Motosiklet alt kültüründeki yozlaşma

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bizde motosiklet alt kültürü bile yok ,nesi yozlaşsın ?.Kültür dediğimiz şey icin önce eğitim olması lazım,saygı olması lazım,medeni davranışlarla desteklenmiş bilgi bütünü olması lazım,o kültürü paylaşırken belirlenmiş,kanıksanmış tarzların olması lazım.ortak nokta olan motosikletin varlığı ise en son gerekli şey.
en son gerekli şey dediğim motosikleti en başa alırsak alt kültür filan olamayacağımız da ortaya çıkar.Ortak noktası sadece iki tekerlekli güçlü makineler kullanmaktan ibaret insanlar olup da diğer önceliklerden uzak olursak alt kültür olmaz,sadece BMW ci,kurye,paketçi,Japoncu,harleyci gibi gereksiz aidiyetler/genellemeler üzerinden birbirimize sataşabiliriz,kullandığımız motorun değerine,niteliklerine göre diğerlerini hor görebiliriz.
Alt kültür olamadığımız için elde kalan tek şey olan motor ile birbirimizi yolda taciz etmemiz olağan ama hoş değil.
Alt kültür olamadığımız icin bu konu foruma iki numara bol gelir o da ayrı mevzu.
Umarım bu konu ,konu kirliliği icinde kaybolup gitmez.Her nerede uyuyorsunuz iyi uykular mesaj muhatapları :)
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
1,071
Servise gittiğimde Touratech de çok görüyodum. Eleman GS almış, durmamış advanture olsun demiş, üstüne touratech in ne aksesuvarı varsa takmış, mataralar, sis farları, navigasyon tutan barlar, çöl şartları için satılan tüm aksesuvarlar tam takım çanta, üstüne bi bidon benzin bi bidon yağ yedek.

Dayanamadım gittim amcanın yanına.
"Baba nereye ?"
- nasıl ?
"Nereye diyorum, yüklemişsin kamyonu afrika heralde ?"
- yok ya vakit mi var, anca işten eve arada gidebilirsek Şile'ye
" Hıhı tamam hayırlı günler"


Bu adamın kasıntısı, servistekilere bende şu var sende ne var diye kasıla kasıla anlatması, nası antipatik, nası itici... Servisten çıkarken benim ayak koymadan döndüğüm u dönüşünü 3 kerede ileri geri yaparak döndüğünü de ekleyeyim.

Velhasılı, kimseye sürdüğü motordan mütevellit saygı göstermedim, aşağı görmedim. Ülkede özel bi motosiklet kültürü olduğunu da sanmıyorum. İnsan var işte. İnsandan da öte Türk var. Kırosu da var adamı da. Hiç bir zaman da dur şuna bi ders vereyim diye düşünmedim. Eğtim kurumumuyuz bilader. Salla gitsin. Arkandan selektör selektör gelmiş diye seni öldürmek istediğini düşünme sen. Boş ver vuracak hali yok ya. Ben hiç sallamıyorum. 40 sa 40, 50 yse 50. istifimi bozmam hiç. Yolda nasıl güvenli hissediyorsam öyle giderim o durumlarda. Arkandaki bi otomobilse iş değişir ama. Bi gün sıkışık trafikte yol verme kavgasında gaza gelen 18 yaşında bi çocuk arabasıyla öndeki arkadaki araçlara 3-5 sefer ileri geri çarpıp tamponlarını dağıtıp millete vura vura kaçmıştı. O günden sonra geri zekalı bir sürücünün baskı altında ne yapabileceğine az çok kanaat getirmiştim. Pek atışmam otomobil sürenlerle. En ufak temasta üstünden geçiverirler. Ama arkadan gelen motorsa, "beklesin ib*e"
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Aslında bahsettiğin bir genel kültür vakasıdır.

Birçok arkadaşın da dile getirdiği gibi, toplum olarak biz kültürsüzüz.

İrlandalının videosunu izlediyseniz bunu daha iyi anlayabilirsiniz. Dolap sallanıyor sular dökülüyor içerden sopalı bir karşılık geliyor. Esnaf da daha sonra kendince uydurduğu yalanı anlatıyor kameralara.

Bizim eksiğimiz herhangibirşeyin kültürü değil. Genel olarak kültürümüz bu çağa uygun değil. Hani ortaçağ yakınçağ gibi olabilir ama bu çağda bu kültür olmaz.
 
Katılım
18 Ağu 2015
Mesajlar
86
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bizde motosiklet alt kültürü bile yok ,nesi yozlaşsın ?.Kültür dediğimiz şey icin önce eğitim olması lazım,saygı olması lazım,medeni davranışlarla desteklenmiş bilgi bütünü olması lazım,o kültürü paylaşırken belirlenmiş,kanıksanmış tarzların olması lazım.ortak nokta olan motosikletin varlığı ise en son gerekli şey.
en son gerekli şey dediğim motosikleti en başa alırsak alt kültür filan olamayacağımız da ortaya çıkar.Ortak noktası sadece iki tekerlekli güçlü makineler kullanmaktan ibaret insanlar olup da diğer önceliklerden uzak olursak alt kültür olmaz,sadece BMW ci,kurye,paketçi,Japoncu,harleyci gibi gereksiz aidiyetler/genellemeler üzerinden birbirimize sataşabiliriz,kullandığımız motorun değerine,niteliklerine göre diğerlerini hor görebiliriz.
Alt kültür olamadığımız için elde kalan tek şey olan motor ile birbirimizi yolda taciz etmemiz olağan ama hoş değil.
Alt kültür olamadığımız icin bu konu foruma iki numara bol gelir o da ayrı mevzu.
Umarım bu konu ,konu kirliliği icinde kaybolup gitmez.Her nerede uyuyorsunuz iyi uykular mesaj muhatapları :)

sosyolojik bir meselenin bir örnek olay üzerinden motosiklet forumunda tartışılır olması kanımca o kültürü yaratmak/yaşatmak/ve yeniden üretmek için iyi bir araç olabilir. foruma üye yada konuya ilgili arkadaşlarımızın paylaşımları üzerinden belki de popüler kültür alt kültür araştırmalarını konu edinen kitap listeleri hazırlayıp okuyacağız kim bilir :)?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
534
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sosyolojik bir meselenin bir örnek olay üzerinden motosiklet forumunda tartışılır olması kanımca o kültürü yaratmak/yaşatmak/ve yeniden üretmek için iyi bir araç olabilir. foruma üye yada konuya ilgili arkadaşlarımızın paylaşımları üzerinden belki de popüler kültür alt kültür araştırmalarını konu edinen kitap listeleri hazırlayıp okuyacağız kim bilir :)?

sosyoloji adı altında bir başlık açılmaması büyük kayıp en kısa sürede açılmalı:cat:
 
Katılım
14 Ağu 2013
Mesajlar
266
sevgili dostum "alt kültür" egemen kültürün altındaki binlerce farklı kültürlerin sosyal bilim dilindeki tanımı.asla alt kültür derken bunun bir de üstü var daha da üstünü var manasında kullanmadım. neticede motosiklet alt kültürünün bir üyesiyim ben de tıpkı dağcılık tırmanış yaptığım gibi sıradışı sporlar alt kültürü bir kümeyi ifade ediyor yanlış anlamadan dolayı kusura bakma. bitirdiğimiz okullara gelince biz istemedik bunları ailelerimiz zorladı siyasetbilimi okudum kedi maması tartıyorum 15 yıldır ve motorumla mahalleye dağıtıyorum kendimle barışık sokaklarla barışık insanlarla barışık lütfen bu durumu yanlış anlama :)

Hahhaa hiç güleceğim yoktu :queen: alt kültür üst kültür en birinci kültür az kültür :queen: kültürler karışmış :)
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bunlar genellikle ilk motorlarını, GIS Akademi gibi yerlerden eğitim aldıktan sonra R1200GS olarak seçen kişiler oluyorlar. Hayatlarında kıçları BMW'den ve 1200 cc'den aşağı motora oturmamış oluyor. O yüzden ne bir motosiklet kültürleri oluyor ne de halden anlıyorlar. Çoğu da iyi sürücü değiller çünkü 1200GS'in viraj dönmek için sürücüye ihtiyacı yok denilebilir.
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
1,296
birisini üzersem o gün içinde bütün hibneler beni bulur
ya da birisini sevindirirsem herkes yol verir
bazen tam tersi olur bazen rüzgarlı olur
bazen binmem
motor böyle bir şey karmaşık :) basitçe yol verebileceğin bir olay senden kaynaklı kafanda büyütmüş te olabilirsin
aslında haklısındır ama haklı olmanın sana hiçbir getirisi olmaz moralini ve sürüşünü bozmaktan başka.
 
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
655
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İki motor yanyana gelince neden hep <ben daha iyi kullanıyorum> havasına giriliyor. Ben de bunu anlamıyorum. Ben özellikle arkamdan hızlı gelen motorcuya yol veririm. Bazen sağımdan geçseler dahi. Işıklarda yanyana gelince şöyle bir kafamı çevirip baş selamı veririm. Otomobil kullanırken de artık daha fazla fark ediyorum ve motorculara yol veriyorum apaçi olsa dahi. Ama yozlaşma maalesef alt kültür üst kültür dinlemiyor, örnekte görüldüğü gibi.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Bunlar genellikle ilk motorlarını, GIS Akademi gibi yerlerden eğitim aldıktan sonra R1200GS olarak seçen kişiler oluyorlar. Hayatlarında kıçları BMW'den ve 1200 cc'den aşağı motora oturmamış oluyor. O yüzden ne bir motosiklet kültürleri oluyor ne de halden anlıyorlar. Çoğu da iyi sürücü değiller çünkü 1200GS'in viraj dönmek için sürücüye ihtiyacı yok denilebilir.

Valla bu (..... ) akademi gibi yerlerde 125 cc ile ders ehliyet verip orta yaşlı paralı yeni başlayanlara 650 lik 0-100 km hızlanması 6 saniye olan motorları başlıngıç olarak sürebilirsiniz deniyor yani biz bunun egitimini veriyoruz sen yeni başlayandan farklısın avantajlısın denerek.

Zaten adamda paralı duydugu işine geliyor ybr ile 5000-1000 km kurye gibi dolaşacak değilya veya kıçı kırık inazuma ya binecek param buna yetti der gibi. Donanıcak robocop gibi en pahalı korumaları özgüven hissiyatta tamam! sonra bu adam 5000-7000 km sonra hop bi 130 beygir 1200 GS. sürüşte, alt yapısında bir sürü boşluklar dinamit gibi patlamayı bekleyecek... trafikte Ani bir ofkeyle gazı tam açtığında veya coşkulu/aşırı sıkıntılı bir gün gaz kolunu fazla çevirirken...

Bu şekil motora başlayanlar 10 kişiden 1-2 si bile bu yüzden kaza yaparsa vebali bu ticari çarkın başrol oyuncularınındır.

Doğrusunu barkın söylüyor 125-250 ile 20-30 bin pişmek diye. Orta yaşlı olgun ve dikatli bazı insanlar bunu yapabiliyor diye(650 motorla başlamak) herkezi bunu sorunsız yapabileceğine ve iyi motor sürebileceğine inandırmak çok büyük yalan ve vabal:farao:

Çünkü süreç insan egosuna da çok iyi hitap ediyor:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sosyolojik bir meselenin bir örnek olay üzerinden motosiklet forumunda tartışılır olması kanımca o kültürü yaratmak/yaşatmak/ve yeniden üretmek için iyi bir araç olabilir. foruma üye yada konuya ilgili arkadaşlarımızın paylaşımları üzerinden belki de popüler kültür alt kültür araştırmalarını konu edinen kitap listeleri hazırlayıp okuyacağız kim bilir :)?
dolaptan fularımı alıp geleyim ben ,kötü zamanda bıraktık sigarayı,bi de pipom vardı bi yerde :)
 
Katılım
18 Ağu 2015
Mesajlar
86
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
dolaptan fularımı alıp geleyim ben ,kötü zamanda bıraktık sigarayı,bi de pipom vardı bi yerde :)

fularlı röptaşambırlı elinde şarap kadehli purolu aristokrat pozları 19.yyda kaldı hocam yıl 3 bin ve sen ben biz hepimiz bilgi toplumunda istediğimiz bilgiye istediğimiz her an ulaşabiliyoruz entelektüellik artık merak ilgi okuma alışkanlığı ile çözülebiliyor fransız mürebbiyelerinden ders alıp rabırt kolejine gitmene gerek yok bence sen de günümüz bilgi ve enformasyon toplumuna ayak uydurabilirsin örneğin elindeki akıllı telefondan oyun programlarını silip tablet kitap makale okuyabilirsin. okuyorsan eyvallah gel beraber okuyalım :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
534
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
fularlı röptaşambırlı elinde şarap kadehli purolu aristokrat pozları 19.yyda kaldı hocam yıl 3 bin ve sen ben biz hepimiz bilgi toplumunda istediğimiz bilgiye istediğimiz her an ulaşabiliyoruz entelektüellik artık merak ilgi okuma alışkanlığı ile çözülebiliyor fransız mürebbiyelerinden ders alıp rabırt kolejine gitmene gerek yok bence sen de günümüz bilgi ve enformasyon toplumuna ayak uydurabilirsin örneğin elindeki akıllı telefondan oyun programlarını silip tablet kitap makale okuyabilirsin. okuyorsan eyvallah gel beraber okuyalım :)

sanki bilgiye ulaşmak kolaylaştı da sorgulayan araştıran merak eden kitle kayboldu gibi geliyor bana
ki popüler kültürün en büyük tüketicisi bu kitledir kendilerine has düşünce tarzları giyim kuşam alışkanlıkları yaratmak yerine tüketim toplumuna entegre olmayı tercih ederler

 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2014
Mesajlar
1,475
Orçun abi o bmwli arkadaşa söyle kendisini avrupanın göbeğine GÜNGÖRENE bekliyorum ::koop::
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben racing kullananların yüzde 90 ı nı hor görüyorum ve yüzde 90 ı kültürsüz olarak görüyorum. zoruna gidenin borusuna girsin. aksine tam tersi küçük cc kullanan kişiler benim için daha özeldir. yani en azından artist havalı kendini bi bok sanmıyor bir çoğu.
ama gelgelelim bu 600 cc ve üstü racing kullandığını sanan bir çok apaçinin havasından geçilmiyor( kendi yaşadığım semtten örnek veriyorum söz meclisten dışarı)
ulan yanıma park ediyorsun ben motosikletimin selesine dayanıp yarı oturur şekilde ordayım. sende 600 cc götü boklu rr ını yanıma çekiyorsun ve yüzüme bakmayıp selam bile vermiyorsun. hadi yolda selam vermemeyi anlarım haraket halindesindir. be gavat motorundan iniyosun selam vermiyorsunuz lan ben seni hor görmeyipte ne yapayım? bu 600 cc ve üzeri racing kullananların yüzde 90 ını hiç sevmiyorum.
kendilerini üst sınıf gömlek gibimi görüyorlar acep? benim için tam tersi bu durum en alt kademe olarak alt sınıf olarak görüyorum bu serseri tipli malları.

Dikkatimi çeken başka bir olay yine aynı semtte yine racing grubunun oraya motoru çekmişim arkalarına. adamlara selamunaleyküm diyorum duymamazlıktan geliyorlar. giderken yine iyi akşamlar diyorum kimseden cevap yok yine duymamazlık yapıyorlar. ben bu racingcilerin neyini seveyim. belkide sıfr bu yüzden racing motosikletleri sevmiyorumdur. yoksa motosiklet niye sevilmesin. sanırım üzerine binen kişiler yüzünden racing motoru sevmeme sebebimi buldum kendi kendime.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
78
Arkadaşlar uzun zamandır istanbul trafiğinde motor kullanıyorum, uzunca bir zamandır da mesai başlangıç-bitiş saatlerinde boğaz köprüsünü kullandım.
Son birkaç yıldır iş değişikliğinden bu eziyeti çekmiyorum, sadece anadolu yakasında kısa süre e-5 de sürüyorum.
Geçenlerde 1-2 gün üst üste eskiden olduğu gibi sabah ve akşam aynı saatlerde köprü trafiğine girmem gerekti, girmez olaydım...

Motosiklet kültürü, dayanışması falan yalan arkadaş yok böyle birşey. gördüğüm motor kullanıcılarının çoğu da apaçi barzo tayfasından.
Sabah ve Akşam trafiğinde yolun sağından ya da solundan tek sıra halinde akan motosiklet konvoyundaki her bir sürücünün tek amacı bir öndekinin önüne geçmek!
Yanından girip önüne kıran mı istersin, arabaların arasına dalıp karabatak gibi önüne fırlamaya çalışan mı istersin ne ararsan var.
Eskiden kuryeler yapardı bu tarz hareketler, adamın acelesi var teslimat yetiştirecek der geçerdik. şimdi altına scooterı alan ben her delikten geçerim diye cambazlık peşine düşmüş, commuterlar da aynı şekilde. hele biraz yüksek cc naked almış taze sürücler istiyor ki, herkes gitsin bir onlar sürsün o yolda, en öndeki motor o olsun.
Arkadaş, bir de önün boş olmasın. yandın ki ne yandın ! arabalar ile soldaki bariyerler arasında istersen 80 ile git illaki bir densiz çıkar g*t*ne yapışır zaten zorunda kalıp da girdiğin her an kazaya gebe yolda stresini iki katına çıkarır. Allah belanı versin der bir şekilde yol verirsin bu sefer senin önünde tın tın gitmeye başlar.
Bir de bu arkadaşlar arabalara öyle atarlı ki sanki yol babasının malı da arabalar beleşe kullanıyor sanırsın. Adam kendisi her türlü trafik kuralını ihlal ederken emniyet şeridine girmeye yeltenen arabaya ana bacı küfür ediyor, önünü tıkayan arabaya küfür kıyamet gidip ardından makaslar atıp yeteneklerini sergiliyor.

Açıkçası artık trafikte dikkatsiz ya da bilinçsiz araba sürücülerinden çok bu tarz tiplerden rahatsız oluyorum.
Ben motor sürücüsü olarak bu kadar dolduysam e bir de diğer araç sürücüleri ne durumdadır onu düşünün.
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
savaskayan ın dediği gibi "motosikletçi" olmak için gerekli en son şey bir motosiklettir!

Biz insan olamıyoruz ki motosiklet kültürüyle yoğrulmuş, bilinçli, doğasever, saygılı sevgili olalım. Ahlaki değerleri çökmüş bu milletin! Malum zevat yüzünden, malum trafik yüzünden, plansızca arttırılan betonarme dolayısıyla nüfus yüzünden ahlaki bir dejenerasyon var! Çalıp çırpmayı tasvip eden, çalıp çırpandan nemalanan, bende çalabilsem keşke diyen bir şerefsizler cahiller ordusu var İstanbul'da yaşayan. Sen şimdi bu ahlaksızla aynı trafikte yol alıyorsun, bundan nasıl bir insanlık bekleyebilirsin ki! Bmw sürse ne çinli sukutır sürse ne, zihniyet bozuk olduktan sonra...

4-5 sene evvel, bir bayram dönüşü Gemlik virajlarında yatamayan artçılı bir 650 gs hatırlıyorum. Bende Scarabeo var, michelin lastikler yattıkça yatıyorum, yattıkça yatıyorum :) benimki de fena gitmiyor hani. Arkadaş virajlar bitiyor bu bir hışımla sanki küfretmişim gibi basıyor düz yolda bir hışımla geçiyor yanımdan. Neyse Yalova'ya kadar geldik, trafik sıkışık halen arkada sıkıştırıyor bir tuhaf hareketler vs. Benimde tepem attı hızlı feribot gişesine kadar izin vermedim. İndim motordan gişede buna ne ayaksın diye el hareketi yaptım. Feribota da bindik bayan artçısı var diye gitmedim yanına. Memleket kompleksli insan dolmuş, bende dört dörtlük değilim nede olsa üzüm üzüme baka baka kararıyor. Yalnız hiçbir motordaşımı arkadan sıkıştırdığımı, yakınından delice geçip korkutmaya çalıştiğimi da hatırlamıyorum. Fakat apaçilik mi İst.da yaşayıp da ufaktan yapmıyorum diyen yalan söyler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
fularlı röptaşambırlı elinde şarap kadehli purolu aristokrat pozları 19.yyda kaldı hocam yıl 3 bin ve sen ben biz hepimiz bilgi toplumunda istediğimiz bilgiye istediğimiz her an ulaşabiliyoruz entelektüellik artık merak ilgi okuma alışkanlığı ile çözülebiliyor fransız mürebbiyelerinden ders alıp rabırt kolejine gitmene gerek yok bence sen de günümüz bilgi ve enformasyon toplumuna ayak uydurabilirsin örneğin elindeki akıllı telefondan oyun programlarını silip tablet kitap makale okuyabilirsin. okuyorsan eyvallah gel beraber okuyalım :)

dostum,ben sadece espri yapmıştım,benim tahsilimin az olduğu,ya da yeterinde okumadığım konusunda bir endişe duymana gerek yok,Ben memleket acı günlerden gecerken apaçi tayfanın çeki düzene sokulması icin kafa yormak istemiyorum sadece..
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
600
Ah be kardeşim orada ben olacaktım ve arkamda efendi bir artçı olmayacaktı. Benim tabiri caiz ise g.tü boklu hornet'imle o lavuğun içinden geçseydim diyorum.

Bmw kullanıp kendini bir halt sanan bir kaç arkadaşla böyle aşık atmışlığım oldu.Adamlar utandı 15.000 tl.lik ne idüğü belirsiz motorun kendi motorlarını aşağılamasına.Sanki altlarında ferrari varmış gibi 1200 gs kullanan arkadaşlara diyorum sadece.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst