TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Şimdi metzeller den kış boyu son derece memnundum.. ıslak performansı harika,güven veriyor.. ama gel gelelim sıcak havaalrda lastik asfalta bi türlü tutunmuyor.. kışın yatırdığım kadar yatırınca arkanın attığını hisseder oldum.. daha yumuşak hamurlu kolay ısınan bi lastik lazım yaz aylarında..

Kısaca şunu söyliyim.. kışın binerim soğuk havalarda yağmur çamur güven versin diyosanız metzeler tek seçenek.. ama asfaltı tutsun viraj yapıyım dıyosanız sezonluk bınıyosanız daha yumuşak hamur, münkünse çift hamur bi viraj lastiği bakın derim..

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------

Merhabalar.

Kısa süre önce maddi ihtiyacımdan dolayı çok üzülerek dl 650 mi sattım.

Şu sıralar 2013 ve sonrası yani yeni kasa apache yi araştırıyorum .

Sizlerin başını 1-2 soruyla ağrıtacağım, kusura bakmayın.

Öncelikle yeni kasa ve eski kasa arasında görünüş haricinde fark varmı ? ( yakıt, güç, viraj kabiliyeti)

Yeni kasa tvs apache ile düz yolda 110 ile sabit gidebilirmiyim ? Eğer gidebilirsem bu hız ile ortalama yakıt tüketimim ne olur ?

Tapagaz gitsem en fazla kaç litre yaktırabilirim 100 km de ?

Direkt lastik değiştireceğim, önerebileceğiniz lastik varmı ?

Yeni kasa apachede şu şu kronik sorunlar var diyebileceğiniz birşey varmı ?

Zaman ayırıp cevaplayan herkese çok teşekkürler.

Hocam aramızda olman güzel olur öncelikle hoşgeldin diyim.. zaten arkadaşlar herşeye yanıt vermişler :) yakıt konusu ve lastik konusunda fikir sunabilirim.. yakıt olarak 2 apachemde de benzer sonuçlar alıyordum.. max 3.3 litre 100km. . min 2.7lt 100km.. ne iner ne çıkar.. bu değerleri yakalayamıyorsanız o apachede elbet bi sorun vardır :)
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Şimdi metzeller den kış boyu son derece memnundum.. ıslak performansı harika,güven veriyor.. ama gel gelelim sıcak havaalrda lastik asfalta bi türlü tutunmuyor.. kışın yatırdığım kadar yatırınca arkanın attığını hisseder oldum.. daha yumuşak hamurlu kolay ısınan bi lastik lazım yaz aylarında..

Kısaca şunu söyliyim.. kışın binerim soğuk havalarda yağmur çamur güven versin diyosanız metzeler tek seçenek.. ama asfaltı tutsun viraj yapıyım dıyosanız sezonluk bınıyosanız daha yumuşak hamur, münkünse çift hamur bi viraj lastiği bakın derim..

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------



Hocam aramızda olman güzel olur öncelikle hoşgeldin diyim.. zaten arkadaşlar herşeye yanıt vermişler :) yakıt konusu ve lastik konusunda fikir sunabilirim.. yakıt olarak 2 apachemde de benzer sonuçlar alıyordum.. max 3.3 litre 100km. . min 2.7lt 100km.. ne iner ne çıkar.. bu değerleri yakalayamıyorsanız o apachede elbet bi sorun vardır :)

Hoşbulduk, teşekkür ederim :)
Bugün bayiye gidip bir üstüne oturdum yeni kasanın. Herhangibir sorunla karşılaşmadım oturuş pozisyonu olarak.

Bana bayi yeni kasa ile eski kasanın orjinal lastiklerinin farklı olduğunu söyledi.

Hatta dijital ekranlı bir önceki kasanın lastiklerinden çok şikayet geldiğini , bunun üzerine yeni kasa apachede farklı lastikle geldiğini söyledi. Bu yeni kasanın lastikleriyle ilgili hiç şikayet almadıklarınıda belirtti. Lastik değiştirmene gerek yok dedi.

Bu konuda bilginiz varmı ?
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Hoşbulduk, teşekkür ederim :)
Bugün bayiye gidip bir üstüne oturdum yeni kasanın. Herhangibir sorunla karşılaşmadım oturuş pozisyonu olarak.

Bana bayi yeni kasa ile eski kasanın orjinal lastiklerinin farklı olduğunu söyledi.

Hatta dijital ekranlı bir önceki kasanın lastiklerinden çok şikayet geldiğini , bunun üzerine yeni kasa apachede farklı lastikle geldiğini söyledi. Bu yeni kasanın lastikleriyle ilgili hiç şikayet almadıklarınıda belirtti. Lastik değiştirmene gerek yok dedi.

Bu konuda bilginiz varmı ?

Orjinal lastik ile daha lojmanın giriş kapısından sağa döndüğüm esnada bir su birikintisinin üzerinden geçtim ve arka teker resmen kaydı ve yanladı motosiklet. Islak zemin performansının iyi olacağını hiç sanmıyorum. Bir kaç tvs kullanıcısından da (forumdan değil birebir konuştuğum kişiler) aynı yorumu aldım. En azından bir ırc alın yaw :mrgreen:
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
324
Orjinal lastik ile daha lojmanın giriş kapısından sağa döndüğüm esnada bir su birikintisinin üzerinden geçtim ve arka teker resmen kaydı ve yanladı motosiklet. Islak zemin performansının iyi olacağını hiç sanmıyorum. Bir kaç tvs kullanıcısından da (forumdan değil birebir konuştuğum kişiler) aynı yorumu aldım. En azından bir ırc alın yaw :mrgreen:

geçen ay yalovadan izmire gelirken daha yolun başında yağmura yakalandım... yalova - orhangazi yolunu bilenler bilir virajlıdır... virajda yavaşlamak için frene bi dokundum baktım arka teker adeta buzda gibiydi... motor bariyere doğru giderken kendimi nereye doğru atacağımı bile hesaplamaya başlamıştım ki son anda kurtardım... aynı yerde daha önce başka kaza olmuş bariyerler ezilmişti oradaki çıkıntıyı dizimin altında hissettim resmen... o esnada yaşanan 3 - 5 saniyede panik yapmadım çok şükür ve kontrolü tekrar sağlarken hissedilenler tarifsiz... Allah korudu resmen... o yüzden kışın devamlı kullanacak olan arkadaşlar ya ıslakta aşırı dikkat etmeliler ya da kış için özel lastik almalılar...
 
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
318
Aynen katılıyorum. Suyu görünce balerine dönüyor orjinal tekerler. :D
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
Abi orijinal lastiklerle suya girme, "aha önümde su var" de daha suya girmeden hemen göt atmaya başlıyo valla, hele ki frene basmayagör :queen:
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Hoşbulduk, teşekkür ederim :)
Bugün bayiye gidip bir üstüne oturdum yeni kasanın. Herhangibir sorunla karşılaşmadım oturuş pozisyonu olarak.

Bana bayi yeni kasa ile eski kasanın orjinal lastiklerinin farklı olduğunu söyledi.

Hatta dijital ekranlı bir önceki kasanın lastiklerinden çok şikayet geldiğini , bunun üzerine yeni kasa apachede farklı lastikle geldiğini söyledi. Bu yeni kasanın lastikleriyle ilgili hiç şikayet almadıklarınıda belirtti. Lastik değiştirmene gerek yok dedi.

Bu konuda bilginiz varmı ?

alakası yok.. bu motorun eskisininde yenisininde lastikleri berbat.. hele ıslak zeminde Allah a emanet gidersiniz..
Bu motorla en fazla uzun yol yapan benımdir heralde.. 10 ayda 16 17 bın sırf bu yıl uzun yolum var.. oturuş pozisyonu ve titreşim bi nebze rahatsız edecek.. v stromdan sonra hatta baya rahatsız gelecek ve gitmiyo motor diceksin .. ama motorun basit olmasından gelen sorunsuzluğu , yakıt derdi olmadan uzun yol yapmak güzel şeyler.. bu motorla ne kadar uzun yol yapılır dıyenlere dıyorum hep sen nereye kadar dayanabılırsen o kadar.. motor konusunda sıkıntı çıkmaz bakımlı olsun yeterki..
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
Selam arkadaşlar,
Benim motorda bir performans düşüklüğü söz konusu
debriyaj kaçırma vs. yok onu belirteyim en başta
performans düşüklüğünden kastım sadece 5. viteste 100'e zor geliyor
Zorlarsam düz uzun yolda 103-107 oluyor ama eskisi gibi 115-120'ye kadar çıkmıyor rahatça
kısacası 4. ve 5. viteste ivmelenmesinde sıkıntı var motorumun

Yağ değişim zamanı yaklaşmıştı önce ondandır dedim
Ama serviste yağını ve yağ filtresini değiştirdim (Castrol 10-40 kullandık)
Durum hala aynı
Hava filtresinden olabilir mi?
Bugün söküp iyice temizledim (gerçi pek kirli de sayılmazdı ama yine de kompresör ile hava sıktım iyice)
Akşam eve motorla dönerken bakacağım bir düzelme oldu mu diye...
Başka sebep ne olabilir sizce?
Not: Motosikletim yaklaşık 9,500 Km' de
Rodajı çok özenle yapılmıştır
Şimdiye kadar hiç böyle bir sorun yoktu son 1ay' dır durum böyle
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Abiler depoyu karbon kaplayacagim malzemeleri aldim hepsi 7 lira tuttu inanamadim uc kere sordum eminmisiniz 7 lira olduguna diye hakikaten oyle imis, falcata ve aparatini da bedavaya verdiler.. Uygulayinca oncesi/sonrasi seklinde resim paylasirim.
http://i.imgur.com/i40AC6q.jpg
http://i.imgur.com/4CctA5X.jpg

7-15-30 lira seklinde gittikce kalitesi artan cesitleri vardi, ben 7 lira olanini aldim, iyiki de bunu almisim cunku Apache'nin fabrika cikisi karbon kaplama yerleri ile tamamen ayni renk tonun da cikti.
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
128
Selam arkadaşlar,
Benim motorda bir performans düşüklüğü söz konusu
debriyaj kaçırma vs. yok onu belirteyim en başta
performans düşüklüğünden kastım sadece 5. viteste 100'e zor geliyor
Zorlarsam düz uzun yolda 103-107 oluyor ama eskisi gibi 115-120'ye kadar çıkmıyor rahatça
kısacası 4. ve 5. viteste ivmelenmesinde sıkıntı var motorumun

Yağ değişim zamanı yaklaşmıştı önce ondandır dedim
Ama serviste yağını ve yağ filtresini değiştirdim (Castrol 10-40 kullandık)
Durum hala aynı
Hava filtresinden olabilir mi?
Bugün söküp iyice temizledim (gerçi pek kirli de sayılmazdı ama yine de kompresör ile hava sıktım iyice)
Akşam eve motorla dönerken bakacağım bir düzelme oldu mu diye...
Başka sebep ne olabilir sizce?
Not: Motosikletim yaklaşık 9,500 Km' de
Rodajı çok özenle yapılmıştır
Şimdiye kadar hiç böyle bir sorun yoktu son 1ay' dır durum böyle

diyafram hasar almış olabilir
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
diyafram hasar almış olabilir

Diyafram olsa 5 6 bin devri geçmez.. başka bi sorun vardir.. ve bu sorun herşeyden kaynakli olabilir.. balatalarin temasindan tut, yagina, ordan tut lastik basincina, karburator ayarina, subap ayarina.. say say bitmez.. bi sekilde kendin bulmalisin sorun neyse..

Abiler depoyu karbon kaplayacagim malzemeleri aldim hepsi 7 lira tuttu inanamadim uc kere sordum eminmisiniz 7 lira olduguna diye hakikaten oyle imis, falcata ve aparatini da bedavaya verdiler.. Uygulayinca oncesi/sonrasi seklinde resim paylasirim.
http://i.imgur.com/i40AC6q.jpg
http://i.imgur.com/4CctA5X.jpg

7-15-30 lira seklinde gittikce kalitesi artan cesitleri vardi, ben 7 lira olanini aldim, iyiki de bunu almisim cunku Apache'nin fabrika cikisi karbon kaplama yerleri ile tamamen ayni renk tonun da cikti.

Neresini nasl yapcan tam anlamadm ama bitince bi gorelim :) merak ettim

Enes seni özlemişiz :mrgreen:

Eyw haciabi bende sizi ozledim :) inadina yagmr vardi bugun yikayamadim da binemedim de..
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Diyafram olsa 5 6 bin devri geçmez.. başka bi sorun vardir.. ve bu sorun herşeyden kaynakli olabilir.. balatalarin temasindan tut, yagina, ordan tut lastik basincina, karburator ayarina, subap ayarina.. say say bitmez.. bi sekilde kendin bulmalisin sorun neyse..



Neresini nasl yapcan tam anlamadm ama bitince bi gorelim :) merak ettim



Eyw haciabi bende sizi ozledim :) inadina yagmr vardi bugun yikayamadim da binemedim de..

Yağmur dün burada da vardı. Hatta başından sonuna kadar motosikletin üzerindeydim ve sırılsıklam oldum. Kuru yer kalmadı resmen :queen:
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Neresini nasl yapcan tam anlamadm ama bitince bi gorelim :) merak ettim
Yan grenajlari cikartip tum deponun siyah yerlerini yapacagim abi, bugun denedim de tecrubesizlikten materyali ziyan ettim, ucuz bi' sey iyi ki. Yarin gidip 2 metre daha alacagim, resim cekerek ilerliyorum, yarin bitecek umarim. Motor suan uzerinde branda benzin deposuz garaj da duruyor, odam da 10 litre benzin tanki var. xD
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Yan grenajlari cikartip tum deponun siyah yerlerini yapacagim abi, bugun denedim de tecrubesizlikten materyali ziyan ettim, ucuz bi' sey iyi ki. Yarin gidip 2 metre daha alacagim, resim cekerek ilerliyorum, yarin bitecek umarim. Motor suan uzerinde branda benzin deposuz garaj da duruyor, odam da 10 litre benzin tanki var. xD

hadi hayrlısı bitince nasıl olacak bakalım :)

Yağmur dün burada da vardı. Hatta başından sonuna kadar motosikletin üzerindeydim ve sırılsıklam oldum. Kuru yer kalmadı resmen :queen:

istemedim valla binmek.. bızım burda sürücüler istanbuldan beter.. kuru havada zar zor gidiyom yağmurda hiç çekilmezler ^^
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Bugün banka da işim vardı. Şubede ki özel güvenlik " satılıksa hemen alayım 4500 tl ye" didi. Acil motosiklet arıyormuş. :sunny: Yuh dedim böyle mi olur bu iş dedim. Adam ayak üstü motoru alacaktı ya la :queen:
 
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
129
Selam arkadaşlar,
Benim motorda bir performans düşüklüğü söz konusu
debriyaj kaçırma vs. yok onu belirteyim en başta
performans düşüklüğünden kastım sadece 5. viteste 100'e zor geliyor
Zorlarsam düz uzun yolda 103-107 oluyor ama eskisi gibi 115-120'ye kadar çıkmıyor rahatça
kısacası 4. ve 5. viteste ivmelenmesinde sıkıntı var motorumun

Yağ değişim zamanı yaklaşmıştı önce ondandır dedim
Ama serviste yağını ve yağ filtresini değiştirdim (Castrol 10-40 kullandık)
Durum hala aynı
Hava filtresinden olabilir mi?
Bugün söküp iyice temizledim (gerçi pek kirli de sayılmazdı ama yine de kompresör ile hava sıktım iyice)
Akşam eve motorla dönerken bakacağım bir düzelme oldu mu diye...
Başka sebep ne olabilir sizce?
Not: Motosikletim yaklaşık 9,500 Km' de
Rodajı çok özenle yapılmıştır
Şimdiye kadar hiç böyle bir sorun yoktu son 1ay' dır durum böyle

Bende benzer bir durum şöyle var. Bugün bile foçaya giderken saat 3-4 gibi sürdüğümde motosikletin canı 105 km de kesildi. Dönüş yolunda ise tam tersi bir o kadar istekliydi motor. 115-117 iki kişi otoyolda kamyon solladım. Sanırım sıcakta şişiyor nedeninin daha anlamadım 18 bin bakımını yaptırayım bir güzelde tekrar gözlemlicem.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Bugün banka da işim vardı. Şubede ki özel güvenlik " satılıksa hemen alayım 4500 tl ye" didi. Acil motosiklet arıyormuş. :sunny: Yuh dedim böyle mi olur bu iş dedim. Adam ayak üstü motoru alacaktı ya la :queen:

vereydın 4bıne başkasını alırdık ^^
 
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
43
Selam arkadaşlar,
Benim motorda bir performans düşüklüğü söz konusu
debriyaj kaçırma vs. yok onu belirteyim en başta
performans düşüklüğünden kastım sadece 5. viteste 100'e zor geliyor
Zorlarsam düz uzun yolda 103-107 oluyor ama eskisi gibi 115-120'ye kadar çıkmıyor rahatça
kısacası 4. ve 5. viteste ivmelenmesinde sıkıntı var motorumun

Yağ değişim zamanı yaklaşmıştı önce ondandır dedim
Ama serviste yağını ve yağ filtresini değiştirdim (Castrol 10-40 kullandık)
Durum hala aynı
Hava filtresinden olabilir mi?
Bugün söküp iyice temizledim (gerçi pek kirli de sayılmazdı ama yine de kompresör ile hava sıktım iyice)
Akşam eve motorla dönerken bakacağım bir düzelme oldu mu diye...
Başka sebep ne olabilir sizce?
Not: Motosikletim yaklaşık 9,500 Km' de
Rodajı çok özenle yapılmıştır
Şimdiye kadar hiç böyle bir sorun yoktu son 1ay' dır durum böyle

Şuan 20.000 km deyim her 1.500km de bir bakımını yaparım her gazı açtığımda 120-130kmH rahat görüyorum daha birkere bile başıma gelmedi böyle şeyler inşallah gelmezde kimsenin başına ama tahminimce Hava filtresinden de olabilir karbüratörden de olabilir.
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
Bende benzer bir durum şöyle var. Bugün bile foçaya giderken saat 3-4 gibi sürdüğümde motosikletin canı 105 km de kesildi. Dönüş yolunda ise tam tersi bir o kadar istekliydi motor. 115-117 iki kişi otoyolda kamyon solladım. Sanırım sıcakta şişiyor nedeninin daha anlamadım 18 bin bakımını yaptırayım bir güzelde tekrar gözlemlicem.

Dediğiniz gibi 100-105 zor görüyorum
Daha evvelce 95'ten sonra ivmelenmesi artıyor hızı hissettiriyordu
Şimdi ne oldu anlayamadım
Hava filtresini dün temizledim karbüratör ile ilgili bir şey olup olmadığını anca servis anlar ama serviste sizde iyi bilirsiniz ki hastanedeki doktorlar gibi...
"derdin nedir sen bileceksin yoksa ben kendim bulmaya uğraşmam
yada gereksiz yere bir sürü tahlil yapar aldığım paraya bakarım
sorunun çözülmezssede bana ne!" modunda her zaman
İnşaallah sorunu kısa zamanda çözerim

Serviste öyle bir şey ki kardeşim bir şeyi kontrol etmek için sökmeye yanaşmıyorlar açarsak / sökersek değiştiririm diyor
kardeşim sağlamsa niye değiştirip masraf çıkarıyorsun paşa paşa taksana yerine geri! ama olmaz her şey para için...
Daha yeni servis bakımından çıktım adamlar sen kontrol et demezsen bir şeye bakmadan yağını değiştirip sepetliyor
Sadece balataları yağ filtresini ve yağını değiştirdiler (o da benim söylememle)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst