Sürücü kursumuz için alınacak motosikletler.

Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412

24 yaşını doldurmuş diyor zaten adam 30 yaşında 2 yıllık a2 tecrubesi istemiyorlar sanırım böylede bir açık var gibi ama 24 yaşına gireceklerde istiyorlar 2 yıllık a2 deneyimi yasada çok açık var beynimiz yandı motor ararken gücü 35 kw yi geçmeyen agırlığına oranı 0.02 yı aşmayan bu ne :pl: mühendismiyiz biz neyi hesaplıyoruz adam gibi çık de 125 cc ye a1 300 cc ye kadar a2 300 cc üzeri a de kurtulalım malesef bizim ülkede işler böyle milli eğitim müdürlüğüne soruyoruz onlarda bilmiyor hakkımızda hayırlısı:bounce: işin ilginç yanı keyfe keder onlarca kursu bir yıgın masrafın altına sokuyorlar ne gerek varkı a1 a2 a için 3 üde iki teker 3 undende slolom 8 çizme platformdan geçme uygulatıp sonra yolde 25-30 km hızı gecme diyip ehliyet vereceksen bizi neden bu masrafa sokuyorsun adam tek motorda girsin sınıfı neyse o nu sürsün oda yok
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
620
A sinifi için 2 farki istek var.
1. 24 yasini dolduran herkes direk A sinifi ehliyet almak icin basvuru yapabilir.
2. A2 ehliyetini aldiktan sonra 2 yili gecen herkes A sifinina basvuru yapabilir

Diger bi konu sürücü kurslarina A sinifi ehliyet icin sifir motora 25 bin tl vermek mantikli degil. Ayrica yedek parcasi ucuz markalar tercih edilmeli. Sonucta 10 yaş siniri var. 2009 ve üstü cbf600 yada nc700 olabilir.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
A sinifi için 2 farki istek var.
1. 24 yasini dolduran herkes direk A sinifi ehliyet almak icin basvuru yapabilir.
2. A2 ehliyetini aldiktan sonra 2 yili gecen herkes A sifinina basvuru yapabilir

Diger bi konu sürücü kurslarina A sinifi ehliyet icin sifir motora 25 bin tl vermek mantikli degil. Ayrica yedek parcasi ucuz markalar tercih edilmeli. Sonucta 10 yaş siniri var. 2009 ve üstü cbf600 yada nc700 olabilir.

iyide o istenilen nitelikte ucuz motor yokki 2 ele yanaşmaz sürücü kursları eğer A sınıfı için 1400 tl gibi fiyat gelirse 20 kişide motor kendini amorti eder zaten A sınıfı alacak olanlar zaten motor kullanabildikleri için düşme kalkma çok olacağını sanmam ama cc yuksekliği gazı kaçırmadan kaynaklı düşmeler olabilir yada platformdan düşme bunuda artık kurslar göze alacaktır yada vermeyecekler millet isyan edecek hem vatandaşa hem kurslara büyük külfettir bu
 
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
620
iyide o istenilen nitelikte ucuz motor yokki 2 ele yanaşmaz sürücü kursları eğer A sınıfı için 1400 tl gibi fiyat gelirse 20 kişide motor kendini amorti eder zaten A sınıfı alacak olanlar zaten motor kullanabildikleri için düşme kalkma çok olacağını sanmam ama cc yuksekliği gazı kaçırmadan kaynaklı düşmeler olabilir yada platformdan düşme bunuda artık kurslar göze alacaktır yada vermeyecekler millet isyan edecek hem vatandaşa hem kurslara büyük külfettir bu

Benimde surucu kursuyla yakin baglantim var. Hic mantikli gelmiyor A sinifi 1400 tl olmasi. En fazla 700 tl olur o da çok düsuk bi ihtimal veriyorum. Ayrica buyuk motorun platformda bi yatmasi demek. En az 2000 tl. Gis veya honda egitiminde motorlar gibi koruma demiri yaptirmak gerekli onlara. Evet dedigin gibi bilen insanlar gelecek zaten ama sifir motosiklet almak mantikli gelmiyor hic bana nedense
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Benimde surucu kursuyla yakin baglantim var. Hic mantikli gelmiyor A sinifi 1400 tl olmasi. En fazla 700 tl olur o da çok düsuk bi ihtimal veriyorum. Ayrica buyuk motorun platformda bi yatmasi demek. En az 2000 tl. Gis veya honda egitiminde motorlar gibi koruma demiri yaptirmak gerekli onlara. Evet dediğin gibi bilen insanlar gelecek zaten ama sifir motosiklet almak mantikli gelmiyor hic bana nedense

sürücü kurslarında araçların yaş muhabbeti var 10 yıldır bundan ötürü 2007 2009 modellere yanaşmazlar üst modellerde fiyat biraz daha yakın olacaktır bu seferde arızası var mıdır sorun çıkartırmı masrafa falan girermiyim acaba derler gene yanaşmazlar alan olur illaki ama bakalım duruma göre yol izleyeceklerdir elbet
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
Az bekleyin cinli yuksek cc ler cikar onlari alir koyarsiniz milletin onune.
 
Katılım
17 Ara 2015
Mesajlar
9
sürücü kurslarına sormak lazım bu hangi ehliyete hangi motor olur diye eğitim sistemi işte
 
Katılım
9 Eyl 2015
Mesajlar
71
Şuan disardayım mobilden zor oluyor. Eve gecince Yeni ehliyet fiyatlari ve diger bütün sorularınızı cevaplayacağım
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ben döküntü bir 125'lik MZ ile girmiştim A2 sınavına. 2 tane kuka vardı git gel yaptık ehliyeti aldık. 10 sene önce böyleydi. Ertesi sene B ehliyeti alırken stajyer ehliyet olayı gündeme gelmişti. 90'larda doğmuş bütün gençler stajyer ehliyet sistemi gelecek endişesiyle aceleyle aldı ehliyetini :) Halbuki neredeyse 10 sene sürdü sistemin gelişi.
 
Katılım
9 Eyl 2015
Mesajlar
71
Yönetmelikte A sınıfı ehliyet almak için 24 yaşında olmak yada 2 yıllık A2 sınıfı ehliyetinizin olmasi gerekiyor.

Ehliyet fiyatlari 2 katina yakın zamlaniyor. Tamami vergiye yakin zam. B sınıfı ehliyet kart teslim fiyati 1000 lira iken 1680 lira oluyor. Motosiklet ehliyetinde henüz kesin bir fiyat yokken A ehliyeti 1400 liraya yakın olacak. A2 1200 Lira A1 900 lira gibi fiyatlar söz konusu(Motosiklet grubu belli değil bazı duyumlar böyle.

Bazi arkadaslar hesap kitap yapmış 1300 den 20 tane ehliyet versen motorun parasi çıkar diyede o 1300 un kâr olarak sayilan kısmı 200 250 lira gibi birşey.

Örneğin şuan 1000 liraya verdiğim B sınıfı ehliyetin masraflarını yazayım

650 Dış masrafları(trafik, vergi, sınav ücreti vesaire.

Kaldi bize 350 lira

Bir kursiyere minimum 4 saat direksiyon dersi vermek zorundayız.(şoförlüğü olsada olmasada. Araba 4 saat çalışır vaziyette düşünün bu araba sadece 50 lira kafadan yakıt yakar. Yaklaşık 50 kursiyerden 2 si arabayla kaldırıma çıkıyor. Işıklarda geri kaçırıp arkadaki arabaya çarpıyor, geri viteste park ederken dubaları eziyor. Bu arabanin yipranmasi, yaninda duran direksiyon hocasının 1500 maaşı + sigortasi yemeği, Dükkanın kirası , arabanın parası, 1. Sınıf tacir olduğumuz için ödediğimiz vergi. Kısacası affedersinizfe haki bokunu zor kurtarıyor emin olun. Şuan sadece 4 tane direksiyon öğretmeni var hesabini siz görün.


Gel gelelim alacağımız motorlara

Şuan için M sınıfının süreceği moped motoru almaya gerek duymadik bulunduğumuz ilçenin 90.000 nüfuslu olması gereğiyle.

Motorumuz 100cc demiştim A1 sınıfıni veriyor sadece.

Kuba Çita 150r,Mondial Drift MH125, TVS Apache, Bajaj 200NS A2 sınıfı için aklımızda olanlar. A sınıfı ehliyet için 20.000 lira gibi bir rakamı motosiklete vermek enayilik olur. Çünkü bin bircesit adam binecek o motora başta benim psikolojim bozukur yanlış anlamayın Allah göstermesin bir dusse agir motorun altında kalir her ne kadar korumalari giydirsekte korumalar biyere kadar. Örneğin bir MT-07 alsak debriyajı elinden kaçırdığı gibi tepesine geçer. Deposu ve grenaj zarar görse 3.000, 4.000 gibi bir mebla. Ve bunu mecburen servise göndereceğiz. Geri satarkende albenisi olmayan bir motoru kimse almak istemez.

Yönetmeliği yarın kursa geçince bir kopyasını burada paylaşırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------

Ben döküntü bir 125'lik MZ ile girmiştim A2 sınavına. 2 tane kuka vardı git gel yaptık ehliyeti aldık. 10 sene önce böyleydi. Ertesi sene B ehliyeti alırken stajyer ehliyet olayı gündeme gelmişti. 90'larda doğmuş bütün gençler stajyer ehliyet sistemi gelecek endişesiyle aceleyle aldı ehliyetini :) Halbuki neredeyse 10 sene sürdü sistemin gelişi.

Biz bu işle uğraşmadan önce peder MEB de şefdi. Emekli olduktan sonra kursu açtık her neyse sinava gittim kendi motorumla (Star 103 şişik depo :p ) şuraya bir imza at kimliğini ver dedi verdim. Sen Mehmet abinin oğlumusun delikanli dedi evet dedim. Sen zaten sürmeyi biliyomussun kendi mobiletinde bi ileri bi geri gez bakiyim dedi gittim geldim. Tamam olum hadi kaybol demişti :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

Bizdeki a2 ler direk a sınıfımı olacak?

Kesin birşey yok fakat piyango bize vurmagacagi kesin. Ya ehliyetimizde A2 yazar 2016 öncesi hepsini sürebilir denir yada direk A yazarlar.

Örneğin 96 veya 97 de (yanlış hatırlıyor olabilirim.) en büyük ehliyet E sınıfıydı tır bile sürüyordu fakat sonradan tır ehliyetini D yaptılar. 96 dan önce E ehliyeti alanlar şimdilerde tır kullanabiliyor.
 
Katılım
24 Ağu 2015
Mesajlar
382
24 yaşını doldurmuş diyor zaten adam 30 yaşında 2 yıllık a2 tecrubesi istemiyorlar sanırım böylede bir açık var gibi ama 24 yaşına gireceklerde istiyorlar 2 yıllık a2 deneyimi yasada çok açık var beynimiz yandı motor ararken gücü 35 kw yi geçmeyen agırlığına oranı 0.02 yı aşmayan bu ne :pl: mühendismiyiz biz neyi hesaplıyoruz adam gibi çık de 125 cc ye a1 300 cc ye kadar a2 300 cc üzeri a de kurtulalım malesef bizim ülkede işler böyle milli eğitim müdürlüğüne soruyoruz onlarda bilmiyor hakkımızda hayırlısı:bounce: işin ilginç yanı keyfe keder onlarca kursu bir yıgın masrafın altına sokuyorlar ne gerek varkı a1 a2 a için 3 üde iki teker 3 undende slolom 8 çizme platformdan geçme uygulatıp sonra yolde 25-30 km hızı gecme diyip ehliyet vereceksen bizi neden bu masrafa sokuyorsun adam tek motorda girsin sınıfı neyse o nu sürsün oda yok

Çok zor değil motor ruhsatına bakın kapı gibi yazıyor KW değeri. Misal benim NC750x için 40 KW gorunuyor.
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,412
Çok zor değil motor ruhsatına bakın kapı gibi yazıyor KW değeri. Misal benim NC750x için 40 KW gorunuyor.

zor olan kw değeri değilki alacagın motorun özelliklerindede yazıyor ağırlıgına orana 0.02 geçmeyen diye bir tabir ver hadı zor bela istenilen aracı buldun 0.2 değerini nasıl bulacaksın
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
O da kolay. Teknik özelliklerinde güç de ağırlık da yazıyor.
Örnek: Güç 6,5kW Net ağırlık 93kg

Güç ağırlık oranı = 6,5/93 =0,06989 (ruhsatta 0,067 yazmış :)

35kw ve 0,02 için ise

0,02 = 35/ağırlık => ağırlık = 1750kg :queen:

http://www.visordown.com/motorcycle-top-10s/top-10-heaviest-current-production-bikes/28149.html

a97210_g140_5-motorcycle.jpg


işin şakası bir tarafa, Allah kolaylık versin. Özellikle küçük yerlerde...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Haz 2013
Mesajlar
353
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
konuyla alakalı olduğundan yazıyorum halen elimizdeki a2 ehliyetinin yeni düzenlemede karşılığı yine a2 mi olacak. 600-1000 cc ye binen arkadaşlar yeniden sınava mı girecek?
 
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
1,067
mevcutta olan a2 ehliyetimizle 2016 da bütün motorları sürebiliyor muyuz ?
 
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
620
mevcutta olan a2 ehliyetimizle 2016 da bütün motorları sürebiliyor muyuz ?

konuyla alakalı olduğundan yazıyorum halen elimizdeki a2 ehliyetinin yeni düzenlemede karşılığı yine a2 mi olacak. 600-1000 cc ye binen arkadaşlar yeniden sınava mı girecek?

01.01.2016 tarihinden önce elinde A2 ehliyeti olan herkes. yeni yılda A sınıfına dönüşecek. Herhangi bir sınava girmeyekler.
 
Katılım
9 Eyl 2015
Mesajlar
71
Üstlerdeki postlarda yazmıştım tekrar yazıyorum.


Kesin birşey yok fakat piyango bize vurmagacagi kesin. Ya ehliyetimizde A2 yazar 2016 öncesi hepsini sürebilir denir yada direk A yazarlar.

Örneğin 96 veya 97 de (yanlış hatırlıyor olabilirim.) en büyük ehliyet E sınıfıydı tır bile sürüyordu fakat sonradan tır ehliyetini D yaptılar. 96 dan önce E ehliyeti alanlar şimdilerde tır kullanabiliyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst