2016 Yeni motosiklet ehliyet sınıfları hakkında herşey

Katılım
22 Eyl 2015
Mesajlar
27
XJdLZO.jpg
[/url][/IMG]

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------

bu uygulama 1 ocak 2016 tan itibaren geçerlidir.
 
Katılım
14 Haz 2015
Mesajlar
109
tam merak ettiğim konuydu(yıldızlı açıklama kısmı). ellerine sağlık, şukunu verdim :)
 
Katılım
6 Eki 2015
Mesajlar
15
her şey tabloda gayet net gözüküyor, anlamadığın bişey varsa sorabilirsin.

Kardeşim kusura bakma okuduğunu anlamayan biri kesiliyorum şu ehliyet konusunda.

Şimdi ben ehliyete ta 28 Martta yazıldım. Yazılı sınavım 29 ağustosta, direksiyon ise 13 ekimde oldu.

Geçen hafta ehliyetimi çıkardım emniyete gidip. Ehliyet üzerinde A2 yazıyor. Ben şimdi eski a2 ehliyetler a olacakmış ya yine her motosikleti kullanma hakkına sahip olacak mıyım
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
382
2016 öncesi alınan ehliyetler yaşa bakılmaksınız A sınıfı sayılacak. Obaaa :D Bu çok güzel oldu. Ehliyeti daha yeni çıkartmıştım.
 
Katılım
21 Ağu 2015
Mesajlar
55
Benimde sorularima cvp bulduğum bi yazi olmus. Emegine sağlık hocam.
 
Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
kw ne oluyor acaba ? ben 21 yasindayim a2 ye yazildim acaba 250 cc kullanmamda sorun cikarmiv?
 
Katılım
10 Eyl 2015
Mesajlar
58
benim 12 aralıkta yazılı sınavım 2 ocakta ise direksiyon sınavım 2016dan önce a2 olarak yazıldığım için benim ki nolur
 
Katılım
19 Haz 2012
Mesajlar
158
Kardeşim kusura bakma okuduğunu anlamayan biri kesiliyorum şu ehliyet konusunda.

Şimdi ben ehliyete ta 28 Martta yazıldım. Yazılı sınavım 29 ağustosta, direksiyon ise 13 ekimde oldu.

Geçen hafta ehliyetimi çıkardım emniyete gidip. Ehliyet üzerinde A2 yazıyor. Ben şimdi eski a2 ehliyetler a olacakmış ya yine her motosikleti kullanma hakkına sahip olacak mıyım

Hocam tablonun altında ki yazıya bakarsanız, A2 olan sınıflar yaşa bakılmaksızın A sınıfı olacak yazıyor.
Yani her motoru kullanabileceksiniz, 2016 öncesi çıkan ehliyetlere herhangi bir sınırlama getirilmeyecek.

2016'dan sonra alınan ehliyetler bu tabloya dahil olacak. yani sizi etkileyen bir durum yok.
A2 Ehliyetiniz yaşa bakılmaksızın A sınıfı sayılacak.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eyl 2015
Mesajlar
27
kw ne oluyor acaba ? ben 21 yasindayim a2 ye yazildim acaba 250 cc kullanmamda sorun cikarmiv?

250 cc 35 kw tı geçmez, A2 ile 250 cc kullanabilirsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------

benim 12 aralıkta yazılı sınavım 2 ocakta ise direksiyon sınavım 2016dan önce a2 olarak yazıldığım için benim ki nolur

ehliyetin trafikten çıktığı tarihe bakılır. senin A2, yeni yasadaki A2 sayılır ve önceden B ehliyetin yoksa stajer sürücü olursun
 
Katılım
26 Eki 2014
Mesajlar
439
2016 öncesi alınan ehliyetler yaşa bakılmaksınız A sınıfı sayılacak. İşte beklediğim haber buydu :)
 
Katılım
10 Eyl 2015
Mesajlar
58
Ama 98 mart doğumluyum yani yaşım 17 direksiyon sinavi ocak 2 de yani yaşım yeni yasada a2 almaya yetmiyo
 
Katılım
22 Eyl 2015
Mesajlar
27
Ama 98 mart doğumluyum yani yaşım 17 direksiyon sinavi ocak 2 de yani yaşım yeni yasada a2 almaya yetmiyo
2015 yılı içinde A2 için kayıt yaptırdığından dolayı, bu hakkın saklı kalıcak ve 2016 ta A2 direksiyon sınavında başarılı olduğun taktirde, A2 ehliyet almaya hak kazanacaksın. A2 için 18 yaş kuralı seni kapsamıyor, çünkü senin kursa kayıt tarihin 2015. hakkın saklı kalıyor.
 
Katılım
22 Eyl 2015
Mesajlar
27
ATV motosikleti A sınıfı kullanamıcak ozaman ?
atv motosiklet grubundan çıkartıldı,4 teker olduğu için otomobil grubuna alındı, atv kullanmak için otomobil kamyon otobüs gibi ehliyetlerin olması gerekecek. yada 16 yaşına gelince B1 ehliyet almak gerekecek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------

atv motosiklet grubundan çıkartıldı,4 teker olduğu için otomobil grubuna alındı, atv kullanmak için otomobil kamyon otobüs gibi ehliyetlerin olması gerekecek. yada 16 yaşına gelince B1 ehliyet almak gerekecek.
A2 ehliyetin 2016 öncesi ise ATV kullanma hakkın devam edecek.
 
Katılım
10 Eyl 2015
Mesajlar
58
2015 yılı içinde A2 için kayıt yaptırdığından dolayı, bu hakkın saklı kalıcak ve 2016 ta A2 direksiyon sınavında başarılı olduğun taktirde, A2 ehliyet almaya hak kazanacaksın. A2 için 18 yaş kuralı seni kapsamıyor, çünkü senin kursa kayıt tarihin 2015. hakkın saklı kalıyor.

çok teşekkur ederim içimi rahatlattınız
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst