[ MT Wakeboard ] Bilgi ve Paylaşım Alanı

Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Evet gencler.Yaptıgım aramada 3-5 yapan arkadasa rastladım. Cok eglenceli ve faydalı bi spor olmasına ragmen Turkiye'de cok az biliniyor olması gercekten uzucu bir durum.Tekne arkası da yapılabildigi gibi ulkemizde de bulunan tesislere giderek de bu sporu yapabilirsiniz. 3 sezondur elimden geldigi kadar tesislere gitmeye calısıyorum.Ancak bulundugum sehirde bir tesis olmayısı bizi hafta sonları Kayseri ya da Antalya'ya gitmeye mecbur ediyor.

Peki nedir bu tesis ?



Basit anlamda genelde 5 direkten olusan ve elektrik motoru vasıtası ile ortalama 30kmh hız ile donen bir kabloya carrier dedigimiz tasıyıcıya baglanmak sureti ile su uzerinde kaymayanıza olanak saglayan kompleks olarak tarif edebilirim :p

Bir cok sehirde tesis bulunmasına karsın sadece 2 tanesi ozel. Yukardaki resim ise bahsettigim ozel tesislerden olan Serik / Antalya'da bulunan Hipnotics Cable Park'a ait. Özetle bu isin cenneti diyebiliriz. Sasılacak bir sekilde ulkemizde dunyaca unlu ve ilgi goren bir tesise sahibiz. Yılın 11 ayı yurt dısından ( Rusya,Almanya,İngiltere,Hollanda ve bircok ülkeden) sporcu gelir. Simdiye kadar tesisteki Turk sporcu sayısının yabancı sporcu sayısını gectigini gormedim :)

Son olarak herkese siddetle tavsiye ediyorum. Bir kere kayınca bagımlılık derecesinde baglanacagınızın garantisini verebilirim :) Baslamak / denemek isteyen arkadaslara elimden geldigi kadar yardımcı olmak isterim. Lokasyon olarak en yakın tesise yonlendirebilir yada kendi ekipmanını satın almak isteyen arkadaslara amerikadan alısveris konusunda yardımcı olabilirim.

http://www.facebook.com/wakeboardingTR kurmus oldugum bir sayfadır. Dilerseniz buradan da takip edebilirsiniz. Videolar kısmından editledigimiz videolara ulasabileceginiz gibi https://vimeo.com/wakeboardingtr adresindende videolara goz atabilirsiniz.

Evet arkadaslar. Kac kisiyiz burada :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:10 ----------

Birkac da resim koyalım. Bu arada soylemeyi unuttum. 7den 70e herkesin yapabildigi bir spor dalı olduguna defalarca bizzat sahit oldum.







 

SUN

Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
99
kneeboard um var. ama gerçekten istediğim bir spor dalı.
Takipteyim. :cat:
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
kitesurf yapıyormusu?

Kayserideki alanı kullanmak ne ne kadar?
board kiraları falan. Bilgi verebilir misin?
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
kitesurf yapıyormusu?

Kayserideki alanı kullanmak ne ne kadar?
board kiraları falan. Bilgi verebilir misin?

Gecen sezon 14 metre parasut ve ekipmanlari aldim. Ancak cok firsatim olmadi. Ucurtmayi kaldirdiktan sonra sikinti yok ancak ilk kaldirma ani cok aksiyonlu oluyor onu da bu sezon cozecegim insallah :)
Kayseri sukay tesisinde 15 tl vererek 1 saat boyunca kayabilirsin. Yok ben tum gun kaymak istiyorum dersen o da 75 tl oldu bu sezon. Ekipmnin yoksa 5 tl gibi cuzi bir miktara ekipman kiralayabiliyorsun
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
:cyclopsan İzmit'te yapıyorlar. Geçen yaz izledim , çok keyifli görünüyordu.

Kayseri'de sukay tesisinde 15 tl gibi bir rakam çok cuzzi bir rakammış..
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Ben yaz sonunda kısmetse Tarsus'a taşınacağım.
Geçen yıl kitesurfe başladım. Ama açıkçası ders almadan biraz zor :) 2 hafta önce 3 saatlik bi ders aldım. Baya faydası oldu. waterstart yapabildim. baya da gittim :) ama tabi bu da motor gibi prtatik yapmak çok öenmli.
Bildiğim kadar Adana'da Haylazlıda güzel spot var. Aynı şekilde Taşucunda.
Bu arada tanıdığın kite yapan var mı Adana Mersin'de?

Kayseri'deki tesisler uygunmuş. Artık seneye yaz bende gitmek isterim.
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
kneeboard um var. ama gerçekten istediğim bir spor dalı.
Takipteyim. :cat:
Ne zaman yorulsam yada degisik birseyler yapmak istesem kneeboardu kapıp suya atlarım :p Gercekten keyifli ancak bi sure sonra tatmin etmez.Biran once boardun uzerine cıkmanı tavsiye ediyorum :)
:cyclopsan İzmit'te yapıyorlar. Geçen yaz izledim , çok keyifli görünüyordu.

Kayseri'de sukay tesisinde 15 tl gibi bir rakam çok cuzzi bir rakammış..
Dostum izlemekle yetinme. Mayo sortunu kaptıgın gibi Özgür'ün yanına git Wakeboarding TR yonlendirdi beni ogrenmek istiyorum de ve suya atla.İnan pisman olmazsın.

Ben yaz sonunda kısmetse Tarsus'a taşınacağım.
Geçen yıl kitesurfe başladım. Ama açıkçası ders almadan biraz zor :) 2 hafta önce 3 saatlik bi ders aldım. Baya faydası oldu. waterstart yapabildim. baya da gittim :) ama tabi bu da motor gibi prtatik yapmak çok öenmli.
Bildiğim kadar Adana'da Haylazlıda güzel spot var. Aynı şekilde Taşucunda.
Bu arada tanıdığın kite yapan var mı Adana Mersin'de?

Kayseri'deki tesisler uygunmuş. Artık seneye yaz bende gitmek isterim.

Aynen. Wakeboardda egitim bu kadar hayati bir mesele degil ancak kiteboardda ucurtma acemi ellerde cok tehlikeli bir hal alabiliyor.Bu yuzden guvenlik egitimlerini pas gecmemek sart.
Yumurtalık/Haylazlı gokova yada alacatiyi aratmayacak bir kite spot. Bu sezon kite cı arkadaslar oraya tesis yapmaya basladılar. Cok yakından tanımasam da onlarca insan biliyorum haylazlıda takılan.Dilersen hepsiyle de tanıtırabilirim.
Tarsusa tasındıgında ise gerek wakeboard gerek kiteboard gerekse snowboard icin beni bul. Her hafta sonu sezonuna gore bunlardan birini yapmaya gidiyoruz :)
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Ne zaman yorulsam yada degisik birseyler yapmak istesem kneeboardu kapıp suya atlarım :p Gercekten keyifli ancak bi sure sonra tatmin etmez.Biran once boardun uzerine cıkmanı tavsiye ediyorum :)

Dostum izlemekle yetinme. Mayo sortunu kaptıgın gibi Özgür'ün yanına git Wakeboarding TR yonlendirdi beni ogrenmek istiyorum de ve suya atla.İnan pisman olmazsın.



Aynen. Wakeboardda egitim bu kadar hayati bir mesele degil ancak kiteboardda ucurtma acemi ellerde cok tehlikeli bir hal alabiliyor.Bu yuzden guvenlik egitimlerini pas gecmemek sart.
Yumurtalık/Haylazlı gokova yada alacatiyi aratmayacak bir kite spot. Bu sezon kite cı arkadaslar oraya tesis yapmaya basladılar. Cok yakından tanımasam da onlarca insan biliyorum haylazlıda takılan.Dilersen hepsiyle de tanıtırabilirim.
Tarsusa tasındıgında ise gerek wakeboard gerek kiteboard gerekse snowboard icin beni bul. Her hafta sonu sezonuna gore bunlardan birini yapmaya gidiyoruz :)

Gökhan diye biri sanırım oraya yer yapan. whatsapp tan biraz sohbet ettik.
Ben 6 yıl Kayseri'de yaşadım. Snowboard u orda öğrendim. İyi biliyorum ama kite işinde daha çok acemiyim. Bakalım zamanla geliştirecez.

Özelden numaramı gönderiyorum.


294neid.jpg

2m45aty.jpg


Arabamız yok ama motorumuz her yere götürüyor :)
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Gökhan diye biri sanırım oraya yer yapan. whatsapp tan biraz sohbet ettik.
Ben 6 yıl Kayseri'de yaşadım. Snowboard u orda öğrendim. İyi biliyorum ama kite işinde daha çok acemiyim. Bakalım zamanla geliştirecez.

Özelden numaramı gönderiyorum.

Aynen dostum.Gokhan baya bi emek verdi bu kite isine hala da veriyor. Takdir ediyorum acıkcası :)
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Sen kç kg sin? 14 metre yeterli geliyor mu?
Bende 8m var. Alaçatı Urla için yeterli ama sanırım orası için pek uygun olmıyacak. 65 kg yim ben
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
80 kgyim hedef 75 :p haylazlıda genel anlamda yeterli olur ancak 8 metre acabilecegin kadar sert ruzgar bulman cok zor buralarda. min. 12 metre edinmen gerekir diye dusunuyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:13 ----------

Bircogumuzun bu spora asina olmadıgını goz onunde bulundurarak ilk cable park deneyimimizi ve ilk video edit calismami paylasiyorum.Dikkat cok fazla fail icerir :)
Goruntu kotu evet farkindayim :p

 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Anlasılan cok populer degil bu motosiklet camiasında :p

Gecen sene Adana'da baslayan ve Kayseri'de devam eden etkinligimizin videosu ile devam edelim.


Bu arada yarın oglen Kayseri Sukay'da olacagız. Yakın olan gelmek gormek ya da denemek isteyen arkadasları bekleriz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

Hazır Kayseri demisken Kayseri'de cektigimiz bir baska videomuz ;

 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
20 mi :) o biraz fazla defi lmi? Senin kite sana gore ufak mi ki?
Mesela ben 65 kg 8m benim kite. 12-23 arasi olmasi lazim ruzgar 17 civari ideal
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
20 mi :) o biraz fazla defi lmi? Senin kite sana gore ufak mi ki?
Mesela ben 65 kg 8m benim kite. 12-23 arasi olmasi lazim ruzgar 17 civari ideal

Cok ilginc. 70 kg bir arkadasım 8 mt ucurtmayı ruzgar 30 ile 40 arası estiginde acıyor :)
Benim kite 14 degil de 17 olsa cok daha rahat kayabilrdim su ruzgarlarda
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Dostum arkadaşın yanlışı var. 70 kg birisi 8m yi 30-40 da açıyorsa canına susamış demek :)

İnternette bir sürü hesaplama aracı var kg ye rüzgara göre kaç m olması lazım diye.

Eğer bi kişi 70 kg ise, 15 knot minimum. 20 knot ise ideal. 30 knot ise maksimum olması lazım. arkadaş 40 knot ta açıyorsa bunda bi terslik var.



Sende mesela 80 kg sin ya ve 14m uçurtman olduğuna göre;
9,3 knot minimum, 12,4 knot ideal, 18,6 knot maksimum olması lazım.


ben 65 kg. 8m lik uçurtma için; 13.9 knot minimum, 18.6 knot ideal, 27.9 knot maksimum olması lazım...
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Dostum km hesabı konusuyorum ben orda bi anlasmazlık oldu sanırım :)
 
Son düzenleme:
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Heee :) tamam tamam.
Ama sana yolladigim cumartrsi gunku hava tahminindeki 15-17 rakami knot cinsindendi. Yani senin icin idealdi
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Knot hesabına vurunca 25 civarı yapıo ve cidden benim icin yeterliymis :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst