KTM KTM Duke 200/250 Kullanıcıları - Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
38
ön diþliyi deðiþtireceðim arkadaþlar. vites aralarý çok kýsa. kros motor gibi 100 metre gitmeden 6 vites deðiþtiriyorum. çok çabuk redline a giriyor. bu yüzden vites aralarýný uzatmak için ön diþliyi büyütmem gerek. forumdan yapan arkadaþ varmý acaba? hangi diþli uyar bizim motora

On dışkıyı degistirdiginizde son hız ne kadar artar bu artış yakıt tasarrifunu ne kadar arttırır 100km de acaba. Bu soruların cevabını bende merak ediyorum yanıtlayan olursa mutlu oluruz.
 
Katılım
17 Nis 2015
Mesajlar
133
On dışkıyı degistirdiginizde son hız ne kadar artar bu artış yakıt tasarrifunu ne kadar arttırır 100km de acaba. Bu soruların cevabını bende merak ediyorum yanıtlayan olursa mutlu oluruz.[/QU
ben bi arkadaşımdan 175 e kadar çıktığını duymuştum sadece dişli değişimi yaparak. yakıt sarfiyatı bence artmaz azalır. çünkü motor daha rahat gidiyor. sürekli yüksek devirde gitmek zorunda kalmıyor. bi aracın hep üst sınırlarını zorlarsan ozaman yakar. dişli değişimi yakıtı düşüreceği kanısındayım. eski motorum tvs apachede öyle olmuştu
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
175 e duke200 ile mi çıkmışlar? Yohh aartık :) ozaman bende duke390 la kayseri otobüsünde 280 e çıktım :)
 
Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
38
On dýþkýyý degistirdiginizde son hýz ne kadar artar bu artýþ yakýt tasarrifunu ne kadar arttýrýr 100km de acaba. Bu sorularýn cevabýný bende merak ediyorum yanýtlayan olursa mutlu oluruz.[/QU
ben bi arkadaþýmdan 175 e kadar çýktýðýný duymuþtum sadece diþli deðiþimi yaparak. yakýt sarfiyatý bence artmaz azalýr. çünkü motor daha rahat gidiyor. sürekli yüksek devirde gitmek zorunda kalmýyor. bi aracýn hep üst sýnýrlarýný zorlarsan ozaman yakar. diþli deðiþimi yakýtý düþüreceði kanýsýndayým. eski motorum tvs apachede öyle olmuþtu

Hocam internetten biraz araştırdım 40t rear sprocket ile son hız 146 km/h e çıkıyor. Bu bence gayet yeterli bir hız. Motoru fazla hirpalamadan 130 135 ile gidebilirse bence yeterli bir hız. Simdi soru yakıt tasarrufumu oluyor yoksa yakıt sarfiyatı artıyor mu. Artıyorsa ne kadar artıyor.
 
Katılım
17 Nis 2015
Mesajlar
133
Hocam internetten biraz araştırdım 40t rear sprocket ile son hız 146 km/h e çıkıyor. Bu bence gayet yeterli bir hız. Motoru fazla hirpalamadan 130 135 ile gidebilirse bence yeterli bir hız. Simdi soru yakıt tasarrufumu oluyor yoksa yakıt sarfiyatı artıyor mu. Artıyorsa ne kadar artıyor.

40 T ARKA DİŞLİ KARDEŞİM ÖN DİŞLİ 40 OLMAZ. normalde arka dişli 43

serk 21: bence yapar motor hem hafif hemde güçlü. 174 kg olan cbr 250 duz yolda uzerıne yatmadan 164 yapıyor. 26 hp
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
551
134'den sonra kesiciye giriyo zaten makine yoksa daha gideri var. Guvenliktir oynamamak lazim sahsi gorusum.
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
ön dişliyi değiştireceğim arkadaşlar. vites araları çok kısa. kros motor gibi 100 metre gitmeden 6 vites değiştiriyorum. çok çabuk redline a giriyor. bu yüzden vites aralarını uzatmak için ön dişliyi büyütmem gerek. forumdan yapan arkadaş varmı acaba? hangi dişli uyar bizim motora

Bende aynı konudan rahatsız olduğum için ybr ön dişliyi 1 diş büyüttüm (veya arkayı 3 diş küçültecektim hemen hemen aynı hesaba geliyor).
Ön dişliyi değiştirmesi daha kolay olduğu için değiştirdim. Ağırlıklı tek kişi kullandığım için çok faydalı oldu.
 
Katılım
17 Nis 2015
Mesajlar
133
Onlar hep şehir efsanesi :) 180 le gidenleri 140 la geçmişligim çoktur :)

ya doğrudur kmleri fazla gösteriyor olabilir ama yapıyormu yapıyor işte şimdi konumuz cbr nin kaç yaptığı değil:mrgreen:
ben çok rahatsız oluyorum kros motoru gibi 100 mt gitmeden bakıyorum 6 ya takmışım. 1.viteste ve 2.viteste motor arka atıyor okadar çok fazla güç geliyorki arka tekere motorda hafif olduğu için baş edemiyor ve pati çekiyor. benim amacım vites aralarını uzatmak. en azından uzun yolda 6ya taktığımda rahat gitmesini sağlamak. daha önce tvs apachede yaptım çok faydasını gördüm, uygun ön dişli bulursam yapacağım... duke ların ön dişlisi orjinalde kaç acaba?
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
ya doğrudur kmleri fazla gösteriyor olabilir ama yapıyormu yapıyor işte şimdi konumuz cbr nin kaç yaptığı değil:mrgreen:
ben çok rahatsız oluyorum kros motoru gibi 100 mt gitmeden bakıyorum 6 ya takmışım. 1.viteste ve 2.viteste motor arka atıyor okadar çok fazla güç geliyorki arka tekere motorda hafif olduğu için baş edemiyor ve pati çekiyor. benim amacım vites aralarını uzatmak. en azından uzun yolda 6ya taktığımda rahat gitmesini sağlamak. daha önce tvs apachede yaptım çok faydasını gördüm, uygun ön dişli bulursam yapacağım... duke ların ön dişlisi orjinalde kaç acaba?

Bir denemekte fayda var ozaman :) benimde 1-2-3 dip gaz yanlamak çok hoşuma gidiyor :)
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
On dışkıyı degistirdiginizde son hız ne kadar artar bu artış yakıt tasarrifunu ne kadar arttırır 100km de acaba. Bu soruların cevabını bende merak ediyorum yanıtlayan olursa mutlu oluruz.[/QU
ben bi arkadaşımdan 175 e kadar çıktığını duymuştum sadece dişli değişimi yaparak. yakıt sarfiyatı bence artmaz azalır. çünkü motor daha rahat gidiyor. sürekli yüksek devirde gitmek zorunda kalmıyor. bi aracın hep üst sınırlarını zorlarsan ozaman yakar. dişli değişimi yakıtı düşüreceği kanısındayım. eski motorum tvs apachede öyle olmuştu

boşuna uğraşmayın kilometre kesicisini kaldırmadığınız müdtetçe makina 136 dan yükarı gitmiyo.
o 175 yapan arkadaş heralde ruyasındaymış:queen:
ön dişliyi değiştiremezsin yer yok daha büyüne ama arkayı kültebilirsiniz ama hız aynı kalır ve yakıt artar.
neden derseniz ben taktık arkaya 39t elimde duruyo halaq vitesler uzuyo tamam ama son hız aynı kesici hep kilometreden kestiği için 136 da bitiyo.
adamlar öyle bi hesaplamışlar ki makinanın en az yaktığı şekil orjinal dişli yani arka 42t ön 14t.
benim makina uzun yolda tam 1 litre artış gösterdi dişliyi ufaltınca çünkü zorlanmaya başladı rampada 5 düşmeye başladı ondan.
şehir içinde kulandım 20 000 km. çıkardım dişli hala sıfır gibi bulgardan özel almıştım isveç çeliğinden beyaz isteyen varsa satarım.
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Bu makinada hız kesici var diyorlardı. Demekki onu kastediyorlarmış. Yani motor 6. vitesteyken motor devrine değilde motorun hızına bakıyor. Ona göre gaz kesiyor.
Normalde 10500 de kesiciye girer. Eğer dediğin gibiyse arka dişliyi 39 felan yapınca 136km hızda yaklaşık olarak motor devri 9800 lere iner. Bu devirde motor kesiciye giriyorsa burdan anlarızki motorda hız kesici sistem var.

Düşük viteslerde yine 10500 de kesiciye giriyor. Ayrıca dişli küçültmeye rağmen yine aynı şekilde 10500RPM de kesiciye giriyorsa son hız elbette artacaktır.
 
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
817
Km okuyan sayaç ön diskin orda siyah kablo takip edin farın olduğu yeri acın arkada soket var çıkartıp deneyin son hız ne yapacak diye ama km göstermeyeceği için gps ile ölcersiniz ancak hızınızı. :)
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
78
Motorda hız kesici sistem var arkadaşlar. Ortalama 10400 devirlerde ve 138 Km hızda gaz kesmeye başlıyor. Bu konuyla ilgili araştırmalar yapmışlığım var. Çok daha önceki sayfalarda motosikletin orjinal halinde son hızının 137-138 km olduğundan bahsediyorlardı zaten. Ancak şöyle de bir durum var; 130 Km hıza çıkarken kendinizi zorlamıyorsunuz. Motosiklete daha kaliteli bir hava filtresi, Ngk buji, ön dişli büyütüp arka dişli küçülterek ve motor koruma programını kaldırarak biraz da üstüne yatarak pek ala 160 ları görebilirsiniz. Ancak motor koruma programını kaldırmanız cihazı garanti kapsamı dışında bırakıyor onu da belirtmek isterim. Yoksa 26 hp'lik bir makinenin son hızının 138 km olması, özellikle 150 yapan Pulsar'ların (Ktm muadili) olduğu bir piyasada gerçekten utanç verici. Ben açıklarken zorlanıyorum açıkçası. Ancak insanlar hız odaklı olduğundan malesef açıklamakta oldukça güçlük çekiyoruz.

Ayrıca makinenim 138 km son hıza sahip olması beni üzmez. Kaldı ki diğer tüm motorlardan her anlamda farklı bir motor olması zaten bence başlı başına yeterli. Hız benim için bu motosiklette 2.planda kalıyor. Çünkü albenisi çok yüksek bir cihaza sahibiz.
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Beyni değiştirmeye gerek yokki. Servis menüsünden limitleyici kaldırılıyor.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Bildiğim kadarı ile 2 adet limitör var. Biri belli bir devirde kesiyor,siz durduğunuz yerde gaza bassanız da devir saatinden okuyarak kesiyor. Diğeri de hız sayacına bağlı ve belli bir hıza gelince kesiyor. Yani çift yönlü koruma var =)

Ayrıca RPM uyarı ışığı da var,geçenlerde saati ayarlamaya çalışırken yanlışlıkla RPM uyarı ışığı ayarına girdim,biraz yukarı çekip bıraktım =)
 
Katılım
28 Mar 2010
Mesajlar
68
475 km yol yaptım fethiye aydın. Aydın fethiye gidip geldim km yi fethiyeden çıkmadan önce sıfırladım. geriye dödüğümde yazan km 475 ti. yolun yüzde 50 sinde dip gaz gittim. diger yüzde 50 sinde ise 90 100 gibi hızlarla geldim. toplamda 70-75 liralık yakıt yaktım. ve rüzgar vardı yolun büyük kısmında. hiç yorulmamakla birlikte çok keyif aldım . gaza bastıgım gibi hız kesicisine girene kadar çok rahat hızlanıyo motor. virajlar bitsin istemedim. yolun bir kısmında kawa er5 li bi abiyle beraber geldik aynı hızlarda giitiğimiz halde o 4.5 lt/100km tüketirken benim duke 2.4 tüketio du. daha sonra hızlandık 130 130 gittik bi süre o sırada onun motoru 30 kuruş yakarken benim duke 16 kuruş falan yaktı. ben size hiç bişi demiorum bu motor yakmıyooo.
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
551
475 km yol yaptım fethiye aydın. Aydın fethiye gidip geldim km yi fethiyeden çıkmadan önce sıfırladım. geriye dödüğümde yazan km 475 ti. yolun yüzde 50 sinde dip gaz gittim. diger yüzde 50 sinde ise 90 100 gibi hızlarla geldim. toplamda 70-75 liralık yakıt yaktım. ve rüzgar vardı yolun büyük kısmında. hiç yorulmamakla birlikte çok keyif aldım . gaza bastıgım gibi hız kesicisine girene kadar çok rahat hızlanıyo motor. virajlar bitsin istemedim. yolun bir kısmında kawa er5 li bi abiyle beraber geldik aynı hızlarda giitiğimiz halde o 4.5 lt/100km tüketirken benim duke 2.4 tüketio du. daha sonra hızlandık 130 130 gittik bi süre o sırada onun motoru 30 kuruş yakarken benim duke 16 kuruş falan yaktı. ben size hiç bişi demiorum bu motor yakmıyooo.

Hocam gercekten de oyle ya hem de bu verdigi keyife gore o kadar az yakiyo ki anlatilmaz. Motoru yuksek devirde kullaniyorum genelde oyle yakmasin diye cok ugrasmam ona ragmen 3'u gecebilmek cok mumkun degil.
 
Katılım
1 Mar 2015
Mesajlar
62
arkadaşlar 1000km bakımında ne kadar ücret alıyorlar? 200km felan kaldı yakında götürücem
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst