Röle Kullanarak Korna Takmak [Ybr 125]

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Silindir kapağının önünü çok kapamış kornalar, soğutmayı engelleyebilir biraz yukarı taşıyın.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Seger 60b modelini aldim (20 tl) role de hediyesi
Yalnız bendeki korna tek kablo girişine sahip
Ortadaki baglanti demirinden şase alıyor

Baglanti şeması paylasabilir misiniz?
Bağlantıyı nasil yapmam gerekir?
Motosikletin 2 kablo çıkışı var korna için

Eski kornam 100 db idi
Simdiki ikili salyangoz 105-118 db tahminen

Soruyu sorduğun kişi şu an çok meşgul. İstanbul Ford fabrikasında staj yapıyor. Ben de onun yardımıyla röleyi takmıştım.
Ben telefonla ona söyleyeceğim. Müsait olduğunda bir şema paylaşır. Korna hayırlı olsun.
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
Tekini rölesiz takarsanız bir sorun olmayabilir (korna düğmesinin ve elektrik tesisatının kalitesine göre değişir)
2 taneyi rölesiz takarsanız ya sigorta atar ya da düğme çekilen akıma dayanmaz takılı kalır, korna sürekli çalar

Korna sizin tercihiniz sesi, görüntüsü nasıl hoşunuza giderse

Şöyle bir şema buldum da
Burdaki de ikili şema




---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------



---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------






---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------

 
Son düzenleme:
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
123
Şema doğru, 85 ve 86 ya orijinal kornaya giden kabloları, 30a aküden +, 87den de kornalara + gidecek şekilde bağlayın. Kornaların uçlarına 87den + gelecek, kornanin bağlama cıvatalarına da şaseden - gelmiş olacak. Aldığınız kornanin amper değerini kontrol edin, 6 amper olanları da var öyleyse toplam 12 amper eder, o zaman 15 amper sigorta takarsınız
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
Şema doğru, 85 ve 86 ya orijinal kornaya giden kabloları, 30a aküden +, 87den de kornalara + gidecek şekilde bağlayın. Kornaların uçlarına 87den + gelecek, kornanin bağlama cıvatalarına da şaseden - gelmiş olacak. Aldığınız kornanin amper değerini kontrol edin, 6 amper olanları da var öyleyse toplam 12 amper eder, o zaman 15 amper sigorta takarsınız

Parcacidan aldığım röle yanılmıyorsam 40 amper
Motosiklete uyar diye verdiler
Sorun olmaz değil mi?
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Paylaşım için Teşekkürler..

Böyle faydalı paylaşımları ileride lazım olur diye arşivliyorum.. :)
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
Korna montajını tamamladim.
Sesi etkileyici.
mip miiip gitti dat daat geldi

Kutu altinda şema varmış tekli ikili montaj gosteriyor.
10A sigorta (fuse) takılıyor kutuda yazdigina göre

Akü bağlantısını en sona yapmakta fayda var
Sase yapinca sigortasi patlıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

Bi sorun olmaz, önemli olan az olmaması fazla olması etkilemez

Araba akusu 60ah
Arabaya role bağlarken 60 amper olanini mi isteyeceğiz satıcıdan&?
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Korna montajını tamamladim.
Sesi etkileyici.
mip miiip gitti dat daat geldi

Kutu altinda şema varmış tekli ikili montaj gosteriyor.
10A sigorta (fuse) takılıyor kutuda yazdigina göre

Akü bağlantısını en sona yapmakta fayda var
Sase yapinca sigortasi patlıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------



Araba akusu 60ah
Arabaya role bağlarken 60 amper olanini mi isteyeceğiz satıcıdan&?

Akımı belirleyen alıcıdır, yani kullandığın her neyse onun gücüne göre bir akım çeker, o akım değerine göre sigorta ve röle seçmelisin.
 
Katılım
29 Tem 2012
Mesajlar
990
Arkadaşlar ybrye bugün hella korna aldım. Tekini bağladım şuan çiftli bağlamak istiyorum röle işini nasıl halledicem anlamadım basit bi biçimde anlatabilirmisiniz ?
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
Arkadaşlar ybrye bugün hella korna aldım. Tekini bağladım şuan çiftli bağlamak istiyorum röle işini nasıl halledicem anlamadım basit bi biçimde anlatabilirmisiniz ?

hocam şemalara göre bağlantı yapacaksın
ucuna bağlayacağın aparatı da elektrikçi veya hırdavatçıda bulabilirsin
2 metre de kablo al
pense de olsun yanında

bir de konuyu tane tane oku 2 kere
kafana takılanı sor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst