3 yıldır (6 oldu) usta usta dolaşan motorum.. Siz olsanız ne yaparsınız?

Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
91
Geçmiş olsun, artık olan olmuş.

vakit, yer ve heves var ise söküp yavaş yavaş kendiniz yapmaya çalışın. Bu işlerden anlayan bir arkadaş olmazsa olmazdır, hele ki günümüzde youtube da her türlü işlem video ile anlatılmakta iken denemekte fayda var.

olur da motoru yürütmeyi başarırsan alacağın keyif paha biçilemez olur.
fazlasıyla yerim var.. sonuçta fabrika burası torna cnc hepsi var.. ama vakit yok.. motorsiklettende anlayen biri yok..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

Abiciğim ne çekmişsin öyle yahu okurken daraldım,satan sahtekar,tamircisi sahtekar,yargıcı,savcısı sahtekar,milletin kanına işlemiş sanki.

Allah yardım etsin ne diyeyim.

Amin.. eyvallah.. ama içimi döktüm rahatladım.. :)
 
Katılım
24 Mar 2006
Mesajlar
395
Yetkili Kawasaki servisine gidip durumunuzu anlatın. Onlar yaptı yaptı, yapamadı motoru -sorunlarını söyleyerek- satışa koyun. Harcadığınız zaman, para, emek vs. için de "sağlık olsun" deyip olumlu tarafından bakmaya çalışın. Yaşadığınız bu şey bundan sonraki motor hayatınız ve sizin için çok pozitif bir tecrübe olmuş oluyor aslında. Ben de bu ayarda olmasa da benzer bir konumdayım. Sizin konunuzu okuyunca rahatladım ve "millet neler yaşıyor ya" oldum hatta biraz :] Sizden kötü durumda olan insanları da siz düşünün mesela. Arabası, evi vs. sele kapılıp giden, çok çok daha beter şeyler yaşayanlar mevcut bu hayatta. O yönden bakın olaya. Biraz daha rahatlayacaksınız eminim. Benim diyebileceklerim bu kadar. Umarım kısa sürede sorununuzu giderebilirsiniz. Geçmiş olsun.
 
Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
91
Yetkili Kawasaki servisine gidip durumunuzu anlatın. Onlar yaptı yaptı, yapamadı motoru -sorunlarını söyleyerek- satışa koyun. Harcadığınız zaman, para, emek vs. için de "sağlık olsun" deyip olumlu tarafından bakmaya çalışın. Yaşadığınız bu şey bundan sonraki motor hayatınız ve sizin için çok pozitif bir tecrübe olmuş oluyor aslında. Ben de bu ayarda olmasa da benzer bir konumdayım. Sizin konunuzu okuyunca rahatladım ve "millet neler yaşıyor ya" oldum hatta biraz :] Sizden kötü durumda olan insanları da siz düşünün mesela. Arabası, evi vs. sele kapılıp giden, çok çok daha beter şeyler yaşayanlar mevcut bu hayatta. O yönden bakın olaya. Biraz daha rahatlayacaksınız eminim. Benim diyebileceklerim bu kadar. Umarım kısa sürede sorununuzu giderebilirsiniz. Geçmiş olsun.

haklısınız bunada şükür demek lazım.. Allah kaza bela vermesin.. gerisi geçer gider..
bu arada servise gidersem sanırım bi 5-10 isterler.. yani normal tamirciler 2-3 istiyorsa onlarında en az isteyecekleri rakam budur..
 
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
434
Kara mizah olmuş. Önce çok güldüm sonra da sana çok üzüldüm. Bu kadar sürünmüşsün bir de mahkemelerde sürünme. Motoru arızalı hali ile satışa çıkart. Piyasasının yarısı fiyatına sat. Sonra şöyle bir altı ay motor yüzü görme. Yazın taksitle kendine sıfır bir motor al. Bu travma anca böyle atlatılır. Birçok ders almış oldun, biraz pahalı olsa da.

Katılıyorum. Bir de mahkemelerde sürünme.
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
545
önccelikle gercekten gecmiş olsun...
senin yerinde olsam söle bir yola giderdim. Yetkili bir servisine gidip ekspertiz ve cıkan maliyet hesabı isterdim.. bu makinayı yaparsanız nekadara mal olur ben bunu yaptırmak istiyorum dersen muhtemelen kucuk bir servis ücreti vererek sana maliyet ve ekspertiz cıkartırlar..
ondan sonra da işine geliyorsa yaptırırsın işine gelmiyorsa da motosikleti satarrsın ve cıkan ekspertiz de alıcı icin bir guvence olur..
 
Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
91
önccelikle gercekten gecmiş olsun...
senin yerinde olsam söle bir yola giderdim. Yetkili bir servisine gidip ekspertiz ve cıkan maliyet hesabı isterdim.. bu makinayı yaparsanız nekadara mal olur ben bunu yaptırmak istiyorum dersen muhtemelen kucuk bir servis ücreti vererek sana maliyet ve ekspertiz cıkartırlar..
ondan sonra da işine geliyorsa yaptırırsın işine gelmiyorsa da motosikleti satarrsın ve cıkan ekspertiz de alıcı icin bir guvence olur..

çok mantıklı geldi bu öneri..
kısa zamanda Ankara Ulusan a götürüp ekspertiz yaptıracağım. 2000 üzeri isterse, sinirlenip çıkacağım..:)
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
çok mantıklı geldi bu öneri..
kısa zamanda Ankara Ulusan a götürüp ekspertiz yaptıracağım. 2000 üzeri isterse, sinirlenip çıkacağım..:)

Yetkili servis de gayet mantıklı olacaktır. Ancak uygun fiyatlı olması ihtimali az. Zaten insanların güvendiği, rağbet ettiği diğer ustalar da yetkili servislere yakın ücretler alıyor. En azından benim gittiğim usta (Başkent Motor) öyle.

Fiyat tahmini hakkında bir ön bilgi olması açısından burada belirtmek isterim. Motor bloğuyla ilgili yapılacak işlerde önceden fiyat tahmini biraz zor olabiliyor. Motor neticede kapalı kutu. Açılıp bakılıyor. Açıldığı zaman ne olacağı belli oluyor. Araba motorları da bu şekilde. Yağ yakan bir arabaya motor yaptırdık. Çok güvendiğimiz bizi asla yarı yolda bırakmayan bir usta. Açık açık söyledi. BU iş kapalı kutu açılacak, bakılacak. Ne gerektiği ve fiyatı ancak o zaman belli olacak. O yüzden ben motor bloğuyla iş yapacak adamın önceden kesin bir fiyat verip onu tutturacak şekilde iş yapmasına pek güvenmem de istemem de. O yüzden alacağınız fiyatların kaba bir tahmin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurmalısınız. Motor açılıp saçılınca neyin ne olduğu belli olur.

Bu arada 2000 TL çok iyimser bir tahmin gibi. Sadece sekman seti değişimi için alınacak ücretin bile onun dolaylarında olacağını tahmin ediyorum.

Ulusan'ın alternatifleri, Başkent Motor (Metin Usta) ve MotoMekanik (sahibi Ömürcan Koramaz, ustası eskiden Ulusan'da çalışmış olan Murat Usta) olabilir.
 
Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
91
Yetkili servis de gayet mantıklı olacaktır. Ancak uygun fiyatlı olması ihtimali az. Zaten insanların güvendiği, rağbet ettiği diğer ustalar da yetkili servislere yakın ücretler alıyor. En azından benim gittiğim usta (Başkent Motor) öyle.

Fiyat tahmini hakkında bir ön bilgi olması açısından burada belirtmek isterim. Motor bloğuyla ilgili yapılacak işlerde önceden fiyat tahmini biraz zor olabiliyor. Motor neticede kapalı kutu. Açılıp bakılıyor. Açıldığı zaman ne olacağı belli oluyor. Araba motorları da bu şekilde. Yağ yakan bir arabaya motor yaptırdık. Çok güvendiğimiz bizi asla yarı yolda bırakmayan bir usta. Açık açık söyledi. BU iş kapalı kutu açılacak, bakılacak. Ne gerektiği ve fiyatı ancak o zaman belli olacak. O yüzden ben motor bloğuyla iş yapacak adamın önceden kesin bir fiyat verip onu tutturacak şekilde iş yapmasına pek güvenmem de istemem de. O yüzden alacağınız fiyatların kaba bir tahmin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurmalısınız. Motor açılıp saçılınca neyin ne olduğu belli olur.

Bu arada 2000 TL çok iyimser bir tahmin gibi. Sadece sekman seti değişimi için alınacak ücretin bile onun dolaylarında olacağını tahmin ediyorum.

Ulusan'ın alternatifleri, Başkent Motor (Metin Usta) ve MotoMekanik (sahibi Ömürcan Koramaz, ustası eskiden Ulusan'da çalışmış olan Murat Usta) olabilir.

Murat usta Ostim deki ise oraya gitti motor. arızayı dahi tespit etmek için 1 ay bekledi.. en sonunda hımm dedi.. yani uğraşmak istemedi..
Başkent Motor Metin usta ya şansımı deneyeyim..
teşekkürler..
 
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
240
Geçmiş olsun çok sikintili süreç geçirmişsiniz zarara bakmayip motoru adam edip satmak en mantiklisi yada kullanmak.
Parça parça satmak büyük zarar.
 
Katılım
22 Haz 2015
Mesajlar
91
Geçmiş olsun çok sikintili süreç geçirmişsiniz zarara bakmayip motoru adam edip satmak en mantiklisi yada kullanmak.
Parça parça satmak büyük zarar.

ya üstad yaparım deyipte hiç yapan olmadı :) benim amacım hep yaptırmak ve binmekti.. yapılsa binerim çok güzel bir motor.. ama yaparım diyen başka bir yerini bozuyor..
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
gayet sabırlı ve iyi niyetli bir arkadaşsın piyasadan hatta kendi yetiştirdiğim ustadan kazık yemiş biri olarak garaj ı kurdum garajın kuruluş gayesi kendin boz kendin yap mantıgı bir .çok arkadaşımız en az bakımını kendi yapmayı ögrendi.Hatta bazıları motorunu zevk için söküp dagıtıp toplamayıda ögrendi.
bazı arkadaşlar resmi servis diyor Şu anda oglumun motoru garantili resmi serviste bir aydır yatıyor yaptık diye verdiler 2000 tl para aldılar 5 km sonra aynı arıza dan geri girdi servise.mootor aprilla svr 850 otamatik sııfırı 56000 tl.servis müdürünü aradıgımda abi motor 2 ci pistonu yag sekmanında sıkıntı var zannediyoruz parça yok elimizde söküyoruz dedi.
bende bi güzel fırçaladım adam beyazlaştı sonra morrardı.mot0run önce aküsünü ölçün sonra conjoktörü ve startörü kontrol edindedim.arıza conjoktörde çıktı müdür bey abi her müşteri senin gibi olsa diyor.
ve malesef bu parça bende yok italyadan istiyecegiz buda en az 30 gün demek .sen siparişini ver bozuk parçayıda ver ben yapayım sen gelen parcayıda bana ver dedim hafta sonu motor çıkacak ama benim yaptırdıgım parçayla.
yazdıklarımdan çıkarılacak ders tamir edecegin veya servisini tanıdıgın motora bineceksin tavsiyem.istersen ara beni yardımcı olurum 5322124353
 
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
162
motosıklet alıcam ve 3 sene gececek hala bınememıs olucam, saka gıbı, keşke alırken baktırsaydınız, acele bile olduysa ilk kawasaki servisine goturseydınız, everything is like a joke.
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
2,248
gayet sabırlı ve iyi niyetli bir arkadaşsın piyasadan hatta kendi yetiştirdiğim ustadan kazık yemiş biri olarak garaj ı kurdum garajın kuruluş gayesi kendin boz kendin yap mantıgı bir .çok arkadaşımız en az bakımını kendi yapmayı ögrendi.Hatta bazıları motorunu zevk için söküp dagıtıp toplamayıda ögrendi.
bazı arkadaşlar resmi servis diyor Şu anda oglumun motoru garantili resmi serviste bir aydır yatıyor yaptık diye verdiler 2000 tl para aldılar 5 km sonra aynı arıza dan geri girdi servise.mootor aprilla svr 850 otamatik sııfırı 56000 tl.servis müdürünü aradıgımda abi motor 2 ci pistonu yag sekmanında sıkıntı var zannediyoruz parça yok elimizde söküyoruz dedi.
bende bi güzel fırçaladım adam beyazlaştı sonra morrardı.mot0run önce aküsünü ölçün sonra conjoktörü ve startörü kontrol edindedim.arıza conjoktörde çıktı müdür bey abi her müşteri senin gibi olsa diyor.
ve malesef bu parça bende yok italyadan istiyecegiz buda en az 30 gün demek .sen siparişini ver bozuk parçayıda ver ben yapayım sen gelen parcayıda bana ver dedim hafta sonu motor çıkacak ama benim yaptırdıgım parçayla.
yazdıklarımdan çıkarılacak ders tamir edecegin veya servisini tanıdıgın motora bineceksin tavsiyem.istersen ara beni yardımcı olurum 5322124353

Garaj ın bir sitesi yada sosyal ağlarda grubu falan varmıdır? Çok severim böyle olayları. Elinize aklınıza sağlık.
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Baştan sona okudum. Gerçekten çok can sıkıcı, üzücü bir durum. O kadar uğraş sonucu bir şey elde edememek, yenilmişlik hissi de cabası. Keşke ilk arıza yaptığında yabancı forumlarda konuyu araştırsaydınız. Yabancı forumlar bizim yerli forumlar gibi değil, bir çok soruya doğru ve doyurucu cevap alıyorsunuz. oradan edindiğiniz bilgi ve tecrübeyle işe başlasaydınız sorun ilk baştan çözülebilirdi.
Aynı olay benim aracın başına geldiğinde; yetkili servis 1 hafta uğraştı, yapamadılar, sonra komple elektrik tesisatını değiştirmeye kalktılar vb.vb. internetten araştırdım, yabancı forumları dolaştım ve edindiğim bilgi sonucu sanayiye aracı götürerek 5 dakika da işi hallettim. Sonra servise giderek onlara bir güzel saygılarımı sundum.
Umarım verdiğiniz karar sizin için en doğru karar olur.
 
Katılım
28 Kas 2015
Mesajlar
168
Hocam seni çok iyi anlıyorum ilk olarak suç senin... Şimdi benim başıma gelen bir olayı anlatmak istiyorum çok düzgün 2000 model focus arabam vardı kredi felan derken dişten tırnaktan artırdık eşimle onu almak için. Sonra bende bir bmw aşkı oluştu aradım taradım bir galeride (izmir Hakel galeri) bir bmw buldum adam sıfır sorun dedi dedim ekspertiz e sokucam buyur kardeşim al götür git dedi arabayla gezdim falan dedi al ekspertiz yaptır arabayı dedim gerek yok fazla uzatmayalım aldım aracı gittim kredi çektim her şey bitti arabayı ufaktan bakım yaptırmak için sanayi ye girdim ustanın suratı ceset görmüş gibi oldu araba haşat neyse adam geri gittim anlattım beni sallayıcısı ( bu gün git yarın gel) konuştu eyvallah dedim 7 binliralık zarar ile sattım elimdeki araba gitti kredi cabası eşim ve çocuğumun rızkı gitti araba almadım sonra elhamdülillah deyim devam ettim şuan çok iyi ve modeli bir otomobilim nasip olursa martta da xj600 diversion almayı planlıyorum uzun lafın kısası arkana değil önüne bak para biriktir asla ve asla bir şeyi anlayan birine göstermeden alma. Uzun oldu sıktıysam özürdilerim
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Bence aea motorlarını yapan adama git.motoru bırak,geçmişi anlat
Motoru incelesin yaparım derse fiyatta anlaş ama motor yürümeden kuruş vermem de.kendine güveniyorsa yapar zaten,öpmek isteyen biri ise vazgeçer..
 
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
1,748
Garaj ın bir sitesi yada sosyal ağlarda grubu falan varmıdır? Çok severim böyle olayları. Elinize aklınıza sağlık.

Kaya Abi ile bizzat tanıştım, gayet babacan bir insan. Yeri Üsküdar Harem'de. Kendine özel mesaj atın hızlıca geri dönüş yapar. Buradaki pek çok motosiklet kullanıcısı arkadaşın tanışması gereken biri olduğunu düşünüyorum.

https://www.facebook.com/groups/haremgaraj/ sayfasından da ulaşabilirsiniz.
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Servise güvenme ben güvendim hem 5 yıllık arkadaşlık bozuldu heem de neyse . 96 model vn 800 topladım istediğini sor burdan cevaplarım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst