Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
23 Eyl 2015
Mesajlar
10
dostum demir sigorta en uygun fiyat veriyordu. benim de yas 24 ve ilk motor boxer 560 TL ye yaptirdim. Istanbul plakali bu arada.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
130 luk lastik ile sarfiyatta % kaç artma oldu veya oldu mu diye mi sormalıyım ?

Yakıtta kayda değer bir artış olmadı. Menzil eskiden neyse şimdi de aynı 350-400 km. Sadece asfaltta derin dişler biraz daha hissedilir oldu. Bununla birlikte çekiş ve yol tutuş ise benim için mükemmel ötesi oldu. ( Ekseriya arazi ve bozuk yolda kullanıyorum) Son hızdan bahsetmiyorum zaten 70 in üstüne pek çıkmıyorum, bu motorla çıkmamalı zaten :)
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Olurmu abi bu motorla 70 km neki. 90 km hizla stabil gidiliyor boxerla motor hic bagirmiyo titresim falanda yok zaten .......

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

Bu konu sana yardimci olabilir.http://www.motosiklet.net/forum/mt-...2967-motorlarda-yaglama-ve-yag-cesitleri.html

Motorsiklet motorları devirli motorlardır araba motorları gibi değildir, R25 13000 devir atıyor. 13000 devirde motorun ne kadar bağıracağını tahmin edebileceğinizi umuyorum, eski motorum CBR250 de 10000 devir atıyor sonra kesiciye biniyordu.

Hülasa, motorun bağırması onun zorlandığını göstermez çok rahatsız oluyorsanız dişlinizi en olmadı kaskınızı değiştirebilirsiniz.

Ayrıca tek silindirli motorların hepsi titrer markası ne olursa olsun.
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
295
dostum demir sigorta en uygun fiyat veriyordu. benim de yas 24 ve ilk motor boxer 560 TL ye yaptirdim. Istanbul plakali bu arada.

Bana da öyle dediler demir sigorta en ucuzuymuş. Gittim fiyat sordum 1300 dediler. 2 ay önce artmış fiyatları. Şimdi bir kaç yerden fiyat bekliyorum. Olmadı babamın üstüne geçiricem motoru. Sigortayı öyle yaptırıcaz. Bu sigorta işi canımı çok sıktı. 4000 tl hazırlamıştım Motor, vergi, sigorta dahil diye. Bütün hesaplar bozuldu. Sen ne zaman yaptırdın?
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
407
bizim şirketin sigorta bölümünden sorgulatabilirim istersen ben 333 tl yaptırdım iki ay önce ergo olması lazım otomotiv ve ev işleriyle uğraşıyoruz firmanın acentası da var işlemleri yapan samimi arkadaşım olduğundan en uygun fiyattan yaptı banada istanbul yaş kırk bu arada
 
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
295
bizim şirketin sigorta bölümünden sorgulatabilirim istersen ben 333 tl yaptırdım iki ay önce ergo olması lazım otomotiv ve ev işleriyle uğraşıyoruz firmanın acentası da var işlemleri yapan samimi arkadaşım olduğundan en uygun fiyattan yaptı banada istanbul yaş kırk bu arada

Sana bilgileri özel mesajla yolluyorum sogulatırsan sevinirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------

Motoru 30 km kadar test ettim. Rodajda olduğu için 70'i geçmedim ama bir kaç defa gazı açıp hızlanmasına baktım. Beklediğimden iyi çıktı. Galiba motorun rolantisiyle ilgili sorunum var. Motor soğukken çalıştırmak istedim. Önce jigleyi açtım. Motoru çalıştırıp çok az gaz verdim. 10-15 saniye kadar çalıştı sonra stop etti. Tekrar çalıştırdım. Tekrar aynısı oldu. Jigleyi kapayıp denedim bu sefer stop etmeden çalıştı. Anlamadım tam tersi olması gerekmiyor muydu?. Yani jigle açıkken stop etmeyip, jigle kapalıyken çalışmakta zorlanması gerekmiyor muydu? Jigleyi ters mi kullanıyorum acaba? Motor sıcakken denedim birde rolantide çalışmaya devam etti stop etmedi.
Vites geçişlerinde genelde şık şık sorunsuz geçti. Bir kaç defa çat-çut değişik ses çıkardı anlamadım sebebini? Rodajdan olabilir herhalde.
Babama verdim motoru öğretmek için. Daha önce hiç vitesli motosiklet kullanmamıştı. Vitesi 1'e alırken az basmış olcak ki vites tam geçmemiş. N ışığı söndü vitesi 1'e aldı zannettik. Sonra debriyajı yavaş yavaş bıraktı hiçbişey olmadı. Sorun ne anlamaya çalışırken birden vitese geçti ve stop etti. Sonra tekrar denedik tekrar aynısı oldu. Vitesi ben 1'e aldım sorun çıkmadı. Demek tam basmayınca arada kalabiliyor. Çünkü özellikle baktım N ışığı sönmüştü. 750 bakımına girince rolanti ayarını tekrar yaptırım artık.
Sigorta işi içinde pazartesiyi bekliyorum. Sağolsunlar bir çok kişi yardımcı oldu. Pazartesi fiyatlar belli olunca yaptırıcam sigortayı. O zaman buraya yazarım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:57 ----------

Söylemeyi unuttum motorun selesi çok yüksek. Ben zorlanmadım ama babam binerken çok zorlandı ve şikayet etti. Boyunuz 1,75'den kısaysa binerken sorun yaşayabilirsiniz.
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
3.00-17 lastik ölçüsü 90/90 a mı denk geliyor. Hesabı nasıl yapılıyor bilen var mı ?

Metric Alpha Inch
80/90 MH 2.50/2.75
90/90 MJ90 2.75/3.00
100/90 MM90 3.25/3.50
110/90 MN90 3.75/4.00
120/80 N/A 4.25/4.50
120/90 MR90 4.25/4.50
130/90 MT90 5.00/5.10

Bu tablo 90/90 için 2.75/3.00 arasına denk gelir diyor. Her yerde bu şekilde.
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
şu lastik konusuna bi çözüm bulamadık arkadaş. Her sabah kırağı var. motorun hötü başı ayrı oynuyor.

Servis irc dedi. Taktırsam mı taktırmasam mı bilemedim.
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
3.00-17 lastik ölçüsü 90/90 a mı denk geliyor. Hesabı nasıl yapılıyor bilen var mı ?

Metric Alpha Inch
80/90 MH 2.50/2.75
90/90 MJ90 2.75/3.00
100/90 MM90 3.25/3.50
110/90 MN90 3.75/4.00
120/80 N/A 4.25/4.50
120/90 MR90 4.25/4.50
130/90 MT90 5.00/5.10

Bu tablo 90/90 için 2.75/3.00 arasına denk gelir diyor. Her yerde bu şekilde.

Bende de resim şeklinde vardı benzer tablo. Kaydedin bir köşede dursun.

NgXVmQ.jpg
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
şu lastik konusuna bi çözüm bulamadık arkadaş. Her sabah kırağı var. motorun hötü başı ayrı oynuyor.

Servis irc dedi. Taktırsam mı taktırmasam mı bilemedim.

Mitas öneririm. Facebook sayfasında lastiklerinin kauçuk olduğunu yazmışlar fakat tüm lastikleri için mi geçerli bilemiyorum.
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Mitas öneririm. Facebook sayfasında lastiklerinin kauçuk olduğunu yazmışlar fakat tüm lastikleri için mi geçerli bilemiyorum.

Hocam peki hangi ölçüleri tercih edebilirim? Bire bir uyanını bulamıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-lastik-mitas-90-80-17-110-80-17-takim-lastik-215643861/detay

Bunlar uyar mı mesela? Fiyat da uygun gibi.
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Hocam peki hangi ölçüleri tercih edebilirim? Bire bir uyanını bulamıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-lastik-mitas-90-80-17-110-80-17-takim-lastik-215643861/detay

Bunlar uyar mı mesela? Fiyat da uygun gibi.

Açıkçası birkaç seçenek var:

MC25
100/80-17 130/70-17
MC50
100/80-17 110/80-17
MC18
90/80-17 110/80-17

Ben en uygun bunları buldum.
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
Tamam hocam, benim bulduğum linktekiler mc18'miş o halde. 230 lira fiyatı var. Tesekkur ederim bunu da halletmiş olduk.
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
62
Hocam peki hangi ölçüleri tercih edebilirim? Bire bir uyanını bulamıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-lastik-mitas-90-80-17-110-80-17-takim-lastik-215643861/detay

Bunlar uyar mı mesela? Fiyat da uygun gibi.

Daha fiyat araştırmadım fakat sanırım MC25 i tercih edeceğim. Asfalt ağırlıklı yağmur lastiği. Çap bakımından da en uygunu diyebilirim. Hatta 165 inci sayfada MC25 ölçülerindeki Metzeler lastiklerin nasıl durduğuna bakabilirsiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst