Kenan Sofuoğlu Son Virajda Galibiyeti Yakaladı. İşte o anlar!

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
Motosiklette Dünya Supersport Şampiyonası'nın Hollanda'da düzenlenen 4. ayağını kazanan Kawasaki Puccetti pilotu Kenan Sofuoğlu, üst üste 2'nci galibiyetini aldı.

Hollanda'nın Assen kentiyle aynı adı taşıyan 4 bin 542 metrelik pistte 18 tur üzerinden yapılan mücadeleye 4. sırada başlayan Kyle Smith, ilk virajı lider olarak geçti. Büyük Britanyalı pilotu, Kenan Sofuoğlu, Jules Cluzel ve Patrick Jacobsen izledi.

3. turda Cluzel, Sofuoğlu'nu geride bırakarak 2'nciliğe çıktı. Yarışı önde götüren Smith, 4. turda yaptığı hata sebebiyle Cluzel ve Sofuoğlu'na geçildi.

Cluzel-Sofuoğlu ikilisi, turlar geçtikçe rakiplerinden koptu. Bitime 8 tur kala atak yapan Sofuoğlu, ilk sıraya yükseldi. 16. turun sonunda Cluzel'in geçtiği Sofuoğlu, 17. turun başında yaptığı karşı atakla liderliğini korudu.

Yarışın sondan 2. virajında bir kez daha geçilen Kawasaki Puccetti sürücüsü Sofuoğlu, son virajın çıkışında Cluzel ile yaşadığı temasa rağmen önde kalmayı başardı ve sezonun 2'nci, kariyerinin 29. yarış zaferine ulaştı. MV Agusta Reparto Corse takımından Cluzel 2'nci, PATA Honda'dan Smith ise 3. oldu.

Puanını 80'e yükselten şampiyona lideri Kenan Sofuoğlu, en yakın rakibi Jacobsen ile arasındaki puan farkını 25'e çıkardı.

Dünya Supersport Şampiyonası'nın 5. yarışı, 10 Mayıs'ta İtalya'nın Imola Pisti'nde koşulacak.


SÜRÜCÜLER KLASMANI:

1. Kenan Sofuoğlu (Türkiye) - 80 puan
2. Patrick Jacobsen (ABD) - 55
3. Jules Cluzel (Fransa) - 45
4. Kyle Smith (Büyük Britanya) - 45
5. Lorenzo Zanetti (İtalya) - 41

MARKALAR KLASMANI:

1. Kawasaki - 80
2. Honda - 73
3. MV Agusta - 63
4. Yamaha - 21

Kaynak: Ntvspor.net



Video linki
 

Ekli dosyalar

  • kenan-sofuoglu-last-corner-finish-assen.jpg
    kenan-sofuoglu-last-corner-finish-assen.jpg
    65.7 KB · Görüntüleme: 17,643
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
çok acayip Cluzel ya tekeri taşlara kaptırıyor ya da boyalı bölümde yatamayınca motoru dikleştiriyor. sonra da suçu Kenan'a atmak istiyor gibi geldi bana? :silent:
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
2,546
Motosikleti
Honda Crf 250 L (2020), Honda Sh 125i
Kenan'ı tebrik ederim. :cat:
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
600
çok acayip Cluzel ya tekeri taşlara kaptırıyor ya da boyalı bölümde yatamayınca motoru dikleştiriyor. sonra da suçu Kenan'a atmak istiyor gibi geldi bana? :silent:

Kenan'ın kazanmasına tabii ki çok sevindim,ama aynı şeyi rakibi Kenan'a yapsaydı aynen böyle mi düşünürdünüz?

Aslında yıllardır bize de çok haksızlıklar yapıldı.Onun için helal olsun Kenan'a diyorum.
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
Kenan'ın kazanmasına tabii ki çok sevindim,ama aynı şeyi rakibi Kenan'a yapsaydı aynen böyle mi düşünürdünüz?

Aslında yıllardır bize de çok haksızlıklar yapıldı.Onun için helal olsun Kenan'a diyorum.

Aynı şeyi Kenan'a yapsalar, Kenan geri çekilip yavaşlamaz, zorlamaya devam ederdi. Geçmişte örnekleri mevcut.

Ayrıca geçişte faul yok. Hatalı olan Kenan değil Cluzel. Kenan'ın çizgisine bakarsanız, olması gerektiği gibi atak yapmış. (Battle diyor ecnebiler.)
Pozisyon öncesinde Cluzel çizgisini kaybediyor ve Kenan bir anda araya girince panik yapıyor. Zorlamak yerine geri adım atıyor ve konsantrasyonu bozulduğu için yoldan çıkıyor.

Zaten Kenan kurallara aykırı bir hareket yapmış olsa birinciliği tescillenmez ve podyuma çıkmazdı. Hatırlarsanız geçtiğimiz sezon Kenan yarışı 1. bitirdiği halde motosikleti 138 Gram hafif çıktığı için ceza yemiş ve podyuma çıkamamıştı.

Son olarak, Kenan pistin en agresif sürücüsü. Cluzel MV Agusta ile düzlüklerde öne geçiyor ancak virajlarda aynı performansı gösteremiyor. Bunun için Kenan'ı suçlamasın, viraj çalışsın.
 
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
381
cluzel yarıs sonrası kenana faul yaptın bana dıyo kenanda si... lan diyo belli :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
argadaşlar ben pek anlamıyorum yarış kuralları gereği hatalı kim...Kenanı viraj sprinti mi nizami mi...yani herşey serbest değil mi yarışta...

yani bu başarılı bir atraksiyon mu...
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Çok anormal yada kurallara uymayan bir durum yok.

Bu bir yarışma ve son düzlük çekişmesi.

Kenanın bu atağı yapacağını kestiremeyen rakibi viraja yayılarak gireceğini düşündüğü için kenanı görmesiyle yayılamayacağını anlaması arasında saliseler var. yayılsa ikiside yerde panik frenle yoldan çıktı.

İlerki yarışlarda bu çekişme sertleşerek devam edecektir.
 
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
3,048
benim için sezon bitmiştir kenan ın şampiyonluğu hayırlı olsun diyorum bilmediğimiz tek şey şampiyonluğun nasıl geleceği üst üste rekorlar lamı yoksa kıl payımı olacağı tek rakibini sağlam motoruyla (agusta sorunlu bir motor bence cluzelin bitiremediği yarışlar daha olacaktır ) gördük bu gün kenan ın agresifliği ,tekniği ,tecrübesi hiç birinde yok motor da iyi hayırlısı olsun

nasıl omuz koyuyur cluzel in motoruna hiç birinde yok o yürek
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
Pistler çok önemli şu durumda. Çünkü MV Agusta düzlükte çıldırıyor. Eğer bir pistte son viraj ve finish çizgisi arasındaki mesafe çoksa, yani finish düzlüğü uzunsa Kenan'ın çok dikkatli olması lazım.

Geçen yarışta düzlükte Kenan'ın arka tekerinde olan Cluzel, düzlük bittiğinde Kenan'ı arka tekerine almıştı. O yarış da çok çekişmeli geçiyordu ancak MV Agusta'da gaz sorunu çıktı ve yarıştan kotpu Cluzel. Yarışı bitirebilmiş miydi hatırlamıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------

benim için sezon bitmiştir kenan ın şampiyonluğu hayırlı olsun diyorum bilmediğimiz tek şey şampiyonluğun nasıl geleceği üst üste rekorlar lamı yoksa kıl payımı olacağı tek rakibin gördük bu gün kenan ın agresifliği ,tekniği ,tecrübesi hiç birinde yok motor da iyi hayırlısı olsun

nasıl omuz koyuyur cluzel in motoruna hiç birinde yok o yürek

Kenan'ın kafa attığı yarışları biliyoruz :mrgreen:

--

Geçen yıl takımı sabotaj yaptı Kenan'a. Doğru düzgün destek olmadıkları gibi motosikletindeki sorunu bile çözmemişlerdi.

Kenan sezon bitmeden şu anki takımına geçmiş ve nihayet yarışları bitirebilmeye başlamıştı. Çünkü önceki takımda bırakın birinciliği zorlamayı, motosiklet sorunları nedeniyle yarış tamamlayamıyordu.

Şu anki takımı Pucetti, geçen yıl Kenan'ı aldıktan sonra Toprak'a da destek çıktı hemen. Toprak'ın şu an yarıştığı klasmandaki son yarışa sokmuştu ve kazanmıştı.

MAHI Racing India, daha Kenan'ın motosikletindeki sorunu çözemezken, Pucetti hem sorunsuz bir motosiklet sunmuş, hem de daha geçen sezondan manevi destek olarak Toprak'a arka çıkmıştı. Toprak da hem geçen sezon hem de bu sezon başarılarıyla Pucetti'nin emeklerinin karşılığını veriyor bence.
 
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
449
Pistler çok önemli şu durumda. Çünkü MV Agusta düzlükte çıldırıyor. Eğer bir pistte son viraj ve finish çizgisi arasındaki mesafe çoksa, yani finish düzlüğü uzunsa Kenan'ın çok dikkatli olması lazım.

Geçen yarışta düzlükte Kenan'ın arka tekerinde olan Cluzel, düzlük bittiğinde Kenan'ı arka tekerine almıştı. O yarış da çok çekişmeli geçiyordu ancak MV Agusta'da gaz sorunu çıktı ve yarıştan kotpu Cluzel. Yarışı bitirebilmiş miydi hatırlamıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------



Kenan'ın kafa attığı yarışları biliyoruz :mrgreen:

--

Geçen yıl takımı sabotaj yaptı Kenan'a. Doğru düzgün destek olmadıkları gibi motosikletindeki sorunu bile çözmemişlerdi.

Kenan sezon bitmeden şu anki takımına geçmiş ve nihayet yarışları bitirebilmeye başlamıştı. Çünkü önceki takımda bırakın birinciliği zorlamayı, motosiklet sorunları nedeniyle yarış tamamlayamıyordu.

Şu anki takımı Pucetti, geçen yıl Kenan'ı aldıktan sonra Toprak'a da destek çıktı hemen. Toprak'ın şu an yarıştığı klasmandaki son yarışa sokmuştu ve kazanmıştı.

MAHI Racing India, daha Kenan'ın motosikletindeki sorunu çözemezken, Pucetti hem sorunsuz bir motosiklet sunmuş, hem de daha geçen sezondan manevi destek olarak Toprak'a arka çıkmıştı. Toprak da hem geçen sezon hem de bu sezon başarılarıyla Pucetti'nin emeklerinin karşılığını veriyor bence.

siz hayırdır oluum. benim dayımın oğlu motora kafa atıyo :D https://www.youtube.com/watch?v=zvbYIIZcCzYhttp://www.youtube.com/watch?v=zvbYIIZcCzY
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
Ulan ne uyuz oluyorum bir kaç yarışta burda yapsalar gerçi yapıldıda ne oldu birbirine girdi zırto'lar
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Kenan 2 sene önce Aragon'daki yarışta Foret'ye kafa atmadı. Az daha atıyodu ama :) Gavur spiker/yorumcular "hee bu zaten gafa attıydı" demeyi seviyolar gerçi.

Kenan'ın çok sert hatta kural dışı hamleleri var rakiplerine karşı. Yarış klasmanında sıra düşme gibi ufak tefek yaptırımlara maruz kalmışlığı da var. Ama bugünkü yarıştaki hamlesi bence -çok sert olsa da- kural dışı değildi. Benzer bi hadise az önceki MotoGP yarışında Rossi ve Marquez arasında yaşandı, Marquez için hüsranla sonuçlandı. Kimse çıkıpta Rossi'ye hişşşştt kışşşşşşt demedi doğal olarak.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Kenan ilk cluzel in geçisin de geçme hop der gibi ayağını fazlasıyla açıyor. Bu rekabet sırasında aşırı hırslanmasıyla yaptığı kontrol dışı bi hareket kendini engelleyememiş.

viraj da otomatik açıyormuş gibi yapıp rakibe savurdu bariz:queen: Faul değil tabi deymedi...
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
çirkin bir birincilik...

Bu spor full contact değil tamam, ama bu yorum da isabetsiz ve gereksiz olmuş... Yukarda da yazdım, az önceki motoGP yarışında Rossi ve Marquez aynı virajda 1 saniye arayla iki kere temas etmeyi başardılar ve Marquez düştü sonunda. Hakemler dönüp bakmadılar bile. Dediğim gibi full contact değil ve temas kesinlikle hoş karşılanmıyor (ben dahil) yine de yarışlarda olabiliyor böyle şeyler, her sert manevrayı dışardan çirkin diye damgalamak yanlış...
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Eki 2012
Mesajlar
1,043
Kenan abi'de hiç bir hata yok, adam çizgisinde ilerledi o kadar.

Cluzel, sondan önceki viraja kenan'ı geçmek için hızlı girip geç frenledi. Buda onun viraj çizgisinden çıkmasına ve normalden daha çok yavaşlamasına neden oldu.

Tabi bunun olacağını 2 sporcuda kestirmesi çok normal, Clusel'in amacı kenanın önüne geçtiğinde önünü kapatmak ve geçmesine imkan vermeden 1. liği almaktı.

Kenan' abi pes etmedi, ve Kazandı. Tebrik ederim. Türkiyenin gururu Kenan ve Toprak. 3 te 3 yaptılar. :rendeer:
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
417
Kenan adamın içinden geçmiş o kadar teknik detaya girmeye gerek bile yok ...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst