- Katılım
- 20 Ağu 2012
- Mesajlar
- 529
- Motosikleti
- '08 GTR 1400
- Konu Yazar
- #1
Herkese selamlar,
2015-01-08 tarihinden beri RKS Cruiser 250 kullanıyorum. Geçen hafta İstanbul'a gidip geldim, yarısı şehiriçi yarısı şehirdışı 750km yaptım ve toplam 130 liralık benzin aldım. Kilometrede ortalama 17 kuruş yakmış, şehiriçi şehirdışı karışık kullanımda, kuruş hesabından bakınca gayet iyi duruyor, değil mi?
Tamamen şehiriçi kullanımda 20 liraya 100km gidiyor, yani tam 20 kuruş. Yine kuruş hesabından bakınca çok aşırı kaçmıyor gibi, ama 100km'de 20 lira demek şuan için 4,5L/100Km demek. İşte böyle litre bazından bakınca bana fazla geliyor. Egzozlar açılmış, ama motor enjeksiyonlu. Yani egzozda yapılan değişiklikten sonra yapmam gereken bir ayar yok. Zaten oksijen sensörleri bu yüzden yok mu?
Sonuç olarak, enjeksiyonlu 250cc V motor için 100km'de 4.5lt fazla değil mi? Tüketim hesabı oranları yüzünden bana mı öyle geliyor?
Bir diğer sorum ise yine yaptığım Çanakkale-İstanbul turum üzerinden. Bu yolculuğu karşılaştırabileceğim, tur camıyla yaptığım uzun yolum yok; bu yüzden sizin tahminleriniz üzerinden sorunumu çözmeye çalışacağım. Giderkende dönerkende bel ağrısı yüzünden her 70-100km'de falan motoru kenara çekip dinlendim, çünkü boyunca belim ağrıdı. Yolculuk da rüzgarlıydı. Şimdi sizlere sorum şöyle; uzun yol yapmaya alışık değilim, bunu geçtim daha motoru 3-4 aydır kullanıyorum zaten, sizce acemiliğim yüzünden oturuş pozisyonum yanlışlığı mı belimi ağrıtıyor? Rüzgara karşı belimi sürekli kasmak zorunda olduğum için mi? Yoksa başka bir tahmininiz var mıdır?
Ben rüzgardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum, eğer bu konuda haklıysam, naked motorla veya tur camı olmadan önü açık şekilde uzun yol yapan cruiser/chopper kullanıcıları bu rüzgarın sebep olduğu bel ağrısına karşı ne tür çözümler uyguluyor?
Şimdiden yorum yazıp yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
up up up up
2015-01-08 tarihinden beri RKS Cruiser 250 kullanıyorum. Geçen hafta İstanbul'a gidip geldim, yarısı şehiriçi yarısı şehirdışı 750km yaptım ve toplam 130 liralık benzin aldım. Kilometrede ortalama 17 kuruş yakmış, şehiriçi şehirdışı karışık kullanımda, kuruş hesabından bakınca gayet iyi duruyor, değil mi?
Tamamen şehiriçi kullanımda 20 liraya 100km gidiyor, yani tam 20 kuruş. Yine kuruş hesabından bakınca çok aşırı kaçmıyor gibi, ama 100km'de 20 lira demek şuan için 4,5L/100Km demek. İşte böyle litre bazından bakınca bana fazla geliyor. Egzozlar açılmış, ama motor enjeksiyonlu. Yani egzozda yapılan değişiklikten sonra yapmam gereken bir ayar yok. Zaten oksijen sensörleri bu yüzden yok mu?
Sonuç olarak, enjeksiyonlu 250cc V motor için 100km'de 4.5lt fazla değil mi? Tüketim hesabı oranları yüzünden bana mı öyle geliyor?
Bir diğer sorum ise yine yaptığım Çanakkale-İstanbul turum üzerinden. Bu yolculuğu karşılaştırabileceğim, tur camıyla yaptığım uzun yolum yok; bu yüzden sizin tahminleriniz üzerinden sorunumu çözmeye çalışacağım. Giderkende dönerkende bel ağrısı yüzünden her 70-100km'de falan motoru kenara çekip dinlendim, çünkü boyunca belim ağrıdı. Yolculuk da rüzgarlıydı. Şimdi sizlere sorum şöyle; uzun yol yapmaya alışık değilim, bunu geçtim daha motoru 3-4 aydır kullanıyorum zaten, sizce acemiliğim yüzünden oturuş pozisyonum yanlışlığı mı belimi ağrıtıyor? Rüzgara karşı belimi sürekli kasmak zorunda olduğum için mi? Yoksa başka bir tahmininiz var mıdır?
Ben rüzgardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum, eğer bu konuda haklıysam, naked motorla veya tur camı olmadan önü açık şekilde uzun yol yapan cruiser/chopper kullanıcıları bu rüzgarın sebep olduğu bel ağrısına karşı ne tür çözümler uyguluyor?
Şimdiden yorum yazıp yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
up up up up