suçlu olan mt 07 mi yoksa ustundeki bizlermiyiz ?

Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
merhaba mt uyeleri bisey tartismak istedim . nerde bi kaza olum haberi gordem hep bu mt 07 mt 07 sagimda o solumda o . nedir bu motoru bu kadar tehlikeli yapan ? . sadece egitimde bindigim 150 cclik ufak bi mondial kullandigim ve bilgim olmadigi icin soruyorum sebebi mt07 mi acaba ? . yada yaniliyormuyum sans olarakmi denk geldi ? kuzenimde oldugu icin sempatim vardi ama ne biliyim kronik problem felanmi var acaba ? sizler ne dusunuyorsunuz ?
 
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
1,067
Kesinlikle problemsiz ve kaliteli ,yamaha uygun fiyata getirdiği için millet başlangıç motoru olarak aldı , sonra herkes bir yere patladı tecrübe ve eğitim isteyen bir motor ben kullandım baya zevkli yüksek torklu hemen tekere geliyor
 
Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
1,222
Tamamen kişiye bağlı hangi motoru alırsan al onu tehlikeli yapan motorcudur. Örnek vericek olursak şu 100cc apaçi motorları. 16-17 yaşında ergenler yüzünden belki 1000rr dan daha çok ölüm olmuştur o motorla.
 
Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
aynen haklisiniz sanirim bilincsizlik olduruyor . ama bu kadar mt7 olunca son zamanlarda bi tartisma konusu acayim dedim
 
Katılım
28 Kas 2007
Mesajlar
18
insanlar 250cc motorlara 15-16k masraf yapmak yerine 20 bin veririm uzun süre binerim cebimden çıkan para azalır diye düşünüyor bu sebeple yeterli tecrübesi olmayan arkadaşlar bu motoru tercih ediyor. Konu bu derece torklu kuvvetli bir makina oluncada tecrübeyle doğru orantılı olarakta yaşam süresi kısalıyor arkadaşların.
 
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
1,648
hocam 16 bıne adam 70 beygirlik tork ve teker makınası yapmış satıyor o paraya eski model 600 cc motora vereceğine adam sıfır motor alıyor dün bir gezide arkadaşımda almış yol boyunca hiç tekerden inmedi sürekli tek tekerde geziyor oyuncak motor gıbı.sebebi bu motoru suçu yok tecrübesi olmayan insanın binmesi sonucu makınada torklu oldugundan hatayı affetmıyor
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Mumkunse ABSsiz alinmamasi gerekir hence.
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
hangi motora binersen bin bir kazaya karıştıysan motor suçlu olamaz. motorlu taşıtlar kendi kendilerine gitmiyor neticede.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
tabiki suçlu olan mt-07. sen ne diye o kadar torku üretiyosun :p o kasaya 125 cc koyup 7-8 liraya daha çok satmalıydılar
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Motosikletler kendi kendine kaza yapmaz.Ama bilinçsiz ve deneyimsiz bir sürücünün MT-07 üstünde kaza yapma ihtimali 125 cc sakin bir motosiklet üstünde kaza yapma ihtimalinden kat kat daha fazladır.Suçlu : yanlış tercih.
 
Katılım
12 Ağu 2015
Mesajlar
2,367
MT7 yi kısa süreli tester yada duyumsal olarak değil, edinimsel tecrübe ile ve sahibi olarak yazayım.

Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.

Tipi ve gösterişi bakımından litrelik makinalara herkes bir tedirginlikle biner.
Motorun görünümü sizde bir ön yargı oluşturur.
Bakarsın ve "bu makine uçak gibi" dersin. Binersen ona göre davranırsın.

MT7 de görsellik olmadığı ve ufak tefek göründüğü için bir çok yeni kullanıcı zararsız olarak görüp büyük bir yanılgıyla
"Ne olacak olm bundan" diye çinli muamelesi yapıp, küçümseyerek biniyor ve olanlar oluyor.
Biraz kafa grenajı olaydı R25 gibi görüntüsünden tırsan yeni tayfa "abi ben bunu zaptedemem" korkusuyla başka bir alete yönelirdi.



1-Tehlike

İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.

2-Tehlike

600 lük makina var arkadaşlarda. Onlarla çok güzel seri kalkış yaparken MT7 ile seri kalkman imkansız.
Temkinli ve gazı yedirerek kalkmak zorundasın yoksa 1 ve 2. viteste gazı açman teker demek.

3-Tehlike

Ara hızlanmalarda çok tehlikeli. Elin ayarsız ise ölürsün.
6. vitestesin ve 80 km/h kadar düştün gazı açınca diğer makinalar gibi vites küçültte gideyim abi olayı yok.
Direk şahlanıyor hele birde 3 veya 4. viteslerde şunu sollayıp geçeyim diye erken gaz açarsan sollayamadan aracın üzerine çıkarsın.

4-Tehlike

Virajları diğer 600 lük makinalara göre vasat. Girdiğin çizgide zorlanmadan çıkman neredeyse imkansız.
Acemi biri için bu motorda süratli iken frenaj çok tehlikeli. ABS olsun olmasın farketmez.
Fren dinamikleri çok farklı. Kombine yapsan bile arka çoğu zaman kilitleniyor ve ABS devreye girince duruş mesafen uzadıkça uzuyor.

5-Tehlike

Pilotunu çok tahrik ediyor. Çalıştığı andan itibaren 1100 devirdeyken bile öyle bir tork varki.. O torkun pilot üzerinde oluşturduğu G kuvveti
ilk binen kişilerin vücud kimyasını değiştiriyor.
Acaba 2. viteste nasıl asılıyor diye 2 de yükleniyorsun korkunç.. Tutunacak tek bir yer var oda gidon elinden kaçırsan fırlayıp gidecek altından.
3-4-5-6 halen asılıyor derken duramayacak hıza geldiğinizde her şey için çok geç olabiliyor.
 
Katılım
16 Eki 2014
Mesajlar
335
MT7 yi kısa süreli tester yada duyumsal olarak değil, edinimsel tecrübe ile ve sahibi olarak yazayım.

Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.

Tipi ve gösterişi bakımından litrelik makinalara herkes bir tedirginlikle biner.
Motorun görünümü sizde bir ön yargı oluşturur.
Bakarsın ve "bu makine uçak gibi" dersin. Binersen ona göre davranırsın.

MT7 de görsellik olmadığı ve ufak tefek göründüğü için bir çok yeni kullanıcı zararsız olarak görüp büyük bir yanılgıyla
"Ne olacak olm bundan" diye çinli muamelesi yapıp, küçümseyerek biniyor ve olanlar oluyor.
Biraz kafa grenajı olaydı R25 gibi görüntüsünden tırsan yeni tayfa "abi ben bunu zaptedemem" korkusuyla başka bir alete yönelirdi.



1-Tehlike

İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.

2-Tehlike

600 lük makina var arkadaşlarda. Onlarla çok güzel seri kalkış yaparken MT7 ile seri kalkman imkansız.
Temkinli ve gazı yedirerek kalkmak zorundasın yoksa 1 ve 2. viteste gazı açman teker demek.

3-Tehlike

Ara hızlanmalarda çok tehlikeli. Elin ayarsız ise ölürsün.
6. vitestesin ve 80 km/h kadar düştün gazı açınca diğer makinalar gibi vites küçültte gideyim abi olayı yok.
Direk şahlanıyor hele birde 3 veya 4. viteslerde şunu sollayıp geçeyim diye erken gaz açarsan sollayamadan aracın üzerine çıkarsın.

4-Tehlike

Virajları diğer 600 lük makinalara göre vasat. Girdiğin çizgide zorlanmadan çıkman neredeyse imkansız.
Acemi biri için bu motorda süratli iken frenaj çok tehlikeli. ABS olsun olmasın farketmez.
Fren dinamikleri çok farklı. Kombine yapsan bile arka çoğu zaman kilitleniyor ve ABS devreye girince duruş mesafen uzadıkça uzuyor.

5-Tehlike

Pilotunu çok tahrik ediyor. Çalıştığı andan itibaren 1100 devirdeyken bile öyle bir tork varki.. O torkun pilot üzerinde oluşturduğu G kuvveti
ilk binen kişilerin vücud kimyasını değiştiriyor.
Acaba 2. viteste nasıl asılıyor diye 2 de yükleniyorsun korkunç.. Tutunacak tek bir yer var oda gidon elinden kaçırsan fırlayıp gidecek altından.
3-4-5-6 halen asılıyor derken duramayacak hıza geldiğinizde her şey için çok geç olabiliyor.

Eline Sağlık. Bir motosiklet bu kadar net açıklanabilirdi :) 5. maddeye çok güldüm çünkü aynı duyguları yaşadım :)
 
Katılım
28 Kas 2015
Mesajlar
168
MT7 yi kısa süreli tester yada duyumsal olarak değil, edinimsel tecrübe ile ve sahibi olarak yazayım.

Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.

Tipi ve gösterişi bakımından litrelik makinalara herkes bir tedirginlikle biner.
Motorun görünümü sizde bir ön yargı oluşturur.
Bakarsın ve "bu makine uçak gibi" dersin. Binersen ona göre davranırsın.

MT7 de görsellik olmadığı ve ufak tefek göründüğü için bir çok yeni kullanıcı zararsız olarak görüp büyük bir yanılgıyla
"Ne olacak olm bundan" diye çinli muamelesi yapıp, küçümseyerek biniyor ve olanlar oluyor.
Biraz kafa grenajı olaydı R25 gibi görüntüsünden tırsan yeni tayfa "abi ben bunu zaptedemem" korkusuyla başka bir alete yönelirdi.



1-Tehlike

İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.

2-Tehlike

600 lük makina var arkadaşlarda. Onlarla çok güzel seri kalkış yaparken MT7 ile seri kalkman imkansız.
Temkinli ve gazı yedirerek kalkmak zorundasın yoksa 1 ve 2. viteste gazı açman teker demek.

3-Tehlike

Ara hızlanmalarda çok tehlikeli. Elin ayarsız ise ölürsün.
6. vitestesin ve 80 km/h kadar düştün gazı açınca diğer makinalar gibi vites küçültte gideyim abi olayı yok.
Direk şahlanıyor hele birde 3 veya 4. viteslerde şunu sollayıp geçeyim diye erken gaz açarsan sollayamadan aracın üzerine çıkarsın.

4-Tehlike

Virajları diğer 600 lük makinalara göre vasat. Girdiğin çizgide zorlanmadan çıkman neredeyse imkansız.
Acemi biri için bu motorda süratli iken frenaj çok tehlikeli. ABS olsun olmasın farketmez.
Fren dinamikleri çok farklı. Kombine yapsan bile arka çoğu zaman kilitleniyor ve ABS devreye girince duruş mesafen uzadıkça uzuyor.

5-Tehlike

Pilotunu çok tahrik ediyor. Çalıştığı andan itibaren 1100 devirdeyken bile öyle bir tork varki.. O torkun pilot üzerinde oluşturduğu G kuvveti
ilk binen kişilerin vücud kimyasını değiştiriyor.
Acaba 2. viteste nasıl asılıyor diye 2 de yükleniyorsun korkunç.. Tutunacak tek bir yer var oda gidon elinden kaçırsan fırlayıp gidecek altından.
3-4-5-6 halen asılıyor derken duramayacak hıza geldiğinizde her şey için çok geç olabiliyor.

Ahanda her şey var.
Sorusu olan?
Tamamdır. dağılalım
 
Katılım
31 Ocak 2013
Mesajlar
1,106
o kadar insan bas bas bagırırken tecrübe olmadan büyük cc'lere geçmeyin diye millet dinlemeyip geçiyor ve kaza yapıyorsa bu makinenin suçu mu ?
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
MT-07 değil, R1 de değil, sistem suçlu.
Kursa yazılıp en az 50 saat direksiyon eğitimi alana ver ehliyeti 250 cc kullansın,
2 sene sonra tekrar test sınavı ile 500 cc ehliyeti ver 2 senede onu kullansın,
4. senenin sonunda bir daha sınava tabi tut, istediği motoru kullanması için ver ehliyetini.
Ondan sonra da patlıyorsa bir yere Takdir-i İlahi diyelim.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
MT-07 değil, R1 de değil, sistem suçlu.
Kursa yazılıp en az 50 saat direksiyon eğitimi alana ver ehliyeti 250 cc kullansın,
2 sene sonra tekrar test sınavı ile 500 cc ehliyeti ver 2 senede onu kullansın,
4. senenin sonunda bir daha sınava tabi tut, istediği motoru kullanması için ver ehliyetini.
Ondan sonra da patlıyorsa bir yere Takdir-i İlahi diyelim.

AEA geçen Çarşamba programında anlattı. Anladığım kadarıyla yeni ehliyet yasası böyle bir şey olacak. Gelecek için umut verici. Keşke bu işler 10-15 sene önce halledilseydi, çok kişi hayatta olabilirdi bugün.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
MT7 yi kısa süreli tester yada duyumsal olarak değil, edinimsel tecrübe ile ve sahibi olarak yazayım.

Başlangıç olarak MT-07 alanların karşılaşacağı sorunlar.

Tipi ve gösterişi bakımından litrelik makinalara herkes bir tedirginlikle biner.
Motorun görünümü sizde bir ön yargı oluşturur.
Bakarsın ve "bu makine uçak gibi" dersin. Binersen ona göre davranırsın.

MT7 de görsellik olmadığı ve ufak tefek göründüğü için bir çok yeni kullanıcı zararsız olarak görüp büyük bir yanılgıyla
"Ne olacak olm bundan" diye çinli muamelesi yapıp, küçümseyerek biniyor ve olanlar oluyor.
Biraz kafa grenajı olaydı R25 gibi görüntüsünden tırsan yeni tayfa "abi ben bunu zaptedemem" korkusuyla başka bir alete yönelirdi.



1-Tehlike

İlk zamanlar 2 kere parmaklarımdan debriyajı kaçırdım.
Nedeni ise debriyajın önceki motoruma göre sert ve o gün havanın soğuk olması.
Motor özellikle sabahları soğukken jikleli çalıştığı için devir yüxek oluyor.
600 lük makinalarda debriyajı kaçırırsan stop eder. Alt devirler güçsüzdür.
MT7 ise bu hatayı affetmiyor.
Motor stop etmiyor ve teker tecrüben yoksa motor senin üzerinde.

2-Tehlike

600 lük makina var arkadaşlarda. Onlarla çok güzel seri kalkış yaparken MT7 ile seri kalkman imkansız.
Temkinli ve gazı yedirerek kalkmak zorundasın yoksa 1 ve 2. viteste gazı açman teker demek.

3-Tehlike

Ara hızlanmalarda çok tehlikeli. Elin ayarsız ise ölürsün.
6. vitestesin ve 80 km/h kadar düştün gazı açınca diğer makinalar gibi vites küçültte gideyim abi olayı yok.
Direk şahlanıyor hele birde 3 veya 4. viteslerde şunu sollayıp geçeyim diye erken gaz açarsan sollayamadan aracın üzerine çıkarsın.

4-Tehlike

Virajları diğer 600 lük makinalara göre vasat. Girdiğin çizgide zorlanmadan çıkman neredeyse imkansız.
Acemi biri için bu motorda süratli iken frenaj çok tehlikeli. ABS olsun olmasın farketmez.
Fren dinamikleri çok farklı. Kombine yapsan bile arka çoğu zaman kilitleniyor ve ABS devreye girince duruş mesafen uzadıkça uzuyor.

5-Tehlike

Pilotunu çok tahrik ediyor. Çalıştığı andan itibaren 1100 devirdeyken bile öyle bir tork varki.. O torkun pilot üzerinde oluşturduğu G kuvveti
ilk binen kişilerin vücud kimyasını değiştiriyor.
Acaba 2. viteste nasıl asılıyor diye 2 de yükleniyorsun korkunç.. Tutunacak tek bir yer var oda gidon elinden kaçırsan fırlayıp gidecek altından.
3-4-5-6 halen asılıyor derken duramayacak hıza geldiğinizde her şey için çok geç olabiliyor.

anlattıklarınızın hepsi acemilik biliyorsunuz dimi?

yani KULLANICI KAYNAKLI
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst