Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
337
Herkese Selamlar,
Aranıza antalyadan katılıyorum, 32 yasındayım devlet memuruyum cocuklugumdan bugüne kadar hep kücük cc motosikletler kullandım ve son üç yıldır cbf 150 kullanıyorum.
Son zamanlarda dl 650 ye acayip şekilde kafayı takmış bulunuyorum :) İnşallah cok yakında temiz bulabilirsem almayı düşünüyorum. Çevremde hiç v stromu olan arkadaşım yok malasef millette bi racing aşkıdır gidiyor. v stromla ilgili kafama takılan sorular var. yardımcı olabilirseniz sevinirim.
1.Bildiğim kadarıyla antalyada suzuki servisi yok, antalyada v strom kullananlar bakımlarını nereye yaptırıyor.
2.genelde uzun yol motoru olduğu için 2. ellerde km hep yüksek ve bu sebepten dolayı triger zinciri vb. gibi sorunum olurmu.
3.2006 ve 2007 modeller arasında çift buji ve abs harici bir fark varmı?
4.ikinci el bir motorda genellikle beni ne gibi masraflar bekleyebilir?
Şİmdilik aklıma takılanlar önemli sorular bunlar. Herkese çok teşekkür ederim....

Hocam merhaba, bütçen ne kadar?
Sende benim gibisin. Bende bu sınıfta motor alacağım da. Kendimle eğri oturdum doğru konuştum, şu sonuca vardım.
Şimdi ortalama 2007 modeller şöyle temizi 20.000 TL civarı (en az 50.000km'de bunlar). lastik buji yağ zincir ister büyük ihtimalle. Aşşa yukarı 2-3 bin TL de öyle gider diye tahmin ediyorum. Çünkü kimse yeni bakım yapıp motoru satmaz. Genelde satılacak motor pek ellenmez.
Çok km yapmış yorulmuş motor neredeyse 10 yılını doldurmuş olunca kafamı çok kurcaladı. Ben de 26.000 Tl (9200 euro bayiler bu fiyata iniyor.) civarına ABS li sıfır km kawasaki versys 650 olduğunu gördüm. Büyük ihtimalle versys alacağım. Yeni kasası da tipi çok güzel olmuş.
Kawasaki-1000-versys-2015-2.jpg

Size de tavsiye edeyim ve diğer arkadaşların görüşlerini alayım diyorum.?
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Hocam merhaba, bütçen ne kadar?
Sende benim gibisin. Bende bu sınıfta motor alacağım da. Kendimle eğri oturdum doğru konuştum, şu sonuca vardım.
Şimdi ortalama 2007 modeller şöyle temizi 20.000 TL civarı (en az 50.000km'de bunlar). lastik buji yağ zincir ister büyük ihtimalle. Aşşa yukarı 2-3 bin TL de öyle gider diye tahmin ediyorum. Çünkü kimse yeni bakım yapıp motoru satmaz. Genelde satılacak motor pek ellenmez.
Çok km yapmış yorulmuş motor neredeyse 10 yılını doldurmuş olunca kafamı çok kurcaladı. Ben de 26.000 Tl (9200 euro bayiler bu fiyata iniyor.) civarına ABS li sıfır km kawasaki versys 650 olduğunu gördüm. Büyük ihtimalle versys alacağım. Yeni kasası da tipi çok güzel olmuş.
http://www.motoplanete.com/newsmpb/images/Kawasaki-1000-versys-2015-2.jpg
Size de tavsiye edeyim ve diğer arkadaşların görüşlerini alayım diyorum.?

Resimdekiler 650'likmi acaba?
Zira 4 manifold çıkışı var
benim bildiğim versysler çift silindir tabi yeni versiyonda 4 silindirliye geçmedilerse:sunny:
 
Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
12
Hocam merhaba, bütçen ne kadar?
Sende benim gibisin. Bende bu sınıfta motor alacağım da. Kendimle eğri oturdum doğru konuştum, şu sonuca vardım.
Şimdi ortalama 2007 modeller şöyle temizi 20.000 TL civarı (en az 50.000km'de bunlar). lastik buji yağ zincir ister büyük ihtimalle. Aşşa yukarı 2-3 bin TL de öyle gider diye tahmin ediyorum. Çünkü kimse yeni bakım yapıp motoru satmaz. Genelde satılacak motor pek ellenmez.
Çok km yapmış yorulmuş motor neredeyse 10 yılını doldurmuş olunca kafamı çok kurcaladı. Ben de 26.000 Tl (9200 euro bayiler bu fiyata iniyor.) civarına ABS li sıfır km kawasaki versys 650 olduğunu gördüm. Büyük ihtimalle versys alacağım. Yeni kasası da tipi çok güzel olmuş.
http://www.motoplanete.com/newsmpb/images/Kawasaki-1000-versys-2015-2.jpg
Size de tavsiye edeyim ve diğer arkadaşların görüşlerini alayım diyorum.?

Merhabalar ocak ayı içerisinde euro kuru 2.65 tl civarındayken versys i bende düşündüm çokta uyguna geliyordu ama bütçemi çok fazla zorlamak istemedim. O aralar 17 civarı v strom düşünüyordum. Şimdi ise 19 ları zorlayabilirim. Versys i antalya can motorda inceledim güzel bir motor hele hele o paraya çok güzel bir motor. Ama v strom bana daha güzel görünüyor. Sıfır km bir motosiklete binmek tabiki güzel olurdu her zamanki gibi sorun tamamen duygusal :)
 
Katılım
19 Şub 2015
Mesajlar
122
Şubat ayının başında Versys650 almayı düşünüyordum, yeni kasasını çok beğenmiştim. Tam o sırada bir tanıdık Bodrum'da bir doktorun 2010 model Suzuki DL650'sini satmayı düşündüğünü söyledi, hemen Bodrum'a gidip motora baktım, henüz 6400 km.deydi, km.si %100 orijinal, zaten basamaklardan, disklerden hemen belli ediyordu kendini, motorun değil kazası, olduğu yerde düşmesi dahi yoktu, pırıl pırıldı. Tam istediğim aksesurları vardı ayrıca, Givi maxia 3'lü top case seti, yan çanta demirlerine kadar Givi, Hepco Becker koruma demiri vardı. 20.500TL'ye aldım ben, gelir gelmez yağını ve filtresini değiştirdim, motoru saat gibi. Sadece lastiklerinde çatlaklar oluşmuş, eh haliyle 5 yıllık orijinal lastiği, şimdilik idare eder, 1-2 aya bir takım Metzeler Tourance aldım mı tamamdır. Muğla plaka olduğu için trafik sigortası 55 TL tuttu, şaka gibi:) Versys 650 26 bin Tl, çantaları, koruma demiri derken 2-3 bin lira da onlara harcamam gerekecekti, DL650 çok daha mantıklı bir tercih oldu. Ki 2010 modeli 6400 km de bulmak da büyük şans, kala parayı sezondaki gezilerimde kullanırım:) Ufak tefek aksesuarlar alıcam sadece şimdi; elcik koruma, orta sehpa, belki sis farı vs.. Motoru da çok sevdim, 15 yıldır hep 4 silindirli SS kullandım, ilk endurom, keşke daha önce alsaymışım dedim, V-Strom amma konforlu motormuş.)

Muyluyum, haziranda Akdeniz beni bekler:)
 
Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
12
Ben motorumu 85 bin km de aldım :)

Sizin km nin maşallahı varmış :) yurtdışındaki v stromlarin yüksek km lerde sorunsuz çalışmaya devam ettiğini forumlarda okudum, sonuçta çok yüksek devir çevirmeyen torklu bir motor. Bizdeki km korkusu kendini hiç geliştirmeyip hala 1970 lerin teknolojisiyle tamire çekiç keskiyle giren ustalardan ve de servis manueline göre değişmesi gereken parçaların zamanında yenilenmemesinden kaynaklanıyor. Sonuçta ikinci elde kimin motorunu nasıl kullandığını ve nelerini zamanında değiştirip değiştirmediğini bilmiyoruz. Bu arada siz km hızı söyleyince 60000 km de olan v strom a kanım kaynadı birden. :) siz motorunuzu ne zaman ve kaç paraya aldınız sakıncası yoksa yazabilirmisiniz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------

Şubat ayının başında Versys650 almayı düşünüyordum, yeni kasasını çok beğenmiştim. Tam o sırada bir tanıdık Bodrum'da bir doktorun 2010 model Suzuki DL650'sini satmayı düşündüğünü söyledi, hemen Bodrum'a gidip motora baktım, henüz 6400 km.deydi, km.si %100 orijinal, zaten basamaklardan, disklerden hemen belli ediyordu kendini, motorun değil kazası, olduğu yerde düşmesi dahi yoktu, pırıl pırıldı. Tam istediğim aksesurları vardı ayrıca, Givi maxia 3'lü top case seti, yan çanta demirlerine kadar Givi, Hepco Becker koruma demiri vardı. 20.500TL'ye aldım ben, gelir gelmez yağını ve filtresini değiştirdim, motoru saat gibi. Sadece lastiklerinde çatlaklar oluşmuş, eh haliyle 5 yıllık orijinal lastiği, şimdilik idare eder, 1-2 aya bir takım Metzeler Tourance aldım mı tamamdır. Muğla plaka olduğu için trafik sigortası 55 TL tuttu, şaka gibi:) Versys 650 26 bin Tl, çantaları, koruma demiri derken 2-3 bin lira da onlara harcamam gerekecekti, DL650 çok daha mantıklı bir tercih oldu. Ki 2010 modeli 6400 km de bulmak da büyük şans, kala parayı sezondaki gezilerimde kullanırım:) Ufak tefek aksesuarlar alıcam sadece şimdi; elcik koruma, orta sehpa, belki sis farı vs.. Motoru da çok sevdim, 15 yıldır hep 4 silindirli SS kullandım, ilk endurom, keşke daha önce alsaymışım dedim, V-Strom amma konforlu motormuş.)

Muyluyum, haziranda Akdeniz beni bekler:)

Çok şansliymissiniz :) allah kaza bela vermesin güle güle kullanın
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Sizin km nin maşallahı varmış. siz motorunuzu ne zaman ve kaç paraya aldınız sakıncası yoksa yazabilirmisiniz

Normalde pek yazmak istemem fakat madem istediniz belirtiyim.

2008 model.
2.000 liralık yoshimura egzoz.Orjinalide verdi yanıda.
Elcik koruma.
Topcase
Elcik ısıtma
Navigasyon
Sis farı
Çakarlar
Radyatör koruma
Motor koruma demiri
Amortisör kelepçesi
Tur camı
Karter koruma
Orta sehpa
Çakmaklık

Bunlar üzerinde vardı.
Devir göstergesinde problem vardı. Ani gaz açışlarında dip yapıp düzeliyordu. Normalde kullanımda normal gösteriyordu.

Bu şekilde 17.250 liraya aldım geçen yazın ortasında.
Belki uyguna almış olabilirim . Ama 2004 modellerede milletin 18-19 demesi çok abes geliyor.
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
773
NEY OLDU bellı olmayan motor... enduro degıl bu motor
habıre doğa içinde çekilmiş resim eklemeyin KENDİNİZ KANDIRMAYIN ..enduro degıl

bunu yerıne fazer yada tdm 900 al bın kat ıyı
ayrıca 70 bın 80 bın km gelınce arkana bakmadan kaçın

Bu yazından sonra VSTROM mu aldın? Doğruysa eğer, yakıt konusu mu sebep oldu? Yoksa mundar ciğer konusu muydu? Gerçekten transalpin de var mıydı?
 
Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
12
Normalde pek yazmak istemem fakat madem istediniz belirtiyim.

2008 model.
2.000 liralık yoshimura egzoz.Orjinalide verdi yanıda.
Elcik koruma.
Topcase
Elcik ısıtma
Navigasyon
Sis farı
Çakarlar
Radyatör koruma
Motor koruma demiri
Amortisör kelepçesi
Tur camı
Karter koruma
Orta sehpa
Çakmaklık

Bunlar üzerinde vardı.
Devir göstergesinde problem vardı. Ani gaz açışlarında dip yapıp düzeliyordu. Normalde kullanımda normal gösteriyordu.

Bu şekilde 17.250 liraya aldım geçen yazın ortasında.
Belki uyguna almış olabilirim . Ama 2004 modellerede milletin 18-19 demesi çok abes geliyor.

Maşallah motorda boş yer kalmamış :)dolu motor dedikleri bu olsa gerek. :) güle güle kullanın.
 
Katılım
29 Ara 2013
Mesajlar
135
Arkadaşlar vstrom ların kmleri ile ilgili bir bilgide ben vermek istiyorum.Bir akrabam dikkatsizliği sonucu dolandırıldı.48binde olan motoru öğrendikki daha öncesinde bir 148bin daha yapmış.Şuan toplamda 200kya yaklaşık.Motorda tık yok.Bizim milletimiz alışmış 30.000den sonra motor ölür demeye.Özellikle 4 silindir motorlarda 2000 model bile olsa 35k üstünde bulmanız imkansız ve hepsi sıfıra yakındır!!! millet 70-80 bin kmleri görünce bu motor ölmüş diyor.Ben bizzat şahit oldum.Eğer motor temiz kullanılıp bakımları aksatılmazsa 200 bini rahat devirebilir.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
312
Merhabalar... Çok uzun bir aradan sonra tekrar motosiklet kaşıntılarım başlamış bulunmakta. :pl:

Eskiden beridir aklımda olan ancak bir türlü almak nasip olmayan honda deaville (yanlış olabilir) ve suzuki 2007(üstü) DL 650 almayı düşünüyordum. Ancak forumlarda biraz dolaştıktan sonra hondayı eledim. Artık kesinlikle DL 650 almalıyım diye düşünüyorum. 2007 üstü DL 650 motoru olup, satmak isteyen varsa lütfen özelden mesaj atsın. @beko12345 'ünde dediği gibi 2004-2006 modellere 18-19 yazanları çok garipsiyorum. Abzürt fiyatlarla karşılaşmamak için böyle bir yazı yazmayı düşündüm.

İkinci el bir DL alırken nelere dikkat etmeliyim sorusunu ilk önce sizlere sormak istiyorum.

Yardımlarının için şimdiden teşekkür eder, lastiklerinizin düz basması dileğiyle... Hoşçakalın. :thumleft:
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Canlandıralım başlığı.








---------- Mesajlar birleştirildi - 23:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------

 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2014
Mesajlar
37
Arkadaşlar selam, vstrom kullanan sizlere bir sorum olacaktı. yeni versy almayı düşünüyordum fakat düşük devirlerde çok fazla titreşim yaptığından şikayetçi bazı arkadaşlar. Tamam düşük devir zaten sağlıklı değil de v strom da nedir bu durum acaba ? demek istediğim hızınızı azalttığınızda 3000 devir e geldiğinde makina zangır zangır titreyip alt vitesi istiyor mu? :)
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
219
Arkadaşlar selam, vstrom kullanan sizlere bir sorum olacaktı. yeni versy almayı düşünüyordum fakat düşük devirlerde çok fazla titreşim yaptığından şikayetçi bazı arkadaşlar. Tamam düşük devir zaten sağlıklı değil de v strom da nedir bu durum acaba ? demek istediğim hızınızı azalttığınızda 3000 devir e geldiğinde makina zangır zangır titreyip alt vitesi istiyor mu? :)
yok istemez ama tabi sen 6 vitesteysen 2 3 bin devirlere gelirsen alıverirsin bi alt vitese sorun kalmaz..
 
Katılım
13 Nis 2014
Mesajlar
37
yok istemez ama tabi sen 6 vitesteysen 2 3 bin devirlere gelirsen alıverirsin bi alt vitese sorun kalmaz..

eyvallah üstad, tabiki vites alçaltılır da bunu o devirde titreyek istemesi tuhaf geldi, enduro sonuçta bu kadar devirli bir motor beklemiyordum. şimdilik duyduklarım versys kullananlar şehir içinde fln titreşimden dolayı 2-1-2-1 sürekli gezinmek zorunda oldukları yönünde. V-stromda da bu yönde olmasını tahmin etmiyorum ama emin olmak için sormak istemiştim.
 
Katılım
19 Haz 2007
Mesajlar
14
herkese selamlar...bugün yolda giderken yoğun trafikte sağ aynamı yol tabelasına çarptım ve ayna çatladı bunun değişimini herhangi cancı yapabilirmi yada ist. Çekmeköy-ümraniye civarında nereye götürmeliyim...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst