Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
577
Arkadaşlar bazen vites geçişlerinde kütürt diye ses geliyor ve çok yavaşken 2.viteste kalkınca yine bi kütürdeme oluyor neden olabilir ?

2ci viteste kalkarsan yaoabilir normaldir sanirim tak diye bi ses geliyor kavramada cunku 2ci viteste oldugu icin birde bazen 1.ci vitesle 2ci vites arasi ses yapabiliyo bendede yapiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------

Anladım öyle yapıyım ama önce deponun fullenmesi lazım onun içinde para :cherry: ne kadara fulleniyo 70 felanmı

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

3 ay önce motoru alsam size bir sürü resim atarım diyodum buyrun :)

iyice alıştım ben bu canavara :cherry:

http://imageshack.com/a/img903/4557/BhoyXB.jpg

Ben dun 60 liraya fulledim pompaciyada bagli biraz bazen duz hesap yapiyo doldururken dikkat et tam agzina kadar doldurmuyo kimileri
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
2ci viteste kalkarsan yaoabilir normaldir sanirim tak diye bi ses geliyor kavramada cunku 2ci viteste oldugu icin birde bazen 1.ci vitesle 2ci vites arasi ses yapabiliyo bendede yapiyor

duruyoken 2.de kalkmıyorum tabi ama trafikte giderken çok yavaşlayınca 3 den 2 ye düşürünce oluyo bazen

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------

Bişey daha sorcam arkadaşlar zincir temizliğini nasıl yapıyoruz su ve bez ile sildim pisliğini aldım diyelim sonrasında hangi yağ ile yağlıyoruz ?
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
duruyoken 2.de kalkmıyorum tabi ama trafikte giderken çok yavaşlayınca 3 den 2 ye düşürünce oluyo bazen

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------

Bişey daha sorcam arkadaşlar zincir temizliğini nasıl yapıyoruz su ve bez ile sildim pisliğini aldım diyelim sonrasında hangi yağ ile yağlıyoruz ?

ben zinciir mazot yada benzinle temizlerim sünger yada fırça ile sonra temizlerim kuruturum motor yağı ile yağlarım zincir yağları var ama bizim motorların zincir fiyatı kadar bir kere denedim lüzumsuz geldi motor yağına devam
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
ben zinciir mazot yada benzinle temizlerim sünger yada fırça ile sonra temizlerim kuruturum motor yağı ile yağlarım zincir yağları var ama bizim motorların zincir fiyatı kadar bir kere denedim lüzumsuz geldi motor yağına devam

motor yağı derken nerden alıyosunuz marka felan varmı nasıl bulabilirim ?
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
farketmiyor açıklardan bile olsa ooluyor yeterki yağ olsun zaten zincir 50 tl bide ona 30 liraya ipone zincir yağı alsam ne olcakki ::)
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Haklısın hocam ozaman bu haftasonu biraz mazotla temizliyim sonra biyerden motor yağı bulup dayarım zincire aksın gitsin :D
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
mazotla temizledikten sonra silmeyi unutma mazot yağı çözer hiç tutunmaz zincire. birde yağı akşam biraz gez eve gel sür sabaha kadar zincire yapışsın daha az sıçratır janta
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Şuan yolda kaldim motorun sogumasini bekliyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------

Ne hassas motor bu ya bi saat surunce ölüp bitiyo

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:59 ----------

Nevzat demis tesislerinin yaninda kaldim sile yolundan gecen varsa el sallasin :)
 
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
143
Kardeşim hic durmadan 170 km yaptim bana misin demedi müsürü kontrol et elektrik varmi yokmu ne olduda yolda kaldın acarsan yardımcı oluruz buradan
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Ayni seyi ucuncu defa yapiyo beyler calisiyo ama gaz verince istop ediyo, bi saat jigle en altta kullandim yolda kalinca jigleyi en uste aliyorum oyle bi 10 km daga geldim yine istop etti

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------

Benim anlamadigim motor cayir cayir yaniyo muhtemelen sicaktan istop ediyodur dedim ama jigleyi kaldirinca dahada isitmiyomu o sekilde hic gitmemesi lazim ama biraz daha goturdu ?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ayni seyi ucuncu defa yapiyo beyler calisiyo ama gaz verince istop ediyo, bi saat jigle en altta kullandim yolda kalinca jigleyi en uste aliyorum oyle bi 10 km daga geldim yine istop etti

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------

Benim anlamadigim motor cayir cayir yaniyo muhtemelen sicaktan istop ediyodur dedim ama jigleyi kaldirinca dahada isitmiyomu o sekilde hic gitmemesi lazim ama biraz daha goturdu ?
Motorda yeteri kadar yağ olduğuna eminmisin ? Sadece motor yağı eksikken aşırı ısınıp stop etme yapar. Bu şekilde krankı da bozabilirsin yağ hiç yoksa.
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Motorda yeteri kadar yağ olduğuna eminmisin ? Sadece motor yağı eksikken aşırı ısınıp stop etme yapar. Bu şekilde krankı da bozabilirsin yağ hiç yoksa.

motorun mekaniğinden hiç anlamıyorumki nasıl anlayabilirim yağ olup olmadığını tamirciye götürmem gerekirmi ?
bu arada motoru bi şekilde yürüttüm zar zor eve geldim
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
motorun mekaniğinden hiç anlamıyorumki nasıl anlayabilirim yağ olup olmadığını tamirciye götürmem gerekirmi ?
bu arada motoru bi şekilde yürüttüm zar zor eve geldim
Motor ısındı dediğinde yağ çubuğunu açtığında duman geliyosa yağ aşırı eksiktir. Yağ çubuğunun nerde olduğunu bilmiyosan söyleyim, motor bloğunun sağ tarafında Mondial yazısının gerisinde bir çubuk var o yağ çubuğudur.
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
O zaman motoru yarın biraz yarım saat kullandıktan sonra dediğin yağ çubuğunu bulursam bakıcam hocam eyvallah
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
O zaman motoru yarın biraz yarım saat kullandıktan sonra dediğin yağ çubuğunu bulursam bakıcam hocam eyvallah
Motor yağına motor soğukken, motor dik dururken de bak. Çubuğu çıkar peçeteye sil, yerine tak sık geri aç çubuğa bak. En az 1 santim yağ görünmeli çubuk üzerinde. Daha az ise veya orda yağ yoksa yağ eksiktir.
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Motor yağına motor soğukken, motor dik dururken de bak. Çubuğu çıkar peçeteye sil, yerine tak sık geri aç çubuğa bak. En az 1 santim yağ görünmeli çubuk üzerinde. Daha az ise veya orda yağ yoksa yağ eksiktir.

sağolasın sabah ilk işim ona bakmak olacak , en kısa zamanda da genel bi bakım yaptıracam, daha 2 hafta önce satın aldım satan kişi iyi bakmamış olabilir
 
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
577
sağolasın sabah ilk işim ona bakmak olacak , en kısa zamanda da genel bi bakım yaptıracam, daha 2 hafta önce satın aldım satan kişi iyi bakmamış olabilir

2ci el aldiysan dikkat etmek gerek alirken bende yazin sicagidna 200 km yapmistim ozellukle sisme yapcakmi diye durdugum yerdede istop etmedim motorda durma falan olmadi hic bazilarnda oluyor benimde bi ara 5 ci vitestr istop ediyodu sibob ayarindan sonra eskisi gibi yapmiyodu
 
Katılım
11 Ağu 2015
Mesajlar
766
Benimde genelde 4.viteste giderken oldu ama bikere yola ciktiktan 3 dk sonra olmustu yani cik isinmadan degil

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------

Arkadaşlar az önce uğraştım ama yağ çubuğunu çıkaramadım kapağınıda kırdım galiba çatladı kapak çıktı altındaki plastiği çıkaramadım yapışmış gibi
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Benimde genelde 4.viteste giderken oldu ama bikere yola ciktiktan 3 dk sonra olmustu yani cik isinmadan degil

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------

Arkadaşlar az önce uğraştım ama yağ çubuğunu çıkaramadım kapağınıda kırdım galiba çatladı kapak çıktı altındaki plastiği çıkaramadım yapışmış gibi

sorması ayıp nasıl sıktınız da açarken kırdınız en zor iki parmakla çevirerek açıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst