğinde binmesinide bilin kirletmesinide 
eziyet arkadaş eziyet ben mi motora biniyorum o mu bana biniyor beli değil :cherry: bu mu len hayat
sonra adınada motosiklet özgürlük diyorlar , len bunun neresi özgürlük :cherry:
arkadaşlar burada yazdıklarımı bende yaşadım zaten yaşadıklarımdan tecrübeyle yazmaktayım , sen şimdi aylık 2000 lira maaşla çalşan biri olarak , 100 bin lira bir motora ver sonra dağ bayır hopla zıpla böyle bir adam daha görmedim , ama var ve gıptayla imrenerek seyrediyor izliyorum kendilerini ve taktir ediyorum, elbette yukarıda belirttiğim gibi bu maddi bütçe meselesidir onun için iki tekerin hepsi gözümde aynıdır , hepsinde 2 tekerlek var biri daha hızlı atak rahat , diğeri daha yavaş uysal ve rahat sonu gelmez tartışma meselesi aslında
sonuç itibari ile hepimiz bu şeytan aletinin (icadının) esiriyiz demekki bunda var bir keramet
kimimiz sahilde hava atma peşindeyiz,kimimiz otoyolda hız,birimiz doğayla baş başa kalarak ofroad derdinde ,diğerimiz uçsuz bucaksız çıkılacak bir serüven ve dünya turu macera derdinde ama neticede hepsinde aynı olan bir şey var 2 tane tekerlek 
aklıma geldi konu biraz sapacak ama birde şunu diyenlerin sayısı epeyce fazla , millet olarak iri cüsseli kocaman motorlara pek bir meraklıyız , arkadaşım..... 2 yıl evvel 200 cc lik bir motoru devirdiğmde acilen akadan gelen araca yol vereyim paniğiyle kaldırmak için dengesiz motora aslınca belimde kayma oldu , kaldırma tekniğini öğrendik ama belden olduk 3 ay eğrilip doğrulamadım , ya o gün yatırdığım motor bir adv olsaydı ????
Dağ başındaydım güzel başlayan fakat 25 km gittikten sonra yolun son çeyreğinde yol birden bire öyle bir bozulduki yoldaki mıcır misali taşların büyüklüğü abartısız yumruk gibiydi mıcır yoktu bastığım anda botlarım ayak bileğine kadar toza batıyordu yol epeyce yokuştu,şiddetli yağmur ve sellerden yolda tekeri yarı çapına kadar yutacak derin yarıklar oluşmuştu, yokuş aşağı iniyordum firenler sıkıntı yapıyordu öyle bir yolda firen pek işe yaramıyor , ve en güzelide yağmur yağmaya başlamıştı ,
havale odun yüklü traktörü kaza bela geçtikten sonra 20 mt önünde motoru yatırdım traktörün o yük tonajıyla durması çok zordu zaten fren bile yapsa kayarak üzerime gelebilirdi , elbette traktör sürücüsü de çok temkinli iniyordu bu pisikoloji ile motoru acilen ve hızlıca boşta bulunarak kaldırmaya çaıştığım anda belime düşen ateşin sıcaklğı tüm bedenimi sardı , zaten yatan yatmış , başında soluklanıp yavaşca hareket edebilirdim ama durum bunu gerektiriyordu .
suç bende dağa bayıra çıkıyorsun önce altındaki motora bir bak !!!!
ama o yolu uzun yıllar kullanmamıştım neredeyse çocukluğumdan beridir ( 30 yıl ) o kadar kimsesiz ve terkedilmiş bozulmuş olacağını bilemezdim 
yine konuyu dağıttım gibi görünsede paragrafın en başına dönüyorum , ya o motor 1200 cc 300 kiloluk bir adv olsaydı ?
işte o anda çok paran olmasının motorunun süper özellikte olmasının hiç bir hükmü kalmıyor , bütün hüküm tekerler yere değdiği sürece var ,kendi kendine yerden kalksa ya
Ne olur biliyormusunuz o anda ! kendi kendinize küfredersiniz ve eve geldiğinizde bu duruma kendinizde gülersiniz :cherry:
yukarıda bahsettiğim yol şartında hiç bir kaldırma tekniği tek kişi ile yemez arkadaşlar sen sırtını seleye verirsin kaldırmaya çalışırsın toz toprak yumruk gibi kayaların üzerinde tekerler kayar gider bunun tek yolu en az 4 kişi ile 300 kiloluk bir motoru bir taraftan kaldırırken diğer taraftan da 2 kişinin kaymayı engelleyip motoru kaldırmasıdır, ama asfaltta bu motor kalkar ancak bunu bu bel sorunu ile ben yinede yapamam
o yüzden geliyoruz konumuzun asıl açılış sebebine yazının son çeyreğinde saçmaladığımı düşünenlerde olabilir eyvallah.... ben bildiğimi yazıyorum
sizin bundan ne alacağınız size kalmış bir durum ...
eeeee sonucu nereye bağladık ? :cherry: onca anlattık yazdık çizdik ? BMW Dedik süper makina dedik,
evet güzel makina prestijli bir makina bir ortama girdiğinizde bütün gözlerin üzerinize dikildiğini hissettiğiniz bir makina, hayalini kurduğumuz bir alet ama onunda eksi yanları var gördüğünüz gibi ve birde bedeli var ,100 cc bir cup la 1200 cc bir motosiklet kıyas edilirmi ? bu aptallık olur
amaaaaaaa sizin motosiletten beklentiniz ne sorusuna gelince orada bir durmalısınız ve bunu iyi analiz etmelisiniz ki gerçek huzuru bulabilin.
BMW den vazgeçemiyoruz ama sahipte olamıyoruz
o zaman bizde küçük bizim gibi dıfıl ve belinden rahatsız kullanıcılar için mini bmw ADV mizi yaparız yaparmyız ?
yaptık bileme
tüm değerli arkadaşların motosikleten zevk alması temennilerimle kazasız sürüşler cümleten
Bu arada piyanist_irf geri döndü .... hoş bulduk :cherry:






konu tamamen mizahi amaçlı olup tartışmaya açıktır , sizlerde biliyorsunuz ki enduro tarzında son nokta olarak bilinen BMW markasının GS adventure R 1200 modeli oldukça revaçtadır .
Ancak satış fiyatlarıda 34-35 bin eurolar civarındadır , hal böyle olunca bir çok kulLanıcı dostumuz motosikletin sahibi olunca , motosiklet olarak değilde , canlı bir varlık gibi ona bakar ve derinden duygularla bağlanır , ama her yolda, her arazi koşulunda yere göğe sığdırılamayan üstün özellik ve performansının hakkını ne hikmetse gördüğüm kadarıyla çoğu bir türlü veremez
bozuk arazi şartlarına girdiğinizde koruma demirim çizilecek, boyası atacak , ahaa yan yattım yatacam diye ter atıyorsanız bu motosiklete binmeniz size sıkıntıdan başka bir şey vermeyecektir ,
şimdi bana sorsanız 1200 cc bmw mi yoksa 100 cc cup mu tabiki her ikiside derim
Bu motosiklete ilk başlardan pek ısınamadım ama kuLlandıkça ne scooter nede diğer vitesli naket modellerle kıyaslayamadım, bu merette farklı bir şey var,bir yere koyamadım ! büyük teker ama kendi küçük , vitesli ama debriyaj yok,süspansiyon süper yolda yürü tarlada yürü ve çok hafif , bir o kadar kıvrak şehir içi trafiğinde bitirim , aralardan geç,kaldırıma çıkar yürü ,100 cc vergi yok 100 km /h görüyor fıtı fıtı dünyayı gezersin .
burada sohbet ediyoruz ya
günün sihirli sözcüğü şudur ..... öncelikle sizin motosikletten beklentiniz nedir ?? önce kendimize bu soruyu sormalıyız !
neden motosiklete biniyoruz yada ne amaçla kullanacağız bunları iyi analiz edip ona göre model ve marka belirlememiz en doğru sizin için en güzel ve mutlu son olacaktır, yani motosiklet bize binmeyecek !!!! biz motosiklete bineceğiz burada sapla saman birbirine karışmasın .
elbette yemeyip içmeyip gerekirse kredi çekip motosiklet alıyoruz bunu hepimiz yapıyoruz sonra ???? aman yatmasın aman düşmesin , çocuklardan kedilerden uzak tutayım, garaj yapayım, su değmesin ,tekeri şişmesin,parlatayım sileyim tertemiz vitrine koyup seyredeyim :cherry:
eziyet arkadaş eziyet ben mi motora biniyorum o mu bana biniyor beli değil :cherry: bu mu len hayat
sonra adınada motosiklet özgürlük diyorlar , len bunun neresi özgürlük :cherry:
arkadaşlar burada yazdıklarımı bende yaşadım zaten yaşadıklarımdan tecrübeyle yazmaktayım , sen şimdi aylık 2000 lira maaşla çalşan biri olarak , 100 bin lira bir motora ver sonra dağ bayır hopla zıpla böyle bir adam daha görmedim , ama var ve gıptayla imrenerek seyrediyor izliyorum kendilerini ve taktir ediyorum, elbette yukarıda belirttiğim gibi bu maddi bütçe meselesidir onun için iki tekerin hepsi gözümde aynıdır , hepsinde 2 tekerlek var biri daha hızlı atak rahat , diğeri daha yavaş uysal ve rahat sonu gelmez tartışma meselesi aslında
sonuç itibari ile hepimiz bu şeytan aletinin (icadının) esiriyiz demekki bunda var bir keramet
aklıma geldi konu biraz sapacak ama birde şunu diyenlerin sayısı epeyce fazla , millet olarak iri cüsseli kocaman motorlara pek bir meraklıyız , arkadaşım..... 2 yıl evvel 200 cc lik bir motoru devirdiğmde acilen akadan gelen araca yol vereyim paniğiyle kaldırmak için dengesiz motora aslınca belimde kayma oldu , kaldırma tekniğini öğrendik ama belden olduk 3 ay eğrilip doğrulamadım , ya o gün yatırdığım motor bir adv olsaydı ????
Dağ başındaydım güzel başlayan fakat 25 km gittikten sonra yolun son çeyreğinde yol birden bire öyle bir bozulduki yoldaki mıcır misali taşların büyüklüğü abartısız yumruk gibiydi mıcır yoktu bastığım anda botlarım ayak bileğine kadar toza batıyordu yol epeyce yokuştu,şiddetli yağmur ve sellerden yolda tekeri yarı çapına kadar yutacak derin yarıklar oluşmuştu, yokuş aşağı iniyordum firenler sıkıntı yapıyordu öyle bir yolda firen pek işe yaramıyor , ve en güzelide yağmur yağmaya başlamıştı ,
havale odun yüklü traktörü kaza bela geçtikten sonra 20 mt önünde motoru yatırdım traktörün o yük tonajıyla durması çok zordu zaten fren bile yapsa kayarak üzerime gelebilirdi , elbette traktör sürücüsü de çok temkinli iniyordu bu pisikoloji ile motoru acilen ve hızlıca boşta bulunarak kaldırmaya çaıştığım anda belime düşen ateşin sıcaklğı tüm bedenimi sardı , zaten yatan yatmış , başında soluklanıp yavaşca hareket edebilirdim ama durum bunu gerektiriyordu .
suç bende dağa bayıra çıkıyorsun önce altındaki motora bir bak !!!!
yine konuyu dağıttım gibi görünsede paragrafın en başına dönüyorum , ya o motor 1200 cc 300 kiloluk bir adv olsaydı ?
işte o anda çok paran olmasının motorunun süper özellikte olmasının hiç bir hükmü kalmıyor , bütün hüküm tekerler yere değdiği sürece var ,kendi kendine yerden kalksa ya
yukarıda bahsettiğim yol şartında hiç bir kaldırma tekniği tek kişi ile yemez arkadaşlar sen sırtını seleye verirsin kaldırmaya çalışırsın toz toprak yumruk gibi kayaların üzerinde tekerler kayar gider bunun tek yolu en az 4 kişi ile 300 kiloluk bir motoru bir taraftan kaldırırken diğer taraftan da 2 kişinin kaymayı engelleyip motoru kaldırmasıdır, ama asfaltta bu motor kalkar ancak bunu bu bel sorunu ile ben yinede yapamam
o yüzden geliyoruz konumuzun asıl açılış sebebine yazının son çeyreğinde saçmaladığımı düşünenlerde olabilir eyvallah.... ben bildiğimi yazıyorum
sizin bundan ne alacağınız size kalmış bir durum ...
eeeee sonucu nereye bağladık ? :cherry: onca anlattık yazdık çizdik ? BMW Dedik süper makina dedik,
evet güzel makina prestijli bir makina bir ortama girdiğinizde bütün gözlerin üzerinize dikildiğini hissettiğiniz bir makina, hayalini kurduğumuz bir alet ama onunda eksi yanları var gördüğünüz gibi ve birde bedeli var ,100 cc bir cup la 1200 cc bir motosiklet kıyas edilirmi ? bu aptallık olur
amaaaaaaa sizin motosiletten beklentiniz ne sorusuna gelince orada bir durmalısınız ve bunu iyi analiz etmelisiniz ki gerçek huzuru bulabilin.
BMW den vazgeçemiyoruz ama sahipte olamıyoruz
yaptık bileme
tüm değerli arkadaşların motosikleten zevk alması temennilerimle kazasız sürüşler cümleten
Bu arada piyanist_irf geri döndü .... hoş bulduk :cherry:






