TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Merhaba.

Öncelikle vermiş olduğunuz değerli bilgiler için teşekkür ederim. Bende 70 kiloyum ve genelde şehir dışı, tek kişi olarak kullanıyorum. Ara sıra 8000-9000 devire çıkabiliyorum. Seri şekilde devirlenmeside hoşuma gidiyor açıkçası. Yine de benim için şehir dışında motoru fazla zorlamadan kullanmak daha önemli. Bu durumda sanırım benim için 14 44 dişli oranı uygun olacaktır, doğru mudur?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:27 ----------



Hoş geldiniz.:cat:


14 44 uygundur;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:03 ----------

hayırlı olsun

Sabri emmi kurcalattıracan yine bana motoru:)

Cagatay napacan soyle bakayim:)
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Orijinal dişlileri kaç kaç ti apachenin unuttum bak

Bide ben 80 kg. Yim benim dişli kaç olmalı sizce sbr!
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Orijinal dişlileri kaç kaç ti apachenin unuttum bak

Bide ben 80 kg. Yim benim dişli kaç olmalı sizce sbr!

En eski kasanin 13 43. Orta ve yeni kasanin 13 44..
Disli seciminde onemli olan kullanim tarzindir.. Motordan ne bekledigine bagli.. Ben olsam 13 43 takarim. 14 44 te olabilir.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
14 44 uygundur;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:03 ----------



Cagatay napacan soyle bakayim:)

dişli değişimi kanıma girdin yine 50 kgyim çok yakar mı sence birde şehiriçinde ataklık lazım oluyor ne dersin
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Dişli çok fark ediyor mu ki?

Benim motor 4. viteste en son kaç yapabiliyorsa 5'te de aynı hızı yapıyor, sadece devir düşmüş oluyor. 5'e atınca hızlanmıyor yani.
Düz yolda 110 yapıyor. 68 kiloyum.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Dişli çok fark ediyor mu ki?

Benim motor 4. viteste en son kaç yapabiliyorsa 5'te de aynı hızı yapıyor, sadece devir düşmüş oluyor. 5'e atınca hızlanmıyor yani.
Düz yolda 110 yapıyor. 68 kiloyum.

Şöyle söyliyim.. 5. vites 6500 devirde 100kmh çıkıyor ön 14 dişli ile.. 120kmh de 8 bin devirde oluyor redline girmiyor.. bu şekilde 2 kişi eğimli yolda 132ye kadar çıkarabıldım.. ama yüklüydü baya motor.. tek kişi 140+ yapar .. ancak kalkışta biraz güçten taviz veriyor.. 2 kişiyle kaldırırken 2.viteste kalkıyormş gibi bi his veriyor.. bunu göze almak kaydıyla son hızda motoru çok çok rahatlatıyor.. zaten kalktıktan sonra motor ataklıktan tavız vermiyor.. tek sıkıntı kalkış anı..
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
dişli değişimi kanıma girdin yine 50 kgyim çok yakar mı sence birde şehiriçinde ataklık lazım oluyor ne dersin
Ben 50 kilo olsam 14 43 takip 250 likleri kovalarim. Benim motorun 142 gordugu yolda, 50 kg olan cocuk, orjinal disliyle yanimdan suzulerek gecti..
Sende ne var simdi disli?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

Dişli çok fark ediyor mu ki?

Benim motor 4. viteste en son kaç yapabiliyorsa 5'te de aynı hızı yapıyor, sadece devir düşmüş oluyor. 5'e atınca hızlanmıyor yani.
Düz yolda 110 yapıyor. 68 kiloyum.

Orjinal disliyle 110 km hizin uzerine cikmiyorsa, disli degistirmeden once motorunu bi gozden gecir.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Ben 50 kilo olsam 14 43 takip 250 likleri kovalarim. Benim motorun 142 gordugu yolda, 50 kg olan cocuk, orjinal disliyle yanimdan suzulerek gecti..
Sende ne var simdi disli?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------



Orjinal disliyle 110 km hizin uzerine cikmiyorsa, disli degistirmeden once motorunu bi gozden gecir.

abi benim dişliler orjinal karbüratör orjinal ayarıda bir tek hava filtresi var ve kat iptal birde ben 50 kgyim ama full koumalı biniyiyorum en az 60 olur kilom

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------

Dişli çok fark ediyor mu ki?

Benim motor 4. viteste en son kaç yapabiliyorsa 5'te de aynı hızı yapıyor, sadece devir düşmüş oluyor. 5'e atınca hızlanmıyor yani.
Düz yolda 110 yapıyor. 68 kiloyum.

diaframa bakmalısın bence
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Herkese çok teşekkür ederim tüm cevaplarınız için. :)

----

Sabit gazda benzin bitiyor gibi teklemesinin nedeni de mi diyafram acaba?
Ustaya söylüyorum, deniyor motoru, 3 ay önce buji başlığına bakarız sonraki bakımda dedi. Olmazsa diyaframa bakarız dedi.
Sonraki bakıma geldim yine denedi ama şimdi de normal diyor. Şanzıman ve zincir dişli boşluklarından olur diyor.

Diyaframa açıp bakmak zor mu? Ya da ayarı filan bozulur mu acaba?
Eğer diyafram yırtıksa, kaç liraya değişir acaba?
 
Son düzenleme:

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
abi benim dişliler orjinal karbüratör orjinal ayarıda bir tek hava filtresi var ve kat iptal birde ben 50 kgyim ama full koumalı biniyiyorum en az 60 olur kilom

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------



diaframa bakmalısın bence


Sen motoru orjinal disliyle nasil zaptediyorsun:) top speed seviyorsan 14 dene istersen bi..

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------

İstanbul ici apache satan varmi?
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Şöyle söyliyim.. 5. vites 6500 devirde 100kmh çıkıyor ön 14 dişli ile.. 120kmh de 8 bin devirde oluyor redline girmiyor.. bu şekilde 2 kişi eğimli yolda 132ye kadar çıkarabıldım.. ama yüklüydü baya motor.. tek kişi 140+ yapar .. ancak kalkışta biraz güçten taviz veriyor.. 2 kişiyle kaldırırken 2.viteste kalkıyormş gibi bi his veriyor.. bunu göze almak kaydıyla son hızda motoru çok çok rahatlatıyor.. zaten kalktıktan sonra motor ataklıktan tavız vermiyor.. tek sıkıntı kalkış anı..

Bu güzel açıklamalardan sonra aklıma sadece bir soru takıldı. 14 dişli ile İki kişi dik bir rampada kalkış yapmak zorunda kalırsanız, herhangi bir sakatlık olur mu? Yani rampada kalma ,çok gaz vermeye rağmen kalkamama gibi.
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Bu güzel açıklamalardan sonra aklıma sadece bir soru takıldı. 14 dişli ile İki kişi dik bir rampada kalkış yapmak zorunda kalırsanız, herhangi bir sakatlık olur mu? Yani rampada kalma ,çok gaz vermeye rağmen kalkamama gibi.

Kalkmama gibi bir durum soz konusu olamaz. En dik yokusta bile kalkar. Ama orjinal disliyle daha rahat kalkar.
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Ya sizin dediğinize göre benim ön dişli zaten 14 sanırım.
Çünkü 6000'de 90 yapıyor, 8000'de 120, 9000'de daha kırmızıya gelmediği halde (yokuş aşağı ise) 130 görüyor.
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Slm arkadaşlar Bizim motorların teker bilyalari yaglanmiyormu benim eski çin mali motoru her sene 1 defa tekerleri söker bilyalari yaglardim apachenikini yapamadim
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Sen motoru orjinal disliyle nasil zaptediyorsun:) top speed seviyorsan 14 dene istersen bi..

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------

İstanbul ici apache satan varmi?

600lüğü bile zaptediyorum apache ne ki:) hayırdır pulsarı bırakıyor musun:) yakıt ne kadar olur birde cgnin hangi serisinin dişlisi bu kilidi falan ayrı mı
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
Kalkmama gibi bir durum soz konusu olamaz. En dik yokusta bile kalkar. Ama orjinal disliyle daha rahat kalkar.

Dişli değişimini her nedense 5000 km. sonrası için uygun görüyorlardı. Bende 5000 km'yi yeni geçtiğime göre en kısa sürede 14 ile değiştirmek iyi olacak.

Sabri ve Enes cevaplarınız için teşekkür ederim.:cat:
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Dişli değişimini her nedense 5000 km. sonrası için uygun görüyorlardı. Bende 5000 km'yi yeni geçtiğime göre en kısa sürede 14 ile değiştirmek iyi olacak.

Sabri ve Enes cevaplarınız için teşekkür ederim.:cat:

değiştir bencede.. son hızda ve motorun rahatlaması açısından güzel bi durum..



İntercomumuzuda aldık taktık .. 4 arkadaş aldık bakalım konferans sistemiyle takılcaz artık.

 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst