Honda Honda VFR800X Crossrunner Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
338
2011 (2012 nisan trafige cikisli) crossrunner ile 1 yildir beraberiz. Konuyu gorunce selam vereyim istedim. Cok yakisikli, cok dengeli, her turlu suruse gelen (sakin yada sert) bir motorumuz var arkadaslar. (Nazar degecek diye korktum bu kadar ovunce) Herkese kazasiz guvenli surusler.
Bu arada, yeni kasasi da insallah sonraki motorum olur.
 
Katılım
14 Nis 2005
Mesajlar
199
Arkadaşlar selamlar, 2015 model Honda Vfr800x Crossrunner kullanıcısıyım. Şans eseri forum dolanırken sizin bu başlığa denk geldim ve hemen üye oldum. 10.500 km yol yaptım ve yaşadıklarımı iyisi kötüsü olarak sizlerle paylaşmak istedim.

Bu güne kadar kullandığım motorsikletler
Ducati monster / Honda CBF1000fa / Ducati Multistrada 1200 / şimdide Honda VFR800x Crossrunner.

Bu saydığım motorlar arasındaki kullandığım en rahat motosiklet crossrunner. Amortüsör yumusatıldığında komforu şaka gibi oluyor. Sertleştirildiğinde içinden farklı karakterde bir motor çıkıyor resmen ve yüksek sürat stabil gidebilmesi de çok iyi. Özellikle (Pirelli Scorpion Trial) ın hakkını vermeliyim muhteşem bir lastik. Multistradamda da bu lastik vardı hakikaten türkiyenin bozuk ve tozlu zemininde görevini çok iyi yerine getiriyor.

2 kişi 3 lü çanta seti ile yunanistana gittim geldim , yakıt tüketimi 4.3lt/100 ile 5.5lt/100 km di. (100-130 km ortalama). uzun yolculuklarda bir tur camı isteyebilir (kişiye göre tercih meselesi).

ilk başlarda Multistradam 27 aralık 2014 tarihinde malesef çalındı , ondan sonra bu motora binince haliyle gitmiyormuş gibi geldi. 10.000 km crossrunnerla yapınca alıştım kendisine. V-tec öncesi ve sonrası bambaşka 2 karaktere sahip. Son yapabildiğim de 5. viteste 242 KM sürate kadar çıktı (topcase varken - videosunu paylaşıcam)

Motorun düşük sürat dengesi ve genel olarak ağırlık merkezinin aşağıda olması motorun 240 kg lık kuru ağırlığını hissettirmeden yolculuk yapmanızı sağlıyor. Led Uzun ve Kısa Farlar hakikaten çok çok çok başarılı. orjinal çanta takımını alırken "ulan bu kadar para verilir mi buna" diye çok söylendim , ama rüzgarın çantalı ve çantasızken etkisnin neredeyse olmadığnı görünce anladım neden bu kadar para istiyorlar.

Traction kontrol sistemi (patinaj kontrol) 0 - 1 - 2 olarak çalışıyor. Çalışınca otomatikman 2 de başlıyor. bunu hemen 1 e indiriyorum. 2 de iken çok fazla devreye giriyor ve bozuk çukurlu yollarımızda resmen gaz açırmıyor. Patinaj + tekere gelmeyi engelliyor. Basılı tuttuğunuzda da devre dışı kalıyor. Ozamanda yanlamalar ve tekere gelmeler baya keyifli.

heybetinden dolayı trafikte baya bir saygı görüyorsunuz. Selesi inanılmaz rahat. gösterge paneli basit ve çok okunaklı. Güneşte ve gecede çok rahat görünüyor herşey. Elcik ısıtma 5 kademe , gayet başarılı. 5. kademede elleriniz yanıyor :=)

Umarım merakınızı gidermeye yetmiştir verdiğim bilgiler. Birde sizinle kendi çekimim olan bu motorun videosunu paylaşayım orada da cevap bulacağınız performansa yönelik görseller olacaktır.

http://www.youtube.com/watch?v=aCbzqAMv7SY

kapandığımda ufak ufak Fz8 geliyor , dik oturduğumda beni aşan rüzgar topcase i de aşıyor ve aynı gidiyorlar :D

Not: İtalyan motoru fanatiği biriyimdir ama bu sefer Honda çok güzel bir motosiklet yapmış.

İyi günler , iyi forumlar sevgiler saygılar.

Merhaba,

Vites geçişlerinde özellikle 1 den 2 ye ve ışıklardayken falan boştan 1 e geçişlerde sıkıntı yaşıyor musunuz?
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
338
Bu soylediginiz sorun, bostan 1 e gecerken sadece, nadirde (çok nadir) olsa benim basima geliyor. Debriyaji birakip tekrar sıktığımda sorun olmadan vitese geciyor. Bmw r1200 gs i olan bir arkadasim, ayni sorunun kendisinde de ayni sıklıkta olduğunu söyledi. Yeni modelde var mi, bende merak ettim.
 
Katılım
12 Eyl 2013
Mesajlar
59
Bende motoruma kavuştum nihayet. Ağustos ta gelecek belki yetişmez Eylül e kalır diyorlardı Temmuzun sonunda geldi şükür. Ağustos un ilk haftası da teslim aldık.

Öncelikle bu ebattaki ilk motosikletim olduğunu belirtmeliyim. Daha çok çıplak şehirli seviyordum ben. Kawasaki Er-6 ve Z800 üm oldu son dönemde. İkisinden de memnun kalmıştım ama Z800 ün şehirler-arası yollardaki konforsuzluğu ondan erken ayrılmama sebep oldu.

Aslında aklımda VFR 800 vardı ama;malumunuz Honda uzun yıllardır getirmiyor. Crossrunner'ı denemek istedim bende ve ilk 350 km lik deneyimle iyi bir karar verdiğime inanıyorum.

Hızlanması bu kütleye göre tatmin ediyor, hoş pek 6000 devir üzerine çıkarmadım daha, gerçi kulanım kılavuzunda devirle ilgili bir şey dememiş ilk 500 km motoru zorlamayın ani kalkış yapmayın diyor. Ben işi sağlama alıp 500 km den sonra 6000 devrin üzerine çıkarım. 6.viteste 6.000 devirde motor 120-130 civarı hız yapıyor uzun seyahatlerde yeterli olacak bu sürat te muhtemelen yakıt ekonomisi de tavan yapacaktır.

Şehir içinde henüz zorlanıyorum biraz tedirginlik var henüz onca çıplaktan sonra çünkü motor motor ağır ve ben kısayım . Z800 de ağırdı ama bunun kafa sanki çok daha ağır hissetiriyor. Gerçi Z800 e alçaltma kiti taktırmıştım ayak tabanlarım bile yere değiyor tedirgin etmiyordu. Buna henüz işlem yaptırmadık zaten sele düşükte ayarlı 81,5 cm idare ediyoruz.

Son olarak ta ben siyah(füme) ını incelemiştim satın almada öyle karar vermiştim ve kırmızı istemiştim. İyi ki kırmızı almışım çok hoş gerçekten rengi, ayrıca parça kalitesi ve işçilikte göz doldurucu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:56 ----------

Merhaba,

Vites geçişlerinde özellikle 1 den 2 ye ve ışıklardayken falan boştan 1 e geçişlerde sıkıntı yaşıyor musunuz?

Vitesle ilgili ben problem yaşamadım hepsi güzel güzel geçiyor ve tam oturuyor. Işıklarda boşa alma alışkanlığım yok dolayısıyla sık boşa almıyorum ama boşa alırken de sıkıntı yaşamadım...
 
Son düzenleme:

okb

Katılım
4 Nis 2006
Mesajlar
15
arkadaşlar, yaklaşık 2 gün sonra motorum gelecek. sıfır aldım. liste fiyatına göre uyguna aldım.
almak isteyen arkadaş varsa yardımcıda olabilirim.
bu arada İKİNCİ EL aksesuar satmak isteyen olursa bana ulaşsın lütfen... orjinal aksesuarlarını almak çok masraflı.
şimdiden teşekkürler.
motoruma kavuşunca deneyimlerimi paylaşacağım.
herkese iyi ve güvenli sürüşler.
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
338
arkadaşlar, yaklaşık 2 gün sonra motorum gelecek. sıfır aldım. liste fiyatına göre uyguna aldım.
almak isteyen arkadaş varsa yardımcıda olabilirim.
bu arada İKİNCİ EL aksesuar satmak isteyen olursa bana ulaşsın lütfen... orjinal aksesuarlarını almak çok masraflı.
şimdiden teşekkürler.
motoruma kavuşunca deneyimlerimi paylaşacağım.
herkese iyi ve güvenli sürüşler.

Merakla yorumlarınızı bekliyorum. Birde fiyat belirtirseniz iyi olur. Euro arttı diye fiyatları uçurdular. Biraz düşünce sanırım geri adim atıyorlar.
 

okb

Katılım
4 Nis 2006
Mesajlar
15
Merakla yorumlarınızı bekliyorum. Birde fiyat belirtirseniz iyi olur. Euro arttı diye fiyatları uçurdular. Biraz düşünce sanırım geri adim atıyorlar.

37.500 e anlaştım en son. istanbul ve hatay ile. ancak gidip getirmek zor olacağı için Elazığ'dan aldım
 

okb

Katılım
4 Nis 2006
Mesajlar
15
motorumu teslim aldım. 37000'e anlaştık. kırmızı renk. 550 km yaptım bile uzun yolda. rodajını tamamladım yani. ani gaz açma ve ani frenaj yapmadık kılavuzunda yazdığı üzere. çok zevkli kullanması. selesi çok rahat ama yine de yoruyor tabii. 3 saat molasız kullandım. sonra 1,5 saat daha. yollar hafif ıslaktı ama sağanak yağışa yakalanmadım. sadece yumuşak bir sola virajda arkasını salladı ama çabuk toparladı. motorun limitlerini öğrenemedim şimdilik. 6. vites 5000 devirde 120 km hızdaydı. fazlasını denemedim şimdilik. sadece bir kez hızlanmam gerektiğinde gaz açtım, onda da 6000 devirde vtec devreye girdi. motorun kişiliği değişti resmen. arabalarda turbo devreye girer gibi bir his. uzun yıllar bineceğimi düşünüyorum. bakalım...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------

şimdi sırada sezona kadar aksesuarlarını almak var.
bir de sizlerden yağışlı havalarda kullanmak için lastik önerisi rica ediyorum
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
338
Fuarda sanırım 31.400 e satmışlardı. Devamında 34000 civarı olmuştu. Bir anda 40000 lere gelmişti. Euro düşünce 37000 lere gelmiş sanırım. Hayırlı uğurlu olsun tekrar. Kazasız belasız kullanın. Bence de uzun yıllar kullanılacak bir motor. Üzerinde orijinal lastik olarak ne geliyor. Sizi böyle lastik değişimine iten sebep nedir?
 

okb

Katılım
4 Nis 2006
Mesajlar
15
Fuarda sanırım 31.400 e satmışlardı. Devamında 34000 civarı olmuştu. Bir anda 40000 lere gelmişti. Euro düşünce 37000 lere gelmiş sanırım. Hayırlı uğurlu olsun tekrar. Kazasız belasız kullanın. Bence de uzun yıllar kullanılacak bir motor. Üzerinde orijinal lastik olarak ne geliyor. Sizi böyle lastik değişimine iten sebep nedir?

ıslak zeminde arkayı salladı, ben 4 mevsim kullanmak istiyorum motoru. ıslak, kaygan zemine daha uygun bi lastik olması lazım

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

ıslak zeminde arkayı salladı, ben 4 mevsim kullanmak istiyorum motoru. ıslak, kaygan zemine daha uygun bi lastik olması lazım

biraz araştırdım. şu an "Michelin pilot road 4" en uygun seçenek gibi görünüyor
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
Arkadaslar viraj icinde vtec subaplari actiginda sapitmadan bahsediyorlar kullananlar yorum yapabilirmi? Eski vfr ler cok sert actigini duydum, 2011 den itibaren 800x lerde bu yumusatildimi?
 
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
338
Arkadaslar viraj icinde vtec subaplari actiginda sapitmadan bahsediyorlar kullananlar yorum yapabilirmi? Eski vfr ler cok sert actigini duydum, 2011 den itibaren 800x lerde bu yumusatildimi?
Öyle bir sıkıntı yaşamadım. Zaten viraja da 6000 devir üzerinde bir hızla hic girmedim, girmemde. ( Dar ve yavas bir virajdan bahsediyorum, hızlı bir virajda zaten sorun olacağını sanmıyorum.)
 
Katılım
12 Eyl 2013
Mesajlar
59
Arkadaslar viraj icinde vtec subaplari actiginda sapitmadan bahsediyorlar kullananlar yorum yapabilirmi? Eski vfr ler cok sert actigini duydum, 2011 den itibaren 800x lerde bu yumusatildimi?

Ben yeni kasasını kullanıyorum, 6000 üzerinde viraja da girdim, herhangi bir problem yok , daha önceki kasayı da eski VFR leri de kullanmadım hiç dolayısıyla o durumu bilmiyorum.

Ancak 6000 den sonra anlık bir titreşim oluyor ama hani milisaniye gibi bir süre ve bunu teker de falan hissetmiyorsunuz...
 
Katılım
3 Mar 2014
Mesajlar
8
Merhaba arkadaşlar,
Tracer ve Crossrunner arasında gidip gelmekteyip.
Honda' nın ağırlığı trafikteki performansı açısından şüphe uyandırıyor. Yoğun İstanbul sabah trafiğinde kullanan biri varsa ve tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim.
 
Katılım
12 Eyl 2013
Mesajlar
59
Onur bey ağırlığı trafikte hissetmezsiniz, ayrıca motorun yüksek hızlardaki stabilitesi ve viraj kararlığını görünce belki de kaynağını ağırlığa bağlarsınız.Çantalı haldeyken bile 220 üzeri hızlarda ancak kafa sallıyor o derece....

Ağırlık benim için sadece motorun garaja giriş ve çıkışında sorun oluyor....
 
Katılım
3 Mar 2014
Mesajlar
8
15 - 20 KM altında evet hissetmiyorsunuz ama çok yoğun trafikte yavaşça giderken zınk diye durmanız gerekebiliyor. O zaman motoru ayak koyup durdurmak kritik oluyor. bazen de yine ayağınızla geri geri gitmeniz gerekebiliyor.
Şuanda ER6- F kullanıyorum. Yaklaşık 210 kg. O bile zorluyor.
Her gün Avr. yakası E5 üzerinden Zincirlikuyu ayrımına kadar gidiyorum. Bilenler bilir, sağda ufak bir hat oluyor. Motorcular olarak a dar hattı kullanıyoruz. O hatta rahat gidebilir miyim bilemedim.
Honda en çok motor satan firma ama bir test motoru yok.
Mesela test motorları olsa, kullansam, denesem... Aaah ah...
 
Katılım
12 Eyl 2013
Mesajlar
59
Trafikte ağırlığı hissetmezsiniz derken manevra kabiliyetini kastetmiştim. Motoru ayakla ileri geri ittirmek konusunda haklısınız.Bu segmentte ağırlık, kalite ve stabilite dengesi daha yüksek fiyatlı Ducati ve BMW modellerinde var galiba... Gönül bir 1200 Multisrada istiyor ama kısmet artık alırız bir gün inş.
 
Katılım
6 Eki 2014
Mesajlar
284
eski kasa 800 x ile yeni kasa 800 x ler arasında ne gibi farklılıklar var acaba
 
Katılım
5 Ocak 2012
Mesajlar
28
Far tasarimi ve led farlar
Standart elcik isitma
2015 aldim ama eski kasanin ozelliklerini bilmiyorum.
Cok hos bir makina 100km kullandim suanlik rodaj sureci bitince gerekli bilgilendirmeleri yaparim.
 
Katılım
6 Eki 2014
Mesajlar
284
Hayırlı olsun güzel günlerde binmeniz dileğiyle motor gücü tork frenler sele yüksekliği vs. Değişiklikler varmı daha mekanik ve ölçüler olarak
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst