3 yıldır (6 oldu) usta usta dolaşan motorum.. Siz olsanız ne yaparsınız?

Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
Sebasti helal olsun, nasıl bir azim nasıl bir bütçe varmış sende.

Motoru ilk ne kadara almıştın? Bu fiyat motorun piyasa fiyatından çok aşağımıydı?

Zararın neresinden dönersen kardır, parça parça sat demiş zaten arkadaşlar.

Allah işini rastgetirsin.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
öpenlerin isimlerini verdim. :)
Motorun parçalarından anlasam zaten bu aklıma gelmiş bir çözüm.

hiç bir motorsiklet kullanıcısın böyle zalimce bir şey yapacağı aklıma gelmemişti. ilk kez motor almadım sonuçta. ben bütün motorcuları dost bilirdim. bu sebeple yaklaşımım ona göre oldu..
Öncelikle geçmiş olsun.Şimdi gelelim konuya;

Hocam sen hangi ülkede yaşıyorsun Allah aşkına? Motorcuları dost mu biliyorsun? Bende bir motosiklet kullanıcısı olarak iddia ediyorum ki motosiklet alım satımıyla uğraşan camianın yüzde 70i yalancı, fırsatçı, üçkağıtçı, hırsız, şerefsiz.

Aç sahibinden'i bak bakalım hiç 80bin km üzeri motor var mı? Varsa kaç tane var. Hiç motor bloğu komple yapıldı veya motor bloğunda sorun var yazan 600cc ve üzeri racing makine bulabilecek misin mesela ??

Bu ülkede 80bin km yi geçen motorlar buhar olup uçuyor, bulut oluyor, yağmurla geri yağıyor, toprakta filizlenip : "25 bin kmde, motoruna anahtar değmemiş, tertemiz" olarak piyasaya geri dönüyor. İsviçreli bilim adamları da yıllardır bu işin sırrını çözmeye uğraşıyor ama nafile. Bizim millet vermez o sırrı :)

Tecrübe dediğin şey hayatta yediğin kazıkların toplamıdır demişler. Yani olumlu yanından bak, uzun ve yorucu yoldan gayet tecrübe sahibi olmuş oldun bu konuda. Bir daha gidip 2. el motosiklet alacakken servise veya ustaya baktırmadan alır mısın alel acele?

Bu saatten sonra ne yapayım dersen sakın o üçkağıtçılar kervanına katılma, motorunun sorunlarını tek tek yaz, bu haliyle ben bunu alır toplar binerim diyen kişiye ölü fiyatına sat kurtul. Belki kendisi yapmak isteyen bu işlerle uğraşan biri bulunur. Ha öyle müşteri bulamazsan da yedek parça olarak sat, zararını azaltmaya bak.

Dahada bu motorla uğraşacak sinirim kalmadı dersen üzerine benzin dök yak, karşısında otur keyif sigarası iç, hiç değilse kafan rahatlar...

Bir daha motor alacakken de şekli veya sesi çok güzel diye atlamadan önce mekaniğine baktır, bütçenin elverdiği en sorunsuz motoru tercih et.

Herkese kazasız günler dilerim.

.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
91
Büyük geçmiş olsun. İnsanlar bunun için bütçelerini zorlayıp 0 motor almaya çalışıyo veya en azından servis geçmişi belli makinelere daha fazla para veriyo.

Birde aldığınız motorun km ve yılını yazarsanız daha bilgilendirici olur.

Hoş o motorlardaki km yede pek güven olmuyo.

evet yaptığım masrafa bakarsak sıfır alabiliyorum.. ama ben klasik amerikan severim..
1994 model 3500 km..
 
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
765
hakim sorduğunda gösterdinmi, hayır göstermedim çünkü yanımda çalıştırdı sürdük gayet sağlıklı idi gidiyordu
ne olduysa 1 gün sonra oldu dersin olur biter, yani sirf bu yuzdenmi çekiniyorsun, ayıplı mal satılmış sana haber verilmeden, sen o ustaları şikayet dilekçende belirt varsın onlar ifade vermesin, ben olsam verirdim hiç 1dk bile beklemeden ama karar senin tabiki..

aynı şekilde söylediğine istinaden,
yeni pulsar aldım 2. el, ilk motorumuda aynı cocukdan aldıydım doktor kendisi, pulsarı götürdük servise
adam dişari çıkıp motora bakma ihtiyacında bile bulunmadı ben biliyom motoru dedi garantisi devam ediyo dedi,
şimdi bende dişarda bozuldum dedim, bak adam kaale alıp bi bakmio bile her ne kadar bilse bile, bildiğinide
bilmiyorum ömründe ilk defa görüştüğüm bir vatandaş, ben niye kafama risk alim dedim, oda gitti ustayla içerde
ne konuştu bilmiyorum geldi, baktı bi çalıştırdı bundan bişi yok dedi,

şimdi ne anladık bu işten? 1 çalıştırmayla herşey anlaşılıyormu, yani bence geç bile olsa mahkemeye verirdim
sonuçda hiç kullanamamışsın bu motoru ve ustalarda derseki evet, bu alet bu şekilde hiç kullanılamaz, ve
şu tarihden itibaren sürekli yatıyor, bunu belgelemelisin sadece sözle bile olur mahkemede bu kadar basit,
gerisi hakimin takdiri, kimse mahkemede ne olup biteceğini bilemez, ön yargılı olmamak lasım..
 
Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
91
Sebasti helal olsun, nasıl bir azim nasıl bir bütçe varmış sende.

Motoru ilk ne kadara almıştın? Bu fiyat motorun piyasa fiyatından çok aşağımıydı?

Zararın neresinden dönersen kardır, parça parça sat demiş zaten arkadaşlar.

Allah işini rastgetirsin.

Motoru piyasa fiyatından %25 ucuza aldım. şuan piyasası 12-15 bin arasında bana maliyeti 20 bini geçti. ebay a parçalayıp koymayı çok düşündüm hatta çok iyi olduğunu iddia eden bir usta dediki iki katı kazanırsın.. bende iyi o zaman sen sat bana normal fiyatını ver kazandığın senin dedim. yoğun olduğunu söyledi..
 
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
765
mahkemede dersin parçaları yurt dişindan sipariş ettik aylar geçti vs o yüzden uzadı, yaptırabilirmiyiz, olurmu usta usta gezerken derken bir dünya zaman ve masraf ettim dersin..

yani senin şüphenmi var olan bitenin ispatlanması konusunda, okadar ustadan elbet biri insafa gelir bulunduğu yerde ifade verir, olmadı ateşlersin 100 200tl gider ifade verir,

bu işin sonunda paranı geri almak var, ve bu yol denenmesi gereken bir yol.
 
Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
91
hakim sorduğunda gösterdinmi, hayır göstermedim çünkü yanımda çalıştırdı sürdük gayet sağlıklı idi gidiyordu
ne olduysa 1 gün sonra oldu dersin olur biter, yani sirf bu yuzdenmi çekiniyorsun, ayıplı mal satılmış sana haber verilmeden, sen o ustaları şikayet dilekçende belirt varsın onlar ifade vermesin, ben olsam verirdim hiç 1dk bile beklemeden ama karar senin tabiki..

aynı şekilde söylediğine istinaden,
yeni pulsar aldım 2. el, ilk motorumuda aynı cocukdan aldıydım doktor kendisi, pulsarı götürdük servise
adam dişari çıkıp motora bakma ihtiyacında bile bulunmadı ben biliyom motoru dedi garantisi devam ediyo dedi,
şimdi bende dişarda bozuldum dedim, bak adam kaale alıp bi bakmio bile her ne kadar bilse bile, bildiğinide
bilmiyorum ömründe ilk defa görüştüğüm bir vatandaş, ben niye kafama risk alim dedim, oda gitti ustayla içerde
ne konuştu bilmiyorum geldi, baktı bi çalıştırdı bundan bişi yok dedi,

şimdi ne anladık bu işten? 1 çalıştırmayla herşey anlaşılıyormu, yani bence geç bile olsa mahkemeye verirdim
sonuçda hiç kullanamamışsın bu motoru ve ustalarda derseki evet, bu alet bu şekilde hiç kullanılamaz, ve
şu tarihden itibaren sürekli yatıyor, bunu belgelemelisin sadece sözle bile olur mahkemede bu kadar basit,
gerisi hakimin takdiri, kimse mahkemede ne olup biteceğini bilemez, ön yargılı olmamak lasım..

kafamı bulandırdın.. :) çok mantıklı şeyler yazıyorsun. bir arkadaşıma avukat arkadaşıma danışayım.. verdiğim nakliye bedelleri bile 3000 i geçti.
 
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
765
dostum bence hiç bekleme neden böyle yaptığını çok iyi anlıyorum seninkisi umut ama
sırf bu iş yüzünden km bile geri alınsa ciddi yaptırımları var, direk alıyorsun paranı geriye.
 
Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
91
mahkemede dersin parçaları yurt dişindan sipariş ettik aylar geçti vs o yüzden uzadı, yaptırabilirmiyiz, olurmu usta usta gezerken derken bir dünya zaman ve masraf ettim dersin..

yani senin şüphenmi var olan bitenin ispatlanması konusunda, okadar ustadan elbet biri insafa gelir bulunduğu yerde ifade verir, olmadı ateşlersin 100 200tl gider ifade verir,

bu işin sonunda paranı geri almak var, ve bu yol denenmesi gereken bir yol.

yo Ramoto Ramazan şahitlik yapar veya Kaynarcadaki Murat usta.. en az iki-üç şahit getirtebilirim..
 
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
765
tamam işte dostum sen şu anda kazandın zaten mahkemeyi bu kadar basit yani, o adamada kol gibi geçirdin şu anda.
senin o aleti alıp bu kadar haşat hale getirme şansın yokki zaten, belli yani açılmış motor kakalanmış sana.

esasında daha ilk ustada senin bu mahkemeyi açman lazımdı, yani usta bu motor açılmış
dediği an ve senin bu durumdan haberin yoksa, hemen o anda tutanak tutup ustanın imzasını alıp
açıcakdın mahkemeyi..
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Kara mizah olmuş. Önce çok güldüm sonra da sana çok üzüldüm. Bu kadar sürünmüşsün bir de mahkemelerde sürünme. Motoru arızalı hali ile satışa çıkart. Piyasasının yarısı fiyatına sat. Sonra şöyle bir altı ay motor yüzü görme. Yazın taksitle kendine sıfır bir motor al. Bu travma anca böyle atlatılır. Birçok ders almış oldun, biraz pahalı olsa da.
 
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,209
mahkeme işleri burada yazıldığı kadar kolay değil, davacı olan taraf yazılı belge-sözleşme göstermediği müddetçe haksız duruma düşecektir.
 
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
765
yazılıda sözlü şahitlerde önemlidir, burada kimsenin bence mahkeme konusunda sözüne itmat etme,
sen o motoru sattığında başkasının ağını alıcaksın nasıl olacak şimdi?
bir avukatla görüş muhakkak ondan sonra ister satarsın, ister parçalar, ister hurda diye trafikden çekersin.. bilmiyorum..
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
07/05/2012 tarihinde TAİ de çalışan bir vatandaştan Kawasaki Vulcan 750 Motoru ulus rüzgarlıda inceleyerek beğendim. Duruşu sesi tam istediğim gibi bir makine olduğu için hiç tereddüt etmedim. Çok acelesi vardı ihtiyaçları vardı. Bende hemen notere gidelim işi halledelim dedim. İşte serüven bundan sonra başladı..

Noterde alım yaptıktan sonra bindim motora eve doğru yol alacaktım fakat duman attığını fark ettim. Daha 1 km gitmiştim ki. Stop etti. Uğraştım çalışmadı. Aradım aldığım vatandaşı bilmem ben abi dedi.. Buda herhalde benim gibi pek anlamayan biri dedim ve en yakın ustaya ulaşarak motoru sevk ettik. Usta Motorun açıldığını ve iyi toplanmadığını söyledi. Biraz yüksek devirde çalışıyordu. Elektrikten kaynaklandığını söyledi yeni sargı alınması gerektiğini belirtti. Yeni sargı aldık derken rahatsız edici çalışmasından dolayı yok abi bu olmadı yeni yaptıracaksın dedi. Gittik yeni yaptırdık. Taktık içinde iyi tornalanmadığı yada sarılmadığı için zarar vermiş (neye nasıl bilmiyorum) orjinalini almam gerektiği ni söylediler. Bu arada zaten ben 1500 tl harcamıştım bile..

Motoru aldığım ve Hakkımı helal etmediğim şahıs ustaya baktırsaydın banane diyerek telefonu kapattı.

Görüntüsüyle güven veren Ankara Gimat ta servisi olan Hızır usta ya götürdüm. 3-5 gün orada gereksizce bekleyince al hayırlı olsun yaptım dedi. 1-2 km gittim sonra tekrar arıza yaptı. Geri Hızır ustaya aldırdık. Motoru açmam gerek dedi. Bu olaylar yaklaşık 3 ay sürdü. 250 TL ödedim. Bende İstanbul Maltepe de Servisi olan yakın arkadaşım Ramoto Ramazan a göndermeye karar verdim.

Ramoto Ramazan a gönderdiğimde motorun akü, ayak debriyaj kolu vb parçalarının eksik olduğu söylendi ve taşıma esnasında stop lambalarının kırıldığı tespit edildi.. önemsemedim çalışsın kolay dedim.

Ramoto Ramazan kendisi iş yeri sahibi yanında çalışan Haluk usta işe koyuldu. Şunun şurası bunun burası derken motoru açtı şu parça ömrü bitmiş şu parça kırılmış şu parça yenilense iyi olur derken ebay la kanka oldum. Bu süreç 2 yılıma ve 2500 tl parama maloldu. En sonunda arkadaşımı arayarak ben motoru aldırmak istiyorum kardeş çok uzadı dediğimde motoru 3-5 parça olarak ve motorunu kolide teslim aldırdım.

İstanbul Kaynarca da Murat ve Süleyman ustanın metnini duyduğum için onlara gönderdim.. oda diğer ustalar gibi vah vah vah tüh tüh tüh ne yapmışlar buna (bir önceki usta için) dierek sen merak etme o kadar güzel olacak ki sürerek getireceğim Ankara ya dedi. Önden acil 3-5 verildi motor 3 hafta içinde toplandı(söylenen) yine eksik parçalar ebay vb yine akü cıvata ampül kablo ıvır zıvır.. elektrik tesisatınıda yenileyelim derken 2-3 bin de 7 ay içinde oraya gitti. Artık durduğu yerde ilerleme sağlamadığı için güler yüzle acilen ne olursa olsun teslim almak istediğimi belirttim. Tek parça halinde Ankara ya getirttim. Her şeyi tamam fakat karbüratöre elini kapatınca çalıştırabilirsin sonra ona bir kapak uydursunlar hiçbir şeyi yok dedi.

Ankara ya motoru getirttim Şaşmaz da Batıkent tarafındaki Hüseyin ustaya götürdüm (nakliye) oda başladı vah vah vah tüh tüh tüh tüh (önceki ustaya kızarak) 1000 tl para istedi 800 e anlaşıp ödeme yaptım.. teslim aldık bindik şaşmazdan yakıt aldık söğütözünde evin önüne geldik durduğumuz anda yağ ve suyu tamamen boşalttı. Aradım Hüseyin usta yı elimden gelen bu dedi.

Sonra İstanbul Kaynarcadaki ustayı aradım olayları anlattım. Vah vah vah tüh tüh tüh diyerek sadece basit bir conra sııntısı olduğunu söyledi. Madem öyle size yeniden göndereyim size zahmet yeniden bir bakın dedim (kerizim keriz..) attım nakliyeye gönderdim oraya.. yine vah vah vah tüh tüh tüh dedikten sonra başladılar 2-3 ay yarın pazartesi Cuma diye bekledim 500 tl de onlara bayılarak ne olursa olsun diyerek yeniden aldım. Ankara ya nakliyeyle getirttim. Ostim de Motorcu Murat ustaya götürdüm vah vah vah tüh tüh tüh ilk bana getirseydin ben Kawasaki servisinde çalıştım dedi. Neyse pişmanlıklar fayda etmez. 1 ayda ancak bakabildi en son başında 2-3 saat beklediğim için motoru çekti uğraştı çalıştırdı. Fakat motor tek subap çalışıyordu. Ha bu arada akü vb türü malzemeler yine eksikti. Neyse siboplarının çok kötü olduğunu söyleyerek değişlştirdi. Ben karbüratörde arıza olduğunu sözylediklerini belirterek geçmişini anlattım. Yeni karbüratör alalım dedi. Bende artık tükenmiştim.
Ankara Polatlı da Kemal usta var. Motoru oraya götürmeye karar verdim. Bu arada değiştirdiği çin malı siboplar için 100 tl Ostim deki Murat ustaya ödeme yaptım.

Murat usta vah vah vah tüh tüh tüh ten sonra inceleme yaptı abi bu motor kurcalanmış karbüratörde sorun yok tek subap çalışıyor ben yapamam dedi.

Şuan Motor Polatlı OSB de savunma sanayi işi yapan firmamızda 30/11/2015 tarihinde getirilerek istirahate alınmıştır.

Siz Olsanız ne yaparsınız?

Altın elbiseli adam'ın ustası levent usta'ya motoru götürürdüm.

http://www.tubiba.com/teknisyen-oto

Motor sökme toplama videoları da ahanda burada:

https://www.youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs

Eğer çok yoğun ise Levent usta'nın tavsiye ettiği bir motor ustasına götürürdüm.

Sorununuza gelince...

Gözümle gördüm motorun silindir yüzeyi haritaya dönmüş. Honlama falan da kurtarmaz bayağı derin çizikler var. Adam aldı eline matkabı taktı ucuna tel fırçalı başlığı...

Bu sözde ustalar böyle...

Yukarıda linkini verdiğim videoda da arada anlatıyorlar yapılan çakallıkları Örneğin krank yatağı yerine gazoz kapağı kullananlar... (şaka değil gerçek, o kadar cahiller işte)

Neyse yaptır ve bin bence. Videoda gördüğüm kadarıyla Levent Usta işinin ehli bir adam. AEA'nın da güvendiği bir usta.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
91
Öncelikle geçmiş olsun.Şimdi gelelim konuya;

Hocam sen hangi ülkede yaşıyorsun Allah aşkına? Motorcuları dost mu biliyorsun? Bende bir motosiklet kullanıcısı olarak iddia ediyorum ki motosiklet alım satımıyla uğraşan camianın yüzde 70i yalancı, fırsatçı, üçkağıtçı, hırsız, şerefsiz.

Aç sahibinden'i bak bakalım hiç 80bin km üzeri motor var mı? Varsa kaç tane var. Hiç motor bloğu komple yapıldı veya motor bloğunda sorun var yazan 600cc ve üzeri racing makine bulabilecek misin mesela ??

Bu ülkede 80bin km yi geçen motorlar buhar olup uçuyor, bulut oluyor, yağmurla geri yağıyor, toprakta filizlenip : "25 bin kmde, motoruna anahtar değmemiş, tertemiz" olarak piyasaya geri dönüyor. İsviçreli bilim adamları da yıllardır bu işin sırrını çözmeye uğraşıyor ama nafile. Bizim millet vermez o sırrı :)

Tecrübe dediğin şey hayatta yediğin kazıkların toplamıdır demişler. Yani olumlu yanından bak, uzun ve yorucu yoldan gayet tecrübe sahibi olmuş oldun bu konuda. Bir daha gidip 2. el motosiklet alacakken servise veya ustaya baktırmadan alır mısın alel acele?

Bu saatten sonra ne yapayım dersen sakın o üçkağıtçılar kervanına katılma, motorunun sorunlarını tek tek yaz, bu haliyle ben bunu alır toplar binerim diyen kişiye ölü fiyatına sat kurtul. Belki kendisi yapmak isteyen bu işlerle uğraşan biri bulunur. Ha öyle müşteri bulamazsan da yedek parça olarak sat, zararını azaltmaya bak.

Dahada bu motorla uğraşacak sinirim kalmadı dersen üzerine benzin dök yak, karşısında otur keyif sigarası iç, hiç değilse kafan rahatlar...

Bir daha motor alacakken de şekli veya sesi çok güzel diye atlamadan önce mekaniğine baktır, bütçenin elverdiği en sorunsuz motoru tercih et.

Herkese kazasız günler dilerim.

.

Öncelikle yazıdıklarınıdan dolayı çok teşekkür ederim.. iyi niyeti aptallık olarak gören bir dünyada yaşıyoruz malesef.. araç alırken kontrol ettiriyorum satarken derdini anlatıyorum. evet haklısın o motordan sonra 3 motor geldi geçti kontrol ettirdiğim için zarar görmedim.. buraya yazdıklarımıda ölü fiyatına bu bilgileride yazarak satışa koyacağım. alan arkadaş küfür etmesin diye.. kimlerle tanıştıysa motor bütün ustaların telefonunu vereceğim ne yaptıklarını anlatsınlar diye.. balyozla parçalamak aklıma hep geldi. fakat kıyamadım. :( aramızda bir bağ oluştu kader ortağıyız diye içim acıdı..

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------

Altın elbiseli adam'ın ustası levent usta'ya motoru götürürdüm.

http://www.tubiba.com/teknisyen-oto

Motor sökme toplama videoları da ahanda burada:

https://www.youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs
https://www.youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs[/url]

Eğer çok yoğun ise Levent usta'nın tavsiye ettiği bir motor ustasına götürürdüm.

Sorununuza gelince...

Gözümle gördüm motorun silindir yüzeyi haritaya dönmüş. Honlama falan da kurtarmaz bayağı derin çizikler var. Adam aldı eline matkabı taktı ucuna tel fırçalı başlığı...

Bu sözde ustalar böyle...

Yukarıda linkini verdiğim videoda da arada anlatıyorlar yapılan çakallıkları Örneğin krank yatağı yerine gazoz kapağı kullananlar... (şaka değil gerçek, o kadar cahiller işte)

Neyse yaptır ve bin bence. Videoda gördüğüm kadarıyla Levent Usta işinin ehli bir adam. AEA'nın da güvendiği bir usta." width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------

tamam işte dostum sen şu anda kazandın zaten mahkemeyi bu kadar basit yani, o adamada kol gibi geçirdin şu anda.
senin o aleti alıp bu kadar haşat hale getirme şansın yokki zaten, belli yani açılmış motor kakalanmış sana.

esasında daha ilk ustada senin bu mahkemeyi açman lazımdı, yani usta bu motor açılmış
dediği an ve senin bu durumdan haberin yoksa, hemen o anda tutanak tutup ustanın imzasını alıp
açıcakdın mahkemeyi..

evet ilk ustada yapsaydım mahkeme daha kolay ve mantıklı olurdu. şimdi uzun ve muallak bir süreç çıkıyor karşıma.." width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Mahkemeden sonuç alınması imkansız.

Ya sağlam bir tamirci bulunacak. Mutlaka vardır.
Ya komple motor alınacak.
Yada motor bu haliyle satılacak.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Geçmiş olsun, artık olan olmuş.

vakit, yer ve heves var ise söküp yavaş yavaş kendiniz yapmaya çalışın. Bu işlerden anlayan bir arkadaş olmazsa olmazdır, hele ki günümüzde youtube da her türlü işlem video ile anlatılmakta iken denemekte fayda var.

olur da motoru yürütmeyi başarırsan alacağın keyif paha biçilemez olur.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
801
Abiciğim ne çekmişsin öyle yahu okurken daraldım,satan sahtekar,tamircisi sahtekar,yargıcı,savcısı sahtekar,milletin kanına işlemiş sanki.

Allah yardım etsin ne diyeyim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst