TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
1
Öncelikle herkese merhaba buralarda yeniyim uzun süren araştırmalar sonucu tvs apache rtr 150 almaya karar verdim motoru yakından görmeye fırsatım olmadı ilk motorum olucak ve renk konusunda kaarsız kaldım bu konuda yardımlarınızı bekliyorum sizce bu motora en iyi hangi renk gider ve 2. El alacağım dikkat etmem gerekenler nelerdir cevaplarınızı bekliyorum :)
 
Katılım
27 Eki 2014
Mesajlar
73
kırmızı benim kullandiğim diğer renklerden ilgimi cekmiyor rtr150

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------

ben cizgiden önce artik kafada yer etti tam dolu depo yedeğe 500 km de düşüyor bi 40km de yedek gidiyor lakin ben en fazla 530 da benzin aliyorum dun aldim benzin 13.5 litre benzinle 500km yapmışım.58 tl tuttu bugun zam gelecekdiye 9 kuruş dün aldim benzin.
 
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
43
Öncelikle herkese merhaba buralarda yeniyim uzun süren araştırmalar sonucu tvs apache rtr 150 almaya karar verdim motoru yakından görmeye fırsatım olmadı ilk motorum olucak ve renk konusunda kaarsız kaldım bu konuda yardımlarınızı bekliyorum sizce bu motora en iyi hangi renk gider ve 2. El alacağım dikkat etmem gerekenler nelerdir cevaplarınızı bekliyorum :)

Merhaba qafqef52,

Renk tercihinizi bilmiyorum ama isterseniz ben motorumu satıyorum araba aldığım için. Motosiklet kullanıcısı olarak yeni değilim 5 yıl dır bu 3. motorum gayet bilinçli ve temiz kullanırım. ilgilenirseniz özelden iletişime geçebilirsiniz.

özellikler:
Yeni kasa - 2013 model - 20.100 km - ön arka michelin lastikli(Yeni) - çanta demiri ve 45 lt çanta - ön rüzgar kesici cam
 
Katılım
12 Kas 2013
Mesajlar
443
Öncelikle herkese merhaba buralarda yeniyim uzun süren araştırmalar sonucu tvs apache rtr 150 almaya karar verdim motoru yakından görmeye fırsatım olmadı ilk motorum olucak ve renk konusunda kaarsız kaldım bu konuda yardımlarınızı bekliyorum sizce bu motora en iyi hangi renk gider ve 2. El alacağım dikkat etmem gerekenler nelerdir cevaplarınızı bekliyorum :)

Eski kasada gri veya siyah yeni kasa ise yeşil bence en güzeli tabi herkesin zevkleri farklıdır
 
Katılım
26 Haz 2009
Mesajlar
374
Merhaba arkadaşlar yeni apaçhe var kardeşimin kullaniyorum 9000 de zinciri gevşekti gerdim gaz yagiyla temizleyip ayarladim .. ses kesilmedi dun surat motora göturdum akşam iş cikişi kaplin lastigini degistirdi usta.. bayagi boşluk varmiş degisince anladim ..fakat katkut sesi kesilmedi sizce kalkişlarda ...ve yavaşlayip debriyaja basmadan kalarken ses yapiyo sizce neden zincir setimidir bu sese sebep olan zincir seti olarak orjinalinimi tavsiye edersiniz oringli vs bildiginiz önereceğiniz marka fiyat varmı ..tekeriniz düz bassin ..
 
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
62
Arkadaşlar ben motorumu satıp satmamak konusunda kararsızım. Motorumu geçen yıl sıfır aldım daha 4000km yol yapabildim kışları sert oluyo kullanmıyorum. Seneye yaza da askere gideceğim binemeyeceğim dolar yüksek paranın hiç değeri de yok
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
Yağ filtresine serviste 10TL alıyorlar neredeymiş o fiyat? ayrıca kargo ekleyince gerçi hemen hemen yine aynı parayı bulur
Serviste değiştir gitsin...



Kardeş filtreyi söktüm tertemizdi diyebilirim. Ona rağmen ben yine de kompresör ile temizledim
Ayrıca bizim burada adi karton filtre var youtube'da hava filtresi temizliği ile ilgili bir videoda gördüm adamların filtresi sünger ve yıkayıp az da yağlayarak temizliyordu değişime bile gerek yok
Ama burada kullanılan/satılan dandik karton yelpazeden bozma bir filtre (İsotlar = Par akazanma hırsı = Hizmet Kalitesi!?)

Diyaframda sorun olsa 6 bin deviri geçmez demiş bir kardeşimiz
8-9bin devire çıkıyor ama motosikletin canını almışlar sanki çekişten düştü...
Lastik hava basıncı iyi gibi ama bilemiyorum akşam dönerken en yakındaki bir benzincide kontrol edeceğim
Dün bir de sele altını açıp motosiklete hava girişini engelleyecek bir durum var mı diye kontrol ettim oraları tozlanmıştı iyice temizledim falan
O sele altında boşta duran boru hava ile ilgili diye aklımda kalmış
ne ile ilgiliydi hatırlayan var mı ?
Vel hasıl-ı kelam şimdilik sorunu çözemedim fakat çözdüğümde buradan yazacağım ki aynı durumu yaşayan bir kardeşimize faydası olsun bari
Herkese selamlar
Tekeriniz düz bassın, Kazasız belasız sürüşler

O sele altında boşta duran boru = benzin deposunun tahliye borusu depo kapağını açınca ufak bi delik var o deliğin ucundan devam ediyo
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
5. viteste gitmeme, düz yolda 105'i geçememe bende de var. 4. viteste hızlanabildiğim kadar hızlanıyorum sonra 5'e atınca ya sabit kalıyor ya da 1-2 km/h yavaşlıyor ve öyle gidiyor motor.

Buna rağmen dün Tekir'den Adana'ya inerken 147 km/h gördü motor.

Bende şuan Motul 5100 15w50 yağ var, acaba kalın yağ mı motoru yavaşlatıyor?
Diyaframa baktıracağım, dediğiniz gibi subaplara da baktırırım.
Mororun soğuması gerekiyor demişsiniz, acaba 1 saat filan süren bakım sonrası yıkandıktan sonra ki soğuması yeterli midir?
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
allah nasip ederse maaştan bişeyler kalırsa önümüzdeki hafta izmirden 2 apache 2 cbr 125 çanakkaleye gitmeyi planlıyoruz üç arkadaşımında uzunyol tecrübeleri yok benim var o da scooter dan var sizlerin bilgilerine ihtiyacım var birinci sorum uzun yolda zinciri temizleyip ağlıyormusunuz ? aşağı yukarı toplamda 1000 km filan yol yapcaz yanıma gaz ağı ve zincir yağı almalımıyım yoksa yola çıkmadan önce zinciri temizleyip yağlasam yeter mi ? ikinci sorum ön dişliyi büyültmek istiyorum 14 mü yapayım 15 yapayım

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------

5. viteste gitmeme, düz yolda 105'i geçememe bende de var. 4. viteste hızlanabildiğim kadar hızlanıyorum sonra 5'e atınca ya sabit kalıyor ya da 1-2 km/h yavaşlıyor ve öyle gidiyor motor.

Buna rağmen dün Tekir'den Adana'ya inerken 147 km/h gördü motor.

Bende şuan Motul 5100 15w50 yağ var, acaba kalın yağ mı motoru yavaşlatıyor?
Diyaframa baktıracağım, dediğiniz gibi subaplara da baktırırım.
Mororun soğuması gerekiyor demişsiniz, acaba 1 saat filan süren bakım sonrası yıkandıktan sonra ki soğuması yeterli midir?

motorun dişlileri orjinal mi ?
 
Katılım
14 Kas 2013
Mesajlar
132
İyi günler arkadaşlar motorun arka lastiğini dün değiştirdim. 90 90 18 michelin pilot lastik taktırdım her şey dahil 140 tl. Normalde 130 tl idi ama zam geldi malasef. Metzeller de vardı fakat adamlar artık getirmiyoruz dediler.
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
allah nasip ederse maaştan bişeyler kalırsa önümüzdeki hafta izmirden 2 apache 2 cbr 125 çanakkaleye gitmeyi planlıyoruz üç arkadaşımında uzunyol tecrübeleri yok benim var o da scooter dan var sizlerin bilgilerine ihtiyacım var birinci sorum uzun yolda zinciri temizleyip ağlıyormusunuz ? aşağı yukarı toplamda 1000 km filan yol yapcaz yanıma gaz ağı ve zincir yağı almalımıyım yoksa yola çıkmadan önce zinciri temizleyip yağlasam yeter mi ? ikinci sorum ön dişliyi büyültmek istiyorum 14 mü yapayım 15 yapayım

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------



motorun dişlileri orjinal mi ?

çıkmadan temizlik yaparsan yeterli olur hacım... ben akşamdan gaz yağı ile temizliğini yapıp sonra bol bulaşık deterjanı ile birkaç sefer gaz yağını iyice durulardım... sonra hava ile kurutup ipone sprey ile yağlardım... sabahına da yola çıkardım... bu şekilde yapmanı tavsiye ederim çünkü gaz yağı eskiyi temizlerken zincirde kalır ve iyice temizlemezsen yeni sıkacağın yağın da iyi yapışmasını engelleyebilir...
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
çıkmadan temizlik yaparsan yeterli olur hacım... ben akşamdan gaz yağı ile temizliğini yapıp sonra bol bulaşık deterjanı ile birkaç sefer gaz yağını iyice durulardım... sonra hava ile kurutup ipone sprey ile yağlardım... sabahına da yola çıkardım... bu şekilde yapmanı tavsiye ederim çünkü gaz yağı eskiyi temizlerken zincirde kalır ve iyice temizlemezsen yeni sıkacağın yağın da iyi yapışmasını engelleyebilir...

sağol abi öle yaparım....geçen hafta izinli günümde aküyü değiştirdim akü suyundan oksitlenen yerleri temizleyip yağlı boyayla boyadım devir saatinden gelen sesi kesmek için sünger buldum suyu emmesin diye süngeri sıkmadan elektirik bandı ile sardım koydum devir saatinin sesi kesildi kafamda bazı plan projeler var onlarıda zamanla yapcam =)))
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Bugün bütün gün sorunsuz kullanmama rağmen akşamleyin çalıştırıp sürmeye başladıktan yaklaşık beş dakika sonra motor gitmemeye, gaz kesmeye ve devir düşürmeye başladı. En sonun da istop etti, ben de yokuş aşşağı vurdurarak çalıştırdım. Gaz kesme devam etti, eve gelmiştim zaten, park edip ellemedim. Şu an rölanti de 1.5 civarı çalışıyor ama istop ettikten sonra çalıştırdığım da 1'in altına düşüyordu.

Sizce sorun nedir? Benzin olabileceğini düşündüm çünkü tek çizgideydi ama yanıp sönmüyordu. Yarın bakalım devam edecek mi?..
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Bugün bütün gün sorunsuz kullanmama rağmen akşamleyin çalıştırıp sürmeye başladıktan yaklaşık beş dakika sonra motor gitmemeye, gaz kesmeye ve devir düşürmeye başladı. En sonun da istop etti, ben de yokuş aşşağı vurdurarak çalıştırdım. Gaz kesme devam etti, eve gelmiştim zaten, park edip ellemedim. Şu an rölanti de 1.5 civarı çalışıyor ama istop ettikten sonra çalıştırdığım da 1'in altına düşüyordu.

Sizce sorun nedir? Benzin olabileceğini düşündüm çünkü tek çizgideydi ama yanıp sönmüyordu. Yarın bakalım devam edecek mi?..

Benzin filtreni temizle bir elle. Pislik gelmiştir. Bir de o kadar az bırakma benzini herhangi bir araçta. Benzincilerin hepsi helal süt emmiş insanlar değil....
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
5. viteste gitmeme, düz yolda 105'i geçememe bende de var. 4. viteste hızlanabildiğim kadar hızlanıyorum sonra 5'e atınca ya sabit kalıyor ya da 1-2 km/h yavaşlıyor ve öyle gidiyor motor.

Buna rağmen dün Tekir'den Adana'ya inerken 147 km/h gördü motor.

Bende şuan Motul 5100 15w50 yağ var, acaba kalın yağ mı motoru yavaşlatıyor?
Diyaframa baktıracağım, dediğiniz gibi subaplara da baktırırım.
Mororun soğuması gerekiyor demişsiniz, acaba 1 saat filan süren bakım sonrası yıkandıktan sonra ki soğuması yeterli midir?



...

motorun dişlileri orjinal mi ?

Evet orijinal olması lazım, ustalar da orijinal diyor. Önü de açmıştık temizlemek için, ona da orijinal dedi, arkaya da.
Ben şu bilgiyi vereyim;
5. viteste 6 bin devirin birkaç milim üstünde 90 görüyorum. 9 bin devirde 130'a gelmiş oluyor motor.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Tem 2015
Mesajlar
8
Arakadaşlar, motorun yakışı ile alakalı olarak şunu belirtmek isterim. Ful depo rezerveye kadar 500km. götürüyor.Yani 13,5lt benzin. Buraya kadar tamam. Ama bazı arkadaşlar rezerve ile 30-40km gidersin demiş. Yanlış bilgi,en az 90-100km gidersiniz. Çünkü matematik ortada, 13,5lt benzin ile 500km. giden bir araç 2,5lt benzin ile kaç km. gider. (2,5 x 500)/13,5 = 92 km. Saygılar.
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
128
Ben şu bilgiyi vereyim;
5. viteste 6 bin devirin birkaç milim üstünde 90 görüyorum. 9 bin devirde 130'a gelmiş oluyor motor.

benim ön dişli 15 bende 6bin devir civarı 90 görüyorum dişli orjinalken 7bin civarı 90 yapiyordu.

evet yedeğe gectigi zaman bi 50 km isik yandiktan sonra bi 40 km daha gider yaya kalmak istemiyorsaniz sadece 50 km gittigini bilmek yeterli bence
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Ağu 2015
Mesajlar
456
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim ön dişli 15 bende 6bin devir civarı 90 görüyorum dişli orjinalken 7bin civarı 90 yapiyordu.

evet yedeğe gectigi zaman bi 50 km isik yandiktan sonra bi 40 km daha gider yaya kalmak istemiyorsaniz sadece 50 km gittigini bilmek yeterli bence

Yazdıgın bana matamatiksel olarak mantıksız geldi yada devir sayacın arızalı olabilir oran orantı yaparsak 15/14 = 1,0714 eder. 7000/6000=1,16 eder.Eğer dişili yarı çapı orantısal artıyor ise diş boyları eşit ise yani eskiden 90km/7000 devirde ise 1000 devirde 12,8KM/h yapar.

15 dişilde 1000 devirde 12,8*1,0714 =13,775 KM/h eder 90/13,775=6533 devir eder 6000 de olmaz..
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
Yazdıgın bana matamatiksel olarak mantıksız geldi yada devir sayacın arızalı olabilir oran orantı yaparsak 15/14 = 1,0714 eder. 7000/6000=1,16 eder.Eğer dişili yarı çapı orantısal artıyor ise diş boyları eşit ise yani eskiden 90km/7000 devirde ise 1000 devirde 12,8KM/h yapar.

15 dişilde 1000 devirde 12,8*1,0714 =13,775 KM/h eder 90/13,775=6533 devir eder 6000 de olmaz..

Senin yaptığın oran-orantı hesabı evet ama işin içinde olasılık-istatistik de girer böyle durumlarda. Şöyle ki; yolun eğimi, hava sıcaklığı, yakıtın etkisi... vb çoğaltabilirsin. Ayrıca arkadaşın dediği aşağı yukarı da senin hesaba uyuyo, 0,5 bin devir çoğu zaman hesaba katılmayabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst