TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
12
İyi geceler. Yaklaşık 2 hafta önce 2014 model rtr 150 ile aranıza katıldım. Motoru aldıktan sonra ilk işim lastikleri değiştirmem oldu. Pirelli mt75 ön 90/80 17 arka 100/80 17 taktırdım ama lastik basıncı ne olmalı en ufak bir fikrim yok. Forumda aradım ama lastik ölçülerimi uygun basınçları bulamadım. Kilom 83 ön ve arka lastik basıncı ne olmalı?
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
İyi geceler. Yaklaşık 2 hafta önce 2014 model rtr 150 ile aranıza katıldım. Motoru aldıktan sonra ilk işim lastikleri değiştirmem oldu. Pirelli mt75 ön 90/80 17 arka 100/80 17 taktırdım ama lastik basıncı ne olmalı en ufak bir fikrim yok. Forumda aradım ama lastik ölçülerimi uygun basınçları bulamadım. Kilom 83 ön ve arka lastik basıncı ne olmalı?

Hayırlı olsun motorun öncelikle.. Ön 27(28) - Arka 32 Kullanıyorum artçılı artçısız bi sıkıntım yok.. kitapçıktada buna benzer rakamlar znt
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Eğer aldığın lastikler yumuşak hamurluysa 30-34 arası iyidir.Zira üzerinde gelen sert hamurlu lastiğe göre bir parça daha fazla basınç istiyorlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:02 ----------

Cevapladığınız için teşekkürler.Anladım o zaman sökme işini erteleyeceğiz veya servise gittiğimiz zaman deneyeceğiz.:)

Aslında erteleme. Sök bir incele siperliğe gelene kadar. Geri toplarken hem vidaları da sıkmış olursun belki ses kesilir. Daha önce bir arkadaşın da dediği gibi sinyallerin birinden geliyordu benim ses. Sinyal kapağı gevşekti.Kötü bir çözüm olsada Japonla yapıştırdım geçti.
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
Zinciri iyice temizledikten sonra iş görür hocam.. Mazot yada gazyağı ile temizleyebilirsin.
12 14 kuruş arası kullanıma göre normaldir.. Çok agresif kullanmıorsan bi hava ayarına baktır (subap ayarı da keza)
Bahsettiğin ses subap sesi .. Çok fazla ise ısınınca özellikle geliyosa subap ayarı yaptır.. motorun kaç kmde tabi onu bilmiyorum..17binde ilk kez yaptırdım ben.. Ses egzantirik zincirinden de geliyor olabilir onuda gerdir arada gerdirmek lazım..
Yağını 2000km de bir değiştiriyorum.. Yağ filresi orjinal ise 2 yağ değişiminde 1 filtre .. filtre yan sanayi ise her yağ değişiminde 1 filtre değişiyorum..

Peki Enes kardeşim kusura bakmazsan bu dediklerinin ayrı ayrı masraflarını yazabilir misin? yaklaşık olarak tabi..
-Hava ayarı? -Subap ayarı? -Egzantirik zincir ayarı? -Orijinal yağ filtresi-yan sanayi yağ filtresi?

Bunları şundan dolayı istiyorum, Ankara dayım ve içim rahat gidebileceğim bi ustam yok. Ayrıca 3-4 ustaya gittim (ki 2 si tvs servisi diye geçiyo, zaten Ankara da hepi topu 3 servisi var.) ya çakal çukal ya işten anlamıyo ya da ne itelersem kar mantığıyla bakıyolar. En azından fiyatları aşağı yukarı bilerek gidersem belki daha az kazık yerim diye ümid ediyorum :p Bu arada motorum 3700 km de falan ama dediğim ses senin de bahsettiğin gibi özellikle motor ısınınca ve devir yükselince geliyor fakat öyle aşırı bi ses değil, sürüş esnasında gaz verince hissediliyor..
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Peki Enes kardeşim kusura bakmazsan bu dediklerinin ayrı ayrı masraflarını yazabilir misin? yaklaşık olarak tabi..
-Hava ayarı? -Subap ayarı? -Egzantirik zincir ayarı? -Orijinal yağ filtresi-yan sanayi yağ filtresi?

Bunları şundan dolayı istiyorum, Ankara dayım ve içim rahat gidebileceğim bi ustam yok. Ayrıca 3-4 ustaya gittim (ki 2 si tvs servisi diye geçiyo, zaten Ankara da hepi topu 3 servisi var.) ya çakal çukal ya işten anlamıyo ya da ne itelersem kar mantığıyla bakıyolar. En azından fiyatları aşağı yukarı bilerek gidersem belki daha az kazık yerim diye ümid ediyorum :p Bu arada motorum 3700 km de falan ama dediğim ses senin de bahsettiğin gibi özellikle motor ısınınca ve devir yükselince geliyor fakat öyle aşırı bi ses değil, sürüş esnasında gaz verince hissediliyor..

Hava , subap ve egzantrik ayarının maliyetini bilemiyorum ama bakımlarımı kendim yaptığım için ; Yağ (castrol alırsanız eğer) hava filtresi ve yağ filtresi toplamda 45 tl tuttu. (ustalar bu 3 ünün değişimi için 100 tl istediler bende garantiden vazgeçip kendim yapıyorum bakımlarımı :pl: )Eğer yağı benim gibi ipone vs. bir yağ kullanırsanız 10-15 tl daha eklersiniz fiyatın üzerine:cat:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
12
Hayırlı olsun motorun öncelikle.. Ön 27(28) - Arka 32 Kullanıyorum artçılı artçısız bi sıkıntım yok.. kitapçıktada buna benzer rakamlar znt

Eğer aldığın lastikler yumuşak hamurluysa 30-34 arası iyidir.Zira üzerinde gelen sert hamurlu lastiğe göre bir parça daha fazla basınç istiyorlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:02 ----------

Cevaplarınız için tesekkur ederim.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Peki Enes kardeşim kusura bakmazsan bu dediklerinin ayrı ayrı masraflarını yazabilir misin? yaklaşık olarak tabi..
-Hava ayarı? -Subap ayarı? -Egzantirik zincir ayarı? -Orijinal yağ filtresi-yan sanayi yağ filtresi?

Bunları şundan dolayı istiyorum, Ankara dayım ve içim rahat gidebileceğim bi ustam yok. Ayrıca 3-4 ustaya gittim (ki 2 si tvs servisi diye geçiyo, zaten Ankara da hepi topu 3 servisi var.) ya çakal çukal ya işten anlamıyo ya da ne itelersem kar mantığıyla bakıyolar. En azından fiyatları aşağı yukarı bilerek gidersem belki daha az kazık yerim diye ümid ediyorum :p Bu arada motorum 3700 km de falan ama dediğim ses senin de bahsettiğin gibi özellikle motor ısınınca ve devir yükselince geliyor fakat öyle aşırı bi ses değil, sürüş esnasında gaz verince hissediliyor..

Subap ayarına 25 aldı diye hatırlıyorum
Egzantirik ve hava ayarı 5 dk bile sürmez varsın 10 15 tl olsun..
Orjinal yağ filtresi 10 tl .. yan sanayi heryerde yok istanbulda bulup alıyorum 5 tl..
Hava filtresini değişmene gerek yok..
Fikrimi soracak olursanda 10bın km kadar elletme subaplara.. ayara gerek yoktur.. bozulmaz oyle kolay kolay.. motor 5bınden sonra açılıyor daha rodajda sayılır senın kı ..
Yağ olarakta motul öneririm.. Kafan rahat olur.. 35 tl civarı litresi.
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
142
İyi geceler. Yaklaşık 2 hafta önce 2014 model rtr 150 ile aranıza katıldım. Motoru aldıktan sonra ilk işim lastikleri değiştirmem oldu. Pirelli mt75 ön 90/80 17 arka 100/80 17 taktırdım ama lastik basıncı ne olmalı en ufak bir fikrim yok. Forumda aradım ama lastik ölçülerimi uygun basınçları bulamadım. Kilom 83 ön ve arka lastik basıncı ne olmalı?

Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin...
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
Subap ayarına 25 aldı diye hatırlıyorum
Egzantirik ve hava ayarı 5 dk bile sürmez varsın 10 15 tl olsun..
Orjinal yağ filtresi 10 tl .. yan sanayi heryerde yok istanbulda bulup alıyorum 5 tl..
Hava filtresini değişmene gerek yok..
Fikrimi soracak olursanda 10bın km kadar elletme subaplara.. ayara gerek yoktur.. bozulmaz oyle kolay kolay.. motor 5bınden sonra açılıyor daha rodajda sayılır senın kı ..
Yağ olarakta motul öneririm.. Kafan rahat olur.. 35 tl civarı litresi.

Sesin geliyor olması subap ayarında bi sıkıntı olduğu anlamına gelmiyor o zaman, anladığım kadarıyla.. Subap ayarına elletmeden hava ve egzantirik ayarlarına baktırıyim o zaman. Yağ olarak da motul alacaktım zaten.
Bi de sanırım diyaframa da bi el atmam lazım, çünkü en ufak bi yokuşta tek kişiyle bile boğuluyor gibi oluyo, birinci viteste bile. Biraz araştırdım geçmiş sayfalarda da yazmışsınız zaten bununla alakalı..
Çok teşekkürler cevaplar ve öneriler için..
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Slm arkadaslar benim mator son iki gundur rolantisi dengesizlesti bir stop ediyor bir 3binde kaliyor hava ayari ile hic oynamadimda bunun sebebini bilen varmi
 
Katılım
22 Ağu 2013
Mesajlar
76
S.a değerli apache ailesi. Motorumda shark performans egzoz var. Susurucuyu sökmeden dün yola çıkmıştım ve döndüğümde susturucunun alyanla sıkılan yerinden kırılıp susturucunun düştüğünü farkettim. Kask oldugu için sesindende anlayamadım. Trafik çok sıkıyor bu konuda İnternettede susturucu satan bi yer yok. Yardımcı olabilirmisiniz Teşekkürler
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Slm arkadaslar benim mator son iki gundur rolantisi dengesizlesti bir stop ediyor bir 3binde kaliyor hava ayari ile hic oynamadimda bunun sebebini bilen varmi

Motorun optimum duzeyde calismasini etkileyecek bircok faktor var. Hava ayarina ellemedim ama rolanti dalgalaniyor demek yanlis olur. Motorun bu sekilde iken hava ayari yapip dalgalanmayi duzeltrbilirsin fakat sonra hava filtresini degistrdiginde yine dalgalanma olacak. Cunku sen kirli filtreye gore ayar yapmis oldun. Yani demem o ki motoru en iyi performansta calistrmak icin her zman ayni sartlati saglamak gerekir( filtre buji yakit vs)
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Motorun optimum duzeyde calismasini etkileyecek bircok faktor var. Hava ayarina ellemedim ama rolanti dalgalaniyor demek yanlis olur. Motorun bu sekilde iken hava ayari yapip dalgalanmayi duzeltrbilirsin fakat sonra hava filtresini degistrdiginde yine dalgalanma olacak. Cunku sen kirli filtreye gore ayar yapmis oldun. Yani demem o ki motoru en iyi performansta calistrmak icin her zman ayni sartlati saglamak gerekir( filtre buji yakit vs)

bu iş sana verilmiş be kardeşim helal olsun valla:thumleft:
 
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
767
Yağ değişiminde alttaki vidayı anahtarla açayım dedim beceremedim. Çok sıkı. Bir de biçimsiz yerde. Olmadı bir cırcır bulup öyle deneyeceğim. Servisin vidayı bu kadar sıkması doğrumu?

Tahmin ettiğim kadarıyla içerde bir conta olmalı.

Cırcır bulamazsam nasıl sökerim? Bir de nelere dikkat etmeliyim?

Daha önce kendisi yağ değişimi yapmış olan varsa yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
Katılım
9 Haz 2015
Mesajlar
313
Abiler iyi aksamlar araniza yeni katildim.
Yaklasik 1 ay kadar once 2014 model Apache aldim. Bir kac sorum olacakti cevaplarsaniz sevinirim.

1) Sele nereden kaldiriliyor? Bir turlu bulamadim.
2) Kafaya koruma demiri taktirsam fiyati ne olur daha acemiyim dusurdugum de en az maliyet ciksin istiyorum. Ya da gereksiz mi sizce?
3) Elcikleri degistirmek istiyorum ancak korumalardaki vida donmek bilmiyor. Degistiren var ise nasil cikarttiniz?
4) Titresimi azaltmak icin yapilabilecek seyler var midir? Daha 250 KM'de. Ben vibrasyonu hissediyorum biraz da kotu vites degistirmemin katkisi da vardir malum daha yeni basladim motor isine ancak apache sahibi insanlar kendilerinde vibrasyon olmadigini soyluyor.
Motoru aldigim da daha yeni bayiye gelmisti ve daha kutusundaydi. Montaji o an yapildi.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Abiler iyi aksamlar araniza yeni katildim.
Yaklasik 1 ay kadar once 2014 model Apache aldim. Bir kac sorum olacakti cevaplarsaniz sevinirim.

1) Sele nereden kaldiriliyor? Bir turlu bulamadim.
2) Kafaya koruma demiri taktirsam fiyati ne olur daha acemiyim dusurdugum de en az maliyet ciksin istiyorum. Ya da gereksiz mi sizce?
3) Elcikleri degistirmek istiyorum ancak korumalardaki vida donmek bilmiyor. Degistiren var ise nasil cikarttiniz?
4) Titresimi azaltmak icin yapilabilecek seyler var midir? Daha 250 KM'de. Ben vibrasyonu hissediyorum biraz da kotu vites degistirmemin katkisi da vardir malum daha yeni basladim motor isine ancak apache sahibi insanlar kendilerinde vibrasyon olmadigini soyluyor.
Motoru aldigim da daha yeni bayiye gelmisti ve daha kutusundaydi. Montaji o an yapildi.

Sağ kapağı anahtarla aç .. orda bi tel var onu çek koltugu kaldır aynı zamanda açılır..
Taktır zararı olmaz, fiyatını bılmıyorum sürat motordan öğrenebilirsn..
Elcikleri sökmedim ama herkes zorlandıgını söylüyor elbet vardır bi yöntemi..
Titreşim rodajdan sonra biraz daha azalır ama bu motorda titreşim zaten var.. onu kafaya takıcaksan hiç almamalıydın :)

Yağ değişiminde alttaki vidayı anahtarla açayım dedim beceremedim. Çok sıkı. Bir de biçimsiz yerde. Olmadı bir cırcır bulup öyle deneyeceğim. Servisin vidayı bu kadar sıkması doğrumu?

Tahmin ettiğim kadarıyla içerde bir conta olmalı.

Cırcır bulamazsam nasıl sökerim? Bir de nelere dikkat etmeliyim?

Daha önce kendisi yağ değişimi yapmış olan varsa yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Vida her zmn öyle sıkılı duruyor.. fazla sıkmayla alakası yok .. oraya kaynıyor nedense.. ben yıllardır kendim değiştiriyorum.. Lokma anahtar olmadan açamazsn.. zorlama zaten.. gıt bı 17 lokma bul rahatça aç. contası yok..

S.a değerli apache ailesi. Motorumda shark performans egzoz var. Susurucuyu sökmeden dün yola çıkmıştım ve döndüğümde susturucunun alyanla sıkılan yerinden kırılıp susturucunun düştüğünü farkettim. Kask oldugu için sesindende anlayamadım. Trafik çok sıkıyor bu konuda İnternettede susturucu satan bi yer yok. Yardımcı olabilirmisiniz Teşekkürler

İStanbulda olsan yönlendirceğim bikaç yer var ancak kayseri için bilmiyorum dostum maalesef..
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Yağ değişiminde alttaki vidayı anahtarla açayım dedim beceremedim. Çok sıkı. Bir de biçimsiz yerde. Olmadı bir cırcır bulup öyle deneyeceğim. Servisin vidayı bu kadar sıkması doğrumu?

Tahmin ettiğim kadarıyla içerde bir conta olmalı.

Cırcır bulamazsam nasıl sökerim? Bir de nelere dikkat etmeliyim?

Daha önce kendisi yağ değişimi yapmış olan varsa yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Varsa lokma anahtar (circir) ile kolay olur ama 16/17 duz anahtar varsa motoru yan ayaka al biri motoru tutsun biraz gucle de olsa soker takarsin orta ayakta iken duz anahtar ile olmaz

Ha bide conta yok en azindan ben hic gormedim
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
30
Arkadaşlar ÇOK ACİL bir şey sormak istiyorum canımı sıkam bir durum var.

Motorum 10 bin bakımına girdi. Daha sonra 12 bin 500 bakımına sokmaya fırsatım olmadı. 13 bin km'ye yaklaşınca bir ses türedi. 1 haftada 600-700 km fazla yol yaptım fırsatım olmadı bakıma sokmaya. Motorun sağ tarafından çok tuhaf bir zıngırdama geliyor. Bilye sesi gibi. 50 yıllık motorlardan demir sesi gelir ya. Aynen öyle.

13 bin olmadan bi benzinlikten yağ aldım üstüne ekledim yağı azalmıştır diye. Gerçekten yağı duvara atsan akmayacak bir şekildeydi. Çok pisti. Bende motor yanmasın diye üstüne ilave ettim değiştirmedim yani.

Şimdi korkum bu ses yatak sarma sesimi. Egzoz tarafından geliyor gibi. Çünkü giderken geliyor. Durunca hiç gelmiyor. Sabit bir devirde de değil. Ama yola çıktıktan 1-2 dakika sonra gelmeye başlıyor. Egzoz'a ayağımı bastırıyorum nerdeyse yok oluyor. Ama ayağımı kaldırınca çok berbat alimunyum çarpması gibi bilgeler sanki birbirine çarpıyor. Demir çarpması sesi. Ama motorum çalışıyor. 110-120 görüyor yine sıkıntısız gidiyor.

Yatak sarması problemimidir yoksa Egzos'mudur arkadaşlar ?
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Arkadaşlar ÇOK ACİL bir şey sormak istiyorum canımı sıkam bir durum var.

Motorum 10 bin bakımına girdi. Daha sonra 12 bin 500 bakımına sokmaya fırsatım olmadı. 13 bin km'ye yaklaşınca bir ses türedi. 1 haftada 600-700 km fazla yol yaptım fırsatım olmadı bakıma sokmaya. Motorun sağ tarafından çok tuhaf bir zıngırdama geliyor. Bilye sesi gibi. 50 yıllık motorlardan demir sesi gelir ya. Aynen öyle.

13 bin olmadan bi benzinlikten yağ aldım üstüne ekledim yağı azalmıştır diye. Gerçekten yağı duvara atsan akmayacak bir şekildeydi. Çok pisti. Bende motor yanmasın diye üstüne ilave ettim değiştirmedim yani.

Şimdi korkum bu ses yatak sarma sesimi. Egzoz tarafından geliyor gibi. Çünkü giderken geliyor. Durunca hiç gelmiyor. Sabit bir devirde de değil. Ama yola çıktıktan 1-2 dakika sonra gelmeye başlıyor. Egzoz'a ayağımı bastırıyorum nerdeyse yok oluyor. Ama ayağımı kaldırınca çok berbat alimunyum çarpması gibi bilgeler sanki birbirine çarpıyor. Demir çarpması sesi. Ama motorum çalışıyor. 110-120 görüyor yine sıkıntısız gidiyor.

Yatak sarması problemimidir yoksa Egzos'mudur arkadaşlar ?

Bahsettigin seylerden motor problemi olmadigi anlasiliyor. Apache egzozlari cift kat sactan yapilmistir. Buyuk ihtimalle seninki icerden kirildi.egzozcunun kaynak yapmasi lazim. Ama keske o yagi degistrseydin..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst