Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Eki 2013
Mesajlar
52
Forum daş lar bugun istanbul maslak konustugum bir honda forza 300 sahibi abi den aldigim bilgiyi sizle paylasmak isterim. Aralik ve yeni yil da 2x zam. Bekleniuor mus tum motorsiklet modellerinde. Bende 2016 yi bekleyenler den dim bir drift sahibi olmak icin keza 150lik seriyi bekliyordum biraz da ama bu durum biraz acele etmeme sebep olcak gibi
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Forum daş lar bugun istanbul maslak konustugum bir honda forza 300 sahibi abi den aldigim bilgiyi sizle paylasmak isterim. Aralik ve yeni yil da 2x zam. Bekleniuor mus tum motorsiklet modellerinde. Bende 2016 yi bekleyenler den dim bir drift sahibi olmak icin keza 150lik seriyi bekliyordum biraz da ama bu durum biraz acele etmeme sebep olcak gibi

keklemişler seni, öyle bir şey olamaz.
 
Katılım
21 Kas 2015
Mesajlar
3
herkese slm öncelikle.aranıza yeni katılıyorum.kısmetse ptesi ilk motorumu alıyorum.anlaşılacağı gibi 125 mh drfit alıcam.
sormak istediğim,ilk kez motor alıyorum ve bayisinden.bilmek istediğim bayiden alırken özellikle nelere dikkat etmem gerekiyor.fiyatla ilgili ne gibi bilgi edinmem gerekiyor.aldıktan sonra nasıl bir prosedür uygulanıyor.tabiri caizse sıfır bilgideyim.sizden bilgi istiyorum ona göre bayiyi arayıp motoru ayırtacağım :)
 
Katılım
18 Ocak 2015
Mesajlar
129
herkese merhabalar benim sıkıntım motorun gitmesinden yana sıkıntım yok bana gidişide hızlanmasıda yetiyor artıyor bile benim sıkıntım frenler bu frenleri daha güçlendirebilirmiyiz birde kışın teker psi kaç yapıyorsunuz ben önü 30 arkayı 32 yapıyorum kaç olmalı sadete gelecek olursa bu frenler açıkcası bugun bindiğimde bir farklı geldi ve tutmadı gibi yani iki kez duramadığımı hissettim büyük ihtmal fren yapmayı ben beceremiyorum ama ön fren ortadan sonra kavrıyor bunları güçlendirmenin yolu varmıdır?
 
Katılım
22 Eyl 2015
Mesajlar
4
dostum geçenlerde ön fren balatamı değiştirdim bende ,önceden aynı senin gibi ortada fren tutuyordu,balatayı değiştirince yukarda tutmaya başladı
ancak frenlemede pekde bişey değişmedi,yinede arka frenle kombineli kulanınca yeterli bi frenlemesi var bence
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Fren balatasını değiştirmenin alta üste etkisi olmaz gençler, kampana fren değil bu, hidrolik aradaki farkı tolere eder nasıl olsa.

MH 125 drfitin genel olarak fren sıkıntısı var. Ön fren merkezi, fren borusu ve alt fren merkezinin değişmesi lazım. Daha kaliteli daha güçlü bir kaliper ile en azından. KAliteli bir lastik ve kombine fren uygulayarak idare edeceksiniz, başka yolu yok.
 
Katılım
22 Eyl 2015
Mesajlar
4
Eğer çıkan balatan böyleyse emin ol değişir alt üst olayı ,yalan mı söylüyoruz anlamadimki ,yeni taktiğin balata hidrodiligi diğerine gore daha geriye yiteceği için fren.manetinde frenin tuttugu noktada değişme yapar
o9LJ3o.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
16 Kas 2015
Mesajlar
31
arkadaşla aynı sorun bende de var .sıcak soğuk hiç farketmiyor motor bi anda boşa düşüyor ve gaz verince istop ediyor. Neden olabilir bilgisi olan yardımcı olsun ..

Hocam motor sıfır oldugu için daha yeni yeni açılıyor bi 900 1000 olsun öyle bi sorun kalmaz rodajıda güzelce yapın tmm
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Hocam motor sıfır oldugu için daha yeni yeni açılıyor bi 900 1000 olsun öyle bi sorun kalmaz rodajıda güzelce yapın tmm

hocam benim motor sıfır değil 20.000 km de şuan, bi haftadır istop etmiyor ama bakalım ilerde ne olur belli olmaz

Arkadaşlar şunu sorcam bende ön arka michelene lastik var biraz havası inmiş galiba tekerleri ,hava seviyesi kaç olmalı bilen varmı ?
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Fren borusu içerisindeki hidrolik miktarı değişmeyeceği için frenin nerede kavradığı da değişmeyecektir. Kalın balata takarsan fazla yağ ön fren manetinin oradaki küçük havuzda toplanacaktır. Fren borusu içerisindeki yağ miktarı aynı kalacaktır.
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Ben motoru alalı 1 ay ve 600 km oldu hiçbirşeyine baktırmadım aldığım gibi kullanıyorum değiştirmem veya baktırmam gereken yer varmıdır ?
motoru 20 dk dan fazla kullanınca sol el parmaklarım agrıyor sizdede oluyomu ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------

20.000 de almıştım şuan 20.600 de ufak tefek sıkıntılar dışında bi sorun yok ,motordan hiç anlamam ama iyi bakılırsa uzun süre dayanacak bir motora benziyor. çok soğukta veya fazla ısınınca istop etmesinin nedeni karbüratördendir dediler ve genel bakım için 100 tl istediler ilk fırsatta elden geçirtecem motoru
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Kas 2015
Mesajlar
6
S.a arkadaslar öncelikle bı sorum var ben motorumu yenı aldım 2300 km felan oldu bakımları kendım yapıyorum motoru 1 aydır felan kullanamadım şimdi bugun kullandım hava soguk diyemi bilmiyorum normalde tekde çalışır fakat marş butonuna biraz basılı tutunca calışıyor umarım sorun yoktur tecrubesi olan varsa yazsın lütfen ve motoru sürmeden önce 3 dakika felan ısıtıyorum

Bu arada eren bey bence servise kesinlikle gitmeyin benim mtor bilgim iyi degildi fakat etrafımdaki kuryeci tanıdıklarım vardı motorum bakımı onlar yaptı ve banada ögretti servis onlardan önce bakım yapmıştı fakat üzülerek söylüyorum kazıklanmışım parasal olarak degil motoru bakım yapıyoruz diyorlar ama yagı kötu koymuslar vidalar sıkılmamıs gaz boslugum cok bir sürü eksik çıktı yani düzelttik ama size tavsiyem zaten ikinci el almışsınız KESİNLİKLE SERVİSE GİTMEYİN bence motorunuzun bakımlarını genel olarak kendiniz yapabilirsiniz
Öncelikle yeni hava filtresi almanızı öneririm kendiniz degişebilirsiniz çok basit videolarıda var sonra yag degişimi kesinlikle lazım ziniciri yaglama bunları kesin yapın birde benzin filtresi var benzin muslugunun üst kısmında yanmaz bir temizliyici ile onuda temizleyin sonra herhangibir sorun varsa yazın yardımcı olmaya çalışırım iyi günler
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Zincir yağlama ile yağ değişimini hallederim ama filtre değiştirme konusunda hiç bilgim yok motora hasar verme ihtimalim varmıdır yoksa basit bir işlemmi, eğer öyleyse boşuna işçilik parası vermiyim

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------

Bu arada bende kullanmadan önce yaklaşık 2 dk ısıtıyorum ilk zamanlar ısıtmıyordum yolun ortasında istop ediyordu
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Zincir yağlama ile yağ değişimini hallederim ama filtre değiştirme konusunda hiç bilgim yok motora hasar verme ihtimalim varmıdır yoksa basit bir işlemmi, eğer öyleyse boşuna işçilik parası vermiyim

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------

Bu arada bende kullanmadan önce yaklaşık 2 dk ısıtıyorum ilk zamanlar ısıtmıyordum yolun ortasında istop ediyordu

driftte filtre yok sadece tapayı çıkardığın yerde tel süzgeç var ve tapada mıknatıs var onları temizle nasıl çıktı ise aynı şekilde monte et bitti gitti.
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
driftte filtre yok sadece tapayı çıkardığın yerde tel süzgeç var ve tapada mıknatıs var onları temizle nasıl çıktı ise aynı şekilde monte et bitti gitti.

Tapa ? :) kusura bakmayın bu konuda cahilim biraz :)

geçen hafta tamirciye götürdüğümde yağ filtresi hava filtresi değişiriz felan dedi adam
 
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,576
Ben motoru alalı 1 ay ve 600 km oldu hiçbirşeyine baktırmadım aldığım gibi kullanıyorum değiştirmem veya baktırmam gereken yer varmıdır ?
motoru 20 dk dan fazla kullanınca sol el parmaklarım agrıyor sizdede oluyomu ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------

20.000 de almıştım şuan 20.600 de ufak tefek sıkıntılar dışında bi sorun yok ,motordan hiç anlamam ama iyi bakılırsa uzun süre dayanacak bir motora benziyor. çok soğukta veya fazla ısınınca istop etmesinin nedeni karbüratördendir dediler ve genel bakım için 100 tl istediler ilk fırsatta elden geçirtecem motoru

30 - 40 liraya en kral yağı alırsın. Bakım budur, gerisini sen sor ben söylerim. Ufak ufak tüm bakımlarını yaparız. Paranı kaptırma kimseye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------

Tapa ? :) kusura bakmayın bu konuda cahilim biraz :)

geçen hafta tamirciye götürdüğümde yağ filtresi hava filtresi değişiriz felan dedi adam

Driftte yap filteri yok, hava filtresini değiştirmeye gerek yok.

Hava filtresini söküp beyaz sabunla yıkayıp kurutup yerine tak, tamamdır. :)

Koltuğu kaldır, sol taraftaki plastik 3gen kapağı çıkar, bir delik var orada. Etrafında 3 yada 4 tane yıldız tornavida ile açılacak vida var. O vidaları sök, eline hava filtresi dedikleri sünger gelecek. Eve çık, yıka kurut geri getir tak. Motora zarar verme ihtimalin yok.


Servis sana litresi kırk liralık yağ koymaz, koyabileceği en ucuz yağı koyar ki karı çok olsun. Bu yüzden en dandik yağı koyar. Motul 5100 serisi 10-40 yada 15-50 al. Motorun en altında, asfalta bakan kısmında bir tane 17 anahtarla açılacak büyük vida var, o vidayı saat yönünün tersine doğru çevirerek sök. Motorun içindeki pis yağ dökülecek, Motoru ileri geri, sağa sola salla. Tüm yağ boşalsın. Bu esnada motoru çalıştırma ve marşa basma. Sonra o söktüğün vidayı geri tak, el ayarı ile sık. Ayak marşının olduğu pedalın hemen yanında plastik bir tıpa var, o tıpayı aç, bir defter sayfasını külah seklinde kıvır, ince ucunu o deliğe sok, bu külahı kullanarak yeni aldığın 1 litre yağı boşalt gitsin. :mrgreen:

Al sana en kral bakım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst